Úvod > Články > Boj proti iTunes

Boj proti iTunes

O tom, že Steve Jobs a jeho ultrapopulární služba iTunes pije zbytku nahrávacího průmyslu krev, se ví již delší dobu. Když se konkurenci nedařilo porazit Apple pomocí kvalitnější nabídky nebo nižší ceny, zkoušela to pomocí nejrůznějších stížností. Nic nepomohlo.

Teď jsme se dočkali jiného přístupu – Verizon se spojil s MTV Networks (patřící do stáje Viacom) a RealNetworks s jedinou snahou – porazit iTunes. MTV Networks vsadí peníze (mluví se o 230 miliónech dolarů) a dojde ke spojení dvou on-linových obchodů s digitálními písničkami, Urge a Rhapsody. Nový obchod se bude jmenovat Rhapsody America. Role firmy Verizon Wireless, což je spojení Verizon Communications a Vodafone Group, bude sloužit coby exkluzivní distributor.

Analytici se zatím shodují na tom, že nová firma bude mít při opravdu masivní reklamní kampani možnost ukrojit kousek krajíce legálního on-linového prodeje písniček, ale příliš velkou šanci na vystrnadění iTunes z první pozice ji nedávají.

MTV založila svůj on-linový obchod Urge minulý rok, a i přes úzkou spolupráci s Microsoftem s ním žádnou díru do světa neudělala. Není divu, Microsoft věren své politice nebrat na obchodní partnery ohledy, krátce potom přišel s vlastním on-linovým obchodem postaveným kolem přehrávače Zune (který byl z komerčního hlediska značný propadák).

S další spoluprací, pochopitelně také namířenou proti Applu a jeho iTunes, přicházejí firmy Universal a SonyBMG. I tyto firmy se spojily a utvořily společný on-linový obchod Gbox, který bude nabízet písničky ke stahování za stejnou cenu 99 centů jako iTunes. Vedle přímého stažení z Gboxu lze využít i služby firmy Amazon, v obou případech se ale zatím jedná pouze o americké zákazníky. Další výhodou Gboxu bude speciální smlouva s Googlem, který bude výsledky svého vyhledávače špikovat odkazy na Gbox.

Gbox bude, stejně jako iTunes, nabízet některé songy bez digitální ochrany DRM, ale v tomto případě nebude cena vyšší. Otázkou zůstává, jak velkou šanci bude mít systém, který nebude mít podporu ani ve speciálním a populárním přehrávači MP3, ani v desítkách dalších hardwarových aplikacích, které se kolem iPodů vynořily.

6. 9. 2007

Autor: Václav Větvička

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

UPC zrychluje internet a rozšiřuje nabídku televize

UPC zahájilo kampaň se sloganem Užijte si každý moment, která má reprezentovat investice společnosti do rozvoje...

 

V Česku začíná Future Port Prague: festival technologií budoucnosti

Dneska propuknul první ročník mezinárodního vizionářského festivalu Future Port Prague. K vidění tu budou...

 

Do Česka přijede první opravdový kyborg!

7. září se v Praze koná festival technologií Future Port Prague. Tuto akci si nenechá ujít ani Brit Neil Harbisson...

Nejčtenější články

5 holek v tuktuku: Zbyly jsme 3, ale jedeme dál!

 

Extrémní podmínky, nečekané události a vypjaté životní situace, to všechno navíc v naprosto cizím prostředí daleko...

10 věcí, které můžete dělat na Messengeru (a nevíte to)

 

Chatovací aplikace skýtá mnoho tajů, které je možné nanejvýš příjemně využít. Jen jste o nich do teď nevěděli. Dali...

Vánoce 2017: Který z operátorů přišel s lepšími dárky?

 

Operátoři už vyložili karty na stůl, takže můžeme posuzovat, kdo si pro své zákazníky připravil opravdu výhodnou...