Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC | DSL.cz

Internet Optimal již od 400 Kč s DPH! Kvalitní připojení bez omezení. Další služby můžete získat za zvýhodněnou cenu.

Rychlosti mobilniho internetu

Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC

Multimedia

Policie provedla v několika bytech v Klášterci nad Ohří domovní prohlídky, zabavila celkem deset počítačů s autorsky chráněným obsahem, který měl být prostřednictvím p2p sítě sdílen mezi uzavřenou komunitou.

O případu jako první v tomto týdnu informoval server iDnes. K policejní razii došlo v sobotu 17. dubna v osmi domácnostech v severočeském Klášterci nad Ohří, bylo při ní zabaveno deset počítačů, na kterých se nacházely kopie filmů, hudby, ale i nelicencovaného softwaru. Podle zákona majitelům počítačů hrozí až dva roky vězení (pět let by hrozilo v případě, že by obvinění z porušování autorského zákona silně profitovali či byl páchán ve značném rozsahu).

"Delší dobu jsme sledovali vytipované lidi, kteří sdílejí filmy prostřednictvím sítě peer-to-peer na jednom relativně uzavřeném internetovém okruhu. Při domovní prohlídce v sobotu ráno jsme pak u osmi z nich zabavili počítače s nelegálně staženými filmy," uvedl pro server iDnes.cz Robert Kubánek, vedoucí hospodářské kriminálky chomutovské policie, která za zátahem na filmové piráty stojí.

Tolik k oficiálním zprávám, víc se toho vlastně pořádně ani neví. Zpravodajské články, ať tedy na serveru iDnes.cz, nebo na jiných portálech, sice ještě pokračují v dalším povídání, ale to je ― jak tomu často bývá ― nepřesné a zavádějící. Jisté nepřesnosti jste si mohli povšimnout sami u věty Roberta Kubánka, když říká, „zabavili [jsme] počítače s nelegálně staženými filmy.“ Počítače s filmy policie jistě zabavila, ale určitě ne s nelegálně staženými. Samotný akt stahování hudby a filmů pro osobní potřebu podle české legislativy totiž trestný není ― trestná je až další distribuce autorsky chráněného materiálu. Ale to je už ohraná písnička.

Podle zmíněného článku se měla policie „nabourat“ do jakési sítě, „která je plná čilého obchodování s filmy, hudbou a počítačovými programy.“ K případu chybí přesné oficiální informace, takže můžeme hádat, o co ve skutečnosti jde. Nicméně jistá pevnější vodítka máme.

Ve stejné lokalitě totiž k domácím prohlídkám docházelo už v nedávné minulosti. První velká razie v domácnostech na severu Čech se udála v polovině prosince 2006. Policie tehdy zavítala do vybraných bytů na stejném místě: ve zmíněném Klášterci nad Ohří a i v Kadani, odkud si odnesla celkem čtrnáct počítačů. Na případ tehdy upozornila jako první TV Nova (viz původní reportáž). Akce policistů vzbudila velký rozruch, protože šlo o vůbec první akci takového druhu a rozsahu ― do té doby se policie zajímala spíše o firmy. Odborníky i běžné uživatele zarazilo i to, že pro policii se měli stát podezření ti uživatelé, na jejichž linkách by zaznamenán velký objem přenesených dat ― vynořily se dotazy, co je „velký objem dat“ a jak policie může vědět, zda soubor o velikosti DVD (řekněme těch 4,7 GB) je autorsky chráněným filmem, nebo například obyčejným a zdarma dostupným linuxovým operačním systémem.  Těžko říct, zda pro policii byl důležitý počet přenesených gigabajtů, který by musela získat od poskytovatele připojení, nebo zda jednoduše sama operovala na nějaké p2p síti, a přesně tak věděla, co kdo sdílí. Ani v té době nebylo jasno, jak dlouho policie zásah připravovala, kolik lidí do případu bylo takříkajíc namočeno a jak vše vzniklo. Později se ale ukázalo, že původní podnět k vyšetřování vzešel přímo z České protipirátské unie.

A zkraje loňského roku přinesl server Lupa.cz zprávu o tom, že poskytovatelé internetového připojení v této oblasti dostali do rukou soudní rozhodnutí, že budou muset poskytnout policii přesné informace o svých zákaznicích, kterým patřily IP adresy uvedené na seznamu podezřelých adres, ze kterých mělo docházet k porušování autorského zákona.

A razie pokračovaly. Další se objevily i počátkem roku 2007 a měly se objevovat i na jaře: už počátkem dubna 2007 policisté navštívili nejméně třináct domácností a zabavili dvacet počítačů, externí disky a stovky CD a DVD nosičů. Čím to, že Chomutovsko je trnem v oku České protipirátské unie? Sice můžeme jen spekulovat, ale když nebudeme počítat ostatní velké poskytovatele s „obyčejnou“ rychlostní nabídkou, dojdeme až k jednomu poskytovateli v Klášterci nad Ohří, který za pár stovek nabízí rychlost i 16 Mbit/s (a to na optické síti, FTTx). Podle dostupných informací je v této síti zřízen i DC HUB (Direct Connect) ― takže pokud novináři píší o „nabourání se police do počítačové sítě“, s největší pravděpodobností půjde jen opravdu o to, že policie se pomocí obyčejného programu, jako je DC++, připojila na ten či onen HUB a sledovala největší „sdíleče“, tedy lidi, kteří sdíleli nejvíce gigabajtů filmů, hudby a komerčního softwaru. To je potom vcelku snadná práce a není třeba žádných policejních undergroundových specialistů s hackerskými „skillz“.

Těžko říct, kolik uživatelů je na této optické síti připojeno a kolik z nich jsou aktivní sdíleči na DC.  Pokud by šlo i stovky „zasíťovaných“ uživatelů, je to vcelku velké číslo ― pokud by někdo chtěl argumentovat například torrenty (které mívají i desítky tisíc tzv. seedů), musíme myslet na to, že u torrentů je složité nejen vystopovat provinilce, kteří autorský zákon porušují, ale je těžké zjišťovat a hledat ty největší sdíleče a dokazovat přenášený obsah: naproti tomu p2p síť Direct Connect je lehce přístupná, vyšetřovatel/soukromý detektiv vidí ihned, kdo co sdílí, kolik toho sdílí a v případě uzavřené sítě, jaká má být v Klášterci, je velice snadné na základě IP adresy přesně zjistit, odkud vítr vane. To, že DC je nejnebezpečnějším místem pro sdílení dat, potvrdil v rozhovoru pro server Lupa.cz i jeden ze specialistů, který u těchto případů asistoval.

Leckoho může napadnout otázka, proč vlastně Česká protipirátská unie a policie jde po malých rybách ― tedy těch lidech, kteří ve většině případů jsou ještě vlastně studenty a ze samotného sdílení finančně neprofitují. Neměla by se ČPU spíše zaměřit na firmy, které používáním nelicencovaného softwaru na rozdíl od domácích uživatelů opravdu způsobují škody? Neměla by vynaložená energie a prostředky jít spíš k pochytání lidí z „palíren“, kteří pak nelegální kopie hudby, filmů a softwarů prodávají? Nebylo by lepší pátrat po podnikavcích, kteří nelegální kopie nabízejí přes e-maily, zahlcují poštovní schránky spamem a za software, filmy a hudbu si účtují v dolarech a eurech, než strašit 15leté lidi a zabavovat jim i mp3 přehrávače?  Tohle například už udělali v Kanadě, kde policie odmítla plýtvat svými drahocennými prostředky na chytání dětí s filmy na disku. Sám Robert Kubánek z chomutovské kriminálky říká, že „takové zátahy na lidi, kteří se na sdílení a nelegálním stahování filmů podílejí, by měly působit hlavně preventivně na ostatní, kteří něco podobného dělají."

 

Ve zkratce

Internet Optimal již od 400 Kč s DPH!

07.12.2011 - Kvalitní připojení bez omezení. Další služby můžete získat za zvýhodněnou cenu. [ více ]

Nové služby Českého Bezdrátu - Eri - VDSL Standard

03.11.2011 - Český Bezdrát nabízí nové služby Eri - VDSL Standard s rychlostí připojení od 2048 do 25000 kbit/s, s agregací 1:10. [ více ]

Internet za polovinu!

26.09.2011 - Pořiďte si v týdnu od 26.9.2011 do 2.10.2011 internet a plaťte polovinu ceny. [ více ]

 
j (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
26.05.2008, 18:36
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
Jen pro pobavení,kupoval jsem dva 300GB/15000ot SCSI disky Cheetah a na autorskej poplatcích(autorský fond) jsem zaplatil něco přez 600Kč :-) :-) :-) .... Filmy ani hudbu určitě nestahuji,netuším jak používat p2p a ani mě to nezajímá,přece jen je mi přez 50let a mám jiné starosti a zájmy .... jsem takový nedobrovolný sponzor českých kulturních nul,který se o to podělí ......
 
 
lok (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
21.06.2008, 14:08
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
disky sou ted tak levny ze naky par korunovy autorsky poplatky ani nepostrehnes.. naopak bych ty poplatky jeste zvysil za podminky ze policie prestane otravovat bezne domacnosti kvuli sdileni
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
28.05.2008, 08:06
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
Buďte rád, že nekupujete celé diskové pole. Běžne se to dělá tak, že větší objednávka disků se objedná v zahraničí.
 
 
petr (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.05.2008, 16:50
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
bez tveho prispevku by eva s vaskem a podobni hudebnici nemohli existovat :-)
 
 
j (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.05.2008, 20:40
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
no,právě a na Jandu taky zbyde na pivo :-) :-)
 
 
downloader (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
26.05.2008, 17:38
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
JEDINÝM EFEKTIVNÍM ŘEŠENÍM BY BYLA HROMADNÁ ŽALOBA NA TYTO ORGANIZACE - OSA.... ZA BEZDŮVODNÉ OBOHACOVÁNÍ!!!! PLATIT ZA NOSIČE DAT TĚMTO ZLODĚJŮM JE VYDÍRÁNÍ. TÍM ŽE KOUPÍM PAMĚŤOVÝ NOSIČ NEJSEM ZLODĚJ, KTERÉHO MĚ POVAŽUJOU. A VŮBEC VTIPNÉ JE JAK JSOU TY ILEGÁLNĚ UKRADNUTÉ PENÍZE POUŽITY - TO NIKDO NEVÍ .... ČESKOZLODĚJSKO A HLAVNI TI CO MAJÍ KRÁDEŽÍM BRÁNIT!!!!
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
24.05.2008, 12:20
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
Česká protipirátská unie je banda zmetků, najatá organizacema nenažranejch prasat jako je osa, který bezdůvodně šikanujou lidi (vydělávaj i na tom, že si někdo udělá fotku na svoji novou paměťovou kartu, ze který jim musí dát nažrat bastardum) a policajti jim v tom ještě pomáhaj - Haj*lové!!! Pfuj-Tajxl :-!
 
 
k (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.05.2008, 05:22
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
Jsme prece v Cesku a tady je vzdycky neco jinak nez v civilizovanych zemich. Zacneme treba v politice a skonceme treba u pocitacu :-)
 
 
sss (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.05.2008, 07:42
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
Policajtům stačí podezření nebo podnět (udání) , jedinná obrana je aby lidé začali podávat hromadně na všechny ze státní moci a činitele atd podněty, a policajti jsou povini vše prošetřit a podat správu, pak jich to přestane bavit. Jenže takovou akci je potřeba organizovat i za pomoci právnika, který je nenechá vydechnout.
 
 
Ppp (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.05.2008, 08:28
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
Naprostý souhlas. A hlavně nikomu není nic do toho kolik dat proteče po mojí lince. Podezřívat lidi podle toho je dosti pofiderní. Je potřeba, aby pokud na základě tohoto údaje poškodí práva někoho, kdo ale nic nelegálního nedělá, tak aby pak takoví případ dospěl exemplárně až k soudu a někdo vysoudil nějakou náhradu. Orgány se nebojí, prootže vědí, že tohle se u nás moc neděje. Takže moho sklidem prohledat v podstatě každýho kdo má internet a tím zajistí slušnou objasněnost..protože ti "zlí" mezi nimi určitě budou...DC++ je opravdu problém..stačí se připojit a máte všechno jak na dlani..to dokáže monitorovat i policejní poloblb..a tím je to taky nejlevnější. Nechci tu dělat chytrýho..ale jenom pár rad co jsem posbíral a konzultoval i s kamarádem právníkem...1)Mějte doma Wifi (nejste totiž povinni ho mít správně zabezpečené a tak vždy můžete tvrdit že skrze Váš router s Wifi tahal nějaký zlý hoch) 2)pokud je to počitač v bytě, kde bydlí celá rodina (nejlépe mít doma více PC na adresami přidělovanými DHCP) tak musíte tvrdit že k němu mají přistup všichni, navíc máte právo odmytnout vypovidat proti pribuznemu, partnerovi a pod. 3)Pokdu to dokážet, důležité HDD šifrujte.Kvalitně. 4)Neskladujte si zbytečně kopie softwaru který nepotřebujete - prostě nemějte doma obrovský haldy katalogizovaných pirátských kopií..stejně se k tomu většina z nás nevrací...5)Ideálně mějte legální soft - Wokna atd. Nápadů se najde jistě víc..Odhalování této činnosti je totiž pro polici velice obtížné a proto si vybere toho, kdo jí to extrémně usnadňuje. Samozřejmě praktiky pro pokročilé vyžadují odolnost a přesvědčivost..neboť PČR má tendenci lidem vyhrožovat, ve chvíli, kdy jí dojdou zákonné prostředky. Dobře se to radí..ale dá se to. Neboť možností jak v takovém případě dokázat, že TOTO jste na počítač přístupný 3-4 lidem stáhl právě VY!! a že data co protekla vaší linkou jste stahoval taky jen VY!! moc není, když se sami neudáte. Věřte, že nemožnost dokázat vinu konkrétní osobně..v případě dvou podezřelých..už znemožnila došetřit i mnohem vážnější případy než pár stažených kopí filmů...
 
 
Petr (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.05.2008, 09:07
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
Add: 4)Neskladujte si zbytečně kopie softwaru který nepotřebujete - prostě nemějte doma obrovský haldy katalogizovaných pirátských kopií..stejně se k tomu většina z nás nevrací...

Řešení není neskladovat, ale důsledně šifrovat (a to včetně těch katalogů).
 
 
sss (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.05.2008, 09:14
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
Pokud tě vyzvou , musíš šifru uvolnit jinak až milon pokuty. Budou volby a bránit se jako národ, jako ve Švédsku, tam neexistuje takové porušování lidských práv jako u nás. Dnes ODS šlape plně po lidských právech a jestli projdou jejích změny bude nejlepší z této republiky odejít.
 
 
Astala (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
26.06.2008, 15:26
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
Policejní stát tady zavedla ČSSD za Grosse, ODS s tím nic neudělala protože to takhle vyhovuje. Asi již nebude žádná vláda která by to zrušila. Volby nic nezmohou, chce si to dávat pozor a zvyknout si.
 
 
Sifrant (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
24.05.2008, 14:01
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
A na tenhle nesmysl jsi prisel kde ? Sifrovani disku (nezamenovat s "heslem" ve Windows) je snad dneska standard u kazdeho rozumneho uzivatele.
A znalec pri zkoumani proste napise, ze disk je necitelny a po par mesicich ti ho vrati. PCR pri vysetrovani plne sazi na strach vysetrovanych, malokdo napriklad vi, ze vysetrovatel ti muze rikat cokoliv, vcetne neuveritelnych lzi (co na tebe vsechno maji, ze te nechaji vyhodit z prace...) a ocekava ze te to zlomi.
 
 
Cyberx (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.05.2008, 11:26
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
Tak to je pěkná kravina,heslo nikomu říkat nemusíš. Přece nebudeš svědčit sám proti sobě. A navíc,jak dokážou že jsi ho zrovna z toho šoku nezapomenul? :)
 
 
Petr (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.05.2008, 09:24
RE: Další hromadná policejní razie v domácnostech. Kvůli sdílení na DC
A tos vzal kde? Odmítneš ze zákonnýho důvodu vypovídat a konec.
 
 
ppp (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.05.2008, 09:23
Šifra
Nevím teď dlo čeho jsi povinen šifru uvolnit, asi máš pravdu. Ale jde o to, že ty jim neřekneš že to je zašifrované. Prostě to je nějakej hamot na nosiči dat a ty envíš co to je. Nedal si to tam ty a šifru neznáš. Kromě toho...nejsi samozřejmě povinnen ani vypovídat prot sobě. A ty nesdělíš tu šifru, protože by si tím poškodil sebe. To co píšeš spíš platí pro řekněme správce tvých dat..firmu..kterou orgán vyzve aby to vydala jako důkaz
 
 
sss (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.05.2008, 14:11
RE: Šifra
Bože lidi jste enormně naivní. U policie jsou dnes většinou mladí lidé a i experti. Tak řekneš jim blud a dostaneš z leva z prava. Výslech a pohodový vyšetřovatel je rozdíl. Nechci to rozebírat ,ale dle vašich názorů byste pohořeli.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
31.05.2008, 13:34
RE: Šifra
Prosím diskutující, aby sss ignorovali. Patrně je z nějakého autorského svazu či obdobné organizace.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.05.2008, 15:13
RE: Šifra
Za předpokladu že tím expertem nejsem sám;)

Jseš si jist že ti mladí lidé nejsou jen hloupí pepíci? Je rozdíl mezi řadovým policajtem a expertem. Experti se ti do státní správy nepohrnou. A to protože na ně nedosahují tabulky. Taková PČR tyhle služby spíš outsourcuje soukromým firmám.

Hele vim co si můžu a nemůžu dovolit. A praxe ze zákulisí je taková, že pepek pustí na prohledávání speciální program, případně celou sadu programu u kterých možná tuší jak pracují.
 
 
Jarda (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
24.05.2008, 14:06
RE: Šifra
Tezko si cesky vysetrovatel dovoli pro vyslechu "dat zleva a zprava". V tomhle smeru funguje strach z IMV docela solidne.
 
 
Petr (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
24.05.2008, 00:40
RE: Šifra
To jo, a tvůj advokát tě bude při výslechu asi držet. Je vidět, že jsi u žádnýho nebyl.
 
 
Pppp (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.05.2008, 16:02
Co to placas?
Nechápu? Co to plácáš? Prostě máš ze zákona právo nevypovídat proti sobě a osobám blízkým (rodina a další osoby, jejichž újmu oprávněně pocituješ jako sobě vlastní) Že si na Tebe policajt může vyskočit je jedna věc. Jejich možnosti jsou omezené..a dobře vědí, kde končí... Ale prostě jasně:důkazní břemeno má policie. Co ti neprokážou, to si před zákonem neudělal a pro soud to není relevantní.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.05.2008, 10:36
RE: Šifra
Ani firma ani jednotlivec nemusí nic dávat. Jiná věc je že vyšetřovatel tě taky může trošku přidusit. Vem si že má jako u firmy u tebe zakázku třeba vláda cizí země(dost pravděpodobný scénář). Ty tam máš jistá citlivá data a nechceš riskovat svoje podnikání.
Více než zabavení věci se obávám šťourání v osobních i pracovních datech. Policista nemá povinnost podepisovat předání důležitých dat.Data jsou mnohdy cennější než nějaký hloupý Autocad za pouhých pár milionů nebo nejnovější Henry Proper. Zaměstnavatel tě zažaluje a jsi nahranej. Policie nemá povinnost nic nahrazovat. Data se v ideálním případě nechají někde hodně dlouho ve na hadru skladu a pak se "ztratí". A pokud nejsou šifrovaná tak se zanedlouho "náhodou objeví" u konkurenční firmy. Pak to někomu dokazuj. USA je sice policejní stát, je to zdrod orwellovského světa, nicméně na osobní údaje a data firem si dává každý bacha. Protože ví že by se na tom dal vysoudit majlant. U nás nikomu nevěřím.
 
 
Marťas (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
25.05.2008, 13:30
RE: Šifra
Dovolte abych přispěl svojí pesimistickou, avšak zcela reálnou troškou do diskuze. Tady u nás v koucorkově, když pan soudce řekne, že černá není černá, ale bílá a někdo je proto vinnen, tak to ten člověk taky odsedí. Zkrátka soud dospěl k závěru že... a okecat se dá i nemožné, tak jak se to zrovna komu hodí. A na rozdíl od USA nepočítejte s tím, že by se někdy v budoucnu prokázala vaše nevina. Čeští soudci jsou totiž neomylní. Přísedící - formalita, jsou rádi, že mají svá pohodlná místa, mohou poklidně dřímat a ještě jsou za to placeni z peněz daňových poplatníků. Nadřazená instance, senát složených ze stejných soudců jako byl ten minulý, akorát ambiciózních. Jsou tací a není jich málo, kteří si budují svojí pověst a jméno pouze tím, že ukládají nepřiměřeně vysoké tresty, důkazy nedůkazy a pod záminkou boje s kriminálními živly, ala já s váma zatočím si léčí své mindráky a zvyšují maloměstskou popularitu. Každá jejich kauza je pak exemplárním případem a někteří to dotáhnou i docela daleko, viz pan vrchní státní zástupce Miroslav Antl, který kázal vodu a sám pil víno a na jehož kauzu už se poněkud pozapomnělo. Policie -, pokud vám pan vyšetřovatel při výslechu jaksi víc naloží a vy to rozdejcháváte někde na ambulanci a ještě si stěžujete, tak pak není opravdu nic snadnějšího, než věc zaonačit tak, že jste to byl vy, kdo pana inspektora napadl a ten byl nucen užít donucovacích prostředků - hmatů, chvatů atd. jak to čítáváme v tisku a slýcháváme z úst policejních mluvčích, svědků je vždycky k dispozici kolik je potřeba (samozřejmě z řad sboru) a světe div se, bezpečnostní kamery měli zrovna poruchu. K dispozici jsou také soudní znalci z různých oborů, podle nichž jste si zlomeninu nosních kůstek mohl přivodit, např. pádem na zem v opilosti. A máte na krku trestní stíhání se solidní sazbou na rozjezd vy sami. A můžete bejt třeba Katřina Jacques, ani to vám nepomůže. To není úvaha, ale praxe.
No jak by řekl pan Topolánek, držte hubu a krok a jestli se vám něco nelíbí, tak si polibte prdel a třeba se odstěhujte (to už dodávám já osobně).
Tento článek není radou, ani návodem, ale pouhým smutným konstatováním. Raději se s institucemi jako jsou soudy a policie nedostat vůbec do kontaktu, což by mohlo v prakticky znamenat hodit v tomto konkrétním případě počítač ne do popelnice, protože ani to se nesmí, ale odvézt jej do sběrného dvora.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
28.05.2008, 08:03
RE: Šifra
Naštěstí tu máme nadnárodní soudy:) Pokud je to firma tak je to možná lepší způsob zviditelnění než reklama;)
 
 
Buldozer (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
26.05.2008, 20:56
RE: Šifra
Katerina Jacques, to nebyl od tebe zrovna dobrej priklad, ta si za to mohla sama, tam slo jenom o jeji zviditelneni. No nevim, jestli by jsi na demonstraci tahal svoje deti, aby jsi vypadal jako nejvetsi chudacek. Ona je v tomhle pripade ta, ktera ma byt potrestana.
 
 
Maxim Statni bolak (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
02.06.2008, 18:40
RESTAT
JJ stat je super bomba extra...presne jak rikal Martas doslova bohuzel bohuzel jak se jednou dostanes do LAJNY SOUDU VYSLECHU A PODOBNE tak gg tt bb.Mam vlastni zkusenosti s mašineriíí kamaradu u policie neni nikdy dost kamaradu pravniku taky neni nikdy dost a penez taky ne.Zvykejte si takhle to tady funguje btw znate H2O?try before buy? bomba lidi odblokujou jakejkoli software...A takynane nikdo neprisel...zatim..
doporucuju byt ostrazitej ale beztak natebe jednou dojdou a mas pokazenej zivot v podstate vsichni zijeme schizofreni zivot na jedne strane nas beznej a na strane druhe ten kdyz se neco podela...
este ze tu mame diskuze kde si muzeme volne pustit hubu na špacir..
 
 

Jste spokojeni s Vaším internetem?

O2 Internet ADSL

Internet Optimal již od 400 Kč s DPH! Kvalitní připojení bez omezení. Další služby můžete získat za zvýhodněnou cenu....

Vodafone

Mobilní připojení kdykoliv a kdekoliv! Velmi jednoduchá instalace. ...