Úvod > Články > Vodafone rozšiřuje mobilní e-mail pro firemní zákazníky

Vodafone rozšiřuje mobilní e-mail pro firemní zákazníky

Možná by se mohlo zdát, že platforma mobilního e-mailu již není toliko zajímavá, ale jak se zdá, možná ještě nepřišel ten pravý čas, kdy se mobilní e-mail bude využívat i k jiným účelům. Vodafone zavádí do svého mobilního e-mailu technologii Visto, která usnadní firemní komunikaci na maximum.

Co to je Visto?

Visto je platforma bezdrátového přístupu k firemní i soukromé elektronické poště, organizaci schůzek a časovému plánu či ke kontaktům a dalším firemním dokumentům. Hlavní předností celého řešení je vysoká bezpečnost přenášených dat a podpora mnoha komunikačních protokolů tak, aby zákazník nemusel měnit svou serverovou technologii. Kompletní platforma zahrnuje server, klientské pracoviště a přístupový software. V rámci aplikace pro mobilní zařízení je podporováno několik platforem, zejména pak PalmOS (zařízení Treo apod.), Microsoft Windows Mobile Edition či Symbian a jeho odnož UIQ. Aplikace bude také fungovat na mobilních telefonech, které podporují Javu.

Cílová skupina zákazníků

Je patrné, že mobilní operátor Vodafone osloví s touto službou většinu svých firemních zákazníků, hlavně pak ty, kteří využívají služeb VPN. V gigantických firmách o stovkách zaměstnanců by podobná služba měla smysl jen pro nejužší vedení, ale v menších firmách se může uplatnit mnohem více. Synchronizace schůzek několika pracovníků či přístup k firemnímu e-mailu a kontaktům je vynikající záležitostí, zvláště pak, když je kladen velký důraz na bezpečnost přenášených dat.

Jaké bude mít služba přínosy?

Hlavním přínosem bude, jak již bylo řečeno výše, lepší kontrola nad fungováním firmy, přístup k firemní elektronické poště a kontaktům odkudkoli či vysoká bezpečnost dat. Je nutné podotknout, že v mnoha firmách lze při dobré strategii provést drobné reformy a docílit tak zefektivnění prováděné práce a úkolů. Pro operátora půjde o další významný prvek nabídky, který mu může dopomoci k rozšíření počtu SIM karet a telefonních přístrojů obecně, protože pokud se systém v některé firmě dobře zavede, bude tlak na rozšíření počtu zaměstnanců využívající tyto služby.

Na závěr: Co za to?

Otázka ceny je stále otevřená a jak známe český trh, bude to asi zásadní element v rozhodování zákazníků, zda do služby investovat či nikoli. Vodafone možná nabídne zajímavá řešení či balíčky, které budou mít za cíl zatraktivnit tuto komunikační platformu pro nové i stávající zákazníky. Přemrštěná cena zabíjí mnoho projektů – vzpomeňme kupříkladu na zcela nedůstojné ceny WAPu či multimediálních zpráv MMS. Snad bude mít operátor dostatek rozumu a cena bude přijatelná i pro menší společnosti, které podnikají s nižším rozpočtem než velké firmy. Vše ukáže čas, nasazení platformy do běžného užívání a také dlouhodobá cenová politika u této služby, která má firemním zákazníkům skutečně co říci.

21. 8. 2006

Autor: David Procházka

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Ivo Lukačovič v Seznamu končí

Na oficiálním blogu seznamu se objevila zpráva o tom, že Ivo Lukačovič končí na pozici předsedy představenstva...

 

ČTÚ: Operátoři nesmí bez souhlasu prodlužovat smlouvu

Jenže Vodafone to nerespektuje a ČTÚ na to poukazuje ve své tiskové zprávě. Podle jeho zákazníků totiž porušuje...

 

AMC prodloužila smlouvu s T-Mobile TV i slovenskou Digi TV

Společnost AMC Networks International – Central and Northern Europe (AMCNI CNE) a dceřiné společnosti Deutsche...

Nejčtenější články

CETIN připravuje vlastní modem Terminátor

 

CETIN pokračuje ve zrychlování Česka. Nyní dokonce poskytovatel rozhodl, že pro koncové zákazníky připraví...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v lednu 2019

 

Podívejte se, jak si vedl Wi-Fi i pevný internet v prvním měsící roku 2019. Operátoři stojí před novými výzvami a my...

O2 zdvojnásobuje počty dat v tarifech

 

Se začátkem února začnou u modrého operátora platit nové tarify. Mění se ceny, počty dat i názvy jednotlivých...