Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > zneuziti user/pass v adsl

zneuziti user/pass v adsl

kasander (19.7.2006 15:43:03)

Dobry den, chtel bych se zepat, zda nekdo, kdo ma treba stejnou sluzbu ADSL i providera muze pri znalosti meho prihlasovaciho jmena a hesla se na toto prihlasit a z jeho adsl linky stahovat na muj ucet. tedy, ze se mne budou pricitat data. Jde to? nebo je ten ucet pevne vazany na tel. cislo a z jineho user/pass nefunguje? mam na mysli sluzby na bazi CTc. ikdyz GTS by mne take zajimala. Moc diky za info

Anonym (19.7.2006 15:49:04)

Pokud někdo zná tvoje přihlašovací údaje pro Internet Expres tak se může do sítě přihlásit s jakékoliv linky a potom se ti samozřejmě odečítají data s FUP. S tímto heslem a jménem se lze také přihlásit so Starzone a stahovat placené filmy a nebo se lze také přihlásit do Správy konta na www.internetexpres.cz a změnit ti jakoukoliv službu, kterou jsis zřídil. Prozrazení hesla nebo jména tě může stát docela draho. Doporučuji si heslo změnit ve správě konta ale pozor potom je nutné také změnit heslo v modemu nebo se nepřipojíš.

kasander (19.7.2006 16:01:41)

No to je dobry. ale jde se urcite i prihlasit a pripojit aby se odecitala data? To bych si pak moh platit nejlevnejsi express ci neco s omezenymi daty a prihlasit se na nekoho, kdo ma neomezena data a vesele sosat, bez vlastniho limitu.... No a nebo treba Emea ma tarif bez pausalu (1kc/MB). To kdyz bych se prihlasil z ty linky a zadal jmeno heslo domu (kde mam 512/128 10GB), tak bych mel tu druhou linku zdarma/bez pausalu a bez placeni....

Off (19.7.2006 17:15:14)

No nevím ale u ADSL u Telecomu, jsme myslím jednou zkoušely se přihlásit jménem a heslem kámoše a připojilo se to

Anonym (19.7.2006 17:26:38)

Pokud mas jakekoliv ADSL od CTc, tak k nemu muzes pouzit kterekoliv aktivni heslo jineho uzivatele sluzeb CTc. Nicmene, FUP je vazana k lince a ne ke jmenu a heslu, tedy FUP tim neobejdes.

y2k (19.7.2006 17:35:29)

Nemáš pravdu. Dle Tvého tvrzení by se FUP uplatňovalo již v "trubkách" ATM. To je samozřejmě blbost. Hardware, kde se FUP uplatňuje je již většinou až u jednotlivých ISP, kde data již putují pouze skrze protokol TCP/IP, kterému je konkrétní médium (tedy v našem případě ATM) úplně jedno. Data jsou na směrovačích routována z ATM na jednotlivé ISP další infrastrukturou (optika, ethernet, radiopojítka na různých kmitočtech, snad i CATV). Tudíž nemůže a ani není FUP vázaný k lince, ale k ověřovacím chcete-li připojovacím údajům každého uživatele.

Anonym (19.7.2006 17:55:50)

Mily Y2K, jakozto pracovnik TO2 a to technicky v ramci ADSL oddeleni bych to mozna opravdu mohl vedet lepe nez ty.

kasander (19.7.2006 18:18:16)

Takze jestli tomu dobre rozumim, tak at se prihlasim jako kdokoli, porad to bude pocitat data tomu (tel.cislu) pro ktere je linka zrizena? takze by mi tedy nikdo kredit nemel odsosat...? uvazuju totiz o zrizeni Ahoj Start od Emea (na technologii CTc-ehm TO2) na chalupu a nerad bych, aby se mi nekdo mel moznost pripojit se na muj ucet z jineho mista a sosat na me. pri cene za data co maji by to byl docela pruser. Ono heslo muze byt sebekrkolomnejsi, ale kdyz ho nekdo treba odposlechne pri zadavani ci prenosu je to jaksi k nicemu :(

Anonym (19.7.2006 21:46:40)

Jo, je to presne tak, nemas se ceho bat

y2k (19.7.2006 18:45:49)

OK, v tom případě má ale ČTc alias podvodný Španěl jinak nastavenu sí't, pravidla a zásady účtů než jiní ISP ?

RAPIeR (19.7.2006 19:55:01)

Spoustu lidi to zkouselo a zjistili, ze to jde, po tom co jim byla na lince s uctem 1 snizena rychlost, prepsat prihl. udaje na ucet 2 a stahovat v klidku dal "vysokou" rychlosti, ale rychlost nemohla byt vyssi nez max. rychlost uctu 1. V TO2 koluji ruzne info napr: fup je svazany s linkou ne s uctem, do fup se pocitaji vsechna stahovana data--vcetne uzivatelu IEX :) atd... Tys to pekne vysvetlil a zni to logicky :)

Anonym (19.7.2006 21:36:23)

Takže aby bylo jasno... Mějme radius server a mějme agregační bod. Účastník se přihlašuje PPP na agregační bod. Agregační bod se dotáže radiusu (jedno jestli TO2, nebo ISP) jestli login, který úč. používá je platný. Pokud ano, potom ho akceptuje a ... teď jak to napsat. Prostě mu nastaví služby podle telefoního čísla (zjednodušeně řečeno) ze kterého se připojil. Z cehož vyplývá následující. Kterýkoliv úč. se sítě TO2 se může na jakékoliv přípojce přihlásit na svůj login. ALE bude využívat službu, které je zřízená na tom konkrétním místě. Doufám, že je srozumitelné...

Anonym (19.7.2006 21:41:54)

Konečně odpověď rozumná a hlavně srozumitelná pro každého, kdo si ji přečte. Dík!

y2k (19.7.2006 22:04:39)

Vypadá to tak, že by to mohlo mít "varlata" ;-) Ale ještě si to v příštím týdnu ověřím. Tak jak to popisuješ se mi to prostě nezdá. Nechci polemizovat o rychlostech, agregaci a ostatních HW parametrech linky, které se nastavují na ATM. Ale opravdu se mi nezdá, že by FUP byla vázána na této HW vrstvě. Ta bude určitě vázána až na SW vrstvě a spíše se nabízí, že bude svázána pevně z loginem. I když na druhou stranu můžeš mít pravdu (jestli si opravdu technik ČTc - nejde mi furt ten Španěl TO2 přes ústa) a vzhledem k tomu, že ČTc v 99% případů nastavuje parametry linky na 4096/512kbps, tak ostatní parametry může spravovat již SW vrstva, která je svázána s tel. číslem. Docela mi ale zajímá, jak se to bude řešit v brzské době, až nebude hovorové pásmo podmínkou pro zřízení DSL. Pak již jaksi telefonní číslo bude chybět. I tak je to ale nelogické a upřímně říkám, že nepravděpodobné.

earnil (19.7.2006 22:31:17)

Sakra. Tak se radši podepíšu. To na co si reagoval je můj první post v této diskuzi, ten 19. července 2006 v 17:55 jsem nepsal já. Ale také vím o čem mluvím:-) Je to dost složité na vysvětlení. Ber to tak, že mezi účastníkem a agregačním bodem je nějaká síť (asi je jedno, jestli ATM, Ethernet, Token Ring, nebudeme zbytečně zacházet do detailu, ale prostě protokoly II vrstvy ISO/OSI), kde je jeden účastník identifikován právě jedním unikátním identifikátorem, který je přes jinou databázi vázán na telefoní číslo. Podle tohoto identifikátoru se řídí to, jaká bude FUP, do jaké agregační skupiny úč. patří a pod. To ale nemá nic společného s loginem! Login naproti tomu slouží k tomu, jestli má účastník právo se vůbec do sítě přihlásit (jestli např. není blokovaný kvůli neplacení...) btw - co si myslel tímhle "Nechci polemizovat o rychlostech, agregaci a ostatních HW parametrech linky, které se nastavují na ATM"

kasander (19.7.2006 22:43:19)

jsem z toho cim dal vic zmatenej. Jeden tvrdi to a druhy ono. Z diskuze se bohuzel neda poznat fundovanost jednotlivych ucastniku a tudiz tezko poznat kdo tomu rozumi a ma pravdu. pokud pujdu do afriky k nejakejm krovakum a budu jim vypravet o tom, ze ty data nosi na zadech brouci podzemnima chodbickama, tak je nejspis take presvedcim :D To co pisete mi prijde smysluplnejsi, nez vazani fup a limitu k uctu. ale nerozumim tomu, tak jsem zase u tech brouku :) zarazi me, ze nekderi pisi, ze to zkouseli a ze jim to slo (po snizeni rychlosti se logli jinak a jeli naplno), samozrejme tezko posoudit duveryhodnost (at tak ci tak). skoda, ze nemam pristup je dvoum linkam u jednoho isp abych to zkusil...

earnil (19.7.2006 23:07:43)

Asi nejlepší bude zavolat tvému ISP a zeptat se jejich technické podpory.

kasander (20.7.2006 09:02:18)

No nevim, neco mi reknou, ale jestli je to bude pravda....

kasander (20.7.2006 09:08:29)

Ano vyborne, zavolal jsem, odpoved: "ano, hmmm, to by se nemelo, hmmmi... to by se nemelo". Ovsem tonem, 'to me vzivote nenapadlo, vubec netusim'. byla to tech. podpora gts novery (volal jsem cislo ze stranek emea) :)

Anonym (20.7.2006 09:21:45)

Nj, ja vzdycky rikal ze JEDINEJ kdo ma dobrou technickou podporu je CTc

Anonym (24.7.2006 12:09:49)

Tak to je dobrej nápad :) Ti nejlepší a jen u majitele drátů ti řeknou, že je to vázáno na tel. číslo, zbytek neví nic. Nejvíc se tu dovíš od toho pracovníka TO2 co to tu popisuje, ví toho víc i než druhej level TP na kterou se ani nedovoláš:)

y2k (19.7.2006 23:14:56)

Počet a průtok trubek, rychlost, zařazení účastníka do skupiny, páteř, atd... Vše na ATM

y2k (19.7.2006 23:17:05)

Hlavně u ČTc je asi zásadní problém v tom, že ještě slušně shappuje na IP vrstvě.

Anonym (20.7.2006 00:34:31)

Aha:-) Nějak jsem z toho předchozího nepochopil, co jsi tím chtěl říct.

Anonym (20.7.2006 09:17:13)

A z toho plyne co?

JOE (23.7.2006 22:13:48)

Jasan, ale trochu nechápu jestliže je zablokovaný účet blokován jen na radius serveru loginem, pak stačí půjčit si login od kámoše a v klidu brouzdat i na zablokované službě ? A jestliže tomu tak není a je služba (třeba při neplacení) blokována i na DSLAMu nebo na BRASu, tak je login na RADIUS naprosto zbytečnej ( k čemu by pak byl dobrej ?). Jinak se domnívám že u služeb TO2 je opravdu služba vázána k portu DSLAMU a je jedno jaký login ověří radius, ale u ostatních ISP tomu tak pravděpodobně není a služba je vázána k logina na Radiusu.

Anonym (24.7.2006 00:12:11)

ad první otázka. Pokud je někdo blokován, tak je blokován jak na radiusu, tak na agregačním bodě (takže se nepřipojí ani na login nikoho jinýho). ad druhá otázka. U ostatních ISP to funguje stejně jako u TO2. Tz služba je vázaná na tel. číslo a ne na login.

JOE (24.7.2006 10:22:04)

Pak prosím o vysvětlení k čemu je tedy login dobrej ?? Služba je vázána na port DSLAMU, FUP taky, IP adresa taky (tady mne napadá snad služba s pevnou IP by mohla být vázána na login...). Proč tedy není ověřování na Radiusu u home služeb bez pevné IP vypuštěno zcela ??

Anonym (24.7.2006 14:33:20)

Jo, treba zrovna IP adresa je vedena k loginu....

JOE (24.7.2006 22:31:29)

A když nemám pevnou IP (určitě drtivá většina home přípojek), k čemu teda otravovat radius s ověřením loginu? A FUP je asi vázáno na IP ne? Pokud tedy dám svůj login u souseda, dostanu asi jeho IP a jeho FUP (jak známo je stále přidělována stejná IP i na přípojkách bez zakoupené pevné (myšleno "stále stejné" IP adresy), asi proto že k IP se váže FUP. Ale pokud mám zaplacenu pevnou IP a jak tvrdíš je přidělena podle loginu, tak tedy zadám u souseda můj login, dostanu svoji IP a svůj FUP ?

Anonym (24.7.2006 23:25:48)

Nikoliv, svoji IP a jeho FUP

Anonym (28.8.2006 21:55:45)

k čemu teda otravovat radius s ověřením loginu? No a jak vysvětlíš modemu, že se nemá pojkušet o overeni uživ. udajů?

Atsepicnu (24.7.2006 17:27:04)

takze pokud se pokusim pripojit se svym menem a heslem nekde jinde, kde nemaji vubec pripojeni k netu tak to pude nebo ne?

Anonym (24.7.2006 17:42:13)

Nepujde. Aby to slo tak ta linka musi vest do D-Slamu a musi na ni byt vykonfigurovano DSL. Docilis jen toho, ze na lince u kamarada ktery ma ADSL od TO2, se dokazes pripojit s prihlasovacimi udaji ke tve vlastni ADSL lince od TO2.

Anonym (24.7.2006 18:52:55)

To je možná trochu zavádějící. U kamaráda se určitě připojíš na svůj login, ale budeš využívat JEHO SLUŽBU. Pokud ty máš Sprint a on Impuls, tak i když použiješ svoje loginy, bude to pořád Impuls. FUP se bude počítat jemu, ne tobě, i když použiješ svůj login. Stejně to funguje i u ostatních ISP.

y2k (24.7.2006 20:30:37)

Ale jen na platformě ČTc. Nevím, jak radiokomunikace, ale řekl bych, že u GTS Novery to tak není....

Anonym (25.7.2006 10:26:36)

Co se týče sítě bývalého Telenoru, tak opravdu nevím. Ale vzhledem k tomu, že také přeprodává, byla by to nejlogičtější kombinace. Navíc, "přenositelná" služba by se technicky asi těžko zajišťovala. Ale jak řikám. Telenoří síť neznám.

Provider (25.7.2006 02:49:10)

Jou, to zni logicky a celkem dle praxe i presne. Odpoved mesice - viz výše.

Anonym (19.7.2006 17:58:55)

No tak to urcite neni k udajum uzivatele...V praci mame extreme od CT doma mam expres...pouzival jsem hesla od extreme a data se pocitaly...takze kecas... :-)))

Aknott (19.7.2006 18:58:01)

Ted nevim jestli sem to spravne pochopil to cos napsal. Jen pro upresneni---tys stahoval data z tve linky, kde mas hlaseny expres s prihlasovacimi udaji k extremu a snizili ti rychlost vlivem FUP? A nebo si jen "nasosal" nejaky objem dat a v konte si zjistil ze tam neco pribylo? Ptam se proto, ze to konto je dost opozdeny a snad verit se da az uzavrenymu obdobi v nem.

Anonym (19.7.2006 19:44:52)

Byl jsem pripojen cca pul mesice...a normalne to pocitalo..takze plati to pisu..data se pocitaji k lince...

Brutus (19.7.2006 19:54:04)

Teda tak na heslo a jmeno to urcite neni,ale pocitani je na portu DSLAMu..nebo-li je to vazane na linku a ne nejak jinak a basta...:-)

Aknott (19.7.2006 19:58:46)

Tj tva dedukce nebo je to fakt, ktery sis nekde overil nez si to sem napsal? :)

Anonym (19.7.2006 20:01:03)

Overil..:-)

Aknott (19.7.2006 20:08:20)

Good, a smis se zeptat kde? Vis jen me to zajima, pze kazdy tu tvrdi neco jineho a podle toho kdo ma lepsi zdroj informaci bych si mohl udelat obrazek jak to skutecne je.

Aknott (19.7.2006 20:09:59)

*smim se...

Brutus (19.7.2006 20:15:40)

Staci kdyz napisu,ze je to "primy" zdroj a ne jedna pani povidala... ne ?? :-)

y2k (19.7.2006 20:19:42)

Myslím, že přeceňuješ DSLAM

Brutus (19.7.2006 20:30:50)

Aha..zase jeden co chyta za slovo...Takze byla tu rec pouze o tom zda je mozne pouzit jineho heslo nebo je to vazane na linku /dslam ,tj je momentalne jedno/...Ja jen nastinil tu vec ze proste fungovat nebude to ze si sezenu heslo s extreme a mam doma expres a pojedu bez pocitani...Jestli se to pocita na DSLAM /portu/,Radius serveru,ATM siti je momentalne u prd...

Aknott (19.7.2006 20:24:06)

Aha :(

Tiger (19.7.2006 16:49:10)

Pises naproste blbosti.ADSL je je vzdy vazane ke konkretnimu cislu.

BDs (19.7.2006 17:46:25)

Dej si facku...

Aknott (19.7.2006 18:45:06)

NN blbosti pises prave ted ty :) Jen ze zvedavosti, kde si dohledal tuto milnou informaci???

y2k (19.7.2006 17:28:09)

Ano jde to, ale je třeba dodržet tyto náležitosti: A : ISP B : platforma Takže na přípojkách, které patří třeba Emee se připojíš pod cizím už. jménem a heslem lehce, ale musí být tyto iniciály a linka vždy v paritě. Tedy, když budete dva u ISP Emea a oba na platformě ČTc, tak to půjde. Také to půjde, když budete dva u ISP Emea a oba na platformě GTS Novery. Ovšem nepůjde to tehdy, když budete dva u ISP Emea a jeden bude na platformě ČTc a druhý na platformě GTS Novera. Také to nepůjde, když jeden bude mít ISP Emea a druhý ISP Contactel, ani když budete oba na platformě GTS Novera, ani samozřejmě v případě platformy ČTc.

y2k (19.7.2006 17:30:22)

Ještě dovětek, linka na hardwarové vrstvě se ovšem naváže vždy bez ohledu na ISP a platformu. Nedojde až k fyzickému navázání tunelu přes TCP/IP.

kasander (19.7.2006 21:38:14)

Jeste by mne zajimalo: je mozne se prihlasit na stejne jmeno/heslo na dnou mistech soucasne? Po hruzach co jsem se tu docet bych se ani nedivil.

Anonym (19.7.2006 21:38:49)

Jde.

croo (20.7.2006 13:18:55)

Download rychlost: 3 301 kb/s (412,6 kB/s) stáhnutí 1 MB: 2 s stáhnutí 100 MB: 4 min 8 s za 1 minutu: přenesete 24,2 MB za 1 hodinu: přenesete 1 450,4 MB Upload rychlost: 4 512 kb/s (564,0 kB/s) upload 1 MB: 2 s upload 100 MB: 3 min 2 s za 1 minutu: přenesete 33,0 MB za 1 hodinu: přenesete 1 982,9 MB

pip (20.7.2006 14:56:31)

A co to dokazuje? Copak neni Express o tehle rychlosti?

Miki (23.7.2006 15:45:23)

blbost .. technologická hranice ADSL v odesílání je 1Mbita .. příjem 8 Mbitů, odesílání 1Mbita .. takže nám tady pěkně kecáš :)

Anonym (25.7.2006 09:59:16)

Třeba má ADSL2+

Anonym (25.7.2006 09:59:38)

...které ještě v ČR neexistuje

Anonym (26.7.2006 10:17:19)

Anonym (29.8.2006 10:24:36)

A to jsi cetl kde ty jelitko jalove. Volny oficialne adsl2+ na svych unbundlech spustil uz davno. U jinych unbundlenych provideru staci treba jenom prehodit opsnu. Jak na tom je CTc s ADSL2+ to nevim, ale neco chystaji takze hardware aspon testovacim labu nekde v provozu je.

Miki (26.7.2006 10:41:08)

A píše že má tarif expres :) ... a i tak, má ADSL 2+ odesílání 6Mbit?

Nargon (26.7.2006 10:55:21)

Adsl2+ ma maximalne 3,5Mbit upload.

Venca (25.7.2006 09:28:29)

100% nemusíš mít strach. V Aliatelu se u DSL basic používaly hromadná hesla aliatel smart a data se počítala stejně. Pouze ten kdo měl statickou IP adresu se prihlasoval tel. číslem a heslem. Dnes už má kazdy sve jmeno a heslo, ale data jsou vazana na tel linku.

Anonym (28.8.2006 22:07:15)

No pokud máš tarif Expres a tvé heslo a jméno je vyzrazeno, tak je to určitě nebezpečné hlavně s toho důvodu, že za zneužití zodpovídá majitel a ztráta může být i celkem vysoká, vzledem k tomu, že lze v Mojem kontu libovolně měnit služby, objednávat domény a také s tímto heslem sledovat třeba placené filmy na Starzone. A pokud je v dosahu HOT SPOT od TO2 tak se v něm lze připojit a tím pádem se ti odečítají data.

Anonym (29.8.2006 17:43:25)

no dyt jo...at je pucujou nebo ztracej, lidi si pak muzou registrovat domeny webmaily a jiny veci, treba i zmenu tarifu aby tu WiFi , kdyz pojedou do brna bo prahy nemeli tak pomalou :))) dalsi cec je to ze spousta lidi nevi ani ze se do mailu a konta prihlasit pres web, a nebo bych mu pro prdel podal zadost na zmenu anexu nebo protokolu :))) hehe

Anonym (29.8.2006 14:14:16)

od 1.9. se stejne jmeno a heslo nebude pouzivat

BDs (29.8.2006 16:38:03)

Kdepak. Bude jednotne a sice O2 jako login i jako pass.

KikiCZ (29.8.2006 17:32:57)

stejne bude jedno co tam das...jako je ted...

Anonym (29.8.2006 22:55:29)

tj. ale když si tam naťukáš třeba 'telefonicao2', tak se přihlásíš stejně:-)

BDs (30.8.2006 05:50:24)

Pockal bych az po 1.9. ...

Anonym (30.8.2006 10:04:00)

No přirozeně.

Anonym (30.8.2006 10:08:21)

přesně tak, bude úplně jedno co tam napíšeš, hlavně aby tam něco bylo

KikiCZ (29.8.2006 17:51:28)

kazdopadne musi mit aktivni adsl na lince, kterou pro to pouziva a jestli to hodi pres hotspot tak jede na tvoji FUP....kazdopadne je nikomu nedavej ani nepucuj a jestli mas podezreni tak si zmen heslo pres http://user.iol.cz