Úvod > Články > O2 uvažuje nad blokací reklam. Může to znamenat odstřihnutí zákazníků od zpravodajských kanálů!

O2 uvažuje nad blokací reklam. Může to znamenat odstřihnutí zákazníků od zpravodajských kanálů!

Společnost O2 zamýšlí nabídnout svým klientům blokování internetové reklamy. Zpravodajské a zábavní weby jako jsou iHned.cz, iDnes.cz nebo Blesk.cz na to reagují tím, že pokud situace nastane, zablokují pro uživatele O2 své obsahy. Obávají se totiž velké ztráty části svých příjmů.

O2 uvažuje nad blokací reklam. Může to znamenat odstřihnutí zákazníků od zpravodajských kanálů!

Více než třetina českých uživatelů internetu má připojení od O2. Operátor zvažuje přijít s nabídkou blokování internetové reklamy. Tomáš Budník, generální ředitel O2 uvádí, že společnost je ve fázi mapování jak českého, tak zahraničního trhu. V České republice tuto službu využívá přes 10 % uživatelů. V sousedním Polsku je to kolem 40 %.

Zpravodajské servery jsou proti

Vedení významných mediálních společností jako jsou Mafra, Economia a Czech News Center jsou proti tomu, aby O2 tuto službu nabídlo, neboť na internetu mají příjem pouze z reklamy.

Operátor nabízí řešení: „Uvědomujeme si, že žádný obsah nevzniká zdarma a že reklama je formou, jak za něj platit. V případném zavedení služby blokování reklamy tak vidíme příležitost i pro vydavatele – mohou začít zpoplatňovat videa a články, které doposud zpřístupňovali zdarma. Uživatel, který si zvolí, že nechce být obtěžován reklamou, musí akceptovat to, že za obsah zaplatí tímto způsobem. Já osobně si myslím, že každý by měl mít možnost vybrat si mezi obsahem zdarma, ale s reklamou a placenými články a videy, u kterých se s reklamou nesetká. To je podle mě ideální scénář,“ prohlásil šéf O2 pro Novinky.cz. O2 chtělo představit svůj plán schůzce s mediálními společnostmi, které ovšem na schůzku odmítly přijít.

V případě, že by operátor O2 blokaci reklamy svým uživatelům internetu spustil, zpravodajské servery jsou uživatelům internetu od O2 na oplátku připraveni blokovat celý svůj obsah, který mohou financovat z příjmů z reklamy.

ČTÚ je také proti

Martin Drtina, mluvčí Českého telekomunikačního úřadu, uvádí, že zamýšlení O2 nejsou v souladu s nařízením Evropské unie o otevřeném internetu. Zákon zakazuje operátorům omezovat provoz ve své síti za jiným účelem než jen řešení technických problémů, jako je přetížení sítě nebo hackerský útok. Operátor nesmí blokovat, omezovat nebo diskriminovat obsah. Tomáš Budník namítá, že nařízení porušovat nebude, neboť každý zákazník se sám rozhodne, zda službu bude využívat či nikoli.

Operátor blokování reklamy zatím jen zvažuje. Pokud se ovšem rozhodne službu nabídnout, je schopen ji spustit během několika týdnů. Další poskytovatelé internetu jako jsou T-Mobile nebo UPC o podobném postupu zatím neuvažují.

29. 2. 2016

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

O2připojení k internetu

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 549 Kč
Cena za měsíc: 798 Kč

Přečtěte si také

 

Jak dopadl pilotní projekt s Wi-Fi v pražském metru?

Dopravní podnik pustil na veřejnost pár informací o tom, jak si vede Wi-Fi připojení po půl roce užívá na šesti...

 

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v březnu 2018

Přinášíme vám pravidelný přehled rychlostí českého internetu. Nejvíc nás překvapilo, jak se obměnily stupínky vítězů...

 

Gmail vylepší ochranu e-mailů

Služba Gmail projde podle serveru TechCrunch bezpečnostními změnami. Objeví se několik nových funkcí, které mají za...

Nejčtenější články

T-Mobile spouští službu Pevný internet do zásuvky

 

T-Mobile přichází s novou službou domácího připojení k internetu přes LTE. PIZ neboli Pevný internet do zásuvky se...

Magenta 1: Věrnostní služba od T-Mobile

 

Magenta 1 je nový věrnostní program společnosti T-Mobile. Díky němu máte možnost zkombinovat více služeb tak, abyste...

Rychlosti mobilního internetu na DSL.cz v roce 2017

 

Není žádným tajemstvím, že se operátoři snaží předhánět v rychlosti i pokrytí mobilními sítěmi. Ani tento rok neušel...