Úvod > Články > Konec mobilů

Konec mobilů

Samozřejmě některých. První padlé ohlásil Microsoft, jehož urputná snaha prorazit na trhu s nějakým digitálním hitem schopným přilákat mladou generaci utrpěla další ránu. Jako kdyby nestačilo to, že o operační systém určený pro mobilní periférie není valný zájem, špatně dopadly i nejnovější modely mobilů.

Designeři se snažili, modely Kin One a Kin Two teenagerům maximálně podkuřovaly – od stylového designu až po důraz na sociální sítě. To všechno jen proto, aby Microsoft dokázal, že je cool. Mladí ale volili peněženkou a po necelých dvou měsících Microsoft stahuje oba mobily z trhu, což v oblasti mobilních telefonů představuje rekord. 

Jen pár dnů potom se objevily zprávy o osudu konkurenčního modelu Nexus One, pocházejícího tentokrát z dílny Googlu. První informace mluvily o tom, že Google nenápadně otočil kohoutkem a ještě nedávno vychvalovaný mobil prostě nechává zemřít tichou smrtí. Informace vycházela z oficiální blogu Googlu, kde se objevil řádek o tom, že současná dodávka je poslední a po vyprodání již Google nebude on-linově Nexus One prodávat.

Zatímco kritici Nexus One vychválili, prodej nebyl valný, za dobu, kdy iPhone i konkurenční Droid dosáhly jeden milión prodaných mobilů, Nexus se mohl pochlubit anémickými 135 tisíci. Jedním z důvodů mohla být málo pochopitelná snaha Googlu prodávat mobil pouze prostřednictvím vlastního on-linového obchodu. Když stratégům svitlo a v květnu poslali mobil i do kamenných obchodů, bylo již pozdě.

Téměř okamžitě se objevily ohlasy tvrdící, že to všechno není pravda a že Nexus nezabíjí Google, ale noviny (především CNN, které byly jedny z prvních), protože mobil bude i nadále dostupný a bude to „pouze“ Google, který ho nebude prodávat.

To však také není tak zcela pravda. Ano, Google opravdu přestává Nexus One prodávat on-line. Zpočátku tuto možnost vydával za revoluční, očividně to nefungovalo. Některé zahraniční společnosti budou Nexus prodávat i nadále, v Americe však Nexus zmizí úplně, protože jediná firma, která ho až dosud podporovala, byla T-Mobile, a ta jej na svých stránkách již neuvádí.

Google tedy boj vzdal dost rychle, zřejmě mu pomohlo rozhodnutí společností Sprint a Verizon Wireless, které původní plány o prodeji vlastních modifikací Nexusu zrušily. Nexus byl totiž „svobodný“, zatímco jednotlivé telekomunikařní společnosti trvaly na tom, že si mobil upraví podle svého - od aplikací až po design a distribuci.

Zatímco Kin se očividně nepovedl a logo Microsoftu na hardwaru je, s výjimkou Xboxu, klasickým polibkem smrti, u mobilu Nexus One bylo problémů hned několik najednou. Jedním byl již uvedený onlinový prodej, na což není veřejnost přece jenom zvyklá  (častější je možnost osahat si mobil v kamenném krámě a potom ho, někdy levněji, koupit on-line).

Druhým byla sázka na T-Mobile, který není zrovna nejpopulárnější firmou na americkém trhu. Je to další případ toho, kdy sázka na exkluzivní smlouvu s okrajovým poskytovatelem bezdrátových služeb končí katastrofou (předchozím případem byla chybná volba Sprintu pro špičkový mobil od Palmu, která firmě zlomila vaz). Samozřejmě pokud máme v rukách ultratrhák v podobě iPodu, můžeme si zvolit exkluzivní smlouvu podle libosti a stejně se zákazníci přetrhnou. Ale to je jiná situace. 

4. 8. 2010

Autor: Václav Větvička

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Na Spotify nově najdete videokurzy

Spotify ve Velké Británii začal nabízet videokurzy. Uživatelé si mohou vybrat ze čtyř kategorií – tvorba hudby...

 

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

 

Po Pavlovi i Babiš, podvodníci lákají z lidí peníze za pomoci deepfake videí

Sociální sítě v poslední době zaplavila falešná videa politiků, ve kterých lákají na výhodné investice. Místo...

Nejčtenější články

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...