Úvod > Články > Při výpadku služeb máte nárok na slevu!

Při výpadku služeb máte nárok na slevu!

S výpadkem internetu nebo mobilních služeb už se setkal asi každý. Věděli jste ale, že v takovém případě máte nárok na slevu od poskytovatele? A to i v případě, kdy je služby možné využívat v omezeném rozsahu.

Při výpadku služeb máte nárok na slevu!

Kdy mám na slevu nárok?

Na slevu máte nárok v případě, že internet nebo mobilní služby není možné využívat buď vůbec, nebo jen omezeně

Příčinou tohoto výpadku ale musí být závada technického nebo provozního charakteru na straně vašeho operátora.

Ten má povinnost problém odstranit a přiměřeně snížit částku, kterou na konci měsíce zaplatíte. Můžete se ale dohodnout také na poskytnutí služby náhradním způsobem, pokud je to technicky možné.

Co v takovém případě dělat?

Pokud vás výpadek postihne, ihned kontaktujte svého poskytovatele a nahlaste vzniklé potíže.

Nefunkčnost služby musíte prokazatelným způsobem reklamovat do dvou měsíců od úplného nebo částečného výpadku. V reklamaci je zároveň potřeba uvést požadavek na snížení ceny.

Operátor závadu co nejrychleji odstraní a také určí případné snížení ceny. 

Co když je reklamace zamítnuta?

Pokud operátor vašemu požadavku nevyhoví, můžete do jednoho měsíce od doručení vyrozumění podat námitku k ČTÚ. To samé platí i v případě, že společnost včas nevyřídí reklamaci. Jeden měsíc pak začíná běžet od okamžiku, kdy měla být reklamace dle zákona vyřízena.

Nárok nevzniká vždy

Poskytovatel má povinnost uhradit vám škodu pouze v případě, že se k tomu zavázal ve smlouvě. Před podáním námitky si tedy nejdříve prostudujte celý dokument.

Ne každé přerušení služby z důvodů na straně operátora ale podléhá povinnosti poskytnout přiměřenou slevu. Například v případě živelné pohromy nebo jiné reálné hrozby může společnost přístup ke službě zákazníkům zcela odepřít.

I v případě, že na náhradu máte nárok, rozhodnutí o jeho výši je pouze na samotné společnosti. Zákon o elektronických komunikacích totiž pravidla stanovení slevy nijak nereguluje.

Neplaťte za internet víc, než je nutné

Jaké možnosti připojení máte u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!

Zadejte ulici, číslo popisné a obec.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Probíhá ověřování

Probíhá ověřování

29. 6. 2019

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetpevný internettelekomunikace

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 349 Kč
Cena za měsíc: 449 Kč
Cena za měsíc: 449 Kč

Přečtěte si také

 

Přechod k jinému operátorovi bude od dubna snazší

Poslanci minulý týden schválili novelu Zákona o elektronických komunikacích, která má zákazníkům ulehčit odchod od...

 

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v srpnu 2019

V srpnu průměrná rychlost Wi-Fi internetu klesala. U mnoha poskytovatelů jsme zaznamenali propady i v desítkách...

 

Facebooková měna v Evropě platit nebude

Digitální měnu libra, na které pracuje americká společnost Facebook, nebude možné v Evropské unii za současných...

Nejčtenější články

T-Mobile od září nabídne tarif s neomezenými daty

 

Po úspěšném neomezeném datovém létě se T-Mobile rozhodl, že internet bez limitu budou moci zákazníci využívat i...

O2 nezvládá zájem diváků o fotbal

 

V úterý odehrála v rámci 4. předkola Ligy mistrů pražská Slavie utkání s rumunskou Kluží. Zákazníky O2 TV, kteří si...

5 mýtů o nabíjení telefonu. Co děláte špatně?

 

Většina smartphonů vydrží na jedno nabití den nebo dva. Pokud ale nejste s výdrží svého telefonu spokojení, může to...