Úvod > Články > Tablet není tablet

Tablet není tablet

Alespoň podle poslední snahy Microsoftu. Když se nepodařilo první dvě verze tabletu Surface udat jako zabijáka iPadu, tak si stratégové firmy našli jiný cíl – MacBook Air.

Když došlo k představení nejnovější verze Surface Pro 3, jednoznačně se mluvilo o tabletu, který funguje jako laptop. Koneckonců marketingové heslo to říká jasně – „tablet, který překoná váš laptop.“

Zdá se, že Microsoft opakuje starou chybu – do přístroje narvat všechno včetně myčky nádobí a marketingově se obrnit tím, že tolik toho konkurence neumí. Stejným způsobem zničil kapesní organizátory a dlouhá léta prohrává u mobilních telefonů. Sázku na jednoduchost jim kdysi ukázal Palm a později Apple.

Tablet je ideální pro pouštění Shakiry nebo filmu, u rybníka se podívat, jak to naši šampióni prohrávají v hokeji. Na to je laptop neohrabaný, a pokud se jedná o PC, pomalý. Pokud ale chci skutečně pracovat, tablet leží v kuchyni na stole a makám na PC jakékoliv verze. Prostě jeden k práci, druhý k odpočinku.

Surface Pro 3 je nadupaný až hrůza, oproti staršímu bráškovi je tenčí a lehčí, ostatní tablety pak trumfuje 12palcovým displejem. Za nejsilnější verzi ale zaplatíme nehorázných 1 949 dolarů, a to si ještě připlatíme 129 dolarů za klávesnici, se kterou se v každé reklamě Microsoft pyšní s poukazem na to, že ji iPad nemá. Takže aby bylo jasno, má, ale za prachy extra. Stejně jako Surface.

Zajímavým trikem bylo přitáhnout na pódium váhu a ukázat, že Surface váží míň než MacBook Air. A trik měl pravdu, Trojka skutečně váží necelé dvě třetiny toho, co MacBook. Je to ale prázdný marketingový trik – jednak se u toho neváží ta klávesnice (s ní už je ten rozdíl výrazně menší), jednak se porovnává tablet s 13palcovým MacBookem.

Microsoft sází na to, že třetí verze jejich produktů už konečně vychytala mouchy a že zákazníci konečně přijdou. Bylo by na čase, poslední odhady odhadují ztráty divize tabletů na neuvěřitelné 2 miliardy dolarů.

Současná 1,3 procenta trhu jsou pro giganta velikosti Microsoftu poněkud trapné a je otázkou, jestli v době, kdy prodej tabletů klesá obecně (mluvit o tom může jak Apple, tak Samsung, kterým společně patří 54 procent všech prodaných tabletů), povede zlepšit něčím, za co zaplatíme od jednoho do dvou tisíc dolarů.

A hlavně – zabere přístroj, který se tváří jako tablet, ale je ve skutečnosti počítačem?

29. 5. 2014

Autor: Václav Větvička

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

UPC zrychluje internet a rozšiřuje nabídku televize

UPC zahájilo kampaň se sloganem Užijte si každý moment, která má reprezentovat investice společnosti do rozvoje...

 

V Česku začíná Future Port Prague: festival technologií budoucnosti

Dneska propuknul první ročník mezinárodního vizionářského festivalu Future Port Prague. K vidění tu budou...

 

Do Česka přijede první opravdový kyborg!

7. září se v Praze koná festival technologií Future Port Prague. Tuto akci si nenechá ujít ani Brit Neil Harbisson...

Nejčtenější články

Vodafone přichází s Pevným internetem bez FUP

 

Vodafone konečně zareagoval na nabídku konkurence a s několika měsíčním zpožděním konečně představuje internet s...

5 holek v tuktuku: Zbyly jsme 3, ale jedeme dál!

 

Extrémní podmínky, nečekané události a vypjaté životní situace, to všechno navíc v naprosto cizím prostředí daleko...

IPhone X dělá fotky tak ostré, až to lidi děsí

 

Nejvychytanější telefon od Applu už se rozšířil mezi lidi. Reakce jsou různé, my jsme se rozhodli zaměřit na názory...