A Nation Online: Entering the Broadband Age“. Důvod, proč byly její výsledky doposud utajeny, je prostý: zjištění zrovna neodpovídá zdání o širokopásmové velmoci."/>A Nation Online: Entering the Broadband Age“. Důvod, proč byly její výsledky doposud utajeny, je prostý: zjištění zrovna neodpovídá zdání o širokopásmové velmoci." />
Úvod > Články > Amerika odhaluje nepříjemná zjištění o svém broadbandu

Amerika odhaluje nepříjemná zjištění o svém broadbandu

Teprve nyní, na konci listopadu, byla zveřejněna zářijová zpráva Ministerstva obchodu Spojených států pod označením „A Nation Online: Entering the Broadband Age“. Důvod, proč byly její výsledky doposud utajeny, je prostý: zjištění zrovna neodpovídá zdání o širokopásmové velmoci.

Bushova administrativa zjistila, že sice počet Američanů používajících rychlé přípojky k Internetu se mezi rokem 2001 a 2003 zdvojnásobil, ale to není důvodem k nějaké zvláštní radosti. Je to totiž méně, než se předpokládalo, a zejména se zaostává v penetraci širokopásmových přípojek ve venkovských oblastech a u minoritních skupin jako Hispánci nebo Afroameričané.

Ve své předvolební kampani vítězný kandidát proklamoval svůj dřívější záměru dovést rychlý přístup k Internetu do všech amerických domácností do roku 2007. Zpráva však ukazuje, že dosavadní kroky nevedly zdaleka ke zlepšení postavení USA v penetraci rychlého přístupu k Internetu ve srovnání s rivaly jako je Jižní Korea, Taiwan, nebo (snad ještě bolestnější zjištění) Kanada. USA zaostává ale i za těmi zeměmi, které zdaleka nepovažuje za své konkurenty…

Zprávu připravila NTIA (National Telecommunications and Information Administration) spadající pod Ministerstvo obchodu. Průzkum byl proveden mezi 57 tisíci domácnostmi s celkem 134 tisíci obyvateli, výsledky byly známy v září, ale teprve nyní jsou zveřejněny na webové stránce NTIA v různých formátech.

Obrázek: Penetrace populárních technologií v amerických domácnostech
 

 

 

 

 

 

 

 

 


Zdroj: OECD, Information Technology Outlook, 2004

Venkov zaostává

Experti především poukazují na hrozivou propast mezi městem a venkovem při pohledu na komunikační infrastrukturu, která má přitom být základem rozvinuté ekonomiky. Ve městech má zavedenou rychlou přípojku přes 40% domácností, ve venkovských oblastech je to pouze necelá čtvrtina domácností. Značná část Američanů žijících mimo městské oblasti tvrdí, že rychlý přístup k Internetu není v jejich lokalitě vůbec k dispozici. Obecně je ale pro nepřítomnost rychlé přípojky doma důvodem vysoká cena nebo její nepotřebnost, jak ji vidí obyvatelé domácnosti.

Zatímco v průměru každá pátá americká domácnost (před rokem, kdy se datují poslední statistické údaje ve zprávě) má rychlou přípojku, pouze každý sedmý černoch a každý osmý Hispánec žije v domácnosti vybavené širokopásmovým přístupem k Internetu. Průměr tedy zvyšuje „bělošská“ populace, protože každý čtvrtý bílý Američan doma využívá rychlý přístup k Internetu.

 

 

29. 11. 2004

Autor: Ing. Rita Pužmanová, CSc., MBA

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

ČTÚ nebude nabízet další kmitočty pro DAB+

Český telekomunikační úřad už nebude nabízet další kmitočty pro digitální rozhlasové sítě. Existovat budou jen tři...

 

Vodafone garantuje volání přes hodinky i na značky Xiaomi a Samsung

Vodafone jako první český operátor rozšířil garanci volání přes hodinky bez telefonu na tři značky. Služba OneNumber...

 

Telefon s Androidem dokáže otevřít dveře od milionů hotelových pokojů, na opravě bezpečnostní chyby se už pracuje

Výzkumníci objevili bezpečnostní chybu u zámků Saflok. Kdokoliv mohl pomocí telefonu s Androidem otevřít dveře...

Nejčtenější články

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...