Úvod > Články > Útok na kabelovky kvůli telefonování

Útok na kabelovky kvůli telefonování

Kabeloví operátoři v minulosti úspěšně zaútočili na oblast telefonování a dnes ve Spojených státech poskytují telefonní služby nejméně 14 miliónům domácností, což oproti minulému roku představuje 50procentní nárůst.

To pomohlo takovým firmám, jako je Comcast, Time Warner Cable nebo Cox Communications k výrazně vyšším ziskům i v době, kdy se nárůst počtu nových připojení zpomalil.

Telefonní hovory jsou totiž většinou součástí tzv. triple play, což znamená kombinace telefonu, kabelové televize a broadbandu, což umožňuje jak levnější cenu, tak i zvýšenou loajalitu zákazníků, kterým se nechce do pracné změny hned tří služeb najednou a raději zůstávají firmě věrní.

Situace se však začíná měnit a stejně jako nedávno kabelovky lovily ve vodách telefonních společností, ty začínají dělat totéž a společnosti jako Verizon nebo AT&T nabízejí nejen vlastní televizní programy, ale dokonce začínají propagovat „quadruple play“, což znamená video, telefon, broadband a mobilní telefon. A tady se zdá, že kabelovým poskytovatelům došla pára a o expanzi do bezdrátových technologií ani neuvažují.

Do připravované aukce spektra v oblasti 700 MHz se hodlá z kabelovek přihlásit jen Cox, a i tady se mluvčí firmy o plánech nehodlá bavit. Pro Time Warner Cable a Comcast tak jedinou možností přístupu k mobilním technologiím je podpora zákazníků firmy Pivot, kterou založily společně se společností Sprint. Pivot ale příliš úspěšný není, především proto, že se tři firmy hádají o to, kdo by měl mít hlavní slovo.

Jedním z důvodů, proč se kabelovky do bezdrátové technologie nehrnou, jsou obavy z toho, že by zákazníci mohli mobilní telefony považovat za službu příliš vzdálenou původní náplni kabelové televize. Firmy proto s rozhodnutím vyčkávají – pokud budou mít telefonní společnosti úspěch s „quadruple play“, pustí se do ní také. Riskují tak možnost toho, že si telefonní poskytovatelé své zákazníky přitáhnou zpět a pozdní nabídka stejných služeb již nebude úspěšná.

Situace kabelových společností tak není nijak růžová – hodnoty jejich akcií zažily v letošním roce prudký pokles a ve stejné době by potřebovaly investovat miliardy do vylepšení svých sítí, neboť na jedné straně satelitní televize triumfují stále bohatší nabídkou HD programů a na druhé straně telefonní společnosti zvyšují rychlost broadbandového připojení.

3. 1. 2008

Autor: Václav Větvička

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Soutěžte s Digi TV o Renault CLIO Grandtour!

Nejenom, že Digi TV nabízí novým zákazníkům televizi na 4 měsíce zadarmo, ještě se rozhodla pro další benefit v...

 

T-Mobile pokračuje v upevňování vedoucí pozice na trhu

Konkurence to s T-Mobilem nemá tento rok vůbec jednoduché. Podařilo se mu ukořistit 128 000 nových zákazníků, zavést...

 

IPhone X dělá fotky tak ostré, až to lidi děsí

Nejvychytanější telefon od Applu už se rozšířil mezi lidi. Reakce jsou různé, my jsme se rozhodli zaměřit na názory...

Nejčtenější články

Vodafone přichází s Pevným internetem bez FUP

 

Vodafone konečně zareagoval na nabídku konkurence a s několika měsíčním zpožděním konečně představuje internet s...

5 holek v tuktuku: Zbyly jsme 3, ale jedeme dál!

 

Extrémní podmínky, nečekané události a vypjaté životní situace, to všechno navíc v naprosto cizím prostředí daleko...

IPhone X dělá fotky tak ostré, až to lidi děsí

 

Nejvychytanější telefon od Applu už se rozšířil mezi lidi. Reakce jsou různé, my jsme se rozhodli zaměřit na názory...