Úvod > Články > Letní novinky v podání Microsoftu

Letní novinky v podání Microsoftu

Také Microsoft se v létě snaží intenzivním způsobem inovovat a měnit své služby. Do výroby tak jde Windows 8, představen byl Office 2013 nebo nová on-line poštovní služba Outlook, která nahradí Hotmail.

Také Microsoft se snaží udržet krok s dobou, a tak nabízí celou řadu letních inovací. Při pohledu zvenčí společnosti se může na první pohled zdát, že společnost buď zahájila masivní inovaci téměř všeho co vyvíjí a prodává, nebo že ve firmě probíhá panika a strach o budoucnost.

Zdá se, že oba pohledy jsou do určité míry správné. Společnost nutně potřebuje odložit image dinosaura a zastaralé firmy, která se neumí přizpůsobit novým trendům a on-line technologiím. Současně lze ale říci, že Microsoft dokázal provést řadu změn, které jsou jednoznačně ku prospěchu jeho konkurenceschopnosti.

V následujícím článku se proto pokusíme ukázat, jaké významné inovace v posledních dnech Microsoft připravil a co mohou znamenat pro českého uživatele. Ještě než se pustíme do popisu jednotlivých novinek, lze říci několik obecných poznámek. Zatímco ještě nedávno vypadalo, že si softwarový gigant příliš neví rady se svoji obří akvizicí Skype, dnes to vypadá, že právě tato společnost je jednou z jeho největších inovativních prvků. Internetová telefonie je téměř všude a její integrace do off-line i on-line nástrojů je zcela evidentní.

Druhou významnou obecnou poznámkou je zaměření na on-line nástroje. Pokud bychom měli najít jednu jedinou koncepční novinku u Office 2013, bylo by to právě napojení na on-line služby, sdílená úložiště, synchronizace a spolupráce. V tomto ohledu lze říci, že společnost udělala obrovský pokrok.

Windows 8

Windows 8 jsou již dlouhou dobu známou novinkou, která se na trhu objeví na podzim. Do domácností bude Microsoft prodávat novou verzi Windows za 29,99 eur (760 korun) formou upgradu ze zkušební verze Windows 8 nebo legálních Windows v předchozích verzích. Jde o cenu, která je oproti předchozím sumám více než příznivá a jen ukazuje na skutečnost, že společnosti velice záleží na tom, aby se tato verze operačního systému rychle rozšířila a etablovala mezi běžnými uživateli.

Microsoft si uvědomuje především význam toho, že nejde jen o prodej konkrétního systému, ale o celý ekosystém, který bude zdrojem většiny příjmů, jako je prodej aplikací, filmů, knih či seriálů. V tomto ohledu jde o podobnou politiku, jakou uplatňuje také Google v rámci svého Androidu.

Hotová verze jde nyní již výrobcům zařízení, kteří mají do konce října prostor k tomu, aby pro systém optimalizovali své výrobky či vytvořili ovladače. Podle mediálního haló, které se kolem tohoto produktu strhlo ,lze úspěch systému relativně očekávat.

MS Office 2013

Také druhý klíčový produkt společnosti se dočkal změn, i když ty lze hodnotit spíše jako kosmetické. Nový odlehčený vzhled a přizpůsobení se dotekovému ovládání tak nabízí jednu z největších změn. Drobných kosmetických úprav je ale mnohem více – jen namátkou lze uvést podporu miniaplikací a právě on-line ukládání a spolupráci více lidí v týmu.

Z jednotlivých aplikací pak největšími změnami prošel především Word, který umí upravovat PDF soubory (i když ne vždy právě dokonale) nebo pěkný režim pro čtení textů, který se dle mého soudu skutečně povedl. Nově je také integrováno vyhledávání svobodných obrázků na webu.

Pro Excel pak lze zmínit především vylepšení, která se týkají kontingenčních tabulek nebo jednodušší práci s grafy. Žádné velké změny ale nečekejte.

PowerPoint prošel také řadou drobných a příjemných změn. Přibyly šablony a zásadně se zlepšila práce s vektorovou grafikou, která je již skutečně vektorová. Také prezentační mód nabízí řadu drobných vylepšení.

Ostatní aplikace jsou měněné skutečně jen velice málo a téměř nestojí za řeč. Snad až na již naťuknutou integraci Skype do Outlouku. Ten se dočkal také on-line odlehčené podoby, která nahrazuje Hotmail. Nový uživatelé se tak mohou těšit na novou koncovku @outlook.com. Podle čísel, která udává Microsoft je o službu relativně slušný zájem. Oproti Hotmailu nabízí hezčí vzhled, který se inspiroval v nových Office, integrovaný Skype a několik dalších užitečných funkcí.

Závěrem

Českého uživatele pak možná zaujme ještě jedna aktualita, kterou společnost vypustila do světa. Ráda by spustila českou verzi serveru MSN.com, se kterým již dříve experimentovala. Stejně jako s nedávno uveřejněným tabletem může ale narazit u svých partnerů. Těžko si představit, že by byl Seznam, který s Microsoftem úzce spolupracuje, z podobné myšlenky nějak nadšen. To, jak bude finální vydání tohoto projektu vypadat se zřejmě dozvíme již brzy.

Microsoft každopádně po dlouhé době přistoupil k inovacím a osobně mohu říci, že je hodnotím vesměs pozitivně z hlediska běžného zákazníka. Samozřejmě jsou zde pohledy složitější, které budou reflektovat otázku vývoje aplikací, konkurenční prostředí atp., což jsou témata, která jsou v poslední době hodně diskutovaná. Ale to běžného uživatele netrápí. A právě on zajišťuje solidní prodeje a zisky. 

9. 8. 2012

Autor:

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...