CableLabs vydala druhou verzi specifikací na podporu moderních video služeb na vyžádání (VoD, Video-on-Demand). Mezi aplikacemi příští generace, kde se nové specifikace uplatní, se rozhodně prosadí inzerce na vyžádání, ale také audio služby a další předplacené služby."/>CableLabs vydala druhou verzi specifikací na podporu moderních video služeb na vyžádání (VoD, Video-on-Demand). Mezi aplikacemi příští generace, kde se nové specifikace uplatní, se rozhodně prosadí inzerce na vyžádání, ale také audio služby a další předplacené služby." />
Úvod > Články > Nová verze specifikací pro VoD od CableLabs

Nová verze specifikací pro VoD od CableLabs

Organizace CableLabs vydala druhou verzi specifikací na podporu moderních video služeb na vyžádání (VoD, Video-on-Demand). Mezi aplikacemi příští generace, kde se nové specifikace uplatní, se rozhodně prosadí inzerce na vyžádání, ale také audio služby a další předplacené služby.

Nová sada specifikací zahrnuje dva dokumenty pro metadata a distribuci obsahu. První z nich, ADI2.0 (Asset Distribution Interface) Asset Structure, definuje logickou organizaci struktur metadat (Group Asset, Metadata Asset, Content Asset) a operace pro umístění obsahu do kontextu nabídky kabelových služeb. Specifikace podporuje formát XML, a tím má napomoci kabelovým provozovatelům lépe uplatnit systémy managementu obsahu na jejich straně kabelové sítě (headend).

Druhá specifikace, ADI2.0 Asset Inventory Messages, definuje zprávy indikující následující rozvrh distribuce obsahu nebo služby napomáhající poskytovatelům obsahu spravovat existující procesy distribuce obsahu.

Metadata

Specifikace pro VoD vznikají v rámci projektu členů (kabelových provozovatelů, poskytovatelů obsahu a výrobců hardware) CableLabs (Cable Television Laboratories, Inc.), projektu Metadata, jehož cílem je vyvinout společné přístupy k metadatům týkajících se obsahu, a tím snížit náklady na kódování obsahu a management šířky pásma. Specifikace poskytují návod pro poskytovatele obsahu pro distribuci obsahu kabelovým provozovatelům. Struktury metadat mohou využívat jak poskytovatelé obsahu, tak samotní kabeloví provozovatelé.

Projekt se zaměřuje na distribuci obsahu od více poskytovatelů obsahu, který se přenáší přes různé typy sítě kabelovým provozovatelům. Metadata představují popisná data spojená s daným obsahovým balíkem a mohou být různě podrobná: od identifikace titulu obsahu nebo informace pro EPG (Electronic Program Guide; viz též článek IPG), až po kompletní index jednotlivých filmových scén nebo popisu obchodních pravidel pro zobrazování, kopírování nebo prodej daného obsahu, se zaměřením na aplikace VoD a SVoD (Subscription Video-on-Demand). 

V rámci projektu Metadata už byly dříve schváleny následující specifikace týkající se VoD: CableLabs ADI Specification 1.1, CableLabs VoD Content Specification 1.1, CableLabs Video Content Encoding Profiles Specification.

Nové specifikace jsou k dispozici na adrese

http://www.cablelabs.com/projects/metadata/specifications/specifications20.html.

31. 1. 2005

Autor: Ing. Rita Pužmanová, CSc., MBA

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

ČTÚ nebude nabízet další kmitočty pro DAB+

Český telekomunikační úřad už nebude nabízet další kmitočty pro digitální rozhlasové sítě. Existovat budou jen tři...

 

Vodafone garantuje volání přes hodinky i na značky Xiaomi a Samsung

Vodafone jako první český operátor rozšířil garanci volání přes hodinky bez telefonu na tři značky. Služba OneNumber...

 

Telefon s Androidem dokáže otevřít dveře od milionů hotelových pokojů, na opravě bezpečnostní chyby se už pracuje

Výzkumníci objevili bezpečnostní chybu u zámků Saflok. Kdokoliv mohl pomocí telefonu s Androidem otevřít dveře...

Nejčtenější články

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...