Úvod > Články > Zdeněk Maršál: Greenhousing.cz není firma přetřená na zeleno

Zdeněk Maršál: Greenhousing.cz není firma přetřená na zeleno

Na závěr našeho miniseriálu o serverech všeho typu jsme pro vás připravili rozhovor se zakladatelem firmy GreenHousing Zdeňkem Maršálem, která vyhrála naše hodnocení o nejlepšího poskytovatele managed serveru na českém trhu.

Kdy jste se rozhodl/i založit GreenHousing a co vás k tomu vlastně vedlo?

Začátkem roku 2010 jsem sháněl pro jeden internetový projekt dedikované servery. Nabídka konkurence byla nepřehledná a ceny příšerné. Hledal jsem tedy na trhu nějakého low-cost poskytovatele a když jsem ho nenašel, dohodl jsem se s dlouholetým kamarádem, že ho založíme.

K samotnému založení Greenhousingu nás tedy krom konkurence dovedla i možnost napojení se na kvalitní internetový tok a získání zázemí za ještě výhodnějších podmínek. To nám také umožnilo vytvořit konkurenceschopnou nabídku spolu s bezkonkurenční cenou a zelenou politikou. No a tím vlastně projekt vznikl.

Vaším vkladem, kterým se profilujete zejména na trhu se servery, je zaměření na ekologii. Můžete trochu osvětlit, co to v tomto případě znamená?

Na společenské odpovědnosti Greenhousingu jsme se s mým kolegou dohodli už na samém začátku a jako první jsme přinesli na český trh skutečně zelené internetové služby.

Nabízíme je pod hlavičkou zeleného desatera, které je zárukou celosvětově uznávané carbone neutral politiky. Když přeskočím samozřejmosti, jako je recyklace, nepoužívání freonů a kyselin, tak výhradně napájíme serverovny dražší elektřinou získanou z obnovitelných zdrojů, dále pak máme vybrané úsporné komponenty s nejnižší spotřebou energie, osvětlujeme zásadně LED svítidly… Navíc ze zisku firmy vytváříme greenhousingový fond zodpovědnosti (10 % ze zisku po zdanění) a pravidelně pak každý rok chystáme vybrat jeden zelený projekt, který transparentně zainvestujeme.

Celá naše zelená etika je na stránkách zde: http://www.greenhousing.cz/zelena-etiketa/  

A aby z toho zákazníci neměli pouze dobré svědomí a vědomí, že díky spolupráci dělají něco pozitivního pro přírodu a snižují negativní dopady na klima, získává každý zelené osvědčení (certifikaci), které mohou následně používat ve všech svých tištěných a elektronických materiálech.

Nebojujete v poslední době s fenoménem fotovoltaik - tedy s tím, že lidé cítí negativní pnutí, kdykoli slyší slovo zelená spojené s ekologií?

Hodně často, ale boj rozhodně nevzdáme, protože Greenhousing je živoucím důkazem, že firmu nebo projekt můžete udělat bez toho, abyste jej naoko natřeli na zeleno. V našem podání navíc znamená ekologický zároveň i ekonomický, což je na českém trhu nutností. Pro zákazníky to znamená, že dělají něco pro přírodu a ještě šetří peníze.

Myslíte si, že byste s touto nabídkou dokázali oslovit i zahraniční klienty, nebo je to něco, do čeho se vám příliš nechce?

Už se stalo, máme první klienty z Austrálie, Maďarska, Španělska a samozřejmě ze Slovenska. V dlouhodobém plánu se chceme posunout na slovenský a maďarský trh, kde situaci stále analyzujeme. 

Dobře, takže nyní se primárně zaměřujete na český trh. Jaká je vaše cílová skupina? Jak vypadá váš ideální klient?

Cílíme především na malé a střední firmy se zaměřením na webdesign, vývoj, e-shopy, náhradní firemní servery a nově i studenty. Greenhousing server by tak měl splnit požadavky jako náhrada firemního serveru, nástroj pro webdesignera, server pro vývojáře, server pro virtuální tým nebo jako zázemí pro elektronický obchod.

Teď přejděme k tomu hlavnímu - když nabízíte vlastní železo, tak kde ho skladujete?

Greenhousing skladuje „železo" v serverovnách ve Vokovicích a na Novém Smíchově a vše zálohuje v telehouse Šárka Business Park. Jsou to zároveň místa, kam svým připojením na optice dosahuje provider Pe3ny.net, se kterým úzce spolupracujeme. Díky tomu máme opačný problém od konkurence: prozatím málo klientských serverů a téměř nekonečně internetové kapacity. Díky tomu jsme schopni nabídnout 100 Mbit/s pro každý jednotlivý server a to už je něco, nemyslíte?

Jakou dáváte garantovanou rychlost připojení?

Zákazníkům nabízíme 100 Mbit/s pro každý jednotlivý server bez agregace. Já vím, zní to trochu jako vytahování, ale jsme v tomto ohledu skutečně bezkonkurenční.

Nabízíte dedikované i managed servery.  Která varianta je u nás oblíbenější?

Nejvíce si zákazníci objednávají Basic server se zálohováním 100 MB, což v našem případě je za 990 + 100 Kč/měsíčně.

V nabídce máte i bezplatnou výměnu vadného serveru. Vezměme si katastrofický scénář, že jeden ze serverů shoří. Za jak dlouho jste schopni klienta vrátit zpátky na síť?

Každý měsíc probíhá cvičná obměna HW testovacího serveru. Funguje to tak, že na helpdesk přijde v nestřežený okamžik zpráva a čekáme na vyhodnocení servisu, dohledání vadné komponenty, sestavení a následný postup. Minulý týden výměna „vadné" síťové karty trvala něco málo přes 12 min. Tím, že zákazníci mají pouze naše „železo", tak držíme všechny komponenty skladem a reakce je proto skutečně velmi rychlá. Nepříjemnosti můžou nastat v případě, že celá Praha 5 a Praha 6 bude 3 dny bez elektřiny. Začínáme nyní řešit i zálohu formou solárních panelů a perpetum mobile v podání trigenerační jednotky, která by sloužila jako záložní zdroj energie i chlazení.

Avizujete, že dáváte slevu studentům. Co vás k tomu vedlo? 

Začátkem března jsme odstartovali kampaň zaměřenou na studenty. Otcem této myšlenky je velmi asertivní student, kterého mi přepojili z helpdesku a jenž se dožadoval alespoň drobné slevy na HW, neboť podniká a jen díky tomu se udrží na škole. Sám jsem dělal to samé, a proto jsem se, po dohodě se společníkem, rozhodl něco vrátit trhu a souhlasil jsem. Po studentovi jsem požadoval scan ISIC karty a po ověření dostal 20 % slevu, což je i hlavní benefit naší studentské nabídky. 

Vlastník platné karty ISIC, IYTC, ITIC nebo Alive má nárok na 20% slevu na služby Greenhousing BASIC server, a to po celou dobu kontraktu se společností Greendata s.r.o. 

A jak vypadají vaši klienti reálně? Jsou to přesně ti, které jste čekali, nebo se u vás zaregistroval někdo, kdo vás podle specifikace překvapil?

Ze sedmdesáti procent se naše cílení shoduje s klientskou bází. Zbylých třicet je mix obsahující herní servery a servery jako skladiště fotografiií profesionálních i laických fotografů.

Jakým způsobem kromě stránek se prezentujete?

Pochopitelně máme jako každá společnost stránky na Facebooku, ale naši klienti nepatří zrovna k těm, kteří by na něm viseli celé dny, i když se snažíme plnit je zajímavým obsahem. Do budoucna zde chceme rozjet i on-line poradnu. Krom toho vydáváme newsletter, ve kterém se zájemci dočtou o novinkách od nás i z branže.

Jakou otázku dostáváte od zákazníků nejčastěji?

Nejčastěji se ptají na cenu. Většina zákazníků totiž v nízké ceně vidí hrozbu, že se vydáváme za poskytovatele dedikovaných serverů a přitom prodáváme jen virtuální. 

Proto se také potenciální zákazníci nejčastěji ptají: „A skutečně je to dedikovaný server, není to náhodou jen virtuální?" A my stále jen opakujeme to stejné: Je to skutečné železo, virtuální servery v nabídce nemáme.

Na závěr poslední důležitá věc. Co technická podpora? Jak s klienty komunikujete a jak komunikují klienti s vámi? Telefonuje se, nebo se spíše mailuje?

Vstupním komunikačním kanálem je ve většině případů objednávkový formulář na stránkách Greenhousing.cz nebo kontaktní formulář. Při řešení specialit zákazníci volají, stejně tak my voláme jim, ale to je tak 1 z 10. 

12. 4. 2011

Autor: Richard Klíčník

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v únoru 2024

 

Podívejte se na únorové statistiky rychlostí internetu od DSL.cz. Jak si tentokrát vedly technologie a u kterého...

Platforma X chce konkurovat Gmailu novým XMailem

 

Elon Musk oznámil spuštění vlastního e-mailového klienta XMail. Chce tak konkurovat populárním Gmailu od Googlu.

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v únoru 2024

 

Jaké změny jsme v únoru zaznamenali u Wi-Fi internetu? Podívejte se, jaké hodnoty jsme naměřili u vašeho kraje a...