Úvod > Články > Slevomaty: Rekordní tržby a rostoucí stížnosti klientů

Slevomaty: Rekordní tržby a rostoucí stížnosti klientů

Slevomatů nabízejících různé slevy na zboží a služby se v nedávné době vyrojilo jak hub po dešti. S tím se pojí dvě fakta: Jednak slevomatům vzrostly roční tržby na rekordní cca 2 miliardy korun, jednak úměrně tomu vzrůstá i počet stížností uživatelů.

Jak uvádí statistiky vyhledávače Skrz.cz, slevové servery za uplynulý rok 2011 utržily 1,95 miliard korun. Největší zájem mezi uživateli byl o slevové lístky na jídlo a pití, ale také o produkty pro krásu, relaxaci a zájezdové pobyty. Díky velkému rozmachu slevových serverů se tržby oproti roku 2010 zmnohonásobily -- tehdy lidé za kupóny utratili “jen” několik set milionů korun. 

Boom serverů tohoto typu znamenal pro mnohé z jejich provozovatelů také strmý pád, jelikož konkurenční prostředí je už tak dost nabité (registrovány byly stovky slevomatů). Není vyloučeno, že na konci tohoto roku se uživí jen několik desítek z nich.

Uživatelé byli nejaktivnější právě v období vánočních svátků, jen v prosinci si zakoupili poukázky za 302 miliony korun. 

Ze statistik dále vyplývá, že klienti si koupili 1,3 miliionu kuponů na jídlo a pití za 211 milionů korun. Druhou nejpopulárnější sekcí byla krása a relaxace, kdy se prodalo na 1,1 milionu kuponů v ceně 391,4 milionu korun. Na tržby nejbohatší pak byly poukázky na pobyty, za něž obchodníci utržili 878 milionů korun.

Česká tisková kancelář v souvislost se slevovými servery potvrzuje i to, že lidé si stále častěji na tyto servery stěžují. Týká se to zejména slevových lístků určených pro stravování v restauracích, kdy lidé nedostávají to, za co zaplatili. Klienti si své negativní zkušenosti sdělují například na diskusním fóru serveru Spotřebitel.net. "V posledních dnech naše sdružení zaznamenalo celou řadu stížností dotýkajících se slevových voucherů prodávaných pomocí nejrůznějších webových portálů," uvedla pro ČTK Marie Vrábelová ze sdružení Spotřebitel.net. Problémem někdy je, jak vyplývá ze stížností, že zlevněné potraviny bývají nekvalitní či různě ošizené (například i na gramáži).

Nejen samotní klienti si ale stěžují třeba na slevy, které nejsou ani moc slevami. V blogosféře a menších periodikách se lze setkat s články, kde jsou porovnávány ceny zboží "před slevou" a "po slevě" s aktuální cenou, kterou má prodejce na svém webu. Stává se totiž, že kupón určeny pro zakoupení produktu není o nic levnější než aktuální cena zboží. 

9. 1. 2012

Autor: Redakce DSL.cz

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Revolut spouští vlastní eSIM a výhodné datové balíčky do celého světa

 

Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...