Úvod > Články > Online nakupování 3: Průběh reklamace zboží z eBay

Online nakupování 3: Průběh reklamace zboží z eBay

Rád nakupuji na internetu a preferuji především zahraniční obchody eBay a Amazon. Koupil jsem spoustu různých drobností v hodnotě 500 - 1000 Kč a všechny bezproblémově plní svůj účel. Jak už to ale bývá, tak se pokazilo to nejdražší, co jsem poslední dobou na internetu objednal - foťák za přibližně 7 tisíc Kč.

Nezbývalo nic jiného, než začít zboží reklamovat. Už teď prozradím, že jsem byl s průběhem řešením reklamace velmi mile překvapen. Takže pokud máte rádi jen kritiku a lidské neštěstí, tak dále už ani číst nemusíte.

Vše začalo, když jsem si koupil na anglickém eBay (ebay.co.uk) nový foťák. Chtěl jsem model s menšími rozměry a s dobrým zoomem. Vybral jsem si jeden z hitů letošního jara. Při koupi jsem zvažoval spoustu parametrů a jedním z nich bylo i sídlo prodejce. Protože bydlím v Anglii, zvolil jsem internetového prodejce s pobočkou v jednom z anglických měst. Díky tomu bylo doručení foťáku velmi rychlé - pouhé 2 dny.

S kvalitou foťáku jsem spokojený - fotky i videa jsou pěkné, mnohem lepší při srovnání s předchozím foťákem, který měl také ultrazoom, ale rozměry (v-š-h a váha) měl 2-3x horší. Na obhajobu mého předchozího foťáku musím napsat, že jsem ho sice kupoval za asi 12 tisíc Kč, ale před více než 4 roky, a to je v tomto oboru hodně dlouhá doba - vše rychle stárne.

Jedinou odhalenou slabinou nového foťáku je zvuk u videa, který je trochu zašuměný, ale to je potíž všech ultrazoomů a s tím se člověk smíří. Kdybych chtěl extra kvalitní video, tak si přece koupím kameru. Vzhledem k tomu, že jsou pro mě důležitější fotky a s dvěma zařízeními (foťák a kamera) cestovat nechci, tak volím jednoznačně foťák.

Po týdnu používání foťáku se moje spokojenost s přístrojem razantně snížila - přestal fungovat blesk. Vše ostatní pracovalo v pořádku, foťák bylo možné standardně používat, až na ten blesk. Vzhledem k tomu, že foťák stál pro mě poměrně významnou částku, rozhodl jsem se vše začít řešit a přistoupil jsem k reklamaci.

Průběh reklamace v bodech:

  • Pondělí pozdě večer (23 h.?): na e-mailovou adresu prodejce jsem poslal e-mail s popisem problému a s dotazem, jaký je správný postup při reklamaci zboží.
  • Úterý, 8:30h ráno (pozn.: =hned na začátku prvního pracovního dne od zaslání mého e-mailu): přišla odpověď od prodejce, že se moc omlouvají za vzniklé nepříjemnosti a ať zašlu zboží na uvedenou adresu, že vše co nejdříve vyřídí.
  • Úterý, 15h: šel jsem na poštu a pečlivě zabalenou zásilku odesílám na adresu prodejce.
  • Středa, 8:30h ráno: prodejce mi píše, že právě obdrželi mou zásilku, a že vše hned začínají řešit.
  • Čtvrtek, 8:15h ráno: cestou domů potkávám pošťáka, který mě zastavuje a říká, že mi na schránku položil nějaký balík. Po dojezdu domů vidím na schránce balíček, který velikostí připomíná můj foťák. Jsem překvapený, že by můj foťák za téměř 7 tisíc Kč jen tak ležel na schránce. Po otevření balíčku zjišťuji, že jde skutečně o můj foťák.
  • Čtvrtek, 8:30h ráno: rozbaluji zbytek zásilky a kontroluji stav obdrženého zboží. S reklamací se v obchodě moc netrápili, a tak mi jednoduše poslali rovnou úplně nový foťák v novém balení.

Malé shrnutí: Celá reklamace foťáku trvala 2 pracovní dny! Neskutečně rychlé, to si prostě v českých podmínkách neumím představit. V podstatě rychleji nelze reklamaci vyřešit - pošťáci zatím nechodí 2x denně. Kdyby ale chodili pošťáci častěji, tak bych možná obdržel zásilku ještě dříve.

 

První část série o online nakupování zde

Druhá část tady

11. 12. 2008

Autor:

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

CETIN už od ledna navýší rychlost na 1 Gb/s

 

Česká telekomunikační infrastruktura CETIN od 1.1. 2018 navýší rychlost internetu v optických přípojkách. Více než...

5 holek v tuk tuku: Ženské do expedic (ne)patří!

 

V roce 2012 vyhrála Lucie Radová cestu kolem světa, která jí změnila život. Vznikl totiž blog luckycesta.cz, díky...

Co se stane, když doma řeknete, že jedete do Jižní Ameriky?

 

Lucie dala dohromady tým pěti holek. Společně procestují Jižní Ameriku a my budeme u toho, abychom zjistili, jak...