Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Ustredna 6km, TO2 nabizi 512/128 - mam tomu verit?

Ustredna 6km, TO2 nabizi 512/128 - mam tomu verit?

Kralik (2.9.2006 16:18:09)

Ke svemu prekvapeni jsem dnes zjistil, ze pry u nas uz jde zridit od O2 ASDL 512/128. Pritom jsme minimalne 5, mozna 6 km od ustredny. Na strankach O2 jsem precetl, ze ted maji jakysi merici system 4 TEL a s nim se max. dosah zvysil na 8,2 km od ustredny. Chapu, ze to zalezi hlavne na impedanci nebo co, takze teoreticky kdyz je drat kvalitni s malo odbocek tak by to melo jit. Moje otazka je, kdyz to namerili a tvrdi, ze to pojede, mam tomu verit?

Nargon (2.9.2006 16:45:02)

Skutecna situace se stejne zjisti, az to budou technici delat. Ale tak z 90% tomu verit muzete.

Anonym (5.9.2006 00:15:39)

Technici to dělat nebudou, přijde samoinstalační balíček a průser.

Nargon (5.9.2006 10:37:19)

No ale nejakej ten technik bude muset dojit na ustrednu. A tam muze zjistit neco uplne jinyho. Jakej pruser bude na strane uzivatele a samoinstalacniho balicku je mu uz jedno.

Anonym (6.9.2006 00:53:09)

pokud by technici doopravdy věděli co mají dělat, tak se vsadim že na 50% linek pude vyšší rychlost, protože když jsem volal borcům, že mám nějak moc CRC, tak přišel borec a že jako mám pravdu, ale jako že co s tím má dělat... Tak říkám co třeba "změnit průběh vedení" a on no vidíte, to je dobrý nápad! Vsadim se, že kdyby se prošli všecky spoje potažmo veškereé bastle které jsou na vedení, tak by to hodně pomohlo spolehlivosti a rychlosti dsl

Anonym (6.9.2006 08:24:56)

Ja sem vzdalen 5,8km a mam 3072/256.vse bezi v pohode stahaju tak 320kb/s.Pripojeni se jevi jako 2,6 - 2,7 Mb/s.

Anonym (6.9.2006 10:28:56)

No tak to těžko:-)

Nargon (6.9.2006 10:34:32)

Proc myslis?

Anonym (10.9.2006 19:37:49)

Kvůli útlumu... 3Mbit tak maximálně do 3-4km, ale už to bude tak nějak tip ťop. 5,7 km je už prostě moc daleko... I kdyby měl vedení kdoví jaký, nějakej útlum mít bude, nějaký souběhy (minimálně PCMky) tam asi taky budou a ty tomu zrovna moc nepřídají... Neřikám, že to není možný, ale že je to možný hoooodně těžko. Zajímalo by mě, co má za ISP (a přes koho)

Anonym (10.9.2006 19:47:02)

Záleží co má za modem, ale máš pravu že i na kabelovom profilu. Jinak ten utlum zase až takovej problem neni, spiš to případné rušení, ale záleží i na tom kde je, a jaký má charakter.

Anonym (10.9.2006 21:08:33)

Jasně... On ten útlum ve velkých vzdálenstech taky hraje dost roli. Pokud je na lince vysoký útlum, není možné využít všechny subnosné, to znamená, že je kladen daleko vyšší nárok na subnosné nižších frekvencích, což od nich vyžaduje vyšší šumovou rezervu, kterou nemají, právě kvůli tomu rušení... Holt smůla:-)

Anonym (10.9.2006 22:08:36)

Pokud je na lince vysoký utlum neni možne využít... O tom, že utlum je frekvenčně závyslá veličina víš? Ono to totiž muže být docela naopak, kvuli utlumu nebudou použity nižší subnosné, ale použijí se pouze vyžší.(uznavam, že na klasickem vedení, platí, že utlum se se zvyšující frekencí zvyšuje) To že se všude udává utlum na 300kHz je sice hezké, ale lepší by bylo udat utlum na každé subnosné(některe modemy to umí). Jedná se hlavně o šumovou rezervu.Jinak nechápu pruč by šumová rezerva měla být vyšší, pokliže se nepletu tak se použivají subnosne tak aby měly všechny stejnou, co nejvyšší, šumovou rezervu.Pravděpodobně si chtěl napsat "vyžaduje nižší zarušení", které neni. Takže jsme zas u toho, že záleží na šumove rezervě, nikoliv utlumu. PS: ten utlum zpusobý, že užitečný signal je utumen, on je utlumen i ten šum, potíž je, že signal je tlumen na 5Km vedení, a ten sum se dostává do vedení třeba 10m před zásuvkou, tj. je utlumen jen 10m vedení, a přestože ten šum ná 100x nižší uroveň u zdroje, tak u midemu má uroven treba stejnou se signalem od DSLAMu.A modm hapá.

Anonym (10.9.2006 22:33:29)

Ano... Vím, že útlum je frekvenčně závislá (ehm, já vim:-) veličina. Překvapuje mě, že to z mého výlevu nevyplývá. Co se týče subnosných, hádat se nebudu, ale podle mě nemusí mít všechny nosné stejnou šumovou rezervu. Ovsem pokud bys měl odkaz na nějakou literaturu, nebo praci na netu, která přesně popisuje, jak probíhá synchronizace, které nosné a jak se používají na fyzické vrstvě, sem s ní. Rád si rozšířím obzory. Jinak, míra využítí subnosné závisí na odstupu signálu od šumu na dané frekvenci. Na tom se asi shodneme Co se týče toho, že záleží na šumové rezervě, s tím souhlasím, pouze jsem se snažil naznačit, jakým mechanismem může působit útlum tak, že daná šumová rezerva není dostatečná pro danou synchronizační rychlost... Takže, v podsatě píšeme oba o stejné věci, ale jinak...

_Ano-n(ym)e?_ (11.9.2006 20:45:01)

Kluci - holky moc peknej text jste tady rozjeli ale normální smrtelník ví stejně prd o nějakym útlumu a šumu a buhví co.. Bydlím na vsi,mám 512/128 ale chtěl bych navýšit rychlost min.na 2Mbity, ale trošku jste mě zarazily vaším dohadováním..zajímalo by mě kde asi(jak daleko) je taková (zásadní) ústředna toho TO2 za který je vytaženejch těch mejch pár drátků mojí domovní přípojky.. těžko říct ale prdim na to.. stejně mi neporadíte,když nevíte kde bydlím..

František (11.9.2006 21:36:10)

Já bych to řešil dotazem v aplikaci "Ověření dostupnosti" (http://adslcheck.o2shop.cz/), ale protože mi to potvrdilo možnost zřízení ADSL i na můj GSM mobil, tak bych se podíval ještě do aplikace "Moje konto" (https://konto.o2shop.cz/) - Moje služby - Změna služby; nakonec bych se podíval do "Kompletního přehledu všech lokalit dostupných technologií ADSL" (http://www.cz.o2.com/internetexpres/cz/home/lokality_adsl_all.html) - jsou tam lokality umístění DSLAM. No a kdybych se vyznal ve svém ADSL modemu (použil uživatelskou příručku), tak bych se podíval jakou rychlostí se modem synchronizuje s DSLAM (pokud je to alespoň těch 2048 kb/s, tak je dost vysoká pravděpodobnost, že to na ní bude chodit).

jouda (8.9.2006 21:28:01)

Známej je 5,4 km a jede mu to v pohodě na 2048/256. Takže ty 3 Mega můžou klidně bejt, pokud je dobrý vedení.

Standa (10.9.2006 19:13:49)

Minimalne chyb odhadem tak 5 % je na spatnejch dratech v kabelu, vetsinou je to o tom zmerit linku - útlum a odstup signál/šum a nastavit aktualni zonovej profil pro konkretni pripojku na konkretni vzdalenost aby to ještě udrželo synchronizaci a nechodily chyby. Většinou se automatem nastavuje pri zrizovani adsl rychlost synchronizace vyssi nez je objednavana rychlost internetu treba na 512 pokud jsou dobry parametry treba i 4Mbit. a vyssi zonovej profil (vyssi rychlost synchronizace= mensi vykon do vedeni tzn.mensi vzajemne zahlusovani adsl. Podle mejch zkusenosti je 512 na 6 km obecne v pohode moznejch, ja mam 4,7 km a jedu 2Mbitem, ale odzkouseny mam spojeni i na 3Mbit a to uz tam chodi par chyb za den, ktery ale rozhodne nezpomaly internet a odstup signa/sum klesne okolo 9 dB, utlum se s menicim profilem nemeni, je vzdy konstantni - odpovida vzdalenosti vedeni a prurezu vodicu.

Anonym (10.9.2006 19:31:06)

a kdo mi to může proměřit a nebo na koho se obrátit?

Anonym (10.9.2006 19:37:03)

Podivej se do modemu, sice tam nezměníš ten profil(modem se musí přizpusobyt DSLAMu, nikoliv naopak), ale získáš hodnotu utumu, odstupu, synchronizační ryclosti. PS: záleží taky hodně na modemu(+200%/-66%)

Anonym (2.9.2006 19:31:57)

jo verte tomu ja jsem od ustredny kolem 5 a pul kilometru a vpohode mi na lince bezi 2048/256 ve skutecnosti je ale prumerna rychlost 1850/220 ale to dela ta mizerna agregace

Anonym (2.9.2006 19:46:17)

proboha ... to není agragací, to si bere protokol...

Anonym (2.9.2006 21:02:50)

hele nevim kdo je tu nemyslim si ze by si protokol bral 150 kpbs ... no a stejne adsl je pole me shnit , kamos ma taky adsl stejny tarif jako ja a ma rychlost 2.1 mb a odesilani 300 kpbs , tak mi nekdo reknete jestli to neni krapet sprosty

Anonym (2.9.2006 21:23:58)

ano, kolem 10-20% si bere protokol, každý ISP ti nastaví rychlost na ADSL portu takovu, jakou si objednáš, tzn. že pokud si objednáš 512/128, naství se 512/128 a z toho se užere těch 10-20% pro protokol... ADSL není shit, shit můžou být technici, ale v tomto případě budeš shit ty potažmo tvůj kamarád, buď to měříte každý jinde, jsou speedmetery, které měří blbě a nebo kamarád je fakt hňup a při měření třeba ještě stahuje...

Anonym (2.9.2006 21:27:17)

Koukám, že jsme se sešli:-)

Anonym (2.9.2006 21:28:35)

:)

Anonym (2.9.2006 21:55:01)

no, vim ze nextra sveho casu na ADSL pres LLU nastavovala pro upload vyssi hodnoty (konkretne u me, mam objednno up 256 a na modemu mi sviti 320, v praxi to opravdu odpovida tomu 256...) tim chci rict, ze neni pravda, ze kazdy ISP ti nastavi nominal, ale zalezi i na pristupu a slusnosti. Nextra svyho casu byla dobrej poskytovatel, ted to ma GTS Novera a aspon to nesnizila :) Ale jestli nastavuje tu rezervu i na nove pripojeni , to nevim

Anonym (2.9.2006 21:59:01)

to je pravda, ale je to nadstandard a navíc je to na vlastní technologii býválé telenor networks, dnes GTS Novera...

Anonym (2.9.2006 22:02:28)

Nehledě na to, že to na skutečnou dosahovanou rychlost nemá vůbec vliv. To, co ukazuje modem je rychlost mezi modemem a DSLAMem. Ale hned za DSLAMem je ATMka nebo Ethernet, kde uz se provádí shaping na nominální rychlost. Takže ve výsledku je jedno jestli máš na fyzický vrstvě rychlost nominální, nebo 100x větší...

Anonym (2.9.2006 22:34:00)

no tak tyhle hovadiny dělá jenom outú...

Anonym (2.9.2006 23:31:04)

No tak to pekne kecas, tohle dela 90% ISP

Anonym (3.9.2006 00:34:15)

chtěl si řict: Tohle je u cca 90% zákazníků,že?

Anonym (3.9.2006 01:28:22)

omg... Už zase flame...

Anonym (2.9.2006 22:36:26)

No, je pravda, ISP muze rychlost snizovat tak, aby byla nizsi nez rychlost mezi modemem a DSLAMem, ale nemusi. Takze rychlost svitici na modemu muze byt maximalni, ale nemusi. Kazdopadne pokud ti na modemu bude sviti 256, tak to realne proste pojede nejakych 200 a ani o fous vice, ale pokud ti tam sviti 320, tak mas nadeji, ze to pojede tech 256 :) , nebo treba ne...

Anonym (3.9.2006 01:24:38)

Žádnou naději nemáš:-) Resp. takhle. Ono ti to tou rychlosti 256 nejspíš běží, ale maximálně na linkové vrstvě, což ty nijak nezměříš.

Anonym (2.9.2006 21:25:52)

To není sprostý. To je blbost. U ADSL je obecně známo, že max dosahovaná rychlost se pohybuje někde mezi 70- 90% rychlosti nominální. Tato nominální rychlost je na fyzické vrstvě, takže ano. Ke zdánlivému zpomalení na aplikační vrstvě přispívá významnou měrou protokol, ale i agregace. Nicméně, nominální rychlost nemůžeš překročit, pokud se něco nepodělá u ISP. Takže kámoš ti buď kecá a nebo používá nějaký kompresní program nebo něco na ten způsob. Ale reálná rychlost je u ADSL VŽDY nižší než nominálni.

Štencl (5.9.2006 21:40:51)

"proboha" :D:D:D

Nargon (6.9.2006 00:06:12)

"Pro fotra jezise krista" opravdu je to protocolem a ne agregaci. Ty hlavicky PPP, IP, TCP a nejspise i ATM si vezmou celkem dost prenosove kapacity.

Jaryn (12.9.2006 09:06:04)

No nevím jak daleko jsem od ústředny po kabelu,ale po "silnici" to je asi 4.5 km a šla by mi tam pouze 512, což s 1GB limitem je k smíchu.Jinak bych už u O2 byl.

y2k (12.9.2006 09:41:57)

No, existuje i 512 bez limitu...

Jaryn (12.9.2006 13:21:22)

No to ano, ale ta cena... Nikde jsem nenašel kolik by to stálo bez FUPu (asi sem slepej), ale když tam asi před třemi měsíci byl technik a měřil jaká by tam byla možná max. rychlost, tak řekl že bohužel jen 512 a cena bez omezení by byla přez tisícovku. Vše ale stejně ztrácí smysl, protože teď už nějakou chvíli mi to při ověřování tel. čísla hlásí,že (cituji) "Vážený zákazníku, na zvolené telefonní lince není možné zřídit službu O2 Internet Expres z důvodu nevyhovujících technických parametrů účastnického vedení." Nevím co si o tom mám myslet. Buďto se něco změnilo - k horšímu a nebo tam maj bordel. Ještě by mě zajímalo,jestli se dá zjistit, jestli s tím budou v budoucnu "něco" dělat a já si budu moc zřídit ADSL.

Anonym (12.9.2006 13:35:27)

Tak už jsem procitnul a našel si to. Tiscali ADSL Premium 512/128 7GB FUP - cena 712,- sDPH /// O2 ASDL 512/128 bez limitu fup - cena 1070.- sDPH. U toho tiscali je to k smíchu. Za stejné peníze je 2mbit s limitem 8GB a u O2 ta cena - tu samou rychlost i s neomezením mám za třetinovou cenu. Bohužel ale ping... to je plus pro ADSL :( Jen mě zaráží reklama - neomezený rychlostní internet pro VŠECHNY.

Jaryn (12.9.2006 13:35:47)

Tak už jsem procitnul a našel si to. Tiscali ADSL Premium 512/128 7GB FUP - cena 712,- sDPH /// O2 ASDL 512/128 bez limitu fup - cena 1070.- sDPH. U toho tiscali je to k smíchu. Za stejné peníze je 2mbit s limitem 8GB a u O2 ta cena - tu samou rychlost i s neomezením mám za třetinovou cenu. Bohužel ale ping... to je plus pro ADSL :( Jen mě zaráží reklama - neomezený rychlostní internet pro VŠECHNY.

dyzered (2.9.2006 19:46:10)

hmm, co je pravdy na tom, ze aby dostali vetsi dosah, tak z linek vyhazeli bleskojistky? Znamej ma za posledni pulrok uz treti modem ??? (uz prej si tu prepetovku asi koupi :)))

Roman (5.9.2006 22:25:46)

taky mam s adsl problemy a stale vypadky rikaji ze muzu mit ay 2000 a stale mam jen 512 a stale poruchy uz mi to taky poskodilo pocitac i modem budu s nima koncot a pozadovat nahradu skody

Anonym (15.5.2008 13:48:11)

Výpadky internetu by mohli dost těžko poškodit Hardware počítače.

Standa (10.9.2006 18:58:36)

Ze by se vyhazovali bleskojistky to je nesmysl, venku skoro nikde nejsou a pred ustrednou chrani zarizeni TO2 ne zarizeni zakaznika, asi ten znamej na blbym miste co se tyka indukce (voda okolo, kopce, VN apod.)

Anonym (10.9.2006 19:15:23)

Co se tyče bleskojitel na lince, tak i ty mohou být příčinou proč jde midem pod kytičky. Bleskojitky totiž sniží napeti mezi a/b draty, a take mezi zemí a dráty, potiž je to, že v místě uzemění ze v zemy zvýší napětí proti jinemu mistu země, třeba 10m od uzemění elektřiny, a mezi těmito místy může být velmi, velmi vysoké napetí. No a protože je mezi ""zemí" tel linky, a mezi "zemí" 230V vysoká napětí, tak toto napětí odpálí modem.Je jedno zda se napeti zvýšilo v 230V síti, nebo telefonní. Závěr? - Bleskojistku si musí namontovat každý sám, tak, aby v obektu byla jen jedna zem.

Anonym (3.9.2006 16:33:20)

Věřte - nevěřte! ;-)

Anonym (5.9.2006 13:49:57)

verit tomu muzes, ja jsem snad jeste dal a 512 od O2 mi jede 470Kb. o dva kilometry bliz jede 2Mb 1,8Mb, stejne jak v centru brna. jeste nevim jestli budu zvysovat na 4096/512 nebo 2048/256 ale u te dvoumegovky si jsem temer jisty ze tech 1,8 pojede

Petr (8.9.2006 21:36:52)

Jsem od útředny 6,8 km a mám O2 Internet Express 512/128 realná rychlost okolo 420kb/s, údajně by fungoval i 1024/256 - ten však není v nabídce. Základní parametry jsou délka vedení, útlum... obecně kvalita vedení a z toho možná rychlost synchronizace DSLAMu a ADSL modemu ==> záleží i na typu modemu = nyní mám DLINK ten se synchronizuje OK, dříve jsem měl Draytek ten měl obrovské problémy = neudržel spojení