Úvod > Články > Twitter se změnil

Twitter se změnil

Jedna z nejpopulárnějších sociálních sítí se zásadním způsobem změnila a přiblížila se svým vzhledem i ovládáním širší veřejnosti i inzerentům. Nejde přitom jen o změny vzhledu, ale také v nových možnostech firemních prezentací a propojení obsahu organického s tím reklamním.

Twitter se v posledních měsících začal dostávat do nemalého tlaku. Část uživatelů, kteří byli především mezi počítačovými nadšenci, postupně přesídlila na Google Plus, který nabízí větší volnost v psaní příspěvků a přitom je velice rychlým zdrojem informací. Nedávno Plus umožnil existenci firemních profilů, což ve spojení s dobrou podporou multimédií začalo pro Twitter, který se držel zásadně konzervativního rámce, představovat problém.

V jeho ovládacím prostředí a jazyku se poměrně špatně orientovali především uživatelé, kteří nejsou příliš počítačově zdatní a u provozovatele této sociální sítě se tak poměrně přirozeně objevily obavy o to, zda nedojde k určitému nasycení sítě uživateli gramotnými, angažovanými a chtějících využívat právě tento komunitní projekt. Druhým motivem změn je nepochybně možnost více vydělávat na reklamě.

Nový Twitter je tak barevnější a bližší konceptu web 2.0. Z pohledu uživatelů jsou největší změny především v přímém zobrazování obrázků a videí v hlavním proudu, což je koncept převzatý z Plus. Dále pak došlo k přestěhování jednotlivých položek na stránce a zpřehlednění ovládání, které je na webu i v mobilních aplikacích rozčleněno do čtyř částí – Home, Connect, Discover a Me. Novinky se budou týkat také firem, které si budou moci za úplatu pořídit lepší firemní profily.

Pokud se změny vydaří a nedojde k jejich další brzké přestavbě, měl by se významným způsobem propojit obsah generovaný uživateli a firemní sdělení. To je zajímavé pro korporace, ale méně již pro běžné uživatele a bude zajímavé sledovat, jak na tyto změny zareagují. Dle mého osobního soudu přichází Twitter o svoji unikátnost a bude jen velmi těžko vysvětlovat svým uživatelům, v čem je oproti Plus lepší. 

15. 12. 2011

Autor:

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Revolut spouští vlastní eSIM a výhodné datové balíčky do celého světa

 

Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v březnu 2024

 

Rychlost u většiny technologií v březnu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a u kterého providera...