Úvod > Články > Z jakého důvodu nejčastěji měníme mobily?

Z jakého důvodu nejčastěji měníme mobily?

Touha po něčem novém, opotřebení nebo nehoda? Jaký je nejčastější důvod výměny mobilního telefonu?

Z jakého důvodu nejčastěji měníme mobily?

Virtuálního operátor SAZKAmobil zajímalo, proč lidé nejčastěji mění své mobilní telefony a zrealizoval tedy průzkum, ze kterého mimo jiné vyplývá, že téměř 45 % respondentů vystřídalo 5 až 10 mobilních telefonů. Pouze 10 % prošlo rukama 10 a více přístrojů.

Časový interval výměny starého přístroje za nový se v posledních letech zkracuje. V minulosti zákazníci často čekali, až jim vyprší smlouva s operátorem. V dnešní době je situace jiná. Výrobci uvádějí inovované modely telefonů i několikrát za rok. Proto 44 % dotázaných uvedlo, že důvodem výměny mobilního telefonu byla touha mít nový přístroj s lepšími funkcemi.

Výsledky průzkumu potvrzují i naši zkušenost. Zákazníci sledují nejenom novinky v oblasti hardwaru, ale také se zajímají o vývoj nových mobilních aplikací. Jsou si vědomi toho, že modernější telefon toho víc umí a je uživatelsky příjemnější. Raději se tak snaží ušetřit na ceně volání, než by měli tři roky starý telefon,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu.

Důvody výměny telefonu

Ne vždy však lidé mění své mobily kvůli tomu, že by chtěli modernější přístroj. Mnohdy jsou k tomu donuceni různými okolnostmi. Nejčastěji zmínili jako důvod obměny nefunkčnost telefonu opotřebením a týká se až 60 % respondentů.

Ti šťastnější, kterých bylo v rámci průzkumu 23 %, dostali nový přístroj darem a 10 % uvádí výměnu služebního telefonu. Ztráta a odcizení je také rozšířená příčina výměny telefonu, citovalo ji 23 % dotázaných. A to i v dnešní době, kdy je možné mnoho modernějších typů přístrojů lokalizovat.

Důvody výměny telefonu

Důvody zničení telefonu

S postupným opotřebením telefonu i jiného spotřebního zboží se více méně počítá. Překvapením je vždy jeho neplánované poškození, byť je to většinou naší nedbalostí. Až 50 % zákazníků přiznalo, že jim přístroj spadl na zem.

Pád do louže nebo zmoknutí uvádí 20 % a další nejčastější zmíněnou nehodou (16 %) je pád do vany, umyvadla nebo WC. Následuje nevratné poškození telefonu zavirováním (8 %). Zde je vidět markantní rozdíl mezi užíváním antivirového programu v počítači, který má nainstalovaný 91 % uživatelů, ale pouze 38 % zákazníků ho používá v mobilu.

Důvody zničení telefonu

7. 10. 2016

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní telefon

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Slovenské O2: 5krát více dat za stejnou cenu

O2 na Slovensku zvýhodnilo dva ze svých tarifů: Zlatý paušál a Platinový paušál. Zákazníci mají stále neomezené...

 

Instagram by měl fungovat i jako prodejní platforma

Server The Verge uvěřejnil zprávu o tom, že Instagram vytváří speciální appku pro online na nakupování. Společnosti...

 

Češi jsou s cenami operátorů spíš nespokojení

Z červencového průzkumu agentury Nielsen Admosphere vyplynulo, že s cenami mobilních služeb u nás není spokojeno 44...

Nejčtenější články

CETIN spouští vectoring. Co to pro vás znamená?

 

CETIN tento rok navýšil náklady na modernizace sítě na 27 miliard korun. Z doposud investovaných 11 miliard padla...

TV speciál: Kde vysílají nejlepší fotbal?

 

Jste zapáleným fanouškem fotbalu a nemůžete se rozhodnout, od kterého poskytovatele si pořídit televizi? Připravili...

Vodafone rozšiřuje služby spoluprací s Quadruple

 

Vodafone uzavřel smlouvu o spolupráci se společností Quadruple, která podniká v oblasti poskytování vysokorychlostní...