Úvod > Články > Bezdomovec jako hotspot

Bezdomovec jako hotspot

Na podobnou šílenost může přijít buď politik, nebo reklamní agentura. V tomto případě se jednalo o druhou možnost, byla to mezinárodní marketingová agentura BBH.

Myšlenka (tedy ta oficiální) byla až dětinsky jednoduchá – nechat bezdomovce přivydělat. Přihlásilo se třináct dobrovolníků, ti pak dostali čisté tričko se jménem a nápisem „Jsem 4G hotspot“, vizitku a do tašky patřičný hardware. Každý z nich potom sloužil jako pohyblivý hotspot. 

Fungovalo to celkem jednoduše, zájemce přišel, vysolil dva dolary za čtvrt hodiny a dostal přístupové heslo. Bezdomovec pak za den postávání dostal dvacku do kapsy, pokud si vyprosil ještě nějaké to dýško, bylo jeho.

Reakce byla všelijaká. Na jedné straně se příliš nehrnuli samotní bezdomovci, protože celá akce pro ně smrděla prací. Většina ze zájemců si už nějak přivydělávala a tohle pro ně byl prostě příjem navíc.

Bezdomovci z jiných amerických měst měli jen slova odsouzení a připomínali, že nevidí důvod, proč by měli postávat na rohu a doufat, že jim někdo dá dva dolary za připojení, když si za stejnou dobu mohou vyžebrat 12 dolarů.

Na druhé straně nebyli nijak nadšeni ani potenciální zákazníci, kteří částečně bezdomovcům nevěřili, že na ně nešijí nějaký podfuk, a částečně jim nevyhovovalo, že chodící hotspoty se skutečně pohybovaly, což při nízkém dosahu nebylo nic příjemného.

A samozřejmě si celé akce velice svižně všimly noviny po celých Spojených státech (což díky marketingovým „rodičům“ celé akce překvapí jen naprostého naivu). A reakce byly povětšinou negativní, povětšinou se mluvilo o zneužívání bezdomovců k bezduché reklamní kampani.

BBH je přitom podobnými akcemi známá, před nějakou dobou rozdala v New Yorku bezdomovcům čtyři mobily (do nějakých závratných investic se firmě zřejmě nechce) s neomezeným textováním a potom se procpávala do novin zveřejňováním jejich příběhů.

Tady nebylo ani jasné, o co má jít. Pro marketingovou akci zde chyběl produkt, pro skutečnou pomoc bezdomovcům chyběla jakákoliv snaha o dlouhodobé řešení. Celá akce trvala čtyři dny, pak museli dobrovolníci všechno vrátit. I ta trička.

Jelikož prakticky každý novinový článek zazněl značně negativně, BBH začala po několika dnech tahat za záchranou brzdu a tvrdit, že se nejedná o nic jiného, nežli o připomenutí těžkého osudu bezdomovců a že když mohou bezdomovci prodávat noviny, proč by nemohli udělat krok digitálním směrem a prodávat přístup k internetu.

Firma u toho lehce opominula drobný rozdíl – koupit si noviny a jít dál je něco výrazně jiného nežli postávat půl hodiny kousek od bezdomovce, to prostě spousta lidí dobrovolně nezkousne. Může to být špatné, ale je to tak. A když už jsme u toho, jak si ti dobrovolníci dobíjejí baterie? 

24. 3. 2012

Autor: Václav Větvička

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Technika s lidskou povahou

O prázdninách převážím notebook mezi domovem a návštěvami s dětmi u babiček a dědů. Pokaždé, když jej pak zapojuji...

 

Furt něco mažu

Používám dvě e-mailové adresy. Jednu soukromou, jednu pracovní, vlastně firemní. Na soukromou mi chodí hromady...

 

5 zajímavých pivních webů

O prázdninách, v parném létě, přijde dobré pivečko vhod. Měl jsem štěstí i na nová piva jako Rampušák, a chtěl jsem...

Nejčtenější články

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v únoru 2024

 

Podívejte se na únorové statistiky rychlostí internetu od DSL.cz. Jak si tentokrát vedly technologie a u kterého...

Platforma X chce konkurovat Gmailu novým XMailem

 

Elon Musk oznámil spuštění vlastního e-mailového klienta XMail. Chce tak konkurovat populárním Gmailu od Googlu.

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.