Úvod > Články > Reklama tajně vložená do vašich stránek

Reklama tajně vložená do vašich stránek

Hotely jsou často neobyčejně kreativní, především pokud se jedná o to, jak z hostů vypáčit nějaké další peníze. Dříve narození si budou pamatovat vysokohorskou přirážku, u moře se zase často setkáme s „rezortním poplatkem“. A protože ten je často za hosta a den, čtyřčlenné rodině se dva týdny cáchání u moře mohou nepříjemně prodražit.

Dobrým trikem je také nasadit patřičně razantní poplatky za připojení k internetu. To je zvláště populární v oblastech, kde je k nějakým wifinám daleko, takže při vražedných cenách přenosů dat přes mobil zahraničním hostům nic jiného nezbyde.

Existují ovšem čiperové, kteří na to jdou od lesa. Internet nabídnou zadarmo a automaticky tím převezou konkurenci. A na peníze si přijdou jinak. V jednom z americkým hotelových řetězců připravili webový marketingový trik, který do stránek, které si hoteloví hosté prohlíželi, vkládal kód umožňující přidávat libovolné reklamy, aniž by o tom host či majitel stránky věděl. A peníze spokojeně cinkaly.

Přišlo se na to celkem náhodou, jeden z hostů, který byl čirou náhodou ajťák, si všimnul, že se mu na jeho osobní webové stránce nahoře objevuje záhadný volný proužek. Chvíli šťoural a potom na to přišel. Za celým trikem stojí aplikace Revenue xExtraction Gateway, kterou nabízí firma RG Nets. Ta o ní s klidem mluví jako o manipulaci webových zážitků.

Protože dotyčný host byl přece jenom spíše ajťák nežli rozzuřený host, nešel ječet na manažera hotelu, ale spustil na svém blogu urputnou debatu o tom, jestli je to legální nebo přinejmenším etické. Osobně se domnívám, že to není ani jedno.

Je to tak trochu jakoby pošta otevřela balíček, co mi posílá Amazon, a strčila do něj katalog nějaké firmy. Příjemné to není ani z pozice hosta – to už dopadnu jako v letadle, kde jsou reklamy nejen na ubrousku, ale v některých případech i na blicím pytlíku? Najdu tedy příště na polštáři reklamu na projímadlo (pro případ, že mi večeře v hotelové restauraci nesedla)?

Tam, kam si v koupelně dávám hřeben, by mohla být umístěna reklama na prášky proti plešatosti, ve skříni potom reklama na krém na  boty. Ženy by jistě ocenily reklamy na hezčí prádlo nebo na prostředky podporující hubnutí. Je jasné, že jedno oko nezůstane suché.

A když už tak hotelům dobře radím, tak tady jsou další možnosti: často dostávám New York Times, který ráno najdu pod dveřmi. To je přímo ideální zdroj dalších reklam. Co takhle všechny reklamy vystříhat či začernit a na jejich místa přilepit reklamy vlastní.

Nadšeni ale nebudou ani výrobci webových stránek, protože ti často žijí z příjmů z reklam. Pokud se ale někdo na jejich stránkách přiživuje vlastní reklamou, mají z toho původní tvůrci tak akorát oči pro pláč. Za nové reklamy nedostanou nic a ještě se jim tam nevejdou reklamy vlastní. 

23. 5. 2012

Autor: Václav Větvička

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Víte jak správně nabíjet telefon?

 

Existuje řada mýtů, které jsou spojené s nabíjením akumulátorů mobilních telefonů. Co platilo pro starší typy...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v srpnu 2016

 

Rychlost mobilního internetu u Vodafone opět přesáhla 30 Mb/s. Co se týče pevných sítích, kabelové připojení v srpnu...

Zkontrolujte mapu pokryti ČR rychlým internetem

 

Ministerstvo průmyslu a obchodu získalo od Českého telekomunikačního úřadu údaje ohledně pokrytí ČR...