Úvod > Články > Jsou operátoři ke svým zákazníkům féroví?

Jsou operátoři ke svým zákazníkům féroví?

Český telekomunikační úřad se podíval na zoubek českým operátorům. Řídí se společnosti nařízeními úřadu nebo v této oblasti mají ještě co dohánět? ČTÚ se v návaznosti na zveřejněná doporučení týkající se účastnických smluv rozhodl zanalyzovat smluvní dokumentaci všech tří síťových mobilních operátorů a jednoho poskytovatele připojení k internetu.

Jsou operátoři ke svým zákazníkům féroví?

Analýza má zjistit, jestli se naší operátoři chovají ke svých zákazníkům fér. Spotřebitelský semafor, který je výstupem analýzy vypovídá o tom, že ne všichni se požadavky úřadu zcela řídí.

Úřad zkoumal vždy nejnovější podmínky daného poskytovatele služeb. Analyzoval smluvní podmínky O2 účinné od 1. 9. 2015 do 14. 12. 2015, T-Mobile od 26. 1. 2014, Vodafone od 5. 1. 2016 a UPC od 15. 1. 2016.

Spotřebitelský semafor ČTÚ

O2

Spotřebitelský semafor vypovídá o tom, že operátor O2 vykazuje znaky neurčitosti, nesrozumitelnosti či neúplnosti hned ve čtyřech bodech. Jedná se o strukturu smluvních dokumentů, automatické prodlužování smluv, smluvní pokuty a  jednostranná změna smlouvy a způsob vyrozumění účastníka o této změně.

Naopak doporučení ČTÚ respektuje nebo dokonce obsahuje i další prospotřebitelská ujednání nad rámec zákona, ve dvou bodech. V možnosti vyzkoušení služby a informacích o termínech a způsobu vyúčtování.

T-Mobile

T-Mobile zcela nesplňuje podmínky úřadu ve třech bodech, a to ve sjednávání smluv prostředky komunikace na dálku a mimo prostory obvyklé k podnikání, automatickém prodlužování smluv a jednostranné změně smlouvy a způsobu vyrozumění účastníka o této změně.

Doporučení ČTÚ respektuje a zařazuje prospotřebitelská ujednání nad rámec zákona v pěti bodech. Jedná se o možnost vyzkoušení služby, informace o termínech a způsobu vyúčtování, vrácení nevyčerpaného kreditu z předplacených služeb, způsob uplatnění reklamace a reklamační řízení a výpověď smlouvy a úhrady spojené s předčasným ukončením smlouvy.

Vodafone

Vodafone se zcela podmínky úřadu neřídí dokonce v šesti bodech. Znaky neurčitosti nebo nesrozumitelnosti úřad našel ve struktuře smluvních dokumentů, sjednávání smluv prostředky komunikace na dálku a mimo prostory obvyklé k podnikání, automatickém prodlužování smluv, smluvních pokutách, jednostranné změně smlouvy a způsobu vyrozumění účastníka o této změně a ve výpovědi smlouvy a úhrady spojené s předčasným ukončením smlouvy.

Naopak s respektováním podmínek a zařazením ujednání ve prospěch zákazníka nad rámec zákona Vodafone šetřil. ČTÚ považuje za takovéto pouze čtyři body, a to možnost vyzkoušení služby, informace o termínech a způsobu vyúčtování, převod a čerpání volných jednotek a způsob uplatnění reklamace a reklamační řízení.

UPC

A jak je na tom poskytovatel internetu UPC? Zde úřad našel nesrovnalosti ve čtyřech bodech. V automatickém prodlužování smluv, ve smluvních pokutách, jednostranné změně smlouvy a způsobu vyrozumění účastníka o této změně a ve výpovědi smlouvy a úhrady spojené s předčasným ukončením smlouvy.

Závěr

Z analýzy vyplývá, že stále mají poskytovatelé služeb na čem pracovat a co zlepšovat. Spokojenost zákazníka je v tuto chvíli podle analýzy nejdůležitější pro společnost T-Mobile, která respektuje doporučení ČTÚ, popřípadě jeho návrh smlouvy obsahuje i některá další prospotřebitelská ujednání nad rámec zákona, v pěti bodech smluvní dokumentace. Doufejme, že si z T-Mobilu vezmou příklad i další operátoři a příští analýza bude pro spotřebitele přívětivější.

21. 12. 2015

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

O2připojení k internetuT-MobileVodafone

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 549 Kč
Cena za měsíc: 798 Kč

Přečtěte si také

 

Televizní speciál: Kde vysílají nejvíc z přírody?

Pokud patříte k obdivovatelům divoké a dokonalé přírody, baví vás čerpat informace o přirozeném prostředí živočichů...

 

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v září 2018

Wi-Fi internet nepodléhá větším výkyvům, ale je zajímavé sledovat, jak mezi sebou bojují jednotlivé kraje. Podívejte...

 

Mladí dluží operátorům čím dál víc peněz

Dlužníků ubývá, ale nejvíc je jich mezi mladými lidmi. Podle serveru novinky.cz je průměrný dluh pětadvacetiletých...

Nejčtenější články

T-Mobile výrazně zrychluje DSL internet

 

T-Mobile zvyšuje rychlost svého Pevného internetu DSL. Díky tomu můžou až dvě třetiny domácností surfovat rychlostí...

T-Mobile má nový modem pro Pevný internet vzduchem

 

T-Mobile se chystá zákazníkům exkluzivně nabídnout nejnovější modem Huawei B2368 pro službu Pevný internet vzduchem...

ČT přestane vysílat přes anténu (DVB-T)

 

Česká televize oznámila, že ke konci září ukončí distribuci svých HD kanálu ve standardu DVB-T. Souběžné vysílání...