Úvod > Články > Ještě lepší vyhledávání: Microsoft, Google a Yahoo táhnou za jeden provaz

Ještě lepší vyhledávání: Microsoft, Google a Yahoo táhnou za jeden provaz

Tři mocné společnosti, Microsoft, Google a Yahoo, spojily své síly. Společně začaly používat produkt Googlu — protokol Sitemaps.

Jak uživatelům slibují, vyhledávání nyní bude pro vyhledávače snazší a uživatelé dostanou kvalitnější a hlavně aktuálnější výsledky vyhledávání. Je-li internet pokladnicí plnou informací, pak klíčem k jejímu otevření jsou vyhledávače. A čím více vyhledávačů máte po ruce, tím k většímu bohatství informací se můžete dostat. Skutečnost je však ta, že současné obyčejné vyhledávače jako Google, Yahoo nebo Windows Live Search omezuje fakt, že musejí indexovat bezpočet stránek, což je v reálu procedura dosti pomalá.

Situace se však může změnit. Google, Yahoo a Microsoft se dohodli, že společnými silami se vynasnaží, aby indexování stránek bylo jednodušší a efektivnější. Jak? Tři zmíněné firmy použijí tentýž nástroj zvaný Sitemaps. Pomocí služby, vyvinuté poprvé právě společností Google, mohou webmasteří o svých stránkách vyhledávače jednoduše informovat. V nejjednodušší podobě je Sitemap (mapa stránky) představována XML souborem, který obsahuje seznam URL stránek a metadata o každé z nich (kdy naposledy byla aktualizována, jak často se mění, jak je důležitá vzhledem k ostatním URL stránkách apod.). Vyhledávač pak na základě těchto informací mnohem lépe stránky prohledá. Sitemaps jsou obzvláště důležité tehdy, kdy na stránce webmaster používá prvky (jakými jsou třeba důležitá menu) založené na technologii Macromedia Flash nebo JavaScript, které neobsahují HTML značky.

Každá společnost, která spravuje dynamický obsah a velký počet webových stránek, může ze Sitemaps velmi získat. Kupříkladu, pokud společnost, která používá redakční systém ke správě cen, informuje o dostupností zboží a vydává reklamních nabídky, a to vše na tisíci stránkách, nahraje na server XML soubor Sitemapu, vyhledávač rychle nalezne údaje o tom, které stránky na serveru doopravdy jsou, které byly změněny apod. Tím, že server bude obsahovat Sitemap, se tedy zvýší výkon a kvalita vyhledávání.

Pro ty, kdo chtějí vědět, jak protokol Sitemap funguje a jak se XML soubor generuje, Google, Yahoo a Microsoft spustili web Sitemaps.org.

Google první verzi Sitemaps, Sitemaps 0.84, spustil v červenci minulého roku. Yahoo a Microsoft budou používat novější verzi Sitemaps 0.90.

V srpnu tohoto roku Google přejmenoval Google Sitemaps na službu Google Webmaster Tools (protože přibyly jisté další funkce) a ta nyní spadá pod „ústřednu“ Webmaster Central,

„Majitelé webových stránek nyní musejí jít pouze na jedno místo, aby na své stránky upozornili vyhledávače. Po něčem podobném volali už dlouho," říká Tim Mayer ze společnosti Yahoo.

„Windows Live Search a celý Microsoft jsou šťastní, že mohou spolupracovat s Googlem a Yahoo na Sitemaps, a to nejen kvůli majitelům stránek, ale hlavně kvůli zákazníkům, ke kterým se dostanou relevantnější výsledky hledání, a tak najdou rychleji to, co hledali," říká Ken Moss, generální manažer Windows Live Search ze společnosti Microsoft. "Jsem si jistý, že tohle je první z mnohých spoluprací těchto tří společností."

8. 12. 2006

Autor: Oldřich Klimánek

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...