Úvod > Články > Co dělat, když vám operátor naúčtuje služby navíc?

Co dělat, když vám operátor naúčtuje služby navíc?

Stalo se vám, že ve vyúčtování za telefon máte položky, které jste vůbec nevyužili? Je celková částka vyšší, než by měla být? Zjistěte, jak v takovém případě postupovat a jak se bránit.

Co dělat, když vám operátor naúčtuje služby navíc?

Vyúčtování reklamujte

Pokud částky na výpisu neodpovídají skutečnosti, rozhodně to nemusíte nechat být. Máte totiž právo věc u operátora reklamovat.

A to v případě jakékoliv částky. Na operátora se můžete obrátit do dvou měsíců od obdržení chybného vyúčtování, po uplynutí této lhůty se už reklamací nemusí zabývat.

Zajděte na pobočku, kontaktujte zákaznickou linku nebo vyplňte elektronický formulář. Váš operátor musí reklamaci do 30 dní vyřídit a informovat vás o výsledku.

Operátor reklamaci zamítl

Ne vždy je ale nárok uznán. Nastane-li tato situace, můžete podat námitku Českému telekomunikačnímu úřadu. Ten vyhodnotí, zda operátor postupoval správně. 

Lze to udělat přes formulář na stránkách ČTÚ. Pokud úřad vaši námitku uzná, může nařídit změnu vyúčtování a zpětné vrácení peněz

V každém případě ale zaplaťte

Lidé často mylně myslí, že pokud podají stížnost na vyúčtování, nemusí ho uhradit. To ale není pravda. Když nedodržíte dobu splatnosti uvedenou na faktuře, věc se může dostat až k exekutorovi!

Vyúčtování tedy v řádném termínu zaplaťte a počkejte na případné vrácení chybně naúčtované částky. Pokud se ale jedná o zjevnou chybu nebo je suma nesmyslně vysoká, můžete také požádat ČTÚ o odklad splatnosti sporné faktury

Podrobný popis postupu při řešení reklamaci najdete na stránkách ČTÚ.

Neplaťte zbytečně vysoké částky ani za internet!

Neplatíte příliš vysoký účet za internet? Prověřte si, jestli na vaší adrese není levnější varianta nebo rychlejší technologie:

Zadejte ulici, číslo popisné a obec.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Probíhá ověřování

Probíhá ověřování

1. 6. 2019

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetmobilní telefontelekomunikace

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 399 Kč

Přečtěte si také

 

Soud zamítl stížnost Vodafonu, ČTÚ při aukci LTE kmitočtu nechyboval

Nejvyšší správní soud zamítl stížnost Vodafonu ohledně výběrového řízení na udělení práv k využívání rádiových...

 

Skylink znovu zvýší servisní poplatky

Satelitní televize Skylink od 1.3. znovu zvýší servisní poplatky, a to u měsíčního předplatného i u plateb na 1 a 2...

 

USA hrozí Česku sankcemi za zavedení digitální daně

V Česku by se měla brzy zavést digitální daň, která cílí především na velké zahraniční internetové firmy. USA nyní...

Nejčtenější články

Výpadky signálu DVB-T2: Co je způsobuje a jak je řešit?

 

V Česku se pomalu vypíná televizní vysílání ve formátu DVB-T a nahrazuje ho nový standard DVB-T2. Někteří uživatelé...

Přechod komerčních stanic na DVB-T2 v Praze se odkládá

 

V noci na dnešek mělo dojít k vypnutí komerčních stanic ve formátu DVB-T v Praze a Středočeském kraji. České...

DIGI TV už můžete bez set-top boxu sledovat i na Android TV

 

DIGI TV krátce před Vánocemi představila novou aplikace pro televize s Androidem. Pokud máte tento operační systém...