Úvod > Články > Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Počet stížností na mobilní operátory v druhém čtvrtletí roku 2017 nepatrně klesl. Nejčastěji se týkají problémů spojených s odstoupením od smlouvy a nedůkladné informování při uzavírání závazku ze strany operátora.

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Více než 50 % z podaných stížností musel Český telekomunikační úřad řešit dle zákona o elektronických komunikací. Většina z nich se týká problémům s ukončením smlouvy a mlžení při jejich uzavírání. 

Zákazníkům se nelíbí, že zaplatili sankce za předčasné ukončení služeb. Operátoři zákaznických linek je přitom špatně informovali o ukončení závazku. Buď tvrdili, že volají brzo a na ukončení je ještě času dost, nebo volají pozdě a smlouva už se automaticky prodloužila. Zaměstnanci je tak vlákali do pasti. Pokud se smlouva automaticky prodloužila na dva roky a vy jste opět na začátku jejího trvání, není to úplně malá částka. Problémy byly i se sankcemi za předčasné vypovědění služby z důvodu stěhování, a to přestože operátorův signál nesahal do nové destinace, což je oficiálně jeho problém.

Tabulka 1

Lidé si stěžují i na chování zaměstnanců na pobočkách a při sjednávání smluv po telefonu. „Vlci“ verbující nové „ovečky“ neříkají vše, co by měli a zákazníci se pak nad fakturou mlátí do hlavy a ptají se sami sebe, na co to kývli. Jinými slovy: stěžovatelé tvrdí, že se nimi byla uzavřená smlouva jiného znění nebo na jinou, o dost levnější, službu.

Chceme vám taky připomenou, na co často zapomínáte. Pokud jste uzavřeli smlouvu určitého znění a něco se v ní po čas jejího trvání z ničeho nic změnilo, máte právo bez sankcí odstoupit. Někdy nastanou změny velice plíživě a jelikož většina z nás nenosí v hlavě databanku, raději se o podmínkách nehádá a zaplatí víc nebo se nechá na pobočce přesvědčit o tom, že je na omylu.

ČTÚ k těmto problémům není slepý a chování operátorů víc a víc reguluje. Těšme se proto jen na změny k lepšímu!

Legenda: První tři sloupečky jsou třetiny roku 2016. Další dva první dvě třetiny roku 2017. 

18. 8. 2017

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetpevný internet

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Přechod k jinému operátorovi bude od dubna snazší

Poslanci minulý týden schválili novelu Zákona o elektronických komunikacích, která má zákazníkům ulehčit odchod od...

 

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v srpnu 2019

V srpnu průměrná rychlost Wi-Fi internetu klesala. U mnoha poskytovatelů jsme zaznamenali propady i v desítkách...

 

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v srpnu 2019

Jak rychle se surfovalo v srpnu? Nabízel váš poskytovatel internetu lepší a rychlejší připojení než ostatní...

Nejčtenější články

T-Mobile od září nabídne tarif s neomezenými daty

 

Po úspěšném neomezeném datovém létě se T-Mobile rozhodl, že internet bez limitu budou moci zákazníci využívat i...

O2 nezvládá zájem diváků o fotbal

 

V úterý odehrála v rámci 4. předkola Ligy mistrů pražská Slavie utkání s rumunskou Kluží. Zákazníky O2 TV, kteří si...

5 mýtů o nabíjení telefonu. Co děláte špatně?

 

Většina smartphonů vydrží na jedno nabití den nebo dva. Pokud ale nejste s výdrží svého telefonu spokojení, může to...