Úvod > Články > Při výpadku služeb máte nárok na slevu!

Při výpadku služeb máte nárok na slevu!

S výpadkem internetu nebo mobilních služeb už se setkal asi každý. Věděli jste ale, že v takovém případě máte nárok na slevu od poskytovatele? A to i v případě, kdy je služby možné využívat v omezeném rozsahu.

Při výpadku služeb máte nárok na slevu!

Kdy mám na slevu nárok?

Na slevu máte nárok v případě, že internet nebo mobilní služby není možné využívat buď vůbec, nebo jen omezeně

Příčinou tohoto výpadku ale musí být závada technického nebo provozního charakteru na straně vašeho operátora.

Ten má povinnost problém odstranit a přiměřeně snížit částku, kterou na konci měsíce zaplatíte. Můžete se ale dohodnout také na poskytnutí služby náhradním způsobem, pokud je to technicky možné.

Co v takovém případě dělat?

Pokud vás výpadek postihne, ihned kontaktujte svého poskytovatele a nahlaste vzniklé potíže.

Nefunkčnost služby musíte prokazatelným způsobem reklamovat do dvou měsíců od úplného nebo částečného výpadku. V reklamaci je zároveň potřeba uvést požadavek na snížení ceny.

Operátor závadu co nejrychleji odstraní a také určí případné snížení ceny. 

Co když je reklamace zamítnuta?

Pokud operátor vašemu požadavku nevyhoví, můžete do jednoho měsíce od doručení vyrozumění podat námitku k ČTÚ. To samé platí i v případě, že společnost včas nevyřídí reklamaci. Jeden měsíc pak začíná běžet od okamžiku, kdy měla být reklamace dle zákona vyřízena.

Nárok nevzniká vždy

Poskytovatel má povinnost uhradit vám škodu pouze v případě, že se k tomu zavázal ve smlouvě. Před podáním námitky si tedy nejdříve prostudujte celý dokument.

Ne každé přerušení služby z důvodů na straně operátora ale podléhá povinnosti poskytnout přiměřenou slevu. Například v případě živelné pohromy nebo jiné reálné hrozby může společnost přístup ke službě zákazníkům zcela odepřít.

I v případě, že na náhradu máte nárok, rozhodnutí o jeho výši je pouze na samotné společnosti. Zákon o elektronických komunikacích totiž pravidla stanovení slevy nijak nereguluje.

Neplaťte za internet víc, než je nutné

Jaké možnosti připojení máte u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!

Zadejte ulici, číslo popisné a obec.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Probíhá ověřování

Probíhá ověřování

29. 6. 2019

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetpevný internettelekomunikace

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 349 Kč
Cena za měsíc: 449 Kč
Cena za měsíc: 449 Kč

Přečtěte si také

 

Asijští operátoři do 5G sítí investují přes 8 bilionů korun

Asijští mobilní operátoři podle analýzy svazu GSMA investují do výstavby nových 5G mobilních sítí mezi roky 2018 a...

 

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v červnu 2019

Červen byl v rychlostech Wi-Fi internetu poměrně úspěšný. Průměrné hodnoty se oproti květnu zvýšily o 6 % a u...

 

Letní speciál 2019: Jak na volání a internet v Turecku?

Dáváte v létě přednost trochu vzdálenějším destinacím? Na Tureckou riviéru míří každoročně kvůli dlouhým plážím a...

Nejčtenější články

Přichází datová revoluce: Vodafone představil neomezený internet v telefonu

 

Před dvěma dny oznámil nabídku neomezených dat T-Mobile a dnes stejnou novinku představil také Vodafone. Každý...

Neomezený internet na léto za 200 korun? Otestovali jsme nový balíček od T-Mobilu!

 

T-Mobile před týdnem oznámil nový balíček “Neomezená data na léto”, který slibuje mobilní internet bez jakýchkoliv...

Jak na volání a internet v zahraničí v roce 2019?

 

Už přes dva roky platí pro volání, SMS a data v EU stejná pravidla jako u nás v Česku. Je tu ale pár věcí, na které...