Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Práce z domova – noční můra pro správce podnikové sítě?

Práce z domova – noční můra pro správce podnikové sítě?

Anonym (29.8.2006 00:00:00)

Práce z domova mnohým zaměstnavatelům může činit potíže, ale asi největší starosti s její realizací mají manažeři IT a bezpečnosti, přesněji správci sítí. Jak zabezpečit vzdálený přístup a přitom umožnit uživateli vše, co pro svou práci potřebuje, i když není připojen přímo k podnikové LAN?

xXx (30.8.2006 22:24:30)

Pro občasnou potřebu "sáhnout" na firemní PC mohu doporučit Remote Desktop, které je standardní součástí Windows XP Pro. Pro vzdálený přístup stačí nastavit směrování portu 3389 na firemním routeru (nejlépe pomocí UPnP Forwarding). Lze sdílet také lokální disky a tisknout na firemní i lokální tiskárně.

zZz... (30.8.2006 22:48:48)

Teď nevím, jestli to je šifrovaný nebo ne a jak, ale pokud ne, tak navíc zkombinovat s šifrovaným tunelem VPN. Přece jen, jde o data dokumentů ke vzdálenému tisku a obsah z lokálních disků směřující na/z konkrétní IP adresy konkrétní firmy, což by mohlo někoho zajímat.

xXx (31.8.2006 00:20:39)

Na PC v kanceláři doporučuji spustit (z DOS okna) gpedit.msc /s a v Konfigurace počítače, Šablony pro zprávu, Součásti systému Windows, Terminálová služba, Šifrování a zabezpečení Nastavit úroveň šifrování klienta na "Povoleno" (t.j. vždy vyžádat u klienta 128 bitové šifrování) a Při připojení klienta vždy žádat heslo na "Povoleno".