Úvod > Články > Koupí Twitter Soudcloud či Spotify?

Koupí Twitter Soudcloud či Spotify?

Twitter by rád podpořil svůj růst v oblasti streamované hudby, a tak se čile spekuluje o tom, že by mohl získat některého z významných hráčů, jakými jsou Soudcloud či Spotify.

Sociální síť Twitter má na burze problémy – její akce klesly o polovinu od uvedení na trh a ani ekonomické výsledky nejsou úplně optimistické. Síť není schopná generovat zisk a tempo získávání nových uživatelů se zpomaluje, což zhoršuje výhled do budoucna.

V tomto kontextu je pochopitelné, že se dívá po akvizicích, které by jí mohly pomoci nejen s rozvojem, ale také s velkými čísly týkající se zisků či návštěvnosti.

O tom, že hitem jara jsou služby pro streamování hudby, není třeba nikoho přesvědčovat, ostatně koupě společnosti Beats firmou Apple je toho pěknou ukázkou (ač se v poslední době rojí spekulace o tom, že primárním cílem mohla být právě sluchátková divize této korporace). Okolo Twitteru se aktuálně hovoří o dvou společnostech - Soudcloudu či Spotify.

Soundcloud je sociální síť zaměřená na sdílení hudby a v zásadě jde o alternativu k YouTube, jen v oblasti zvuku. Společnost by byla v ekonomických možnostech Twitteru, má vlastní komunitu a obchodní model. Na druhé straně není právě zisková a provází ji problémy s autorskými právy, což jsou údajně důvody, proč se nákup zatím nezrealizoval.

Firmou zcela jiné kategorie je Spotify, která nabízí streamování hudby buď zdarma, nebo za poplatek. Jde o jeden z největších projektů svého druhu, je ziskový a má také silnou značku. Na druhou stranu může být problémem cena, která bude jistě nad čtyřmi miliardami dolarů, což je (shodou okolností) zřejmě maximální částka, kterou Twitter disponuje. Pokud si nákup z nejrůznějších důvodů nepovedl, mohl by mít vážné problémy. Není také úplně jasné, jak by služba zapadla do ekosytému mikroblogovací sociální sítě.

Otevřených otázek tak zůstává relativně hodně, jako například zda se k velkému nákupu neodhodlá také Google, který má peněz na investice více než dost. V hledáčku jeho zájmu by mohla být zmíněné Spotify či Pandora. Hudební služby každopádně zažívají renesanci a bude zajímavé sledovat, jaké další investice se v této oblasti letos uskuteční.

12. 6. 2014

Autor:

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

UPC zrychluje internet a rozšiřuje nabídku televize

UPC zahájilo kampaň se sloganem Užijte si každý moment, která má reprezentovat investice společnosti do rozvoje...

 

V Česku začíná Future Port Prague: festival technologií budoucnosti

Dneska propuknul první ročník mezinárodního vizionářského festivalu Future Port Prague. K vidění tu budou...

 

Do Česka přijede první opravdový kyborg!

7. září se v Praze koná festival technologií Future Port Prague. Tuto akci si nenechá ujít ani Brit Neil Harbisson...

Nejčtenější články

Recenze: O2 Smart Box pod drobnohledem

 

O2 poctivě monitorovalo výtky, dotazy a stížnosti svých zákazníků na pevný internet tak dlouho, až díky tomu...

5 holek v tuktuku: Čas ani kilometry neřešíme

 

Jet do Jižní Ameriky v tuktuku je hned na první pohled šílený nápad. A co teprve, když to skutečně začnete...

Rozhovor: Zeptali jsme se, co je to Internet HD

 

Máte představu, co je Internet HD? Zajímá vás, proč vlastně vznikl Smart Box? A co je pro O2 při zvyšování rychlosti...