Úvod > Články > Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Počet stížností na mobilní operátory v druhém čtvrtletí roku 2017 nepatrně klesl. Nejčastěji se týkají problémů spojených s odstoupením od smlouvy a nedůkladné informování při uzavírání závazku ze strany operátora.

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Více než 50 % z podaných stížností musel Český telekomunikační úřad řešit dle zákona o elektronických komunikací. Většina z nich se týká problémům s ukončením smlouvy a mlžení při jejich uzavírání. 

Zákazníkům se nelíbí, že zaplatili sankce za předčasné ukončení služeb. Operátoři zákaznických linek je přitom špatně informovali o ukončení závazku. Buď tvrdili, že volají brzo a na ukončení je ještě času dost, nebo volají pozdě a smlouva už se automaticky prodloužila. Zaměstnanci je tak vlákali do pasti. Pokud se smlouva automaticky prodloužila na dva roky a vy jste opět na začátku jejího trvání, není to úplně malá částka. Problémy byly i se sankcemi za předčasné vypovědění služby z důvodu stěhování, a to přestože operátorův signál nesahal do nové destinace, což je oficiálně jeho problém.

Tabulka 1

Lidé si stěžují i na chování zaměstnanců na pobočkách a při sjednávání smluv po telefonu. „Vlci“ verbující nové „ovečky“ neříkají vše, co by měli a zákazníci se pak nad fakturou mlátí do hlavy a ptají se sami sebe, na co to kývli. Jinými slovy: stěžovatelé tvrdí, že se nimi byla uzavřená smlouva jiného znění nebo na jinou, o dost levnější, službu.

Chceme vám taky připomenou, na co často zapomínáte. Pokud jste uzavřeli smlouvu určitého znění a něco se v ní po čas jejího trvání z ničeho nic změnilo, máte právo bez sankcí odstoupit. Někdy nastanou změny velice plíživě a jelikož většina z nás nenosí v hlavě databanku, raději se o podmínkách nehádá a zaplatí víc nebo se nechá na pobočce přesvědčit o tom, že je na omylu.

ČTÚ k těmto problémům není slepý a chování operátorů víc a víc reguluje. Těšme se proto jen na změny k lepšímu!

Legenda: První tři sloupečky jsou třetiny roku 2016. Další dva první dvě třetiny roku 2017. 

18. 8. 2017

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetpevný internet

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Letní speciál 2019: Jak na volání a internet v Egyptě?

Pokud se chystáte na dovolenou mimo Evropu, budete muset řešit i možnosti volání a připojení k internetu. Jestli se...

 

Asijští operátoři do 5G sítí investují přes 8 bilionů korun

Asijští mobilní operátoři podle analýzy svazu GSMA investují do výstavby nových 5G mobilních sítí mezi roky 2018 a...

 

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v červnu 2019

Červen byl v rychlostech Wi-Fi internetu poměrně úspěšný. Průměrné hodnoty se oproti květnu zvýšily o 6 % a u...

Nejčtenější články

Přichází datová revoluce: Vodafone představil neomezený internet v telefonu

 

Před dvěma dny oznámil nabídku neomezených dat T-Mobile a dnes stejnou novinku představil také Vodafone. Každý...

Neomezený internet na léto za 200 korun? Otestovali jsme nový balíček od T-Mobilu!

 

T-Mobile před týdnem oznámil nový balíček “Neomezená data na léto”, který slibuje mobilní internet bez jakýchkoliv...

Jak na volání a internet v zahraničí v roce 2019?

 

Už přes dva roky platí pro volání, SMS a data v EU stejná pravidla jako u nás v Česku. Je tu ale pár věcí, na které...