Internet Optimal již od 400 Kč s DPH! Kvalitní připojení bez omezení. Další služby můžete získat za zvýhodněnou cenu.

Rychlosti mobilniho internetu

Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta

Ostatní

Nová varianta červa Conficker chystá velký útok. Česká média prorokují vykradené pevné disky i padající internet. A ochrana prý neexistuje. Ale no tak...

23. března zahájila televize Nova své večerní Televizní noviny opravdu ve velkém stylu. Diváci si v první hlavní zprávě mohli vyslechnout děsící zvěst o konci jejich počítačů a snad i celého internetu. Nová varianta červu Conficker vám sežere počítač, vybrakuje konta, ztratíte data a nakonec vám ukousne hlavu. A ochromí ještě celý internet. Což vám ale vzhledem k absenci hlavy nebude muset vadit.

Trošku přeháním, stejně jako trošičku přeháněla Nova. Bohužel, což je více zarážející, se k ní v podobném stylu přidal i výrobce antivirových programů společnost Eset. 

Nebývá často, aby se zpráva z oblasti počítačů dostala na první místo ve vysílání jakýchkoliv televizních novin. Červ Conficker je opravdu v mnoha směrech výjimečný, ale nijak zásadně nevybočuje z obecné šablony škodlivého softwaru ― řeči o tom, že před ním není ochrany, jsou zkrátka lži.

Kusá historie a popis

První varianta červa Conficker (též Downadup, Downup nebo Kido) se objevila už v říjnu minulého roku. Začala zneužívat chybu v systémech Windows, přesněji ve službě Server, jež se mj. stará o sdílení souborů a tiskáren v síti. Vysoce zranitelné místo představovalo pro Windows velkou bezpečnostní hrozbu. Vždyť v lednu se kvůli ní novější variantou Confickeru za 24 hodin nakazil více než milion počítačů (celkový počet napadených strojů za chvíli narostl na miliony, k dnešku odhad infikovaných systémů činí asi 15 milionů).

Od října 2008 do dneška vzniklo několik variant červa Conficker, který dospívá a chová se pokaždé trošku jinak a sofistikovaněji. Jeho nebezpečnost spočívá hlavně v jedné věci: k tomu, aby infikoval hostitelský systém, si nežádá interakce s uživatelem, tj. není to ten typ „sociálního“ viru, který si uživatel nainstaluje sám otevřením přílohy e-mailu nebo jinou podobnou akcí. Červ se šíří sám, bez ohledu na to, jestli zrovna někdo před cílovým počítačem sedí.

Jakmile se Conficker přes síť dostane do systému, usídlí se v něm a začne připravovat půdu pro další útok na systém dalším útočníkovým malwarem (škodlivým softwarem). Aby následná napadení byla úspěšná, musí vykonat několik akcí, jež systém oslabí.

V prvé řadě vypne důležité služby Windows. Deaktivuje centrum zabezpečení systému Windows (jež upozorňuje na neaktivní antivirový program, vypnutý firewall a aktualizační službu systému), smaže body obnovení systému Windows (aby uživatel nemohl systém vrátit do dřívější podoby), vypne službu inteligentního přenosu na pozadí, automatické aktualizace Windows, Windows Defender (antispyware), deaktivuje také služby pro hlášení chyb Windows a upraví nastavení firewallu Windows. Ještě vytvoří své kopie a ty rozeseje po několika místech v systému, přidá se do automatického spouštění při startu Windows a vytvoří vlastní soubory autorun.ini (zaručující automatické spuštění) na přenositelných médiích (kterými se šíří na další počítače).

„Přisaje se“ i na běžící procesy Windows (svchost.exe, explorer.exe, services.exe), napadne nastavení DNS, zamezí přístup na webové stránky věnované zabezpečení Windows (různé domény jako Microsoft, Symantec, Avast, McAfee, Trendmicro, Kaspersky, … nedovolí tak ani aktualizaci virové databáze antivirových programů), upraví nastavení TCP/IP, aby maximalizoval počet spojení, které využije ke svému dalšímu šíření po síti, začne vyhledávat okolní počítače, jednoduchým příkazem vyhledá uživatelská jména na počítačích v síti a začne hádat jednoduchá a často používaná hesla (tedy ta nejslabší).

Dalším způsobem šíření je stažení vlastní kopie na počítače připojené k síti. Conficker nejprve zjistí externí IP adresu hostitelského počítače (připojením se na webové adresy jako getmyip.co.uk, whatismyipaddress.com aj.), vytvoří HTTP server na náhodně zvoleném portu, poté začne náhodně generovat IP adresy počítačů a zkoušet na ně posílat speciálně vytvořené packety, jimiž si stroje „osahá“. Pokud najde počítače se systémem Windows, které obsahují zranitelnost ve službě Server, podsune jim stažení své kopie. Do napadených počítačů stáhne další malware určený k různým jiným účelům.

Eset a televizní reklama

I z tohoto obecného popisu je vidět, že Conficker toho svede opravdu dost. Jak bylo řečeno, nejnebezpečnější je v tom, že se šíří zcela volně, bez nutnosti interakce s uživatelem. Vše výše zmíněné může vzbuzovat pocit, že před Confickerem není úniku. Jenže to není pravda, byť se nás Nova a Eset snažili přesvědčit o opaku.

Samotná reportáž je v mnoha místech pravdivá ― napadena bude opravdu spousta milionů počítačů (ta je už dnes). V pořádku je i to tvrzení, že do útoku se zapojí mnohonásobně větší počet domén a že přesné instrukce nikdo nezná (přídavného malwaru, který bude stažen následně).

Problém je, že se celá reportáž nesla v duchu pouhého šíření strachu a nezaznělo v ní to nejdůležitější ― že na Conficker už od října existuje velice jednoduchý lék... A holým nesmyslem je, že člověk nepozná, že jeho systém byl tímto červem infikován. Že je něco špatně totiž přehlédnout nejde (viz body výše, ze kterých vyplývá i řada příznaků).

Sama společnost Eset vydala k tomuto červu tiskovou zprávu, jež co do snahy vyděsit uživatele jde ve stejných stopách jako reportáž TV Nova. A stejně jako ve zprávách Novy ani tato tisková zpráva výrobce antivirových řešení neobsahuje důrazně řečenou veledůležitou informaci o snadném způsobu, jak infekci Confickerem zabránit (na rozdíl od jiných zahraničních společností, které triviální řešení problému zmiňují neustále dokola při každé příležitosti).

Na druhou stranu se není co divit, že si Eset přihřívá vlastní polívčičku, Conficker je úžasnou příležitosti, jak využít strachu lidí k propagaci svých produktů, které je před červem a následnou zkázou ochrání. A nejde přehlédnout ani televizní reklamu na Eset Smart Security 4, která se v poslední době na obrazovkách objevuje. A reportáž TV Nova do této šablony zapadá více než dobře.

Jak infekci zabránit

Před Confickerem šířeným sítí se uchráníte opravdu lehce. Společnost Microsoft totiž už v říjnu vydala záplatu pro Windows, která opravila zranitelné místo ve službě Server. Takže pokud aktualizujete systém (on to dělá sám za vás, jestliže jste však nevypnuli automatické aktualizace), jste před hrozbou ze sítě chráněni od října 2008. Toť vše. Katastrofické scénáře se vás netýkají.

Nemůžete-li z nějakých důvodů používat automatické aktualizace Windows nebo Windows Update na webu, záplatu si můžete stáhnout ručně a kliknutím nainstalovat (pro Windows XP SP2+SP3 zde, pro Windows Vista 32bit i s SP1 zde, pro Vista 64bit zde).

To, že Windows jsou dávno aktualizacemi chráněné, neřekla ani Nova a ani Eset. Obě strany prohlásily jen obecné pravidlo mít aktuální systém a Nova to podmínila ještě systémem legálním. V tom se sice tento fakt skrývá, ale není jasný všem, natož laickým uživatelům.

V reportáži navíc zazněly názory nějakých vybraných lidí sedících za počítačem. První oslovený diváky poučil, že riziku napadení jsme vystaveni vždy, když zapneme kompjůtr, druhý je zase „ubezpečil“, že ubránit se napadení úplně nelze.

Samozřejmě tohle jsou lži, ubránit se lze, v tomto konkrétním případě instalací aktualizace existující už od října minulého roku.

Možný problém vyvstává v případě šíření Confickeru přes vyměnitelná média (jako jsou paměťové karty, flash disky/USB klíčenky). Na vině je funkce Windows, která je sice pro někoho užitečná, jinému ale překáží ― řeč je o Autorun, automatickém spouštění, které aktivuje automatické přehrávání obsahu např. na zmíněných USB klíčenkách, USB discích různého typu apod. Po připojení takového zařízení systém Windows analyzuje soubor autorun.ini, který se na médiu nachází, a hledá v něm instrukce, jaké příkazy má provést. Červ Conficker tohoto zneužívá, jak bylo už řečeno, autorun.ini upravuje tak, aby se mohl šířit a napadat počítače, ke kterým takové médium bude připojeno.

V tomto případě nestačí použít zmíněnou záplatu, jež brání napadení přes síť, ale je potřeba si dát pozor i na vyměnitelná média z cizích zdrojů. Vůbec nejlepším řešením je funkci Autorun vypnout. K tomu můžete použít přímo nástroj od Microsoftu (ke stažení zde), nebo to můžete udělat ručně (a případně stejným způsobem funkci v budoucnu zapnout).

Klikněte na tlačítko Start, zvolte Spustit a do řádku napište gpedit.msc. V levém sloupci vyberte položky v tomto pořadí: Konfigurace počítače | Šablony pro správu | Systém. V pravé části okna najděte položku Vypnout automatické přehrávání, dvakrát na ni poklepejte a zvolte možnost Povolit (ujistěte se, že níže v nabídce je vybráno Na všech jednotkách). Potvrďte tlačítkem OK a restartujte počítač. Jste chráněni.

Oba uvedené postupy musíte však provést na všech počítačích ve vaší vnitřní síti. Jestliže jeden z nich bude infikován třeba přes USB klíčenku, hrozí riziko infikování i dalších počítačů, kterou jsou ošetřeny jak záplatou, tak i mají zakázanou funkci automatického spouštění. Samozřejmě byste měli mít i antivirový program s pravidelně aktualizovanou virovou databází ― antivirus podivné chování jednoho počítače v síti dokáže rozpoznat a další stroje ochránit.

Kdo je nejvíce ohrožen

Ochránit se před Confickerem je tedy jednoduché. Záplata měsíce stará, vypnutí autorun. Dvě nejčastější cesty nákazy tím zablokujete. Antivir vás ochrání, kdybyste snad nějak měli virus otevřít přímo z disku jeho dobrovolným spuštěním. Ale takové způsoby jsou již z kategorie interakce s uživatelem (takže neotevírat každý nesmysl, nespouštět přílohy z divných e-mailových adres, mít antivirus).

Červem jsou nejvíce ohroženi ti uživatelé, kteří nepoužívají aktualizace Windows a často pracují s vyměnitelnými médii majíc aktivovanou funkci autorun.

Co se týče absence bezpečnostních záplat, do takové skupiny patří jednak uživatelé pirátských Windows, kteří se brání nainstalování aplikace WGA, jež kontroluje pravost systému a jež je pro přístup k aktualizacím nutná. Komu není rady, tomu není pomoci, ale takovým uživatelům lze s ohledem na okolí a další uživatele poradit aspoň to, aby si stáhli záplatu ručně (viz odkazy výše). Druhou postiženou skupinou budou uživatelé ve větších sítích, například firmy, kde se administrátoři často aktualizacím v zaběhlých systémech brání, k čemuž mívají tisíc ne vždy opodstatněných důvodů. Tohle je bohužel na postoji vedení jednotlivých IT oddělení a administrátorů

Firemní klientela bude ohrožena i tam, kde se navíc hojně používají vyměnitelná média. Snad nejvíce to bude platit v malých firmách, kde se na USB discích a paměťových kartách různého typu pracuje s multimediálním obsahem, například fotografiemi. Bohužel u malých firem takového typu nic jako IT oddělení neexistuje, snad jen nárazově najímaný vzdálený správce, který tu a tam přijde restartovat router.

Jestliže jste dodrželi zmíněné body ochrany systému, Conficker můžete nechat na pokoji ― oni si s ním pohrají bulvární novináři nebo PR agentury.

 

Ve zkratce

Nové tarify od UPC

10.05.2012 - Společnost UPC změnila rychlosti připojení. Základní rychlost od 30 Mbit/s [ více ]

Kompletní YouTube na DVD!

01.04.2012 - Více na našem Twitteru... [ více ]

Nové služby Českého Bezdrátu - Eri - VDSL Standard

03.11.2011 - Český Bezdrát nabízí nové služby Eri - VDSL Standard s rychlostí připojení od 2048 do 25000 kbit/s, s agregací 1:10. [ více ]

 
Worry (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
22.04.2009, 15:26
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Já mám AVG a ESETa ( smart security ) projíždím systém obojím a ESET sice detekuje infiltrace, ale nic s tím neudělá, ani ty programy jako Windows Malware removal tool a podobný mi nepomohli můj Conficker si tu zvesela lebedí přímo napíchlej na Woknech a já můžu jen sledovat naštěstí nic nedělá ( zatim ) připravuje se na budoucí možný útok jak mi bylo vysvětleno výkon mého PC tak může využít téměř kdykoliv k čemukoliv může mě využít k rozesílání spamů apod... Jak někteří radí stáhnou si ze stránek www.mcafee.com McAfee avert labs stinger nebo aktualizace z webu Microsoftu tak mě to prostě nejde Conficker to blokuje vysvočí jen Acces Denied a nic když jsem si přinesl ten McAfee na flešce z jinýho PC a dal program do PC, stačilo na něj kliknout a Conficker ( kdo jinej, že ? ) vyhodil okamžitě hlášku: Stinger maybe infected, cannot continue takže já nevím, ale jediný řešení vidím buď ve Win reinstall a když se tam dostane znovu tak asi jedině formát disku...bohužel musím říct, že jsem nic "inteligentnějšího" neviděl, stačí když se ho pokusím smazat a hned se "obnoví" všechny soubory vytvoří do minuty znovu a infikuje další a další soubory má už obludných 8GB, naštěstí se mi soubory podařilo přeléčit takže jsem je zachránil ( ne všechny ), ale ve Windowsech si lebedí pořád a pořád.ESET taky nenapíše nic jinýho u úrovně ohrožení než kritická....prostě Conficker...
 
 
Berix (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.04.2009, 21:05
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
... Oba uvedené postupy musíte však provést na všech počítačích ve vaší vnitřní síti. Jestliže jeden z nich bude infikován třeba přes USB klíčenku, hrozí riziko infikování i dalších počítačů, kterou jsou ošetřeny jak záplatou, tak i mají zakázanou funkci automatického spouštění. .... domníval jsem se, že ta záplata je na to, aby se virus po síti nešířil. Pokud se po síti šíří i když je tam ta záplata, tak potom nechápu, na co ta záplata je. Já tomu teda moc nerozumím, ale připadá mi, že tvůrci těch virů pro Windows nemusí být ani nějak zvlášť kreativní lidé, jelikož princip průniku do systému se již několik let nijak výrazně nemění. Po odeslání speciálně pokaženého paketu dojde narušení funkce hostitelského procesu svchost.exe, který buď padne na ústa, nebo se rozjede v nekonečné smyčce, nebo tak nějak nestandardně zareaguje. Mezitím si virus propašuje do systému prakticky cokoliv chce. Po provedení restartu se rozjede již jako systémový proces, chráněn pře zoufalými pokusy nešťastných uživatelů o jeho likvidaci. Ale tento Conficker, ten je fakt dobrej, ten toho umí hodně. Třeba na XPčkách umí (nezkoumal jsem všechny mutace) zablokovat volbu zobrazovat skryté soubory a složky v průzkumníkovi při volbě nástroje/ možnosti složky/ zobrazení a to tak, že volbu sice prokliknete, a systém se tváří, jako že je zobrazuje, ale ve skutečnosti nezobrazí nic a při opětovné volbě této nabídky zjistíte, že nastavení zobrazování skrytých souborů a složek neproběhlo (mimochodem nevíte náhodou někdo, jak se to dá jednoduše opravit, aby to fungovalo jak má?). Na těch fleškách, USB discích, magnetických kartách a kdoví kam ještě leze si zkontrolujte, jestli tam náhodou nemáte soubor autorun (autorun.inf) (zpravidla bývá jen na CD) a taky adresář RECYCLER nebo něco podobného. Samozřejmě že při prohlížení musíte mít zapnuty všechny volby zobrazování skrytých, systémových a chráněných souborů, jinak ho neuvidíte. Pokud tam obojí máte, tak to zkuste vymazat. Občas to ale jde dost ztuha, někdy to nejde vůbec a neporadí si s tím ani antiviráky, které to sice detekují ale nejsou schopny s tím nic udělat. Přeji hodně zábavy s kamarádem Confickrem
 
 
Bafometh (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
10.04.2009, 00:22
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Nevím, proč někdo se snaží mluvit o antivirových programech jako o nepostradatelném softwaru pro PC.... rada jak se uchránit virům není. Anti.Soft není ŽÁDNÝ řešení pro člověka, který chce ze svýho PC vytáhnout alespoň 80% výkonu!!! Antivir nejenom brzdí pc ale také internet... Jediná skutečná pomoc je -- Zálohovat, zálohovat a zálohovat!!! když si budete průbžně zálohovat zásadní data (dokumenty, tabulky, obrázky, videa,...) na DVD tak to zabere max. 30 minut.. Když mluvím o zálohování, tak tím nemám a mysli pochybný ,, Centrum zálohování,, integrovaném ve Vistách. Mám na mysli zazálohovat poze systém bez žádných programů a průbžně ,,kopírovat,, důležitá data na nějaké medium... Tohle je jediná skutečná ochrana před virama!!! Mluím ze zkušenosti s antivirem Avast, který mi přišel jako dobrý zhruba 3 dny, než začal hlásit a furt otravoval a sathoval další a další aktualizace a když už stahnul po 3 za den nějakou aktualizaci a na 5 minut skoro úplně omezil PC tak jsem přešel na nod32, přes který se mi 5x za dva týdny dostaL do pc trojský kůň!!! Obnova ze záložního DVD mi trvá cca 10-30 minut a zkopírování dat z5 na své místo trvá podle jaký je to množství dat.... ale instalace systému trvá 3hodiny (MS-Vista) 2hodiny 28minut (MS WinXP) + servicepacky.... A když vám pc napadne nějaký vir tak vám bude k ičemu premiová verze Avastu nebo něčeho jinýho.... prostě budete muset instalovat, instalovat, a instalovat :-P Tak nevim co je lepší--- jendou tejdně obnovit systém a nebo jednou za 3tejd
ny celý pc znovu instalovat.... to je na každým kdo si vybere jakou cestu....
Lidem co na PC jenom zapnou ICQ a kouknou se na maily tak ať si mají anitviry, ale lidi co s PC chtějí dělat něco ,,užitečného,, tak by o antivirovém programu neměly ani přemejlet, natož ho instalovat!!!!
A teď mě sežerte :-P
Ave Satan
666
 
 
Da Vinci (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
13.04.2009, 12:48
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Tak z tohoto příspěvku je vidět, jaký přístup mají lidé nejen k sobě, ale zejména k ostatním. Pokud pominu, že jste Bafomethe v problematice virů a spamu zcela mimo mísu, tak svým přistupem ohružujete nejen sebe, ale zejména ostatní tím, že ze svého PC děláte smetiště. Budiž Vám útěchou, že jste to smetiště nezaložil Vy, ale Microsoft. Jinak proti tvrzení , že je to každého věc nelze namítat vůbec nic, ale nedivte se, až přijde doba, kdy Váš poskytovatel internetu automaticky odpojí Vaše služby v okamžiku, kdy si "zabordelizujete" své PC. A to lze bez problému do půl hodinky po instalaci Win. Samozřejmě ironicky řečeno - gratuluji, pokud byl Váš text myšlen vážně.
 
 
ALKARA (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
31.03.2009, 19:25
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Dobrý den,

přečetla jsem si Váš článek a chtěla jsem podle toho zabezpečit svůj PC a nelze mi splnit už první krok - systém nemůže najít gpedit.msc a překlep tam určitě nemám. V čem může být problém?

--------
Oldřich Klimánek, DSL.cz
Odpověď: Dobrý den, nemáte Windows XP Pro. Zapomněl jsem to v článku zdůraznit. Postupujte proto podle pokynů, které jsou uvedeny v článku Microsoftu, na který odkazuju.

http://support.microsoft.com/kb/953252/
Zdraví O.K.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
28.03.2009, 08:55
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Pri variante Conficker B++ mám potvrdené šírenie po sieti aj po nainštalovaní všetkých potrebných aktualizácií, takže využíva zrejme inú techniku... Conficker je v podstate podobný červom ako Sasser a Blaster, pokiaľ nedodržíte aj v článku spomínané spôsoby ochrany bez akejkoľvek aktivity môžete byť po pripojení vášho PC na internet infikovaný.
 
 
Pochybovač (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
30.03.2009, 10:08
Stejné jméno viru a jiná technologie šíření pochybuji
I kdyby tvůrce červa byl stále ten stejný člověk (skupina), pochybuji že by mu zůstalo to stejné "základní" jméno při změně způsobu šíření.
 
 
Jirka (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.03.2009, 00:52
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Mám dotaz. Jak se bránit napadení při nové instalaci WinXP? Mám instalační CD se SP2 a SP3 na jiném CD. Po instalaci ale budu muset PC připojit do sítě, aby mohly proběhnout další aktualizace. Může být mezi tím počítač napaden? Lze někde stáhnout balíček nejnovějších aktualizací? Myslím tím na jiném PC a přes CD nainstalovat před připojením nového PC do sítě? Děkuji za odpověď, Jirka.
 
 
Petr (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.03.2009, 19:11
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Zkusil bych na jinem pc (napr. v praci, u kamarada...) vytvorit instalacni dvd s Win ktere by obsahovalo i stazene Service Packy a nejdulezitejsi aktualizace. Presny postup mi ted z hlavy nikdo nevymlati ani omylem :) ale pokud umite pouzivat vyhledavac, urcite na to prijdete, popr. se zeptejte na primo na MS diskuznim foru. Hodne zdaru.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.03.2009, 10:16
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
To těžko, dokud se nepřipojíš na nějakou stránku. ze které by to mohlo přijít, tak se do toho stroje nemůže nic dostat. K těm aktualizacím - vím, že existuje jakýsi Roll-up, ale nevím, jestli není určen jen pro nelegální windows (windows už několik let skoro nepoužívám, takže to nevím jistě).
 
 
Jirka (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.03.2009, 16:26
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Pokud by to mohlo přijít jen z nějaké stránky, tak je to v pohodě. Já jsem si jen vzpomněl na rok 2002 (tuším), kdy se šířili červy Sasser a Blaster. Tam stačilo připojit nezabezpečený počítač modemem k ISP a ani se numusela otvírat žadná stránka a byla jistota, že to chytnete. :-/
 
 
petr ci pavel (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.03.2009, 07:09
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
já tedy nevím, školy nemám, ale nestačilo by vypnout službu Server, když červ ke svému šíření využívá díru v této službě?
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.03.2009, 10:13
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Záleží na tom, co na té službě závisí... Googlil jsem, mezi prvními výsledky byla informace, že ta služba zprostředkuje sdílení v síti... Přičemž mi není jasné, jak by přes sdílení v síti mohl nějaký program vypínat aktualizace apod. Zní mi to jako kdyby Microsoft zrovna vydal nějakou opravu a aby uklidnil lidi tak vydal zprávu že ta oprava to řeší
 
 
Neasi (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
28.03.2009, 15:34
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Omg, samozrejme ze prez zdileni nevypne aktualizace.. Jedine co udela je ze vyuzije chybu ve zdileni, nahraje se na hostitelsky pocitac, ziska prava roota a pak si se systemem udela co se mu zachce, Aspon typ A, mozna B++.
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.03.2009, 00:28
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Sladky Linux ;) :-P
 
 
Nicky (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.03.2009, 12:09
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
jojo s jabkem asi taky nenastane v tomto problem :)
 
 
BIT (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.03.2009, 10:42
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Wow, Linux, paráda, zlatá loď.... až mi pod ním rozchodíš Lotus Notes nebo SAP a pofrčí v tom kvalitně a bez problémů CAD programy, dej mi vědět a taky na něj přejdu
 
 
Trident (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
28.03.2009, 10:28
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Jinak pan je zrejme mirne lenivy a spatne informovany o svych aplikacich, nebot jiz dve leta zpatky existuje nativni klient Lotus Notes pro linux. Co se serverove casti tyce tak bych zagooglil. IBM silne podporuje linux.
Co je to pro vas SAP? Nema snad i moznost webovych rozhrani? Tedy platforme nezavislych. SAP je docela obecny pojem. Mimochodem SAP nejenze na linuxu bezi uz pomerne dlouho, take bezi i na ibmackych mainframech.
AutoCAD bohuzel nativne neni, ale da se spustit pod wine.

Nemam problem rozchodit vam nejake uvedene aplikace at jiz v emulaci windowsiho API nebo nativni. Neni problem se dohodnout na nejake rozumne cene.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
28.03.2009, 15:42
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Pan u toho SAPu asi myslel naky konkretni produktu u ktereho je pomerne nakladne kupovat novou verzi ci predelavku na jiny OS
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.03.2009, 10:11
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Jo jo, souhlasím s Tebou :-) Prý "neexistuje obrana" :-D přitom nainstalovat třeba Ubuntu je otázka necelé hodiny :-) (moje Gentoo sice trvalo o nekolik dni dele :-D ale to je detail)
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.03.2009, 10:57
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
To s tebou nesouhlasim, instalace Ubuntu je otazka 20 minut! ;-)
 
 
BIT (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.03.2009, 12:09
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
On psal "NECELA HODINA" a dvacet minut myslim spada do NE CELE (necele) hodiny, takze nezbyva nez souhlasit s nim a nesouhlasit s tebou ;-)
 
 
y2k (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
27.03.2009, 19:12
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Nemám nic proti Linuxu a mám jej dokonce hodně rád, ale tato debata je snad o Woknech, tak prosím táhněte s kecama o Linuxu do ......... (autocenzůra)...
 
 
Marek (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
30.03.2009, 10:06
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
víš co se mi osvědčilo zrovna teď při odchytávání nějaké té havěti (conficker to naštěstí nebyl)?

nabootovat z usb slax a projet wokna avirou.

usvědčilo to i trojany, který avg i avast nechaly být.

http://www.slax.org/
http://www.slax.org/modules.php?action=detail&id=410

a pod woknama hodně pomůže autoruns http://technet.microsoft.com/cs-cz/sysinternals/bb963902(en-us).aspx
 
 
Marek (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
28.03.2009, 14:00
RE: Hrozí masivní výpadek internetu a vybrakovaná konta
Pane chytry, pokud jste to nepostrehl, debata je hlavne o tom, jak ochranit svuj pocitac pred tim svinstvem, co se cpe do systemu Windows. Proto je tato diskuze i do jiste miry o Linuxu, protoze ten tuto ochranu splnuje a resi maximalne ;-)
 
 
nocomment (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
02.04.2009, 12:48
pls
nekdo proste potrebuje vidle cubase,ableton a dalsi asio mody zvukovky studiovy je to hodne prace nakopovat specialni hardware na linux ale samozrejme to de ale nekteri lidi na to cas nemaj tak mi dejte pokoj s ubuntu a podobne pulku veci tam proste nepustim co bych potreboval uz sem si to 1000X zjistoval
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
02.04.2009, 22:49
RE: pls
Ale vzdyt ableton a cubase jedou na macu. A ten pokud vim ma zaklad v kernelu z BSD.
Jede na tom spousta velkych nahravacich studii.
 
 

Jste spokojeni s Vaším internetem?

O2 Internet ADSL

Internet Optimal již od 400 Kč s DPH! Kvalitní připojení bez omezení. Další služby můžete získat za zvýhodněnou cenu....

Vodafone

Mobilní připojení kdykoliv a kdekoliv! Velmi jednoduchá instalace. ...