Stačí běžný PR text o nabídce léků na prostatu, inkontinenci a revma nadepsat PF 2011! (i s tím vykřičníkem), a odeslat všem lidem v e-mailové databázi... Tož šťastné nerevmatické Vánoce!

Že reklama dokáže zneužít všeho, dokonce i pisoárů, to už jsme si zvykli. Že díky reklamě Vánoce začínají v říjnu, budiž. Ale nyní už se zneužívají svátky i k rozesílání reklamních zpráv, stačí je jen nadepsat PF 2011! (s vykřičníkem, jinak by to lidi nebralo).

Představte si ty potěšené důchodce v domovech, které celý rok nikdo nenavštíví, natož na Vánoce, protože mají malý důchod, když jim přijde po letech podobné e-mailové přání. (A nemylte se, hodně lidí v důchodovém věku používá internet a e-mail naprosto běžně.)

Jak je potěší podobné hřejivé přání s nabídkou třeba Viagry nebo Legáčka. Někdo na ně prostě myslí, a to je úžasné.

Dospívající ratolesti v e-mailu jistě potěší PFková přáníčka s nabídkami luxusních zájezdů i šperků, případně slevy na čtvrtou láhev Johnny Walkera.

Ostatně, takového abstinenta podobná slevová nabídka jistě také k Vánocům potěší, mohlo by mu přijít PFko i od Jamesona nebo z Finlandie.

Určitě bude milé, když do Naděje přijde e-mail s nabídkou nových vybavení bytu včetně moderní kuchyně, sporáku a ledničky. Pracovníci střediska by mohli e-mail vytisknout a rozdávat zdarma bezdomovcům.

Do Ligy na ochranu zvířat by mohlo e-mailem z Číny přijít pár zajímavých receptů na úpravu psího masa. Na adresy z databáze cukrovkářů e-maily s přáním krásného nového roku a nabídkou sladkostí jedné z nejlepších cukráren. Nebo by bylo zajímavé vidět, co se stane, až Milan Baroš otevře e-mail s přáním a nabídkou Šaratice, která zrychlí jeho krok.

Možná nastal čas nejen vyhnat z Česka umělou zpotvořeninu Mikuláše pod názvem Santa Claus (případně Santa Klaus), ale také na de-reklamizaci. Ať mi nikdo netvrdí, že je ještě nějak účinná.

Osobně v televizi přepínám, jakmile se objeví jen náznak reklamního bloku (to bych musel být hluchý, abych si toho nevšiml), pokud vůbec televizi sleduju. Abych nevnímal billboardy při cestě MHD, čtu si knížku nebo Sport, taky se dají hrát Angry Birds na mobilu. V Opeře mám zapnuté blokovní reklam. No a na tom pisoáru nečumím nahoru nad sebe, ale dolů, jestli si nečůrám na boty.

A myslím, soudě podle lidí kolem sebe, že reklamu takto ignoruje stále více lidí. Zařadili si ji na žebříček otravných věcí, které je nutno ignorovat, jako třeba plískanice na podzim, placení daní, odečty teplé a studené vody...

Vyplatí se firmám vůbec pořád cpát peníze do něčeho, co nemůže nést zisk? Jen z tradice, že je nutno udržovat povědomí o značce? Ty babičky a matky na mateřské vám skutečně nepůjdou kupovat ty předražené reklamní blbiny, koukají na každou korunu. Hodně lidí kupuje spíš to, na co reklama NENÍ. V přímé úměře si mnozí dosazují za zhlédnutou reklamu rovnítko o lži a nelásce, co se nabízeného produktu týká.

Věřím, že časem někdo přijde na to, jak implementovat reklamy přímo do mozku – a že se najde dost lidí, kteří si je za lízátko rádi nechají zdarma do hlavy nahrát.

Ale ty Vánoce prosím vás nechte být. Nerad bych se dočkal toho, až mi na Velikonoce přijde podobný e-mail s víceznačným textem, že mi zmalují vejce. 

24. 12. 2010

Autor: Jan Lipšanský

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Technika s lidskou povahou

O prázdninách převážím notebook mezi domovem a návštěvami s dětmi u babiček a dědů. Pokaždé, když jej pak zapojuji...

 

Furt něco mažu

Používám dvě e-mailové adresy. Jednu soukromou, jednu pracovní, vlastně firemní. Na soukromou mi chodí hromady...

 

5 zajímavých pivních webů

O prázdninách, v parném létě, přijde dobré pivečko vhod. Měl jsem štěstí i na nová piva jako Rampušák, a chtěl jsem...

Nejčtenější články

Formule 1 2024: Kde sledovat přímé přenosy?

 

Sezóna Formule 1 2024 startuje. Podívejte se, kde letos sledovat přímé přenosy ze všech velkých cen, kvalifikací a...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v únoru 2024

 

Podívejte se na únorové statistiky rychlostí internetu od DSL.cz. Jak si tentokrát vedly technologie a u kterého...

Platforma X chce konkurovat Gmailu novým XMailem

 

Elon Musk oznámil spuštění vlastního e-mailového klienta XMail. Chce tak konkurovat populárním Gmailu od Googlu.