Jihokorejský Samsung oznámil, že ukončil výrobu mobilních telefonů v Číně. Důvodem má být rostoucí konkurence, zejména značky Huawei a Xiaomi. Podíl Samsungu na čínském trhu se i kvůli nim snížil od roku 2013 z 15 % na 1 %.
Samsung uvedl, že rozhodnutí bylo nesnadné, ale zvýší se tak efektivita firmy. Výrobní zařízení se tak přemístí do jiných továren, ale telefony se v Číně budou prodávat i nadále.
Společnost zatím odmítla upřesnit, kam se přesouvá. V minulých letech ale výrobu rozšířila do zemí s nižšími náklady, například do Indie a Vietnamu.
Jihokorejská firma odmítla komentovat i to, kolik zaměstnanců pracovalo v její poslední čínské továrně ve městě Chuej-čou a jaká byla její výrobní kapacita.
Média v Jižní Koreji uvádí, že v roce 2017 tam pracovalo 6000 lidí a vyprodukovalo se tam 63 milionů telefonů.
Samsung ale není jediný, který z Číny odchází kvůli zvyšujícím se nákladům. Sony informovala, že zavírá svou továrnu v Pekingu a Apple přesunul výrobu Macu Pro do USA.
„V Číně lidé kupují levné chytré telefony domácích značek a špičkové telefony Apple či Huawei. Naděje Samsungu, že svůj podíl na trhu obnoví, je mizivá," uvedl analytik jihokorejské společnosti Cape Investment & Securities Pak Song-sun.
18. 10. 2019
Autor: Redakce DSL.cz
mobilní telefonSamsungtelekomunikace
Italská vláda jedná o návrhu zákona, podle kterého by za trestné činy spojené s AI nástroji hrozily mnohem přísnější...
Avast dostal od českého Úřadu pro ochranu osobních údajů pokutu ve výši 351 milionů korun Důvodem je neoprávněné...
Společnost Microsoft uvedla, že už se na internetu začaly objevovat ruské kampaně, které mají za cíl ovlivnit...
Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...