Úvod > Články > Krabička, která může změnit internet

Krabička, která může změnit internet

Podle toho, koho se zeptáme, tak AdTrap, vynález dvojice Chad Russell a Charles Butkus, je buď požehnáním internetu, nebo koncem informací zdarma.

Jejich krabička totiž zachycuje příval internetových reklam dřív, než nás začnou prudit na monitoru. Výrobci si při vzpomínání na začátky internetu uvědomili, že býval bez reklam. A tak pod heslem „Internet je znovu váš“ založili firmu a vynalézali tak dlouho, až dali dohromady AdTrap.

Bílou krabičku šoupneme mezi modem a router a po dvou minutách už můžeme pokračovat v krasojízdě. AdTrap vyrábí firma Bluepoint Security, což je výrobce antivirového softwaru pro mobilní aplikace.

Browsery se sice snaží reklamu nejrůznějším způsobem omezovat, ale výsledek se blíží nule. Speciální firmy trošku uberou, občas se ale ukáže, že se jim nedá tak docela věřit.

Nedávno totiž prasklo, že některé reklamy firma úmyslně pouští. A navíc si za to nechá i platit. Zatímco mrňousům firma AdBlock nabídne „puštění“ reklamy zadarmo, firmám jako Google AdBlock prostě za stejnou službu účtuje.

AdTrap je hardwarové řešení a funguje mnohem spolehlivěji, protože funguje na každé periférii, která je k síti připojená. Nejenže „vymaže“ reklamy z novin a nejrůznějších webových stránek, ale odchytí i reklamy, které v poslední době zahlcují YouTube. Úplně dokonale to zatím nefunguje, třeba portál Hulu je odolný, ale autoři pracují i na překonání urputné Hulu.

Pro někoho je investice 139 dolarů do bílé krabičky něčím mezi zázrakem a darem z nebes, protože odpadá reklamní prudění a třeba klip z posledního zápasu Manchesteru United si můžeme prohlédnout bez nezajímavé reklamy na pneumatiky.

Pro jiné je to ale zrada. Většina dnešních webových stránek je placená z reklam, takže ve chvíli, kdy je odřízneme, odřízneme automaticky firmy od pěnezovodu. Firmy samozřejmě nezkrachují, ale pokud se bude jednat o on-linový obchod, prostě přirazí na ceně. Pokud se bude jednat o informační zdroj, bude zpoplatněn.

A teď si budeme muset vybrat – reklamu, nebo si připlatit. A co je nejhorší – rozhodnutí nebude tak docela naše. Záležet bude na tom, jak se AdTrap chytí.

Pokud dojde k masovému nasazení (což sice jednotlivé firmy vědět nebudou, ale výrobce se pochlubí), tak se přechod na placené služby sveze i po těch, kteří o AdTrapu v životě neslyšeli.

Na druhé straně, pokud se kouzelných krabiček toužících změnit internet prodá jen do pytlíku a zatřepat, šťastní majitelé si budou užívat internet bez reklam a všichni ostatní budou tu reklamní povodeň muset přežít.

10. 10. 2013

Autor: Václav Větvička

Témata

připojení k internetu

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Aukce kmitočtů pro 5G sítě se zúčastní šest firem

Aukce kmitočtů v pásmu 3,7 GHz se bude účastnit šest uchazečů, kteří splnily podmínky aukce.

 

Do aukce kmitočtů pro 5G sítě se přihlásilo 7 zájemců

O účast v aukci kmitočtů v pásmu 3,7 GHz má zájem 7 uchazečů. Informaloval o tom Český telekomunikační úřad (ČTÚ) v...

 

Víme, kde v dubnu T-Mobile rozšířil LTE síť!

Operátor T-Mobile stále pokračuje v pokrývání nejrychlejším mobilním internetem LTE. V dubnu operátor nově pokryl...

Nejčtenější články

CETIN nabízí rychlost VDSL až 250 Mb/s. Příští rok bude dostupný 1 Gb/s

 

CETIN (Česká telekomunikační infrastruktura a.s.) nabízí internet SUPERFAST s rychlostí 250 Mb/s, od ledna 2018 pak...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v dubnu 2017

 

Rychlost mobilního LTE internetu byla v dubnu nejvyšší opět u operátora Vodafone. U všech operátorů již rychlost...

dTest vyjednává výhodnější mobilní tarify

 

České mobilní služby patří k nejdražším v Evropě. Platíme nepřiměřeně vysoké částky za menší objem služeb, než mají...