Úvod > Články > Mobily pro osmileté aneb Kam až zajdou operátoři?

Mobily pro osmileté aneb Kam až zajdou operátoři?

Saturace trhu je v tomto odvětví již téměř dokonalá, a tak se operátoři ve snaze potěšit investory zoufale snaží přijít s novým segmentem. V poslední době se zaměřili na děti.

Jedná se o věkovou skupinu pod 12 let, tam analytici očekávají, že do 3 let vznikne nárůst o 60 procent. Pokud k tomu opravdu dojde, bude to znamenat, že polovina americké populace tohoto věku bude v roce 2010 vybavena mobilním telefonem.

Jak velké firmy, tak i drobné společnosti na okraji trhu dělají všechno proto, aby jim v této, pravděpodobně poslední oblasti potenciálního nárůstu prodeje, neujel vlak. Není to ale jednoduché, první snahy nabízet telefony skutečně dětské narazily na totální nezájem – děti totiž chtějí mobily stejného typu jako dospělí, se stejnou výbavou funkcí, od SMS až po videoklipy a stahování z internetu.

Právě tuto chybu udělaly firmy Verizon Wireless a AT&T, nabídly jednoduché mobily s několika tlačítky, neboť se domnívaly, že je budou kupovat rodiče, kteří tím budou mít přehled nad tím, komu na ořezaných mobilech budou děti volat a tím také budou mít možnost kontrolovat účty. Po necelém roce však obě firmy telefony stáhly z prodeje, neboť o ně byl naprosto mizivý zájem.

Vedle dětí ale nejsou nadšeni ani rodiče, kteří mají často pocit, že jejich ratolesti jsou příliš malé na to, aby měly plnohodnotný mobil. Obě firmy sice mobily vybavily patřičnou možností kontroly, ale jejich příliš jednoduchý design děti spíše odrazoval, chtěly mobily vypadající jako přístroje starších sourozenců.

S jinou taktikou přišel Disney se služnou Disney Mobile, mobily s postavičkami z kreslených seriálů byly populární u dětí, rodiče je ale považovaly za příliš drahé, takže k nějakému zajímavému prodeji také nedošlo.

S novou alternativou teď přichází začínající firma Kajeet, kterou založil Daniel Neal s dvěma partnery. Podařilo se jim získat investice ve výši 27 miliónů dolarů a dnes nabízejí čtyři modely mobilů designovaných dětem na míru.

Místo tečkovaných krabiček s velkými klávesami s nápisy jako Volej mamince, Kajeet nabízí modely od Nokie, LG a Sanyo. Trik je uvnitř – mobily jsou plné aplikací, které potěší jak děti, tak rodiče, od vhodných her, zvuků až po uvítací obrazovku. Rodiče navíc potěší plány plné restrikcí na počet provolaného času, celkový účet nebo povolení hovorů v obou stranách. Navíc odpadají aktivační poplatky a dlouhodové smlouvy, servis je možné kdykoliv zrušit, spojení má jednotnou cenu 10 centů za minutu. Ani cena mobilů není nijak závratná a pohybuje se od 50 do 100 dolarů. Dalším kladným bodem je spolupráce s dětským televizním kanálem Nickelodeon. Jestli ale Kajeet vsadila na správného koně, ukáže až čas.

24. 4. 2007

Autor: Václav Větvička

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Facebooková měna v Evropě platit nebude

Digitální měnu libra, na které pracuje americká společnost Facebook, nebude možné v Evropské unii za současných...

 

O2 dohání konkurenci: představilo tarif s neomezenými daty

Vodafone i T-Mobile už svou neomezenou datovou nabídku představili, a tak bylo jen otázkou času, kdy s podobnou...

 

Facebooku unikla data 419 milionů uživatelů

Na internetu se nedávno objevil server se 419 miliony uživatelských záznamů z Facebooku. Nechránilo ho žádné heslo...

Nejčtenější články

T-Mobile od září nabídne tarif s neomezenými daty

 

Po úspěšném neomezeném datovém létě se T-Mobile rozhodl, že internet bez limitu budou moci zákazníci využívat i...

O2 nezvládá zájem diváků o fotbal

 

V úterý odehrála v rámci 4. předkola Ligy mistrů pražská Slavie utkání s rumunskou Kluží. Zákazníky O2 TV, kteří si...

5 mýtů o nabíjení telefonu. Co děláte špatně?

 

Většina smartphonů vydrží na jedno nabití den nebo dva. Pokud ale nejste s výdrží svého telefonu spokojení, může to...