Úvod > Články > Vodafone rozšiřuje mobilní e-mail pro firemní zákazníky

Vodafone rozšiřuje mobilní e-mail pro firemní zákazníky

Možná by se mohlo zdát, že platforma mobilního e-mailu již není toliko zajímavá, ale jak se zdá, možná ještě nepřišel ten pravý čas, kdy se mobilní e-mail bude využívat i k jiným účelům. Vodafone zavádí do svého mobilního e-mailu technologii Visto, která usnadní firemní komunikaci na maximum.

Co to je Visto?

Visto je platforma bezdrátového přístupu k firemní i soukromé elektronické poště, organizaci schůzek a časovému plánu či ke kontaktům a dalším firemním dokumentům. Hlavní předností celého řešení je vysoká bezpečnost přenášených dat a podpora mnoha komunikačních protokolů tak, aby zákazník nemusel měnit svou serverovou technologii. Kompletní platforma zahrnuje server, klientské pracoviště a přístupový software. V rámci aplikace pro mobilní zařízení je podporováno několik platforem, zejména pak PalmOS (zařízení Treo apod.), Microsoft Windows Mobile Edition či Symbian a jeho odnož UIQ. Aplikace bude také fungovat na mobilních telefonech, které podporují Javu.

Cílová skupina zákazníků

Je patrné, že mobilní operátor Vodafone osloví s touto službou většinu svých firemních zákazníků, hlavně pak ty, kteří využívají služeb VPN. V gigantických firmách o stovkách zaměstnanců by podobná služba měla smysl jen pro nejužší vedení, ale v menších firmách se může uplatnit mnohem více. Synchronizace schůzek několika pracovníků či přístup k firemnímu e-mailu a kontaktům je vynikající záležitostí, zvláště pak, když je kladen velký důraz na bezpečnost přenášených dat.

Jaké bude mít služba přínosy?

Hlavním přínosem bude, jak již bylo řečeno výše, lepší kontrola nad fungováním firmy, přístup k firemní elektronické poště a kontaktům odkudkoli či vysoká bezpečnost dat. Je nutné podotknout, že v mnoha firmách lze při dobré strategii provést drobné reformy a docílit tak zefektivnění prováděné práce a úkolů. Pro operátora půjde o další významný prvek nabídky, který mu může dopomoci k rozšíření počtu SIM karet a telefonních přístrojů obecně, protože pokud se systém v některé firmě dobře zavede, bude tlak na rozšíření počtu zaměstnanců využívající tyto služby.

Na závěr: Co za to?

Otázka ceny je stále otevřená a jak známe český trh, bude to asi zásadní element v rozhodování zákazníků, zda do služby investovat či nikoli. Vodafone možná nabídne zajímavá řešení či balíčky, které budou mít za cíl zatraktivnit tuto komunikační platformu pro nové i stávající zákazníky. Přemrštěná cena zabíjí mnoho projektů – vzpomeňme kupříkladu na zcela nedůstojné ceny WAPu či multimediálních zpráv MMS. Snad bude mít operátor dostatek rozumu a cena bude přijatelná i pro menší společnosti, které podnikají s nižším rozpočtem než velké firmy. Vše ukáže čas, nasazení platformy do běžného užívání a také dlouhodobá cenová politika u této služby, která má firemním zákazníkům skutečně co říci.

21. 8. 2006

Autor: David Procházka

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Ceny volání a SMS do EU klesly na polovinu

15. května začalo platit nařízení Evropské komise o levnějších cenách hovorů a zpráv do zemí Evropské unie. Jak se...

 

Trump zakázal Huawei v USA

Americký prezident Donald Trump podepsat nařízení, které zakazuje americkým společnostem používat technologie...

 

Sazka chce obsadit post čtvrtého operátora

Aukce kmitočtů se blíží, a tak se začínají objevovat noví zájemci o post čtvrtého operátora. Jedním z možných...

Nejčtenější články

Víme, kde se od května připojíte k 5G internetu!

 

Nordic Telecom vstoupil na český trh se svým pevným internetovým připojení v licencovaném pásmu 3,7 GHz. Zatím se o...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v dubnu 2019

 

Zvýšila se v dubnu rychlost internetu? Stejně jako každý měsíc vám přinášíme kompletní přehled rychlostí Wi-Fi...

15 užitečných klávesových zkratek pro Windows

 

Pokud používáte systém Windows, určitě vám přijde vhod seznam 15 klávesových zkratek. Možná už některé z nich znáte...