Úvod > Články > Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Počet stížností na mobilní operátory v druhém čtvrtletí roku 2017 nepatrně klesl. Nejčastěji se týkají problémů spojených s odstoupením od smlouvy a nedůkladné informování při uzavírání závazku ze strany operátora.

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Více než 50 % z podaných stížností musel Český telekomunikační úřad řešit dle zákona o elektronických komunikací. Většina z nich se týká problémům s ukončením smlouvy a mlžení při jejich uzavírání. 

Zákazníkům se nelíbí, že zaplatili sankce za předčasné ukončení služeb. Operátoři zákaznických linek je přitom špatně informovali o ukončení závazku. Buď tvrdili, že volají brzo a na ukončení je ještě času dost, nebo volají pozdě a smlouva už se automaticky prodloužila. Zaměstnanci je tak vlákali do pasti. Pokud se smlouva automaticky prodloužila na dva roky a vy jste opět na začátku jejího trvání, není to úplně malá částka. Problémy byly i se sankcemi za předčasné vypovědění služby z důvodu stěhování, a to přestože operátorův signál nesahal do nové destinace, což je oficiálně jeho problém.

Tabulka 1

Lidé si stěžují i na chování zaměstnanců na pobočkách a při sjednávání smluv po telefonu. „Vlci“ verbující nové „ovečky“ neříkají vše, co by měli a zákazníci se pak nad fakturou mlátí do hlavy a ptají se sami sebe, na co to kývli. Jinými slovy: stěžovatelé tvrdí, že se nimi byla uzavřená smlouva jiného znění nebo na jinou, o dost levnější, službu.

Chceme vám taky připomenou, na co často zapomínáte. Pokud jste uzavřeli smlouvu určitého znění a něco se v ní po čas jejího trvání z ničeho nic změnilo, máte právo bez sankcí odstoupit. Někdy nastanou změny velice plíživě a jelikož většina z nás nenosí v hlavě databanku, raději se o podmínkách nehádá a zaplatí víc nebo se nechá na pobočce přesvědčit o tom, že je na omylu.

ČTÚ k těmto problémům není slepý a chování operátorů víc a víc reguluje. Těšme se proto jen na změny k lepšímu!

Legenda: První tři sloupečky jsou třetiny roku 2016. Další dva první dvě třetiny roku 2017. 

18. 8. 2017

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetpevný internet

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Petr Dvořák: Nabídnout internet bez omezení je nemožné

ČTK zveřejnila rozhovor s gerenálním ředitelem Petrem Dvořákem. Komentuje v něm, proč tuzemští operátoři nemohou...

 

MateBook od Huawei: levnější verze MacBooku?

Applu je často spíláno za to, že na jeho produkty normální smrtelníci nedosáhnou a je určený jen markeťákům z...

 

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v dubnu 2018

I tento měsíc jsme pro vás zmapovali Wi-Fi rychlosti internetu v jednotlivých regionech i celkový průměr. Podívejte...

Nejčtenější články

Vodafone koupí UPC. Co se tím změní?

 

Britská telekomunikační společnost Vodafone by podle deníku Financial Times měla už za dva týdny dokončit nákup...

Co přináší nové tarify O2 Data?

 

O2 příšlo s nabídkou nových tarifů, které nabízejí data za zvýhodněnou cenu. Zatraktivnilo svou nabídku taky pro...

Vodafone oficiálně koupil UPC

 

Vodafone Group oficiálně oznámil, že část Liberty Global půjde pod jeho křídla. Americká společnost má sítě v Česku...