Úvod > Články > ČTÚ radí: Až O2 vypne internet, reklamujte vyúčtování

ČTÚ radí: Až O2 vypne internet, reklamujte vyúčtování

Společnost O2 plánuje od 15. července vypnout internet uživatelům, kteří vyčerpali datový balíček a nezaplatí si za nový. Český telekomunikační úřad radí, že pokud situace nastane, mohou zákazníci reklamovat vyúčtování.

ČTÚ radí: Až O2 vypne internet, reklamujte vyúčtování

Minulý týden jsme vás informovali o tom, že společnost O2 nebude zákazníkům umožňovat bezplatné surfování po vyčerpání datového limitu a nabídne speciální datové balíčky.

Operátor tvrdí, že jedním z důvodů této změny je snaha vyhovět požadavků ČTÚ, který po O2 požaduje úpravu velkoobchodní nabídky pro virtuální operátory.

Tiskový mluvčí ČTÚ Martin Drtina ovšem namítá, že úřad rozhodně v žádné výzvě nikdy nepožadoval úplné zablokování datových služeb po vyčerpání základního balíčku dat. Zároveň je ale pravda, že i tato data hrají roli při výpočtu velkoobchodní ceny pro virtuální operátory.

Podle Drtiny se jedná čistě o obchodní rozhodnutí, na které má operátor právo. V takovém případě však musí být splněny všechny zákonem dané podmínky. Operátor musí o změně informovat zákazníky a umožnit jim ukončit smlouvu bez sankcí.

Pokud to operátor neumožní, mohou zákazníci vyúčtování obsahující smluvní pokutu reklamovat a následně se svých práv domáhat v námitkovém řízení u ČTÚ.

Co na to zákon?

Podle zákona je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. To operátor splnil.

Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění. Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat.

Mluvčí společnosti O2 Lucie Pecháčková uvádí, že možnost bezplatného využívání internetu byla jen doplňkovou funkcí, změna pravidel tedy neumožňuje odstoupit od smlouvy bez sankcí.

Podle zákona se ovšem jedná o zhoršení postavení účastníka. Zákazník mohl smlouvu uzavřít právě z důvodu využívání internetu i po vyčerpání datového balíčku. Pokud tedy zákazník s novými podmínkami nesouhlasí, může zrušit smlouvu a proti případnému placení pokuty se odvolat.

20. 6. 2016

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetO2

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč
Cena za měsíc: 499 Kč

Přečtěte si také

 

Rozhovor: Zeptali jsme se, co je to Internet HD

Máte představu, co je Internet HD? Zajímá vás, proč vlastně vznikl Smart Box? A co je pro O2 při zvyšování rychlosti...

 

Google aktualizuje feed, který vám bude na míru

Google aktualizovat svou mobilní aplikace a rozšířil ji o plno zajímavých informací, které vám budou ušité na míru...

 

Deutsche Telekom testuje první evropské připojení přes 5G

Německá společnost Deutsche Telekom (DT) poprvé spustila 5G v živé síti. Technologii zkouší na komerčních vysílačích...

Nejčtenější články

Recenze: O2 Smart Box pod drobnohledem

 

O2 poctivě monitorovalo výtky, dotazy a stížnosti svých zákazníků na pevný internet tak dlouho, až díky tomu...

Rozhovor: Zeptali jsme se, co je to Internet HD

 

Máte představu, co je Internet HD? Zajímá vás, proč vlastně vznikl Smart Box? A co je pro O2 při zvyšování rychlosti...

Pozor! Zákazníky O2 čekají další změny!

 

O2 neváhá a s říjnem vyslalo do světa další ranec změn. Přinášíme vám je všechny hezky pohromadě. Týkají se jak...