Úvod > Články > Síla mobilních operátorů - Jak na zesílení mobilního signálu

Síla mobilních operátorů - Jak na zesílení mobilního signálu

Mobilní operátoři ve Spojených státech získávají pocit, že si se svými zákazníky mohou dělat, co chtějí a že nějaká smlouva pro ně rozhodně není závazná.

Zesílení signálu 

Známe to všichni, mimo dům je signál mobilu docela solidní, ale jak vstoupíme dovnitř, můžeme na signál zapomenout. Zesilovač signálu se může zatraceně hodit.

S problémy se signálem totiž zcela určitě nebudeme sami, podobné potíže totiž podle poslední americké studie zažívá v bytech, domech a obchodech více než 69 procent Američanů.

Jedna z možností je zBoost zPersonal firmy Wi-Ex (www.wi-ex.com). Do elegance má tohle udělátko skutečně daleko, co nejblíže oknu pokoje si musíme připojit krabičku a mobil k ní připoutat sedmimetrovým kabelem. Konec, který na mobil připevníme suchým zipem, přijímá a vysílá signál signál antény mobilu. A potom už chodíme po pokoji s kabelem a telefonujeme podle libosti, to celé za 99 dolarů. Pokud si ale připlatíme dalších 70 dolarů, získáme přístroj zBoost zPersonal Wireless, který, jak je ostatně z názvu patrno, je bezdrátový. Ani v tomto případě se ale nemůžeme od základní jednotky vzdálit víc než 8 metrů.

Můžeme ale do prasátka sáhnout ještě hlouběji a pořídit si průmyslovou verzi zBoost Dual Band YX-510-Cel-PCS (400 dolarů), v tomto případě získáme pokrytí 250 čtverečních metrů. Všechny tyto zesilovače pracují se přemi americkými mobilními providery s vyjímkou Nextelu.

Teprve při důkladnějším šťourání zjistíme, že zBoost má ve skutečnosti o jednu komponentu víc – je zde totiž ještě externí anténa, kterou umístíme buď na půdě nebo pod střechou, a tu také musíme připevnit k pokojové jednotce kabelem. Celý systém potom zachycuje signál na venkovní anténě, přenáší jej po drátě do pokojové jednotky, a od ní potom putuje signál po drátě (nebo bez něj v případě bezdrátového systému) k anténě mobilu. Vedle přenosu a zesílení signálu výrobce navíc slibuje použítí vlastní patentované technologie pro ochranu integrity mobilní sítě.

Síla mobilních operátorů

Spint Nextel, který nedávno zahájil ve snaze přilákat další zákazníky masivní kampaň reklamní kampaň, odpojil více než 1 200 zákazníků jen proto, že firmě volali příliš často. Podle Sprintu, který má v současné době kolem 53 miliónů zákazníků a patří mu třetí příčka mezi mobilními providery, volali tito zákazníci až 40 000x za měsíc, někteří zvláště drzí jednotlivci prý dokonce během jednoho roku až stokrát.

Odpojení zákazníci si sice stěžují a tvrdí, že opakované telefonáty neznamenaly nic jiného, nežli neschopnost či neochotu Sprintu vyřešit problém, většinou se špatným účtem.

Sprint má přitom v poslední době potíže, často kritizovaná fůze s firmou Nextel znamenala jak zmatení zákazníků, tak i potíže s dostupností sítě. Potíží si všimla i burza a akcie i zisky investory rozhodně netěší. Konkurence jako Verizon Wireless, Vodafone a AT&T okamžitě oznámila, že jejich zákazníci se nemají čeho bát a že své uživatele odpojují jen ve zcela ojedinělých případech.

Není to tak zcela pravda, v červnu se ukázalo, že Cingular (dnes AT&T) s klidem zrušil smlouvu zákazníkům, o kterých získal pocit, že nejsou příliš výhodní. Jednalo se o zákazníka, který dostal dopis vyžadující dobrovolné zrušení smlouvy, neboť více než 50 procent hovorů využívalo konkurenční sítě a příliš časté využívání roamingu. Ve skutečnosti se jednalo o jeden ze tří mobilů, který využívala zákazníkova těhotná dcera v pravidelných jízdách autem do práce, a jelikož AT&T neměla po cestě plné pokrytí, hovory často využívaly roaming. Zákazník sice zrušení smlouvy odmítl, za týden mu ale AT&T telefon jednoduše odpojil.

Mluvčí AT&T Mark Siegel byl později donucen své původní prohlášení korigovat a přiznal, že v některých případech firma ruší nebo alespoň omezuje přístup k síti u zákazníků, kteří mají příliš velký podíl roamingu. Nezapomněl ale dodat, že ostatní provideři dělají totéž. Slyšet se nechal i Tom Pica, mluvčí Verizon Wireless, který dodal, že firma ruší smlouvu pouze těm zákazníkům, kteří mluví se zástupci firmy sprostě. Pokud tedy ve Spojených státech voláme na HelpDesk mobilních operátorů, musíme si dát pozor na hubu.

9. 8. 2007

Autor: Václav Větvička

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...