Je velmi nepravděpodobné, že byste je neznali. Patří totiž mezi deset nejsdílenějších videí roku 2010 ze serveru YouTube, což znamená, že je vidělo miliony lidí.

Když se vám něco líbí, chcete se s tím pochlubit přátelům. Tak to bylo, je a bude. Dříve jsme si půjčovali knihy a desky, potom jsme si posílali e-maily s „veselým“ obsahem, dnes už nepotřebujeme ani ctrl+c a ctrl+v, protože většina aplikací přímo nabízí přeposlání na YouTube nebo Twitter. Je to tak snadné, a tak není důvod, proč nesdílet. Proto se pojďme podívat, co zaujalo v roce 2010 nejvíce.

Začneme posledním místem. Desáté nejsdílenější video bylo publikováno 17. listopadu a pořízeno bylo o čtyři dny dříve. V obchodním centru mezi hamburgery začnou hrát varhany a slečna s mobilem u ucha spustí první tóny Händelova Hallelujah. Za chvíli se přidá uklízeč a další. Performance, která popularizuje vážnou hudbu, je povedená a vidělo ji už devětadvacet milionů lidí.

Deváté video jste zřejmě neviděli, protože je velmi americké. Yosemitský národní park je krásný. Ovšem záchvat dojetí, který předvedl autor videa, je trošku příliš… Uvidíte zde dvojitou duhu, kterou by stačilo vyfotit. Video má tři a půl minuty. Navíc vás mohou podezřívat, že nekoukáte na duhu, ale na porno, jak vtipně vystihuje nejeden komentář…

Znáte ty trapné okamžiky před odletem letadla, kdy vás instruují, jak si obléci záchrannou vestu těsně předtím, než umřete? Krize v leteckém průmyslu inspirovala aerolinky FAs, aby s tím něco udělaly. Jejich letušky vám demonstraci odtančí. A stačilo to na osmou pozici nejoblíbenějších videí loňska. Zanedlouho deset milionů kliků.

Sedmou pozici obsadil rapper 50 Cent a Keenan Cahill. Nebo spíš Keenan Cahill a 50 Cent, protože hvězda je zde pouze jako doprovod v pokoji tohoto podivného pubescenta, který se probojoval do první desítky sdílených videí roku 2010 hned dvakrát. Podivný fenomén, pitvoří se a předstírá zpěv. Podotkněme, že toto video se objevilo na internetu 17. listopadu (což byl asi šťastný den pro zadávání videí, je již druhé v první desítce) a má na kontě šestnáct milionů diváků. Bylo natočeno v okamžiku, kdy už byl Keenan hvězda. Ostatně – jinak by s ním 50 Cent asi těžko natáčel s kulisami špinavého prádla na zemi. Down On Me!

Šesté místo poměrně zaslouženě obsadilo video z ragbyového zápasu Driscollské střední školy. Tenhle trik nemůže nikomu vyjít – a pokud vyjde, má z toho druhý tým zaslouženou ostudu. Ostudu, kterou vidělo už čtrnáct a půl milionu lidí. Dokážete si představit, jak strašné to musí být?

Pátá příčka je nejvyšší, na kterou dosáhl někdo, kdo něco umí. Ken Block je závodník a akrobatický jezdec, umí také ničit pneumatiky – snad právě proto má firmu na boty. Jeho video je zcela pro kluky, ale to, co předvádí se svým strojem, je vážně podívaná. Třiadvacet milionů zhlédnutí videa z dráhy ve Francii.

Čtvrtým nejúspěšnějším je Bad Intruder Song Antoine Dodsona z Lincoln Parku v Alabamě. Ten zachránil svou sestru, když se jí kdosi vyšplhal do ložnice a chtěl ji znásilnit. Vzhledem k tomu, že má chlapec hudební talent, nelenil a případ zhudebnil. Trochu Ivo Jahelka, no ne? Jen na vlastní kůži a rozhodně úspěšnější. Písničku si na iTunes koupily desetitisíce lidí a jeho album se prý také prodává slušně. Pětašedesát milionů klikanců je pak úctyhodných, hrdina z lidu je hrdina.

Bronz patří ženě. Jenna Marbles už má dnes svůj vlastní YouTube program, ale na výsluní slávy ji dostalo její video o tom, jak oklamat lidi kolem a z ošklivé ženské udělat pěknou – zcela upřímně, Jenna je hezká už předtím, naopak se maskuje za ošklivou, ale zabralo to.

Bylo by divné, kdyby ve vítězné trojici chyběl dětský hrdina. Tentokrát je to ďábelské dítě, které se mění v andílka v okamžik, kdy zazní z rádia Bob Marley. Inu, asi i raraši mají rádi zelené - a ta hudba je prostě ukolébá do stavu blízkého nirváně. Sice jen jedenáct milionů kliků, ale můžete si objednat tričko.

A máme tu vítěze. Teenage dream od patnáctiletého Keenana Cahilla z Chicaga. Zjevně trpí růstovou poruchou, ale ta mu nebrání v obsazení hned dvou příček v nejsdílenějších videí uplynulého roku. Grimasy rozeného komika, nerdovský zjev se stínem kníru pod nosem a pár beďary na bradě. A hit Teenage dream, který nikdy nebyl zábavnější. Nu, ukazuje se, že lidé mají rádi kuriozity a od dob králů, kteří si drželi pidi lidi u dvora, se toho zase tolik nezměnilo… Snad jen to, že teď stačí točit videa ve vlastním pokoji.

Na závěr bychom ale měli přidat ještě čestné české místo. Nejspíše by to byly záběry z pražských Vinohrad, kde se odvážný šermíř, kterého zná národ pod přezdívkou Aragorn, pustil do souboje s růžovou taxikářskou opicí. Bohužel původní video je smazáno, proto přidáváme link na rozhovor s hlavním protagonistou. Celou akci pochopitelně najdete v množství parodií, které jsou nám tak typické a blízké.

5. 1. 2011

Autor: Richard Klíčník

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Na Spotify nově najdete videokurzy

Spotify ve Velké Británii začal nabízet videokurzy. Uživatelé si mohou vybrat ze čtyř kategorií – tvorba hudby...

 

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

 

Po Pavlovi i Babiš, podvodníci lákají z lidí peníze za pomoci deepfake videí

Sociální sítě v poslední době zaplavila falešná videa politiků, ve kterých lákají na výhodné investice. Místo...

Nejčtenější články

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Revolut spouští vlastní eSIM a výhodné datové balíčky do celého světa

 

Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...