Google se v žebříčku nejhodnotnějších značek světa BrandZ Top 100 umístil na prvním místě, druhý skončil letošní vítěz Apple. Nejdražšími značkami světa jsou technologické firmy.
Hodnota vítězného Googlu vyrostla v porovnání s minulým rokem o třetinu na 229,2 miliardy dolarů. Hodnota Applu je o 700 milionů dolarů méně.
To, že Apple neobhájil prvenství z minulého roku je následkem čekání na nový iPhone, který by měl být dostupný v druhé polovině letošního roku. Společnost tak nemá převratný produkt, který by zákazníky zaujal. "Firma sice rozjíždí i jiné inovativní projekty jako Apple Watch nebo vlastní autonomní auta, jejím hlavním byznysem ale zůstává prodej iPhonů," řekl Hospodářským novinám analytik investiční skupiny DRFG Michal Šperka.
Google a jeho server YouTube využívá každý den více jak miliarda lidí z celého světa, zatímco iPhone vlastní přibližně miliarda a pokud firma nepřichází s něčím novým, jejich zájem se snižuje.
V žebříčku, který pořádá agentura Millward Brown, se na třetím místě umístil Microsoft. Do nejlepší desítky se nově dostal Facebook, který skončil na pátém místě a Amazon se sedmou příčkou. Společnosti Coca-Cola a Malboro, které se ještě minulý rok držely na předních příčkách, se letos do desítky nehodnotnějších značek nedostaly.
Jak je vidět, technologické značky v žebříčku dominují. Jejich souhrnná cena se letos vyšplhala na 1,1 bilionu dolarů. Hodnota všech značek, které se v žebříčku umístily je 3,4 bilionu dolarů.
11. 6. 2016
Autor: Redakce DSL.cz
Rusko uvedlo, že ví o snahách amerických zpravodajských služeb využívat komerční provozovatele satelitů. Varovalo...
Amazon testuje v amerických skladech humanoidní roboty, které mají pomoci v automatizaci operací a usnadnit práci...
Pojďme se společně podívat na statistiky 15 nejčtenějších článků za rok 2023. Tipnete si, která témata vás loni...
Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...