A Nation Online: Entering the Broadband Age“. Důvod, proč byly její výsledky doposud utajeny, je prostý: zjištění zrovna neodpovídá zdání o širokopásmové velmoci."/>A Nation Online: Entering the Broadband Age“. Důvod, proč byly její výsledky doposud utajeny, je prostý: zjištění zrovna neodpovídá zdání o širokopásmové velmoci." />
Úvod > Články > Amerika odhaluje nepříjemná zjištění o svém broadbandu

Amerika odhaluje nepříjemná zjištění o svém broadbandu

Teprve nyní, na konci listopadu, byla zveřejněna zářijová zpráva Ministerstva obchodu Spojených států pod označením „A Nation Online: Entering the Broadband Age“. Důvod, proč byly její výsledky doposud utajeny, je prostý: zjištění zrovna neodpovídá zdání o širokopásmové velmoci.

Bushova administrativa zjistila, že sice počet Američanů používajících rychlé přípojky k Internetu se mezi rokem 2001 a 2003 zdvojnásobil, ale to není důvodem k nějaké zvláštní radosti. Je to totiž méně, než se předpokládalo, a zejména se zaostává v penetraci širokopásmových přípojek ve venkovských oblastech a u minoritních skupin jako Hispánci nebo Afroameričané.

Ve své předvolební kampani vítězný kandidát proklamoval svůj dřívější záměru dovést rychlý přístup k Internetu do všech amerických domácností do roku 2007. Zpráva však ukazuje, že dosavadní kroky nevedly zdaleka ke zlepšení postavení USA v penetraci rychlého přístupu k Internetu ve srovnání s rivaly jako je Jižní Korea, Taiwan, nebo (snad ještě bolestnější zjištění) Kanada. USA zaostává ale i za těmi zeměmi, které zdaleka nepovažuje za své konkurenty…

Zprávu připravila NTIA (National Telecommunications and Information Administration) spadající pod Ministerstvo obchodu. Průzkum byl proveden mezi 57 tisíci domácnostmi s celkem 134 tisíci obyvateli, výsledky byly známy v září, ale teprve nyní jsou zveřejněny na webové stránce NTIA v různých formátech.

Obrázek: Penetrace populárních technologií v amerických domácnostech
 

 

 

 

 

 

 

 

 


Zdroj: OECD, Information Technology Outlook, 2004

Venkov zaostává

Experti především poukazují na hrozivou propast mezi městem a venkovem při pohledu na komunikační infrastrukturu, která má přitom být základem rozvinuté ekonomiky. Ve městech má zavedenou rychlou přípojku přes 40% domácností, ve venkovských oblastech je to pouze necelá čtvrtina domácností. Značná část Američanů žijících mimo městské oblasti tvrdí, že rychlý přístup k Internetu není v jejich lokalitě vůbec k dispozici. Obecně je ale pro nepřítomnost rychlé přípojky doma důvodem vysoká cena nebo její nepotřebnost, jak ji vidí obyvatelé domácnosti.

Zatímco v průměru každá pátá americká domácnost (před rokem, kdy se datují poslední statistické údaje ve zprávě) má rychlou přípojku, pouze každý sedmý černoch a každý osmý Hispánec žije v domácnosti vybavené širokopásmovým přístupem k Internetu. Průměr tedy zvyšuje „bělošská“ populace, protože každý čtvrtý bílý Američan doma využívá rychlý přístup k Internetu.

 

 

29. 11. 2004

Autor: Ing. Rita Pužmanová, CSc., MBA

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Vodafone garantuje volání přes hodinky i na značky Xiaomi a Samsung

Vodafone jako první český operátor rozšířil garanci volání přes hodinky bez telefonu na tři značky. Služba OneNumber...

 

Telefon s Androidem dokáže otevřít dveře od milionů hotelových pokojů, na opravě bezpečnostní chyby se už pracuje

Výzkumníci objevili bezpečnostní chybu u zámků Saflok. Kdokoliv mohl pomocí telefonu s Androidem otevřít dveře...

 

Revolut spouští vlastní eSIM a výhodné datové balíčky do celého světa

Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...

Nejčtenější články

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...