Úvod > Články > Staňte se VIP bloggerem - zdarma a all inclusive!

Staňte se VIP bloggerem - zdarma a all inclusive!

Kdysi vlastně zcela nedávno se pod pojmem blog myslel jakýsi soukromý zápisník. Ale sem tam se některé blogy stávaly stále populárnější, až se jim dostalo čtenosti i jiných webových magazínů.

A když se objevil Deník Ostravaka, bylo jasné, že svět blogů nebude už nikdy stejný. Tento blog se stal tak populární, že nejprve vyšel výběr toho nejlepšího knižně. A poté vyšel další výběr... Až nakonec po Deníku Ostravaka sáhla Česká televize Ostrava a vytvořila cyklus, kdy jednotlivé povídky, psané osobitým stylem i jazykem, četli význační čeští herci. 

Najednou si česká média, jinak slepá k podobným výstřelkům, všimla tohoto nového fenoménu. Nejenže se objevily články o tom, co jsou blogy, i v takových plátcích, jako Metro, 24hodin nebo dokonce Mladé frontě Dnes, ale dokonce internetové podoby velkých českých (a nesmíme zapomenout, že v první řadě slovenských) deníků, začaly nabízet svým čtenářům možnost psát blog právě u nich.  

Což o to, návštěvnost se musí zvedat, jak jen to jde, a díky tomu se hezky prodávají reklamní bannery. Ale přece jenom – neztratil se ten původní duch? Zkusil jsem si založit blog právě na iDnes, i proto, že dodnes používá engine slovenského SME, což odhalíte při pár krocích i v samotných URL stránek, když se tam objevuje slovo „clanok“. 

Z poklidného psaní blogu se na těchto v podstatě komerčních stránkách stává boj – boj o čtenost, boj o výši bojleru, tedy vlastně karmy. Kdo to neví, jde o ohodnocení od čtenářů – čím víc se jim článek líbí, tím víc mu mohou karmu zvýšit. Tyhle statistiky se pak objeví i v postranní liště, kde jsou články s největší čteností a karmou (ten bojler by možná byl lepší...). 

Jenže jsou tu ještě VIP bloggeři. Na jakém principu udělení VIP funguje však nikde nenajdete. Jsou bloggeři, jejichž karma i čtenost článků patří mezi prvních dvacet (ne, nejsem v žebříčku tak vysoko), ale dodnes VIP status neobdrželi. A pak jsou tam mně naprosto neznámé slečny, u nichž se dočtete jako podrobnost, že jsou „publicistiky“, a mají status VIP. (Ostatně, moderátorkami blogových stránek za iDnes jsou rovněž ženy.) A samozřejmě takové celebrity jako Macek, Paroubek apod. mají status VIP automaticky. Kdyby sem chtěla psát opička Moja z pražské ZOO, má VIP taky hned. 

Bloggeři s VIP statusem mají jednu důležitou a nezměrnou výhodu. Jejich články jsou automaticky na hlavní vstupní stránce iDnes. Dvakrát nebo třikrát se mi tam také povedlo dostat, netuším  jak, ale díky za to, a povím vám, jsou to nepoměřitelné počty. I když máte kdovíjak dobrý článek, jeho čtenost se pohybuje bez této reklamy na hlavní stránce iDnes tak nějak kolem 500, maximálně 1500 přečtení. Dostaňte se na titulní stránku a čtenost se pohybuje v desetinásobných i větších číslech.  

S tím souvisí u druhá věc – bloggeři si všimli, že nejčtenějšími jsou články řekněme bulvární, souznící s většinovým postojem národa. Napište článek s názvem Paroubek je blb a zaručeně vás vyberou na titulku a strhnete návštěvnost a získáte vysokou karmu. Pište o silikonových prsou nějaké modelky. Opileckých řečech nějakého herce. O Pepovi Dvořákovi, jaký je hrozný estébák... Jen proboha nepište nic, o čem skutečně přemýšlíte a je vaším skutečným názorem. 

Říkám si, kam se poděl duch skutečného bloggerství? Tohle přece nejsou blogy, ale naprosto normální komerce. Navíc lidé přispívají návštěvnosti Idnes (a tím i vyšším tržbám za internetovou reklamu) naprosto zdarma! Ano, představte si! A svým blogem samozřejmě i já. Kam se poděly kontroverzní názory, které kašlou na to, co si myslí většina Čecháčků? Všichni se chtějí stát VIP bloggerem, touží, aby jim vyšla knížka, aby natočili televizní seriál podle jejich dřystů, ale originalita je dávno pryč.  

Naštěstí – skutečné blogy stále existují. Jen přežívají v undergroundu.

23. 8. 2007

Autor: Jan Lipšanský

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Formule 1 2024: Kde sledovat přímé přenosy?

 

Sezóna Formule 1 2024 startuje. Podívejte se, kde letos sledovat přímé přenosy ze všech velkých cen, kvalifikací a...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v únoru 2024

 

Podívejte se na únorové statistiky rychlostí internetu od DSL.cz. Jak si tentokrát vedly technologie a u kterého...

Platforma X chce konkurovat Gmailu novým XMailem

 

Elon Musk oznámil spuštění vlastního e-mailového klienta XMail. Chce tak konkurovat populárním Gmailu od Googlu.