Úvod > Články > Ať žije komerce

Ať žije komerce

Všimli jste si jí jistě také, obklopuje všechny uživatele internetu a jen málokdo je z ní šťastný – komerce a nabídka produktů či služeb zasáhla celý internet. Kde končí solidní marketingová propagace a kde začíná obtěžování uživatelů internetu?

ICQ bylo zdrojem zla

Dlouho jsem komerci přehlížel, bral jsem ji jako nutné zlo na internetu. Nedávno, když jsem začal mít problémy s připojením k ICQ v práci přes svou oblíbenou aplikaci QIP, jsem stáhl a nainstaloval Atlas ICQ. To ve mně opět odstartovalo neuvěřitelný odpor k modernímu podání komerce na internetu. Proč zrovna Atlas ICQ? Zkoušeli jste ho? Aplikaci tak protkanou reklamou jsem snad doposud neviděl. Vzpomínám na to, jaká byla vlna nevole vůči tomu, když se do standardního ICQ klienta začala vkládat reklama ve formě bannerů u zpráv. Xtraz a další výdobytky moderní doby jen rozšířily možnosti, kde všude lze reklamu vložit. A není to případ pouze ICQ

Jak se přihlásit do mailu a neroztřískat monitor?

Když se přihlašuji do svého mailu na seznamu, občas se objevuje reklama, typicky odchlíplé rohy webu, které se rozvinou po chvíli na celou stránku apod. Občasně to nevadí, pokud se v jediné dopoledne přihlašujete vícekrát, pak je stejná reklama poněkud limitujícím prvkem, s každým přihlášením pak roste chuť přejít na nějaký placený mail bez podobných výdobytků. Alternativou je Gmail, ale i ten možná časem poznamená reklama ve větší míře, než je tomu doposud.

Marketingová oddělení: „Stále nevyděláváme dostatek peněz.“

Co mi v této situaci vzalo dech úplně, bylo postavení pořadatelů závodů Formule 1 k reklamě na televizních obrazovkách. Jistě znáte ty scény, kdy formule projíždějí kolem ochozů osázených reklamními poutači, projíždí pod reklamními mosty, vozy mají na sobě tucty reklam, stejně jako kombinézy pilotů a mechaniků jednotlivých stájí. V blízké budoucnosti budou tyto reklamy zakryty zelenou látkou. Proč? Jednoduše se v televizi na tyto plochy bude dosazovat reklama, kolo od kola se budou poutače měnit, jiné reklamy budou dostupné u nás, jiné v Německu – způsobů, jak vydělat, je přeci mnoho.

Kam spěje reklama na internetu?

Pokud sledujete vývoj reklamy na internetu již delší dobu, musíte stejně jako já konstatovat, že jí řádně přibylo. Co více, neustále jsou na nás, uživatele, vymýšleny nové fígle. Poté, co jen málokdo klikne na odkazy v reklamních e-mailech, se reklama přesouvá i na ICQ, Skype a podobné služby. Některé dříve bezplatné služby jsou dnes dostupné jen po zaslání drahé textové zprávy. Pokud situace na internetu dospěje do takové fáze, jaká panuje v oblasti televizních soutěží, pak se máme skutečně na co těšit. Vše bude zpoplatněno, snad i odeslání e-mailu, na přílohy pak bude speciální tarif.

Závěrem

Doufejme, že na internetu zůstane dostatek bezplatných informačních zdrojů, které nebudou pro samou reklamu tak nepřehledné, aby je nešlo využívat. Internet se za posledních několik let velmi změnil, ale tyto změny vycházejí z nás samotných, takže se vlastně není čemu divit.

19. 10. 2006

Autor: David Procházka

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mafra posiluje své postavení na realitním trhu

Vydavatelství Mafra rozšířilo své portfolio o společnost AdInternet. Česká firma se specializuje na prodej realit...

 

Elop končí v Microsoftu, co s ním bude teď?

Dvaapadesátiletý Stephen Elop opustil pozici výkonného viceprezidenta Devices & Services ve společnosti Microsoft...

 

Hlídejte si své účty před kyberútoky

Kyberloupeže a útoky na účty klientů bank v České republice během posledního roku rapidně stouply. Banky posilují...

Nejčtenější články

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v březnu 2024

 

Rychlost u většiny technologií v březnu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a u kterého providera...