A Nation Online: Entering the Broadband Age“. Důvod, proč byly její výsledky doposud utajeny, je prostý: zjištění zrovna neodpovídá zdání o širokopásmové velmoci."/>A Nation Online: Entering the Broadband Age“. Důvod, proč byly její výsledky doposud utajeny, je prostý: zjištění zrovna neodpovídá zdání o širokopásmové velmoci." />
Teprve nyní, na konci listopadu, byla zveřejněna zářijová zpráva Ministerstva obchodu Spojených států pod označením „A Nation Online: Entering the Broadband Age“. Důvod, proč byly její výsledky doposud utajeny, je prostý: zjištění zrovna neodpovídá zdání o širokopásmové velmoci.
Bushova administrativa zjistila, že sice počet Američanů používajících rychlé přípojky k Internetu se mezi rokem 2001 a 2003 zdvojnásobil, ale to není důvodem k nějaké zvláštní radosti. Je to totiž méně, než se předpokládalo, a zejména se zaostává v penetraci širokopásmových přípojek ve venkovských oblastech a u minoritních skupin jako Hispánci nebo Afroameričané.
Ve své předvolební kampani vítězný kandidát proklamoval svůj dřívější záměru dovést rychlý přístup k Internetu do všech amerických domácností do roku 2007. Zpráva však ukazuje, že dosavadní kroky nevedly zdaleka ke zlepšení postavení USA v penetraci rychlého přístupu k Internetu ve srovnání s rivaly jako je Jižní Korea, Taiwan, nebo (snad ještě bolestnější zjištění) Kanada. USA zaostává ale i za těmi zeměmi, které zdaleka nepovažuje za své konkurenty…
Zprávu připravila NTIA (National Telecommunications and Information Administration) spadající pod Ministerstvo obchodu. Průzkum byl proveden mezi 57 tisíci domácnostmi s celkem 134 tisíci obyvateli, výsledky byly známy v září, ale teprve nyní jsou zveřejněny na webové stránce NTIA v různých formátech.
Obrázek: Penetrace populárních technologií v amerických domácnostech
Zdroj: OECD, Information Technology Outlook, 2004
Experti především poukazují na hrozivou propast mezi městem a venkovem při pohledu na komunikační infrastrukturu, která má přitom být základem rozvinuté ekonomiky. Ve městech má zavedenou rychlou přípojku přes 40% domácností, ve venkovských oblastech je to pouze necelá čtvrtina domácností. Značná část Američanů žijících mimo městské oblasti tvrdí, že rychlý přístup k Internetu není v jejich lokalitě vůbec k dispozici. Obecně je ale pro nepřítomnost rychlé přípojky doma důvodem vysoká cena nebo její nepotřebnost, jak ji vidí obyvatelé domácnosti.
Zatímco v průměru každá pátá americká domácnost (před rokem, kdy se datují poslední statistické údaje ve zprávě) má rychlou přípojku, pouze každý sedmý černoch a každý osmý Hispánec žije v domácnosti vybavené širokopásmovým přístupem k Internetu. Průměr tedy zvyšuje „bělošská“ populace, protože každý čtvrtý bílý Američan doma využívá rychlý přístup k Internetu.
29. 11. 2004
Autor: Ing. Rita Pužmanová, CSc., MBA
Český telekomunikační úřad už nebude nabízet další kmitočty pro digitální rozhlasové sítě. Existovat budou jen tři...
Vodafone jako první český operátor rozšířil garanci volání přes hodinky bez telefonu na tři značky. Služba OneNumber...
Výzkumníci objevili bezpečnostní chybu u zámků Saflok. Kdokoliv mohl pomocí telefonu s Androidem otevřít dveře...
Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.
Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...