V roce 2014 Vodafone začal zákazníkům automaticky obnovovat data za poplatek bez jejich souhlasu. Podle Českého telekomunikačního úřadu se jednalo o nezákonnou obchodní praktiku. Zákazníci mohou poplatky vymáhat zpět.
V září roku 2014 společnost Vodafone změnila podmínky ohledně plateb za mobilní internet. Zákazníkům, kteří vyčerpali svůj základní objem dat, účtovala automaticky poplatky za jejich obnovení, aniž by s tím předem souhlasili.
Právní poradce dTestu Miloš Borovička tehdy vyúčtování reklamoval. Jelikož mu ovšem operátor nevyhověl, obrátil se s námitkou na Český telekomunikační úřad. Ten na konci července letošního roku označil jednání Vodafone za agresivní a protizákonné.
Ustanovení § 1817 občanského zákoníku zakazuje, aby jakýkoliv podnikatel požadoval platbu, se kterou spotřebitel nedal předchozí výslovný souhlas. Vodafone dostal za nezákonné jednání pokutu ve výši jeden milion korun.
Zákazníci mají možnost vymáhat od operátora poplatky za internet, které kvůli nezákonné změně účtování uhradili. Platba za službu, kterou si spotřebitel neobjednal, je bezdůvodným obohacením operátora. Zákazník ji tudíž může vymáhat od operátora zpět, dokud není promlčená.
25. 8. 2016
Autor: Redakce DSL.cz
Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.
Podívejte se na únorové statistiky rychlostí internetu od DSL.cz. Jak si tentokrát vedly technologie a u kterého...
Podívejte se na první statistiky rychlostí internetu roku 2024 od DSL.cz. Jak si vedly jednotlivé technologie a...
Podívejte se na únorové statistiky rychlostí internetu od DSL.cz. Jak si tentokrát vedly technologie a u kterého...
Elon Musk oznámil spuštění vlastního e-mailového klienta XMail. Chce tak konkurovat populárním Gmailu od Googlu.
Jaké změny jsme v únoru zaznamenali u Wi-Fi internetu? Podívejte se, jaké hodnoty jsme naměřili u vašeho kraje a...