Úvod > Články > Proč nechci Smartwatch

Proč nechci Smartwatch

Nadšenci oslnění nejnovější technologií si často až nekriticky lebedí. Jednou je to elektrické auto Volt, podruhé třeba 3D tiskárna, potřetí Smartwatch. Většinou je to ale věštění z křišťálové koule.

Smartwatch, zejména v současné podobě, je ale jasné nebrat. Hned první důvod je to, že všichni nějaké hodinky máme, a často jsme do svých Omeg či Rolexek investovali solidní peníz. A co teď s nimi? Nosit na ruce dvoje jako nějaký ruský voják?

Dále potom, co s nimi? Sledovat na tom fotbal nejde, a dokud se nestanu Jamesem Bondem a nebudu potřebovat vystřelovat smrtící šipky, nemám pro ně valnou potřebu.

Hlavní důvod je ale neohrabanost (tedy hodinek, ne moje). Apple se dostal tam, kde je, právě tím, že jeho produkty makají pár vteřin potom, co je vyndáme z krabice. V jednoduchosti je krása. Chytrý hodinky si vrznou tak akorát ve spolupráci s tabletem nebo smartphonem, ale díky pididispleji to člověka stejně přestane za chvíli bavit a vytáhne mobil.

No a potom je tady samozřejmě otázka, co to udělátko má vlastně dokázat. Propagované sledování mého zdraví je samozřejmě ptákovina. Pokud budu běhat, stačí mi šortky, tričko a tenisky, hodinky mi nemusí říkat, že jsem uběhl 4 625,23 metrů a spálil X kalorií. Že jsem fit, to poznám i bez toho, prostě nemusím dělat další dírku do pásku. Je stejně pozoruhodné, že čím je lidstvo obéznější, tím víc nejrůznějších cvičebních doplňků kupuje.

Chytrým hodinkám chybí i takový ten „wow factor“, prostě něco, kvůli čemu jsme na začátku sáhli do prasátka, co nás nutí nezapomenout to doma v šupleti a bez čeho prostě nemůžeme být.

Ovšem zatím kde nic, tu nic. Prasátko může být v klidu. A to ještě nemluvím o tom, že se také mohou (bůh nás ochraňovat ráčej) chytit googlebrejle. Ve chvíli, kdy je bude mít na nose každej Lojza, tak si s chytrými hodinkami zápěstí budeme připadat opravdu skvěle.

Všichni si donekonečna stěžujeme, že jsme si přivázali digitální kouli k noze, a že pro samý internet, Facebook, Twitter, a bůhvíco ještě nemáme na nic jiného čas. Skutečně tedy potřebujeme další digitální udělátko? To je skoro, jako když kořala potřebuje další flašku rumu.

3. 10. 2013

Autor: Václav Větvička

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v březnu 2024

 

Rychlost u většiny technologií v březnu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a u kterého providera...