Úvod > Články > Co dělat, když vám operátor naúčtuje služby navíc?

Co dělat, když vám operátor naúčtuje služby navíc?

Stalo se vám, že ve vyúčtování za telefon máte položky, které jste vůbec nevyužili? Je celková částka vyšší, než by měla být? Zjistěte, jak v takovém případě postupovat a jak se bránit.

Co dělat, když vám operátor naúčtuje služby navíc?

Vyúčtování reklamujte

Pokud částky na výpisu neodpovídají skutečnosti, rozhodně to nemusíte nechat být. Máte totiž právo věc u operátora reklamovat.

A to v případě jakékoliv částky. Na operátora se můžete obrátit do dvou měsíců od obdržení chybného vyúčtování, po uplynutí této lhůty se už reklamací nemusí zabývat.

Zajděte na pobočku, kontaktujte zákaznickou linku nebo vyplňte elektronický formulář. Váš operátor musí reklamaci do 30 dní vyřídit a informovat vás o výsledku.

Operátor reklamaci zamítl

Ne vždy je ale nárok uznán. Nastane-li tato situace, můžete podat námitku Českému telekomunikačnímu úřadu. Ten vyhodnotí, zda operátor postupoval správně. 

Lze to udělat přes formulář na stránkách ČTÚ. Pokud úřad vaši námitku uzná, může nařídit změnu vyúčtování a zpětné vrácení peněz

V každém případě ale zaplaťte

Lidé často mylně myslí, že pokud podají stížnost na vyúčtování, nemusí ho uhradit. To ale není pravda. Když nedodržíte dobu splatnosti uvedenou na faktuře, věc se může dostat až k exekutorovi!

Vyúčtování tedy v řádném termínu zaplaťte a počkejte na případné vrácení chybně naúčtované částky. Pokud se ale jedná o zjevnou chybu nebo je suma nesmyslně vysoká, můžete také požádat ČTÚ o odklad splatnosti sporné faktury

Podrobný popis postupu při řešení reklamaci najdete na stránkách ČTÚ.

Neplaťte zbytečně vysoké částky ani za internet!

Neplatíte příliš vysoký účet za internet? Prověřte si, jestli na vaší adrese není levnější varianta nebo rychlejší technologie:

Zadejte ulici, číslo popisné a obec.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Probíhá ověřování

Probíhá ověřování

1. 6. 2019

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetmobilní telefontelekomunikace

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč

Přečtěte si také

 

Paměťová média používá většina Čechů, na jejich zabezpečení ale zapomínají

USB flash disk nebo externí disk používá asi každý z nás. Ukládáme na ně důležité dokumenty, fotky z dovolených, ale...

 

Jak bude vypadat OS od Huawei?

Huawei kvůli restrikcím od USA nemůže používat Android a služby Google na svých zařízeních, proto musel přijít...

 

Samsung si patentoval telefon s rolovacím displejem

Samsung zatím ještě ani nespustil prodej ohebného modelu Galaxy Fold a už přemýšlí o dalších možnostech. Již dříve...

Nejčtenější články

Optika až do domu: Jak na to?

 

Internet „přes optiku“ patří k nejrychlejším možnostem připojení. Kabel s optickými vlákny také nabízí velmi...

Víme, kde se od června připojíte k 5G internetu!

 

Nordic Telecom v říjnu minulého roku spustil komerční provoz v síti 3,7 GHz a od té doby pravidelně rozšiřuje...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v květnu 2019

 

Přinášíme vám kompletní výsledky květnového měření rychlostí internetového připojení. Jak dopadl váš poskytovatel...