Úvod > Články > Vodafone rozšiřuje mobilní e-mail pro firemní zákazníky

Vodafone rozšiřuje mobilní e-mail pro firemní zákazníky

Možná by se mohlo zdát, že platforma mobilního e-mailu již není toliko zajímavá, ale jak se zdá, možná ještě nepřišel ten pravý čas, kdy se mobilní e-mail bude využívat i k jiným účelům. Vodafone zavádí do svého mobilního e-mailu technologii Visto, která usnadní firemní komunikaci na maximum.

Co to je Visto?

Visto je platforma bezdrátového přístupu k firemní i soukromé elektronické poště, organizaci schůzek a časovému plánu či ke kontaktům a dalším firemním dokumentům. Hlavní předností celého řešení je vysoká bezpečnost přenášených dat a podpora mnoha komunikačních protokolů tak, aby zákazník nemusel měnit svou serverovou technologii. Kompletní platforma zahrnuje server, klientské pracoviště a přístupový software. V rámci aplikace pro mobilní zařízení je podporováno několik platforem, zejména pak PalmOS (zařízení Treo apod.), Microsoft Windows Mobile Edition či Symbian a jeho odnož UIQ. Aplikace bude také fungovat na mobilních telefonech, které podporují Javu.

Cílová skupina zákazníků

Je patrné, že mobilní operátor Vodafone osloví s touto službou většinu svých firemních zákazníků, hlavně pak ty, kteří využívají služeb VPN. V gigantických firmách o stovkách zaměstnanců by podobná služba měla smysl jen pro nejužší vedení, ale v menších firmách se může uplatnit mnohem více. Synchronizace schůzek několika pracovníků či přístup k firemnímu e-mailu a kontaktům je vynikající záležitostí, zvláště pak, když je kladen velký důraz na bezpečnost přenášených dat.

Jaké bude mít služba přínosy?

Hlavním přínosem bude, jak již bylo řečeno výše, lepší kontrola nad fungováním firmy, přístup k firemní elektronické poště a kontaktům odkudkoli či vysoká bezpečnost dat. Je nutné podotknout, že v mnoha firmách lze při dobré strategii provést drobné reformy a docílit tak zefektivnění prováděné práce a úkolů. Pro operátora půjde o další významný prvek nabídky, který mu může dopomoci k rozšíření počtu SIM karet a telefonních přístrojů obecně, protože pokud se systém v některé firmě dobře zavede, bude tlak na rozšíření počtu zaměstnanců využívající tyto služby.

Na závěr: Co za to?

Otázka ceny je stále otevřená a jak známe český trh, bude to asi zásadní element v rozhodování zákazníků, zda do služby investovat či nikoli. Vodafone možná nabídne zajímavá řešení či balíčky, které budou mít za cíl zatraktivnit tuto komunikační platformu pro nové i stávající zákazníky. Přemrštěná cena zabíjí mnoho projektů – vzpomeňme kupříkladu na zcela nedůstojné ceny WAPu či multimediálních zpráv MMS. Snad bude mít operátor dostatek rozumu a cena bude přijatelná i pro menší společnosti, které podnikají s nižším rozpočtem než velké firmy. Vše ukáže čas, nasazení platformy do běžného užívání a také dlouhodobá cenová politika u této služby, která má firemním zákazníkům skutečně co říci.

21. 8. 2006

Autor: David Procházka

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Soutěžte s Digi TV o Renault CLIO Grandtour!

Nejenom, že Digi TV nabízí novým zákazníkům televizi na 4 měsíce zadarmo, ještě se rozhodla pro další benefit v...

 

T-Mobile pokračuje v upevňování vedoucí pozice na trhu

Konkurence to s T-Mobilem nemá tento rok vůbec jednoduché. Podařilo se mu ukořistit 128 000 nových zákazníků, zavést...

 

IPhone X dělá fotky tak ostré, až to lidi děsí

Nejvychytanější telefon od Applu už se rozšířil mezi lidi. Reakce jsou různé, my jsme se rozhodli zaměřit na názory...

Nejčtenější články

Vodafone přichází s Pevným internetem bez FUP

 

Vodafone konečně zareagoval na nabídku konkurence a s několika měsíčním zpožděním konečně představuje internet s...

5 holek v tuktuku: Zbyly jsme 3, ale jedeme dál!

 

Extrémní podmínky, nečekané události a vypjaté životní situace, to všechno navíc v naprosto cizím prostředí daleko...

IPhone X dělá fotky tak ostré, až to lidi děsí

 

Nejvychytanější telefon od Applu už se rozšířil mezi lidi. Reakce jsou různé, my jsme se rozhodli zaměřit na názory...