Úvod > Články > Jsou operátoři ke svým zákazníkům féroví?

Jsou operátoři ke svým zákazníkům féroví?

Český telekomunikační úřad se podíval na zoubek českým operátorům. Řídí se společnosti nařízeními úřadu nebo v této oblasti mají ještě co dohánět? ČTÚ se v návaznosti na zveřejněná doporučení týkající se účastnických smluv rozhodl zanalyzovat smluvní dokumentaci všech tří síťových mobilních operátorů a jednoho poskytovatele připojení k internetu.

Jsou operátoři ke svým zákazníkům féroví?

Analýza má zjistit, jestli se naší operátoři chovají ke svých zákazníkům fér. Spotřebitelský semafor, který je výstupem analýzy vypovídá o tom, že ne všichni se požadavky úřadu zcela řídí.

Úřad zkoumal vždy nejnovější podmínky daného poskytovatele služeb. Analyzoval smluvní podmínky O2 účinné od 1. 9. 2015 do 14. 12. 2015, T-Mobile od 26. 1. 2014, Vodafone od 5. 1. 2016 a UPC od 15. 1. 2016.

Spotřebitelský semafor ČTÚ

O2

Spotřebitelský semafor vypovídá o tom, že operátor O2 vykazuje znaky neurčitosti, nesrozumitelnosti či neúplnosti hned ve čtyřech bodech. Jedná se o strukturu smluvních dokumentů, automatické prodlužování smluv, smluvní pokuty a  jednostranná změna smlouvy a způsob vyrozumění účastníka o této změně.

Naopak doporučení ČTÚ respektuje nebo dokonce obsahuje i další prospotřebitelská ujednání nad rámec zákona, ve dvou bodech. V možnosti vyzkoušení služby a informacích o termínech a způsobu vyúčtování.

T-Mobile

T-Mobile zcela nesplňuje podmínky úřadu ve třech bodech, a to ve sjednávání smluv prostředky komunikace na dálku a mimo prostory obvyklé k podnikání, automatickém prodlužování smluv a jednostranné změně smlouvy a způsobu vyrozumění účastníka o této změně.

Doporučení ČTÚ respektuje a zařazuje prospotřebitelská ujednání nad rámec zákona v pěti bodech. Jedná se o možnost vyzkoušení služby, informace o termínech a způsobu vyúčtování, vrácení nevyčerpaného kreditu z předplacených služeb, způsob uplatnění reklamace a reklamační řízení a výpověď smlouvy a úhrady spojené s předčasným ukončením smlouvy.

Vodafone

Vodafone se zcela podmínky úřadu neřídí dokonce v šesti bodech. Znaky neurčitosti nebo nesrozumitelnosti úřad našel ve struktuře smluvních dokumentů, sjednávání smluv prostředky komunikace na dálku a mimo prostory obvyklé k podnikání, automatickém prodlužování smluv, smluvních pokutách, jednostranné změně smlouvy a způsobu vyrozumění účastníka o této změně a ve výpovědi smlouvy a úhrady spojené s předčasným ukončením smlouvy.

Naopak s respektováním podmínek a zařazením ujednání ve prospěch zákazníka nad rámec zákona Vodafone šetřil. ČTÚ považuje za takovéto pouze čtyři body, a to možnost vyzkoušení služby, informace o termínech a způsobu vyúčtování, převod a čerpání volných jednotek a způsob uplatnění reklamace a reklamační řízení.

UPC

A jak je na tom poskytovatel internetu UPC? Zde úřad našel nesrovnalosti ve čtyřech bodech. V automatickém prodlužování smluv, ve smluvních pokutách, jednostranné změně smlouvy a způsobu vyrozumění účastníka o této změně a ve výpovědi smlouvy a úhrady spojené s předčasným ukončením smlouvy.

Závěr

Z analýzy vyplývá, že stále mají poskytovatelé služeb na čem pracovat a co zlepšovat. Spokojenost zákazníka je v tuto chvíli podle analýzy nejdůležitější pro společnost T-Mobile, která respektuje doporučení ČTÚ, popřípadě jeho návrh smlouvy obsahuje i některá další prospotřebitelská ujednání nad rámec zákona, v pěti bodech smluvní dokumentace. Doufejme, že si z T-Mobilu vezmou příklad i další operátoři a příští analýza bude pro spotřebitele přívětivější.

21. 12. 2015

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

O2připojení k internetuT-MobileVodafone

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 549 Kč
Cena za měsíc: 798 Kč

Přečtěte si také

 

Pořiďte si Digi TV na zimu zdarma!

Digi TV má od 9.10. akci, díky které nemusíte první čtyři měsíce platit za internetovou televizi. Ale pospěšte si...

 

Rozhovor: Zeptali jsme se, co je to Internet HD

Máte představu, co je Internet HD? Zajímá vás, proč vlastně vznikl Smart Box? A co je pro O2 při zvyšování rychlosti...

 

O2 TV Moje menu: diváci získají dokonalý přehled

O2 vyrukovalo se službou Moje menu, která by měla zpřehlednit a zjednodušit ovládání rozhraní O2 TV. Zákazníci se na...

Nejčtenější články

Recenze: O2 Smart Box pod drobnohledem

 

O2 poctivě monitorovalo výtky, dotazy a stížnosti svých zákazníků na pevný internet tak dlouho, až díky tomu...

5 holek v tuktuku: Čas ani kilometry neřešíme

 

Jet do Jižní Ameriky v tuktuku je hned na první pohled šílený nápad. A co teprve, když to skutečně začnete...

Rozhovor: Zeptali jsme se, co je to Internet HD

 

Máte představu, co je Internet HD? Zajímá vás, proč vlastně vznikl Smart Box? A co je pro O2 při zvyšování rychlosti...