Internet Optimal již od 400 Kč s DPH! Kvalitní připojení bez omezení. Další služby můžete získat za zvýhodněnou cenu.

Rychlosti mobilniho internetu

Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?

Ostatní

O právě spouštěném urychlovači částic LHC ve švýcarském středisku CERN lze na internetu vyčíst buď bujaré diskuse o nových dimenzích, částicích a paralelních vesmírech, nebo katastrofické scénáře, kterak se bude LHC podílet na konci světa.

Zkusme si podívat nezaujatým pohledem na celé dění kolem této nejdiskutovanější události tohoto roku na poli vědy a techniky.

Ač se server DSL zaobírá převážně tématikou internetu a komunikací, článek o největší vědecké události poslední doby zde má své místo. Vždyť právě ve středisku CERN má kořeny i celosvětová síť internet, bez kterého si většina z nás neumíme představit moderní život. Jelikož mě problematika urychlovačů vždy zajímala, sledoval jsem spuštění LHC s velkým očekáváním a úžasem nad pokrokem, jehož budeme svědky. Bohužel, odborné magazíny publikují často úžasná očekávání výsledků pokusů, které se v LHC uskuteční, bulvár pak zmiňuje konec světa, vypouštění miniaturních černých děr nebo vznik nové hmoty, která všechno pohltí. Skutečnost je tedy někde uprostřed těchto krajních úvah. Podívejme se tedy na celou problematiku z nadhledu a pokusme se shrnout všechny známé fakta, teze a informace o LHC.

Jak urychlovač funguje a k čemu slouží

V první fázi si vysvětlíme, k čemu urychlovače slouží a proč se vědci ženou stále za výkonnějšími verzemi. Jednak lze díky srážkám částic v urychlovači získat, resp. potvrdit existenci částic nových, dosud neznámých nebo jen předpokládaných. Dále lze díky srážkám částic sledovat co nejmenší detaily struktury hmoty, tedy jakýsi částicový mikrosvět. Další důvod spočívá v možnosti simulovat fyzikální podmínky, jaké panovaly při zrodu vesmíru. Tím lze studovat chování hmoty v extrémních teplotách a při extrémním tlaku.

Řada lidí vnímá urychlovače jako kruhový tunel, ve kterém se vystřelují částice a prohánějí stále dokola. Nutno podotknout, že v začátcích výzkumů se kruhový model nevyužíval (využívaly se lineární urychlovače), k němu se přešlo až po určité době vývoje. Urychlovač dokáže urychlit jen takové objekty, které jsou elektricky nabité. Samotné urychlení částic probíhá díky elektrickému poli elektrody. To ale pro dosažení velkých rychlostí nestačí. Dalším předpokladem je co možná nejhlubší vakuum. To se v urychlovači udržuje pomocí vakuových pump.

K udržení vakua přispívá i výkonné chlazení, které dokáže vyvinout teplotu cca -271 stupňů Celsia, což je jen krůček od absolutní nuly. Chlazení má v urychlovači i další význam. Urychlený svazek je nutno vést a ovlivňovat jeho dráhu. To se děje pomocí supravodivých magnetů – tyto magnety potřebují ke své práci teplotu tekutého helia. Technicky se urychlovač skládá z urychlovací trubice, která má velmi malý průměr. Kolem ní jsou soustředěny zmíněné supravodivé magnety ovlivňující dráhu svazku částic. Při srážkách dochází ke značné radioaktivitě, takže je nutné, aby urychlovač disponoval nejmodernějším bezpečnostním systémem soustředěném do velínu.

LHC se představuje

Zkratka LHC vychází z anglického sousloví Large Hadron Collider – neboli volně přeloženo – Rozměrný hadronový srážkovač. Díky využití supravodivých magnetů je LHC označován také jako supravodivý urychlovač.  LHC je urychlovač protonových částic, předchozí urychlovač LEP, na jehož místě LHC vnikl, urychloval elektrony a pozitrony. Výhodou protonového urychlovače je, že při správné konstrukci může urychlovat kromě protonů i jádra, a to třeba i ta nejtěžší. LHC je instalován v kruhovém tunelu o obvodu 27 km v hloubce 50-150 m pod zemí. Tunel byl postaven roku 1980 pro předchozí velký urychlovač Large Electon-Positron (LEP). Zajímavostí je, že tunel není umístěn vodorovně, ale má mírný sklon, protože tehdejší technologie nebyly schopny zajistit vyhloubení skrz některé horniny. Tunel přechází mezi hranicemi Francie a Švýcarska ve čtyřech místech, nicméně jeho většina leží ve Francii. Přestože je tunel pod zemí, na povrchu se nachází některé budovy umožňující jeho existenci (např. kompresory, ventilace, chladicí zařízení a ovládací stanice). Více informací naleznete zde.

Očekávané přínosy urychlovače LHC

Na LHC se budou provádět dva typy výzkumů. Prvním typem je studium srážek protonů. Zde jde o dovršení našeho poznání standardního modelu hmoty a interakcí a hledání projevů vyšší teorie (nové fyziky), která by standardní model obsahovala, ale dokázala by popsat chování hmoty při ještě vyšších energiích a při ještě menších rozměrech. Druhým typem výzkumů budou srážky těžkých jader. Při nich je hlavním cílem zkoumání jaderné hmoty při velmi vysoké teplotě a velmi vysoké hustotě energie. Jde o přesně takovou hmotu, která zde byla velmi krátce po vzniku našeho vesmíru.

Kromě těchto obecných očekávání jsou ve vědecké komunitě i očekávání daleko konkrétnější. Především by měla být potvrzena existence jednoho nebo více Higgsových bosonů. Kromě něj jsou očekávány i další, dosud neznámé částice. Experiment ALICE by měl podrobně prostudovat nový stav jaderné hmoty za velmi vysoké teploty a hustoty, který byl objeven v předchozích experimentech na urychlovačích SPS a RHIC. Jedná se o systém složený z volných kvarků a gluonů – kvark-gluonové plazma.  Nalezení projevů dalších rozměrů plynoucích ze strunových teorií, mikroskopických černých děr, podivnůstek, magnetických monopolů je daleko méně pravděpodobné.

Fantastické teorie a nové objevy

Na internetu se můžeme dočíst také skvělé teze o přínosech urychlovače LHC. Jedna z nich například hovoří o potvrzení více rozměrů. Jiné teorie zase připouštějí existenci paralelních vesmírů, které by mohl LHC pomoci odhalit. Právě zmíněný Higgsův boson by mohl být částicí, schopnou cestovat mezi jednotlivými dimenzemi. Další výkřik do tmy je univerzální teorie všeho. Mělo by se jednat o sloučení Newtovonových gravitačních zákonů a kvantové mechaniky do jednotné teorie všeho. Sloučení těchto modelů v současné době není možné, neboť se vzájemně vyvracejí. Nové poznatky by tak mohly otevřít bránu k univerzální teorii, kterou bychom mohli popsat jakýkoli děj.

Katastrofické scénáře konce světa

Často se také na internetu diskutují katastrofické scénáře zániku světa, který bude vyvolán právě kvůli pokusům na LHC. Několik vizí lze vidět také na Youtube, například zde. Hlavní témata zastrašovačů jsou podivnůstky, fázový přechod vakua, vznik černé díry či vznik mnoha mikroskopických černých děr. Podívejme se na jednotlivé hrozby samostatně.

Podivnůstky – V zásadě jde o vznik nové hmoty Kvark-gluonového plazma s větším množstvím kvarků typu „s“. Existují hypotézy, že toto podivné plazma zůstane po svém vzniku stabilní nebo metastabilní i za normálních podmínek. Podivné kvark-gluonové plazma by v takovém případě bylo stabilnější než normální hmota. V případě, že by se setkalo s normální jadernou hmotou, mohlo by fungovat jako katalyzátor a přeměňovat ji na podivné kvark-gluonové plazma. Tím by teoreticky mohla být celá planeta přeměněna na jednu velkou podivnůstku.

Fázový přechod vakua – Kritici LHC tvrdí, že pokusy v rychlovar by mohly vyvolat fázový přechod vakua. Při fázových přechodech se velmi drasticky měnily vlastnosti vesmíru. Tím bychom ovlivnili nejen život na Zemi, ale také stav celého vesmíru.

Vznik černé díry - Třetí možnost, která se uvažuje nejčastěji, je vznik černé díry, která by Zemi pohltila. To zobrazuje i animace zmiňovaná na výše. Pravděpodobnost tohoto scénáře je dle odborníku mizivá.

Mikroskopické černé díry – Zde již pravděpodobnost vzniku miniaturních černých děr je mnohem vyšší, než u „klasické“ vesmírné černé díry. Co se stane, když taková mikroskopická černá díra na urychlovači LHC vznikne? Její hmotnost je velmi malá. Měla by se tedy velmi rychle vypařit v podobě Hawkingova záření. Kritici ale poukazují na to, že se tak nestane a časem nás obklopí tisíce mikroskopických černých děr.

Závěrem

Osobně nevěřím, že nastane úžasný objev ani světová katastrofa. Jistě LHC přinese nové poznatky o hmotě, mikrosvětě částic a možná i přispěje k přepsání některých fyzikálních zákonů. Že by nám ale kvůli tomu ujela tramvaj do práce, to nepředpokládám. Koho tato problematika více zajímá, nechť navštíví stránky vědce Vladimíra Wagnera, zejména sekci populárních článků.

 

Ve zkratce

Nové tarify od UPC

10.05.2012 - Společnost UPC změnila rychlosti připojení. Základní rychlost od 30 Mbit/s [ více ]

Kompletní YouTube na DVD!

01.04.2012 - Více na našem Twitteru... [ více ]

Nové služby Českého Bezdrátu - Eri - VDSL Standard

03.11.2011 - Český Bezdrát nabízí nové služby Eri - VDSL Standard s rychlostí připojení od 2048 do 25000 kbit/s, s agregací 1:10. [ více ]

 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
30.09.2008, 18:11
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Je potřeba si uvědomit, že člověk a vše na teto planetě jednoho krásného slunečního dne vše pohltí slunce a naše matička v podobě smítka prachu se stane součástí trpaslíka. Chceme-li přežít, musíme zkoumat, vesmír na nás čeká, a pokud máme jen omezený čas našeho života v podobě několika miliard let, máme co dělat..
 
 
fenix (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
10.02.2010, 03:40
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Pokud jsou Albertovy teorie správné, opravdu by mohly vytvořit černou díru, která možná funguje jako červi díra ale její následky jsou všem známe. Černá díra je vlastně trhlina v prostoru, které neuteče ani světelný paprsek, navíc tato černá díra už nejde nijak zavřít. A pokud tvrdí opak, tak jsou to pořád jen teorie a zkoušet to na naší planetě opravdu není moc rozumné. Když už jsou tak urputni tak at si to zkouší hluboko ve vesmíru a to hodně daleko od naší sluneční soustavy. Jde přece o životy nás všech.

Jestli by mohla vzniknout miniaturní černá díra, což vědci potvrdily tak jak můžou vedet ze velikost je důležitá?!

Černé díry jsou ve vesmíru a nikdo nezná přesně jejich velikost ale jen předpokládají jejich gravitační silu. Tohle by byla opravdu poslední chyba lidstva.
 
 
neutr (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
10.02.2010, 11:59
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
LHC prakticky nemůže vytvořit černou díru, a to ani malinkatou. Za to ale může uvolnit energii - což se dá spíš pochopit. Takový výbuch může mít skutečně katastrofické důsledky, ale nejpravděpodobnější je to, že bude mít permanentní technické problémy a z těch zase nejspíš bude jen ekonomická katastrofa. Tomu už dnes vše nasvědčuje. Blamáže všeho druhu jsou samozřejmostí. Jen čekám kdy pánové přijdou s Higsovým "antibosonem", který je odpovědný za to, že ten očekávaný boson byl požrán už dávno v budoucnu nějakou závistivou Albertovou myšlenkou.
 
 
fenix (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
10.02.2010, 04:30
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Jak vznikají černé díry? Tak že vybuchne obrovská hvězda a právě touto explozi roztrhne prostor. To je vlastně teorie relativity že gravitace zakřivuje prostor ,tak proč by nemohla gravitace v kruhu tento prostor taktéž roztrhnout. Ale myslím že diky CERNu se Einsteinova teorie potvrdí. Zaleží jen na síle gravitační sile a až tuto hranici překonáme tak sbohem.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
01.10.2008, 09:21
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
No, člověk v dnešní formě je největší zrůda na Zemi i ve Vesmíru a nedej Bože, aby přežil další evoluční meteorit (např. osídlil Mars). Po genetické manipulaci - možná. Snad to má Bůh či mimozemšťané nějak zařízeno, aby se zrůdičky nerozkobylkovaly po Vesmíru či paralelních vesmírech. Snad jsme skutečně jen hologram v obřím počítači a nedojde k expanzi primitivního člověka v dnešní podobě (řádově horší než Vetřelec).
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
01.10.2008, 11:53
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Život je mnohem složitější než si dokážeme představit, chápu lidi co mají obavy z těchto pokusů, chápu i lidi co by raději peníze vynaložené na tento výzkum raději dali k jiným účelům, ale každá nová věc může přinést víc prospěchu než neprospěch. Člověk se stále učí a vyvíjí, i on chce přežít za každou cenu, nevěřím tomu že jsme ti nejhorší, nejzlejší, sebedestruktivní primitivové, kteří rozsévají kolem sebe jen mor a zkázu, věřím tomu že jsme pořád zakuklenci a je jen na nás jakým směrem se vydáme. Pokud budeme jen ničit a kontaminovat planetu až do její smrti, dřív nebo později tu pro nás nebude místo, i příroda jako taková se umí bránit. Řekněme že už teď to má jeden kamínek namířený na zemi podobně jak před 65 miliony lety a za 1, 3, nebo za 50 tisíc či milionů let se srazí s naší matičkou a už ne 75% všeho druhu zahubí tato srážka, ale zahubí vše. Jsme-li jen článek vývoje, abychom této srážce zabránili a dopomohli k přežití něčeho vyššího a tím pro nás cesta končí, tak je to v pořádku že jsme takoví jací jsme. Ačkoli se někomu může zdát že uběhlo neuvěřitelně mnoho času od velkého třesku až po dnešní den člověka, tak i tento uplynulí čas může znamenat jen setinu z mnoha let trvající několika miliard dnů.
Vše co si jen člověk ve své fantazii dokáže představit, je vlastně nápadem přírody samotné co je schopná stvořit. I my jsme totiž součástí přírody.
 
 
Raptor (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
01.10.2008, 09:30
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
No to máš pravdu. Ale i bakterie černého moru bojují o přežití a máme s nimi tak 75% stejnou genetickou výbavu a se zlými kanibaly šimpanzy dokonce 98-99%, tak neočekávej nějakou zpětnou vazbu u člověka. A pokud doufáš v nějakou pravdu, lásku či spravedlnost, nic takového reálně NEEXISTUJE, pouze snaha o vlastní prospěch a přežití za každou cenu - proto je člověku vlastní lhaní, podvádění, (pokud to jde i vraždění) a vždy a všude zvítězí korupce nad umělou a tudíž nefunkční legislativou.
 
 
lw (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
30.09.2008, 16:56
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Nie som odbornik v danej problematike, len sa mi tu hodi prirovnanie:

Neandertalec (alebo iny -...alec) - ked spravne buchol kamen o kamen - vznikla iskra - pripadne aj ohen (nepredpokladal to, a neskumal to ani potom - asi) - ale fungovalo to.
teraz je rozdiel len v tom, ze ludia vedecky predpokladaju, co sa stane - pred experimentami, a budu analyzovat to, co sa stalo, po experimentoch - ak bude cas :) - a moze to mat tiez tak zavratny dosah ako ohen - otazka, ci ho stacime vyuzit.
 
 
Raptor (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
30.09.2008, 12:23
Máme to za "stejný prachy"
Při výbuchu supernovy atp. vznikají vyšší energie, nehledě na černé díry ve středu galaxií. Jde o to, že žijeme na "středních měřítkách" a rozměr Vesmíru i superstruny (nebo kvantové smyčky tkající prostor) jsou od nás cca stejně vzdáleny. Takže je fajn mít "dalekohled" na pár krůčků do minisvěta. Náš život i Vesmír je zcela nepodstatný, jen 1 malá bublinka v oceánu vesmírů, tak žádné obavy, za pár miliónů vetřin stejně jdeme do kremace, tak žádné vzrůšo, jo ?
 
 
MartinCZ (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
25.09.2008, 16:08
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Obvykle se do těchto diskuzi nepoustim, ale neda mi to...

Obavam se, ze neodbornikum neprislusi rozebirat podstatu tzv. "zakladniho vyzkumu", protoze vetsina z vas vubec netusi o cem je, natoz aby chapalo jeho podstatu. Povazujete specialisty z CERNu a jejich ostatni kolegy za kluky, co si hraji s pistolkami a strileji po sobe protony. Panove (a asi i damy), uvedomte si, ze zakladni vyzkum neni nic,kvuli ceho bude chleba zitra levnejsi a presto ma 1000x silnejsi dopad na vas vsechny jak tady sedite. Ze zakladni vyzkum delaji jedni z enjchtrejsich lidi vubec, kterym my obycejni smrtelnici svym chapanim nesahame ani po kotniky. Ze to jsou silene hory takovych lidi, kteri vi do posledniho puntiku co delaji.

Kdyz se Archimedes pokousel zvazit vzduch v nafouknutych kozenych mesich, pokaldali jej taky za blazna. Pravda, jeho pokus dokoncil az v 17. stoleti Galileo Galilei. A 200 let na to vzletlo první letadlo. Takove jsou dusledky zakladniho vyzkumu, tohle je jeho primitivni podani.

Nebyt LEPu a předchozich urychlovacu, nikdo z vas by se nezapojil do teto debaty, nebly by net. Nebyt vyzkumu v oblasti realtivisticke astrofyziky, nefungovalky by GPS (ktere je treba korigovat o relativisticke efekty jinak davaji nepresne udaje v radech mnoha desitek metru), netelefonovali byste mobilnimi telefony a nemeli byste notebooky, protoze bychom neumeli zkrotit kvantove jevy a dat vznik dnesni mikro- ani nanotechnologii. Tohle je na dlouhe povidani, takze pisu jen strucne.

Prave banda varujici pred moznymi riziky LHC/mikrovlnek/poltergeistu je dusledek dnesni postmoderni doby, ve ktere lide davaji vetsi duveru populistickym umelcum, ktere zasvecene vyvraceji desitky let studujicim odbornikum jejich predstavy o technice, vede a vesmiru (viz. napr http://www.ct24.cz/vysilani/2007/07/16/207452801360716-11:31-pred-polednem/ ). Tak co, kritici LHC a vytvareci podivnustek a miniaturnich cernych der... Nepoznavate se?
 
 
Jiri (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
25.09.2008, 20:43
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Tak výskum je určitě pro další pokrok velice důležitý, ale bohužel se pak spětně zjišťuje jaký to má dopad na lidské zdraví, životní prostředí, přírodu a atd.. To je už pak trošku pozdě. Na co všechno má třeba vliv záření s mobilních vysílačů, bezdrátových sítí radarů a atd. (elektro smog) Dozvíme se to třeba za další generaci, nebo dvě. Pokuď lidi ještě budou vůbec plodní a schopný stvořit potomka Třeba. Podívejte se kolem sebe. jak zatím dopadá pokrok a takzvaná moderní civilizace.. Špatná voda (napíte se někde v lese ze studánky) smog ve vzduchu. Znečištění kam se podíváte. Bez mobilu či internetu se žít dá, ale bez čisté vody ne. Vědci co to tam mají na starosti jistě přesně ví co dělají, ale s tím co znají. Vůbec nemůžou tušit co se stane, na co vše to bude mít vliv. Co když tady jsou síly, které zatím neumíme detekovat a tudíž o nich vůbec nevíme že existujou? Jak jsem se dozvěděl z jednoho vědeckého pořadu jen 10% vesmíru tvoří pevná hmota, tak že 90% vesmíru tvoří různé energie a záření. Myslíte si, že těch 90% známe a umíme je změřit? Proto by se s takovým výskumem mělo zacházet velice opatrně a v malém měřítku. (laboratorní podmínky) Také jde o to, jestli se na veřejnost dostávají zprávné informace. Na venek můžou říkat něco jiného než je skutečnost.. Zasvěcených je jen hrska a jistě s plnou mlčenlivostí. Řekl bych že tak z 99% se stejně nikdy nedozvíme opravdovou pravdu jak to pak dopadlo.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
31.10.2008, 00:18
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Už je i na čase objevit nějakou tu alternativu pro využití ba i do vzdáleného budoucna
 
 
Eskal (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
25.09.2008, 22:14
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Když se střetne kosmické záření s atmosférou naší planety, vznikají mnohem větší enrgie než budou v LHC, a vůbec celý vesmír je jako jeden gigantický urychlovač, LHC = laboratorní podmínky ;)
 
 
Chuta (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
25.09.2008, 20:14
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
tak tak.. s timhle prispevkem naprosto souhlasim.. sam mam vzdycky nutkani neco podobnyho sepsat, kdyz se nekde rozebehne diskuze na tema, ze to co vedci delaji je k nicemu a ze jsou hloupy a ze to stoji zbytecny penize, ale nikdy na to nemam silu. diky za to, ze k tomu mel silu nekdo jinej.
 
 
MAGOR (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
25.09.2008, 18:28
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Co to meleš ja nejsu proti zkoumani ruznych deju co se zkouma v urychlovači,ale jde o to že se snaží napodobit vznik vesmíru a nemají ani paru co se muže stát.Dělají pokus,který se muže vymknout kontrole a pak budeme všichni v pr....Je to jak zkoušely atomové bomby a jaký to mělo dopad zjistily až po několika letech.
 
 
to teda jsi (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
25.09.2008, 22:53
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
To je přesně, o čem pán hovořil. Nemáš o fyzice ani páru a budeš tady vyskakovat ještě s přidrzlým tónem, že vědci nemají páru, co dělají.

 
 
Mue (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
25.09.2008, 16:51
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
"Clanek" obsahuje hodne nepresnosti az blbosti. A autorovo hodnoceni je naprosto mimonovske. A zabejvat se lidmi v diskuzi nema cenu vubec. Zakladni vyzkum se jim odrazil mj v tom ze maji vubec pocitac, o webu nemluve (CERN). Hlavne ze mimonovi neujede tramvaj na sichtu.
 
 
Ota (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
25.09.2008, 20:22
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Chlapce, je videt dle tveho projevu, ze jsi skutecny odbornik, prosim sedni za pocitac a krome kefrani v diskusich sepis i nejaky ten textik, pak ho nekde udej a muzes nam tu dat odkaz. My ti pak poklepeme na raminko, jaky si pasak. Ubozaku s hubou plnou kecu v diskusich je vsude mraky - a ty jsi jednim z nich...
 
 
MAGOR (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
25.09.2008, 12:54
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Jsou to magori kdyby ten urychlovac pouzily na neco uzitecneho,pri tom pokusu se muze toho zvrtnout nezname castice,nebo se vytvori mikro cerna dira,ktrëra se sice ma vyparit,ale clovek nikdy nevi poroste a nakonec nas a celou slunecni soustavu SEZERE.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
01.10.2008, 23:08
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
V tým případě je jedno jestli se zahubíme sami, nebo nás pohltí slunce či skosí v budoucnu meteorit, není asi zapotřebí se při takovém úsilí zabývat podobným věcem a nechat člověka na pospas vyhlazení ne však jeho vinou, ale přírodními (zákony)..
 
 
Geralt (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
29.09.2008, 13:48
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Krasne napsano :) Ac s tebou nesouhlasim, co se tyce uzitecnosti hrani si s timto urychlovacem, ta posledni cast tveho prispevku je napsana skvele :)
 
 
Jiri (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
25.09.2008, 09:39
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Podmínky podobné při vzniku vesmíru? Tak tohle je podle mě velká teorie. Nikdo nemůže vědět jaké byly podmínky při vzniku vesmíru. A hlavně neumíme vysvětlit spousty věcí na samotné naší planetě. Je ttu takových otazníků a záhad a nevíme si s nima rady a našim chápáním je neumíme vysvětlit. Neumíme žít v souladu s přírodou, aby jsme jí nepoškozovali a neumíme pochopit plně její zákony .A tady lidstvo se pouští do spekulací o vzniku vesmíru. Myslím si, že je takových druhů energijí a záření o kterých nemáme zatím ani tušení. A rozhodně nemáme ani vědomosti co a jak s čím spolupracuje. Přijde mi to jako když předškoláček chce dělat práci vysokoškoláka.
 
 
sss (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
25.09.2008, 08:16
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Vědci jsou fanatici, kteří si jen hrají v tomto projektu. Je to pár let slibovali studenou fuzi a skutek utek. Na světě umírají lidi hladem a tady se vymýšlejí kraviny !!! Pak pošlou cigany do jiné dimenze?
 
 
Digimut (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
25.09.2008, 00:32
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Dnes se za mnou zrovna zastavil kamarád, který v CERNu hájí české barvy a v pátek prý prasklo chlazení a vytekla část helia. Oprava prý bude trvat přibližně 2 měsíce... zpráva údajně proběhla i v mediích, což jsem nezaregistroval.
 
 
Protector (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
25.09.2008, 09:00
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Jj, psalo se, že se jim to nepodařilo ochladit na správnou teplotu, ale proč, to tam snad nebylo
 
 
lhc master (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
01.10.2008, 20:09
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
jj psalo. někdo ukrad reaktor fx87hhf2. potom ho ale uklizečka našla v koši :-)
 
 
Error (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
31.10.2008, 00:05
RE: Urychlovač LHC: Objevy paralelních vesmírů, nebo konec světa?
Těchto nevydařených pokusů může být ještě víc, ale nechci malovat čerta na zeď, snad se vše podaří a média nás budou informovat mnohem víc než je tomu doposud...
 
 

Jste spokojeni s Vaším internetem?

O2 Internet ADSL

Internet Optimal již od 400 Kč s DPH! Kvalitní připojení bez omezení. Další služby můžete získat za zvýhodněnou cenu....

Vodafone

Mobilní připojení kdykoliv a kdekoliv! Velmi jednoduchá instalace. ...