Úvod > Články > Spadeno na auta

Spadeno na auta

Nejrůznější společnosti se zřejmě spikly ve snaze otrávit nám řízení. Jakoby nestačil Google, snažící se vyšťouchnout šoféry ze sedadel. Řada dalších dobráků se snaží procpat do našich plechových miláčků tolik pičičandiček, že budeme ještě rádi, že za nás bude řídit strejda Google.

Takový Mercedes pracuje na vpravdě ďábelském systému, který nám bude na přední sklo šoupat hologramy podle toho, kde právě jedeme. Takže místo hlídání kde zatočit a jak se nenechat probodnout tramvají se budeme soustřeďovat na to, že nám na skle naskočí informace o datu postavení Karlova mostu a hned potom o jídelníčku Kavárny XY. Potom bude stačit jen mávnout rukou (nevyrazit spolucestující zuby) a o rezervaci je postaráno.

Američané se nemohou nechat zahanbit a také mají pocit, že auta se musí zapojit do digitálních sítí, stejně jako iPad nebo mobil. Ford se snaží, abychom mohli v rychlosti 130 km/h používat stejně dobře internet jako dnes při rychlosti splašeného hlemýždě.

Tady by to místo mávání rukou mělo fungovat na hlasové povely. I tady ale mají nezničitelní Germáni náskok – podle toho, kde zrovna jsme a jak rychle jedeme, nám systém nabídne automatické textovky, třeba „Uvázl jsem v zácpě“ nebo „Už jsem skoro doma“.

Ford proto raději sází na peněženku a jeho nejnovější verze systému Sync obsahuje aplikaci Roximity, která nám neustále nabízí nějaké slevové kupóny, opět podle toho, kde právě jsme.

Systém mbrace, který se u Mercedesu dostal již do druhé generace, již nabízí cloudové služby, což má především výhodu v tom, že jsme spojeni pořád (tedy pokud cloud zrovna nezkolaboval) a ještě se to automaticky updatuje. Podobné systémy již v testovacích verzích předvedli také u Audi a Kia.

Celé tyto výmysly vycházejí z myšlenky, že internet je nezbytnou součástí auta. Poslední výzkum nalezl 63 procent šéfů automobilek přesvědčených o tom, že je nutné lépe propojit automobily s internetem. Podle stejných mágů je přístup k onlinovým službám stejně důležitý jako bezpečnostní prvky.

Automobilky proto připravují smlouvy nejen s telekomunikačními giganty, ale také s nahrávacími studii. Někde to už začíná fungovat, např. Intel spolupracuje s Toyotou na systému Entune. Není divu, Intel považuje auto za třetí nejrychleji se rozvíjející periférií, hned za smartphony a tablety. Blbost vykvetla a přinesla plody.

Tohle všechno vypadá ještě šílenější ve chvíli, kdy si uvědomíme, že polovina Američanů přiznává, že nezvládne naprogramovat stanice autorádia Volva a kdy americká vláda uvažuje o naprostém zákazu mobilů v autě. 

19. 2. 2012

Autor: Václav Větvička

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Technika s lidskou povahou

O prázdninách převážím notebook mezi domovem a návštěvami s dětmi u babiček a dědů. Pokaždé, když jej pak zapojuji...

 

Furt něco mažu

Používám dvě e-mailové adresy. Jednu soukromou, jednu pracovní, vlastně firemní. Na soukromou mi chodí hromady...

 

5 zajímavých pivních webů

O prázdninách, v parném létě, přijde dobré pivečko vhod. Měl jsem štěstí i na nová piva jako Rampušák, a chtěl jsem...

Nejčtenější články

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v únoru 2024

 

Podívejte se na únorové statistiky rychlostí internetu od DSL.cz. Jak si tentokrát vedly technologie a u kterého...

Platforma X chce konkurovat Gmailu novým XMailem

 

Elon Musk oznámil spuštění vlastního e-mailového klienta XMail. Chce tak konkurovat populárním Gmailu od Googlu.

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v únoru 2024

 

Jaké změny jsme v únoru zaznamenali u Wi-Fi internetu? Podívejte se, jaké hodnoty jsme naměřili u vašeho kraje a...