Úvod > Články > Online nakupování 3: Průběh reklamace zboží z eBay

Online nakupování 3: Průběh reklamace zboží z eBay

Rád nakupuji na internetu a preferuji především zahraniční obchody eBay a Amazon. Koupil jsem spoustu různých drobností v hodnotě 500 - 1000 Kč a všechny bezproblémově plní svůj účel. Jak už to ale bývá, tak se pokazilo to nejdražší, co jsem poslední dobou na internetu objednal - foťák za přibližně 7 tisíc Kč.

Nezbývalo nic jiného, než začít zboží reklamovat. Už teď prozradím, že jsem byl s průběhem řešením reklamace velmi mile překvapen. Takže pokud máte rádi jen kritiku a lidské neštěstí, tak dále už ani číst nemusíte.

Vše začalo, když jsem si koupil na anglickém eBay (ebay.co.uk) nový foťák. Chtěl jsem model s menšími rozměry a s dobrým zoomem. Vybral jsem si jeden z hitů letošního jara. Při koupi jsem zvažoval spoustu parametrů a jedním z nich bylo i sídlo prodejce. Protože bydlím v Anglii, zvolil jsem internetového prodejce s pobočkou v jednom z anglických měst. Díky tomu bylo doručení foťáku velmi rychlé - pouhé 2 dny.

S kvalitou foťáku jsem spokojený - fotky i videa jsou pěkné, mnohem lepší při srovnání s předchozím foťákem, který měl také ultrazoom, ale rozměry (v-š-h a váha) měl 2-3x horší. Na obhajobu mého předchozího foťáku musím napsat, že jsem ho sice kupoval za asi 12 tisíc Kč, ale před více než 4 roky, a to je v tomto oboru hodně dlouhá doba - vše rychle stárne.

Jedinou odhalenou slabinou nového foťáku je zvuk u videa, který je trochu zašuměný, ale to je potíž všech ultrazoomů a s tím se člověk smíří. Kdybych chtěl extra kvalitní video, tak si přece koupím kameru. Vzhledem k tomu, že jsou pro mě důležitější fotky a s dvěma zařízeními (foťák a kamera) cestovat nechci, tak volím jednoznačně foťák.

Po týdnu používání foťáku se moje spokojenost s přístrojem razantně snížila - přestal fungovat blesk. Vše ostatní pracovalo v pořádku, foťák bylo možné standardně používat, až na ten blesk. Vzhledem k tomu, že foťák stál pro mě poměrně významnou částku, rozhodl jsem se vše začít řešit a přistoupil jsem k reklamaci.

Průběh reklamace v bodech:

  • Pondělí pozdě večer (23 h.?): na e-mailovou adresu prodejce jsem poslal e-mail s popisem problému a s dotazem, jaký je správný postup při reklamaci zboží.
  • Úterý, 8:30h ráno (pozn.: =hned na začátku prvního pracovního dne od zaslání mého e-mailu): přišla odpověď od prodejce, že se moc omlouvají za vzniklé nepříjemnosti a ať zašlu zboží na uvedenou adresu, že vše co nejdříve vyřídí.
  • Úterý, 15h: šel jsem na poštu a pečlivě zabalenou zásilku odesílám na adresu prodejce.
  • Středa, 8:30h ráno: prodejce mi píše, že právě obdrželi mou zásilku, a že vše hned začínají řešit.
  • Čtvrtek, 8:15h ráno: cestou domů potkávám pošťáka, který mě zastavuje a říká, že mi na schránku položil nějaký balík. Po dojezdu domů vidím na schránce balíček, který velikostí připomíná můj foťák. Jsem překvapený, že by můj foťák za téměř 7 tisíc Kč jen tak ležel na schránce. Po otevření balíčku zjišťuji, že jde skutečně o můj foťák.
  • Čtvrtek, 8:30h ráno: rozbaluji zbytek zásilky a kontroluji stav obdrženého zboží. S reklamací se v obchodě moc netrápili, a tak mi jednoduše poslali rovnou úplně nový foťák v novém balení.

Malé shrnutí: Celá reklamace foťáku trvala 2 pracovní dny! Neskutečně rychlé, to si prostě v českých podmínkách neumím představit. V podstatě rychleji nelze reklamaci vyřešit - pošťáci zatím nechodí 2x denně. Kdyby ale chodili pošťáci častěji, tak bych možná obdržel zásilku ještě dříve.

 

První část série o online nakupování zde

Druhá část tady

11. 12. 2008

Autor:

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v únoru 2024

 

Podívejte se na únorové statistiky rychlostí internetu od DSL.cz. Jak si tentokrát vedly technologie a u kterého...

Platforma X chce konkurovat Gmailu novým XMailem

 

Elon Musk oznámil spuštění vlastního e-mailového klienta XMail. Chce tak konkurovat populárním Gmailu od Googlu.

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.