Úvod > Články > Windows 8 – trhák, nebo podfuk?

Windows 8 – trhák, nebo podfuk?

Windows 8 jsou na světě, a ať je náš názor na ně jakýkoliv, do doby, kdy se objeví devítky, se jich prostě nezbavíme.

Někteří je vychvalují jako druhé zjevení Krista, jiní jim naopak nemohou přijít na jméno.  Spoustu lidí samozřejmě zajímá, jak hlasují zákazníci svou peněženkou, tj. je to trhák nebo zůstávají na policích krámů?

Microsoft do marketingu investoval neskutečné peníze, většina odhadů se pohybuje někde kolem 1,5 miliardy dolarů. Na prodejní výsledky existuje hned několik názorů. Na jedné straně se Paul Thurrot, který si vzal za své „kontrolovat“ Microsoft, vytasil s nejmenovaným zdrojem z Microsoftu, podle kterého výsledky zaostávají za očekáváním. Jestli má pravdu, není divu.

Celý humbuk kolem verzí 7.5, 7.8 a RT celé záležitosti nijak nepomáhá a problémy s mobily a PC, u kterých si Windows 8 žijí vlastním životem a podle vlastní úvahy se vypnou a restartují, jsou jen dalším benzínem přilévaným do ohně. Celkem chápu nadšence, kteří si v dobré vůli koupili nový smartphone, a když se jim během prvních dvou hodin osmkrát restartoval, tak ho hodili z okna.

Samotný Microsoft naopak nadšeně ohlašuje, že již prodal 40 miliónů licencí. A na další straně potom Asus a Acer pochybují, že jsou čísla Microsoftu správná. Tak jak to vlastně je?

Když se na prohlášení Microsoftu podíváme důkladněji, většinou se mluví o upgradu z Windows 7, což jsou prodejní čísla, která se u výrobců periférií nijak neukážou. Navíc prodej počítačů a laptopů není nijak závratný, takže čísla z hardwaru nebudou nutně příliš okouzlující.

Na druhou stranu ale Microsoft pravidelně vylepšuje prodejní čísla jen proto, aby ukázal, že má v ruce trhák. Koneckonců u Visty udělal přesně to a o několik let později tento trik zopakoval s Windows 7. Takže nevíme zase nic.

Nu a další rozbory pocházejí z per (no přesněji klávesnic) softwarových expertů. Ti se povětšině shodují v tom, že Windows 8 žádný zázrak nepředstavují a od počátku odhadují, že prodej nebude žádná sláva.

Na pomezní čáře stojí i velké firmy, protože přechod na osmičky moc dobrého nepřináší a pro firmu se stovkami počítačů znamená neobyčejný opruz, vždyť každý software, který vyžaduje kontakt s firemním serverem, bude znamenat nutnost kontaktu. Dát znovu do provozu takový CS6 je kus života těžkého.  

Microsoft tomu přitom nijak nepomáhá. Investoval sice nehorázné peníze do marketingu, ten je ale bohužel stále stejný „microsofťácký“ marketing, bez špetky nápadu a vtipu.

Další pozornost firmy je pak věnována interním diskuzím, kde ve focus groups zaměstnanci sebezáchovně odkývají cokoliv, nebo drbání blogerů pod bříškem. To je krásné, ale kdo v dnešní době, kdy je téměř polovina internetových recenzí falešná, věří blogerům?

Občas jsou strategie, se kterými v Microsoftu přijdou, skutečně záhadné. Dlouhé roky firma brala operační systém nejmocnější platformy (tj. PC) a pro jednodušší periférie prostě OS ořezala. Na prvních smartphonech to bylo samozřejmě nepříjemné.

Teď je to právě naopak – nějaká hlava pomazaná přišla s nápadem, že se udělá operační systém pro mobily, a potom se nafoukne pro počítač. Že ho s tím nikdo nevyhnal bičem, není současné vědě známo. 

7. 12. 2012

Autor: Václav Větvička

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...