Úvod > Články > Quickoffice je zdarma a k němu i 10 GB navíc do GDrive

Quickoffice je zdarma a k němu i 10 GB navíc do GDrive

Mobilní kancelářský balík, který nedávno Google koupil, je dostupný zdarma pro iOS i Android. Při aktivaci do 26. září dostanou uživatelé navíc 10 GB do Gdrive na dva roky zdarma. Google se tak snaží motivovat uživatele, aby jeho produkt začali aktivně používat.

Google měl tabulkový i textový procesor, stejně jako nástroj na tvorbu presentací již integrovaný v GDrive, ale jejich možnosti byly značně omezené. Také to byl důvod, proč si před nedávnem pořídil Quickoffice, který se těšil na mobilních platformách velké oblibě.

Pocity z nového produktu jsou ale poněkud rozporuplné. První výtka může směřovat k funkční výbavě, která se nedá například s Kingsoft Office srovnávat. Jde o jednoduchý nástroj spíše na cesty, jehož cílem rozhodně není plnohodnotná a profesionální tvorba. Přesto pohodlí GDrive posouvá podstatně dále.

Druhá výtka směřuje ke skutečnosti, že si zcela nepochopitelně se svojí mateřskou službou příliš nerozumí. Textové dokumenty vytvořené on-line není možné editovat, neboť se stáhnou ve formátu PDF a uživatel si je může nejvýše prohlížet. Tento nedostatek zásadně snižuje funkčnost a použitelnost celého konceptu. Na druhou stranu práce s lokáními soubory je velice slušná.

Google se snaží slevou aplikace na nulu vytvořit konkurenční produkt k Apple iWork, který je zdarma teprve krátce. Lze očekávat, že řada nedodělků Quickoffice bude brzy odstraněna, protože produkt musel být spuštěn dříve, než se původně plánovalo. Velkým lákadlem je pak bezplatné navýšení kapacity GDrive o 10 GB na dva roky, při včasném stažení a přihlášení se ke Google účtu. Jde o krok, který reálně Google zřejmě velké prostředky stát nebude, a leudělá velkou reklamu. Co rozhodně ocenit lze, je design aplikace, který reflektuje celofiremní linii.

Celkově lze ale akci s Quickoffice považovat za jednu z nejméně dotažených aktivit Google v posledních letech. Nemožnost editovat soubory na GDrive je z hlediska uživatelského chování fatální a masivní zájem o aplikaci je tak zřejmě spojen především s nabídkou příjemného benefitu, než s ochotou vyzkoušet legendární a známý software, který je konečně zdarma pro Android i iOS.

26. 9. 2013

Autor:

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Florida omezila sociální sítě pro děti a mladistvé

Florida přijala nový zákon omezující působení mladistvých na sociálních sítích. Děti ve věku do 14 let mají...

 

WhatsApp brzy nabídne AI nástroje pro úpravu fotografií

V beta verzi aplikace WhatsApp pro Android se objevily další novinky. Uživatelé už brzy dostanou možnost upravovat...

 

Na Spotify nově najdete videokurzy

Spotify ve Velké Británii začal nabízet videokurzy. Uživatelé si mohou vybrat ze čtyř kategorií – tvorba hudby...

Nejčtenější články

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v březnu 2024

 

Rychlost u většiny technologií v březnu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a u kterého providera...