Úvod > Články > Spoofy a spol. učí uživatele objevovat hudbu

Spoofy a spol. učí uživatele objevovat hudbu

Spoofy je konečně dostupná v České republice i na Slovensku a ač má velkou řadu konkurentů, lze o ní hovořit jako o symbolu streamované hudby. Fenoménu, který baví, vychovává uživatele i pomáhá hudebníkům.

Spoofy u nás rozhodně není bez konkurence. Hudba Google Play přijde na 149 Kč měsíčně, Deezer na 190 a za 180 lze pořídit neomezený tarif od Rdio. Všechny stojí na podobné myšlence – za měsíční paušál nabízí možnost poslouchat streamovanou hudbu na mobilních zařízeních. Samotné Spoofy stojí v neomezené verzi 165 korun, což je těsně nad Hudbou Google Play.

K dispozici je ale také bezplatný tarif, který umožňuje přehrávání hudby na tabletech a desktopech zdarma s tím, že služba na sebe vydělává zobrazováním reklamy.

Otázkou samozřejmě je, zda se podobné projekty mohou s takovým modelem uživit. Spoofy je od svého založení v mínusu a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by služba měna naději na lepší zítřky počítané v něčem jiném, než je narůstající objem uživatelů.

Říká se, že podobné služby přinášejí přinejmenším dva významné benefity hudebníkům. Prvním jsou peníze – ač jde o částky v řádu jednotek haléřů za skladbu, kterou si uživatele pustí, tak celkové peníze mohou být zajímavé. Spoofy samotné vydává údajně až 70 % obratu na poplatky hudebníkům, což je v současné době něco přes 700 milionů dolarů za rok.

Druhým aspektem je výchova uživatelů. Díky tomu, že jsou tarify neomezené, může člověk mnohem více experimentovat, hledat, co ho zaujme a baví. Končí tak fixování na oblíbené CD, ale uživatel se stává stále více náročným posluchačem, který sice preferuje nějaký žánr či styl, ale také touží po stále nové kvalitě a zážitcích.

V neposlední řadě je zde bonus pro samotné uživatele – není třeba s sebou nosit desítky desek, které si chce přehrát či poslouchat, ale stačí se připojit a začít poslouchat. Ve světě jde o služby mimořádně populární. Pokud se bude v příštím roce tak rychle rozvíjet LTE síť, jak se předpokládá, mohla by se silně prosadit také u nás.

18. 12. 2013

Autor:

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...