Úvod > Články > Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Počet stížností na mobilní operátory v druhém čtvrtletí roku 2017 nepatrně klesl. Nejčastěji se týkají problémů spojených s odstoupením od smlouvy a nedůkladné informování při uzavírání závazku ze strany operátora.

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Více než 50 % z podaných stížností musel Český telekomunikační úřad řešit dle zákona o elektronických komunikací. Většina z nich se týká problémům s ukončením smlouvy a mlžení při jejich uzavírání. 

Zákazníkům se nelíbí, že zaplatili sankce za předčasné ukončení služeb. Operátoři zákaznických linek je přitom špatně informovali o ukončení závazku. Buď tvrdili, že volají brzo a na ukončení je ještě času dost, nebo volají pozdě a smlouva už se automaticky prodloužila. Zaměstnanci je tak vlákali do pasti. Pokud se smlouva automaticky prodloužila na dva roky a vy jste opět na začátku jejího trvání, není to úplně malá částka. Problémy byly i se sankcemi za předčasné vypovědění služby z důvodu stěhování, a to přestože operátorův signál nesahal do nové destinace, což je oficiálně jeho problém.

Tabulka 1

Lidé si stěžují i na chování zaměstnanců na pobočkách a při sjednávání smluv po telefonu. „Vlci“ verbující nové „ovečky“ neříkají vše, co by měli a zákazníci se pak nad fakturou mlátí do hlavy a ptají se sami sebe, na co to kývli. Jinými slovy: stěžovatelé tvrdí, že se nimi byla uzavřená smlouva jiného znění nebo na jinou, o dost levnější, službu.

Chceme vám taky připomenou, na co často zapomínáte. Pokud jste uzavřeli smlouvu určitého znění a něco se v ní po čas jejího trvání z ničeho nic změnilo, máte právo bez sankcí odstoupit. Někdy nastanou změny velice plíživě a jelikož většina z nás nenosí v hlavě databanku, raději se o podmínkách nehádá a zaplatí víc nebo se nechá na pobočce přesvědčit o tom, že je na omylu.

ČTÚ k těmto problémům není slepý a chování operátorů víc a víc reguluje. Těšme se proto jen na změny k lepšímu!

Legenda: První tři sloupečky jsou třetiny roku 2016. Další dva první dvě třetiny roku 2017. 

18. 8. 2017

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetpevný internet

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Kde v Evropě stojí mobilních data nejméně?

Společnost Rewheel Research vydala zprávu, ve které analyzuje ceny mobilních dat v Evropě. Porovnávala mezi sebou...

 

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v dubnu 2019

V dubnu jsme pozorovali podobný vývoj rychlosti Wi-Fi internetu, jako v předchozím měsíci. Podívejte se, jestli se i...

 

UPC se daří, jejich služby může využívat 1,5 milionu domácností

UPC se v prvním čtvrtletí roku 2019 dařilo. Nadále rozšiřovalo své širokopásmové sítě a investovalo do zkvalitňování...

Nejčtenější články

Chcete být produktivnější v týmové práci? Stáhněte si Slack

 

Pracovat na projektu a komunikovat s kolegy, ať jsou doma, v práci nebo na cestách je stále žádanější. Pokud...

Víme, kde se od května připojíte k 5G internetu!

 

Nordic Telecom vstoupil na český trh se svým pevným internetovým připojení v licencovaném pásmu 3,7 GHz. Zatím se o...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v dubnu 2019

 

Zvýšila se v dubnu rychlost internetu? Stejně jako každý měsíc vám přinášíme kompletní přehled rychlostí Wi-Fi...