Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > http://www.lupa.cz/clanky/o2-internet-komplet-prilis-omezena-volnost/nazory/160923/ Rád bych taky přispěl to tohoto tématu, a to z pohledu technika bývalého Českého Telecomu, u kterého pracuju 11 let, ale nevím jak dlouho ještě. Možná si teď budete mys

http://www.lupa.cz/clanky/o2-internet-komplet-prilis-omezena-volnost/nazory/160923/ Rád bych taky přispěl to tohoto tématu, a to z pohledu technika bývalého Českého Telecomu, u kterého pracuju 11 let, ale nevím jak dlouho ještě. Možná si teď budete mys

lol (11.10.2006 17:19:54)

http://www.lupa.cz/clanky/o2-internet-komplet-prilis-omezena-volnost/nazory/160923/ Rád bych taky přispěl to tohoto tématu, a to z pohledu technika bývalého Českého Telecomu, u kterého pracuju 11 let, ale nevím jak dlouho ještě. Možná si teď budete myslet že kecám, ale bohužel je to úplná pravda. 1. Práci u Telecomu plánuje počítač. Používá se software JEF (jednotná fronta). Systém technikovi rozplánuje pracovní dobu na tzv. časová okna. Tam se naskládají jednotlivé akce, zřizování, rušení, poruchy. Prostě v tolik a tolik sedneš do auta a pojedeš tam a tam. Opravíš nějakou poruchu, máš na to určitý čas (většinou 45 minut) a jeď jinam. Propoj někde něco na rozvodu. Máš na to čtvrt hodiny. Pak jeď jinam a udělej přeměnu telefonní linky na ISDN. Máš na to hodinu a jeď dál. Zřízení telefonní linky se často provádí tak, že na každém úkonu (propojení na hlavním rozvodě, propojení v síti, natažení přívodu, dodání koncového zařízení) pracuje někdo jiný. Že jedeš tam, pak o 50 km jinam a vracíš se zase zpátky na další práci v tom samém místě to je každému jedno. 2. Opravy poruch nejdou časově normovat. Jednou zapojíš omylem vytaženou šňůru do zásuvky, jindy měníš 20m kabelu po fasádě, jindy lezeš po sloupech a hledáš přerušené vedení na trase. Jak dlouho ti to trvá na to nikdo nekouká. Máš na to 45 minut, maximálně hodinu a nazdar. 3. Technici Telecomu mají doma sklady. Zrušili nám kanceláře, dostali jsme PDA, do kterého se ráno přihlásíme a vidíme, kam kdy máme jet. V tom se potvrzují jednotlivé akce. Materiál se objednává taky přes to. Chodí nám to na nádraží na balíkovou poštu, tam si to jezdíme vyzvednout (na nafasování balíku máme 5 minut). Doma si to dáme do sklepa (máme za to hmotnou odpovědnost). Věci si průběžně doplňujeme do takového kovového trezoru v autě. 4. I my musíme volat na bezplatné linky. Opravuji třeba ADSL a potřebuji změřit na vedení odstup signál/šum. Zavolám tedy určité číslo, kde jsou operátoři, kteří by toto měli řešit. V lepším případě dostanu hlášku VŠICHNI NAŠI OPERÁTOŘI VYŘIZUJÍ DOTAZY ZÁKAZNÍKŮ, KTEŘÍ SE DOVOLALI PŘED VÁMI. ČEKEJTE PROSÍM........ A hudba. Ještě že ji změnili. U té původní melodie už jsme si vymysleli i slova. "Fronta, fronta, fronta tam, fronta fronta, fronta. Fronta fronta fronta tam, dozadůůůůů, ona je tam fronta....". Připadalo mi to jako provokace. Čekání na volného operátora trvá 20 minut i déle. Časová norma na opravu je 45 minut, maximálně hodina. Na stejné lince nám jsou schopni oproti osobnímu číslu (evidenční číslo každého pracovníka firmy) říct i ty hesla. Většinou ale dostáváme hlášku VŠECHNA NAŠE PRACOVIŠTĚ JSOU OBSAZENA. ZAVOLEJTE PROSÍM POZDĚJI. A to trvá třeba půl dne. Prostě pomoz si jak umíš. 5. Pokud zákazníkovi nejde nainstalovat ADSL, bývá často problém v paralelce. Linka musí nejdřív do splitteru, ve kterém je dolní propust. Přes tuto propust musí být napojeny všechny telefony. Pokud ne, vstupuje VF (ADSL) signál do telefonních přístrojů. To jim sice nevadí, ale impedance telefonního přístroje je (i v zavěšeném stavu) pro tyto frekvence (řádově stovky kHz) velmi malá. Tyto paralelní přístroje před splitterem představují pro ADSL signál téměř zkrat. ADSL modem tak vůbec nesynchronizuje, dokud se paralelky nepřepojí za splitter. Jemomže co má dělat člověk, který má doma víc zásuvek? Musí někdo přijet, dát splitter tam kam patří (do místa kde se rozbíhají paralelky) a propojit další vedení k modemu. Toto máme lidem účtovat jako MARNÝ VÝJEZD. Pokud zákazníkovi odejde např. po bouřce modem, čím to má vyzkoušet, jak zjistí kde je chyba? Zavolá tedy na poruchy. Než se to dostane k nám, trvá to 14 dní i déle! My tam přijedeme a připojíme jiný modem. Přípojka chodí. V tu chvíli máme zákazníkovi naúčtovat 590Kč za MARNÝ VÝJEZD a poslat ho do prodejny, aby s ním vyřídili reklamaci modemu. Ta trvá cca 14 dní. Pak mu zavolají že modem je zničen po bouřce a ať si koupí jiný. Takže já mu mám po 14 dnech čekání službu předvést, naúčtovat mu 590Kč a poslat ho ještě do prodejny. 6. I když je paralelka provedena ve stoupačce rozvodu a udělali ji kdysi technici Telecomu, nebo je spoj uzamčen v rozvaděči, nezájem. Vinen je zákazník. Marný výjezd a nazdar. 7. Na volný čas techniků nikdo nekouká. Práci řídí počítač, když je třeba, rozplánuje práci od 7 ráno až do večera a nikdo se nás na nic neptá. Že máte odpoledne něco v plánu, nezájem. Když to systém naplánuje, zůstanete v práci. Vedoucí nám vyčítá že po pracovní době vypínáme mobily. Řekl jsem mu to naplno, že pokud bude vyžadovat trvale zapnuté, že tímto porušuje zákon a ukázal mu ho v Zákoníku práce. A že na něj podám trestní oznámení. Pak byl teprve klid. Pokud budu na příjmu 24 hodin denně, mám úplnou jistotu, že mě budou pravidelně o víkendu posílat do práce. 8. I přesto, že práci už nemá téměř kdo dělat, firma propouští další a další techniky. Už teď je nás pár a makáme od rána do večera. Některé práce zadávají externím firmám a platí jim za to plno peněz. Ale vlastní vyškolené techniky propouštějí. 9. K tomu všemu nám ještě vyčítají, že ve volném čase máme chodit PRODÁVAT. Prostě nabízet lidem telefony. Jednou mi vedoucí řekl, že když jsem byl na tom koupališti, že jsem měl vzít s sebou telefonní přihlášky a začít je tam lidem rozdávat. Přitom stačí někde zaparkovat a lidi hned začnou chodit a ptát se, jak ZRUŠIT PEVNOU LINKU. 10. Navíc nám chtějí dát GPS do aut, aby viděli, zda nekecáme a plníme plánované časy. Tedy jestli k zákazníkovi jezdíme včas. Jestli jsme byli přesně v tu dobu tam a tam. Že to s tím zákazníkem nikdo předem nedomluví, to je každému jedno, to je náš problém. Ti lidi na nás v lepším případě zůstanou koukat a v horším nejsou doma. Když se k nám chovají tak sprostě, mám v plánu sledování auta zamezit. Ať už odstíněním antény, nebo pomocí rušičky. Ať se staví třeba na hlavu. 11. Řeknu vám naplno, že většinou přijdu domů a nemám náladu na nic, a jdu si rovnou lehnout. A druhý den znova. Můj plat se pohybuje kolem 11-13 000Kč, podle plnění. 12. Obchodníci Telecomu kudy chodí tudy lžou. Už zase začínají nabízet naprosto nepotřebné (kromě provoleb do ústředen) ISDN! Kupte si ISDN, budete mít ČTYŘI ČÍSLA! ČTYŘI ČÍSLA A DO 2 VTEŘIN NA INTERNETU! Že jde o trochu rychlejší dial-up, že dvě z těch čísel nejdou vyvést na analogový výstup, že výstupy neutáhnou více paralelek, že zařízení ISDN odchází po bouřkách a jsou velmi drahá (ISDN Fritz modem dodnes za 5000-no nekupte to!) o tom samozřejmě mlčí. Takhle oblbujou lidi a pak to dají nám. My to máme lidem vysvětlit a zapojit. Hodinu-a nazdar! Když to těm lidem (logicky!) rozmluvíme, obchodník na nás řve, že přišel o provizi. 13. Teď máme začít instalovat IPTV. Na propojení vedení, instalaci splitteru, ADSL modemu, natažení vedení k TV, instalaci IPTV Set-top-boxu a předvedení služby nám dají 1 HODINU. Už nevím co si o tom všem myslet. 14. Externí dodavatelské firmy jsou nuceny pracovat v JEFu, tedy taky podle těch časů. Výsledek je logický. Postupně spolupráci s Telecomem ukončují a práci na čas jim začínají pomalu ale jistě házet na hlavu. Tak takhle to u nás funguje. Radši nebudu psát dál. Už déle přemýšlím o tom, že odejdu od této zlodějské firmy a najdu si jinou práci. Mám kamaráda u jedné elektro firmy, možná by mě vzal, ale musel bych si rozšířit vyhlášku 50 na VN. Můj obor je sice úplně něco jiného, ale dá se postupně překvalifikovat. Nakonec, dělal jsem EZS, EPS, telefony, internet a nějaký čas jsem pracoval u jedné firmy jako elektrikář. Ale jen na NN. Oni dělají leccos, od VN až po slaboproud. Nakonec, čím víc toho člověk umí, tím lépe. Ale od té zlodějské firmy nejspíš odejdu. Technik je ten, kdo kouká zákazníkovi do očí, a koupí to od něj z první ruky. Nemám v plánu skončit v blázinci.

MUDrC (11.10.2006 17:58:52)

Přestože jsem v posledních dnech rýpal do O2 a zejména do techniků, naprosto Vás chápu. Já sám jsem servisní technik a programátor, ale naštěstí z oboru MaR (měření a regulace). O tolik lepší to zase není, ale vím, co dokáží takové firmy jako O2. Bohužel normální člověk nemá na koho jiného nadávat. Jak sám píšete, obchodníci se ze všeho vylžou a jiný kontakt není k sehnání. Proto radím - zveřejněte alespoň e-maily zodpovědných lidí.

Anonym (11.10.2006 18:27:31)

Abych se Vrátil k Vaší připomínce o zbytečných výjezdech - mám tu čest být díky tomu, že zařizuji sem tam nějakou linku či internet rodinným přílsušníkům a známým - mít jejich zpětnou vazbu z Vašich návštěv a věřte mi, že z toho co vím, jsou průtahy a zbytečné výjezdy ve značné míře vinou techniků.... např. když technik vyjede a zjistí, že záskuvka je od modemu vzdálena více než deset metrů což je standartní délka do které v rámci zřízení technik třeba O2TV zapojuje v ceně - tak co udělá ? no zákazníkovi řekne - tak si to tu nechte natáhnout a pak mi zavolejte ! no jelikož se jednalo o příbuzného málem jsem omdlel :-) Správný postup je, že zákazníkovi natáhnu kabel dle libosti a co je nad rámec ceny mu prostě vyfakturuji ( předtím se ho samozřejmě zeptám zda-li s tím souhlasí ) jelikož to byl toho dne první zákazník nepadá v úvahu, že již všechnu kabeláž vypotřeboval během dne..... a takových zkazek mám opravdu spousty.. když máte zájem - napište na oddělení našich stížností - jistě Vám nějaké " vzorky " rádi poskytnou. Co se týče časových norem... mým laickým odhadem... mám s instalacemi a elektrikařinou své zkušenosti praktické.. se dají tyto činosti v rámci nastaveného času stihnout. a pochybuji, že když je nestihnete a doložíte důvod porušení časového harmonogramu bude Vás za to někdo perzekuovat ředitelskou důtkou. Neznám moc lidí ve firmě, kteří by v práci nebyli déle než je jejich pracovní doba, ale neskuhrají o tom každý den a berou to jako součást práce, kterou chtějí vykonávat. Po bitvě je jistě každý generál, ale Vám pane kolego doporučuji viz výše najít si zaměstnání, které Vás uspokojí nebo se s tím, že v zaměstnání je třeba nutno i pracovat a myslet smířit. Co se týče Vaší zkazky o příkazu či poznámky Vašeho nadřízeného, aby jste na koupališti rozdával přihlášky na zřízení čehokoli - nezlobte se, ale tomu opravdu nevěřím, ale jako pokus o povídku to bylo dobré. S pozdravem Zaměstnanec Telefoniky - O2, Czech republic a.s.

Anonym (11.10.2006 19:56:44)

Tak to vidíte, každý máme nějaké známé. I já znám několik lidí, kteří pracují pro O2 a je pravda, že si takto nestěžují. Ale proto, že se bojí někde něco říct! Mimochodem, pokud dotyčnou osobu neznáte, předpokládám, že jste to dle rukopisu nepoznal, pak musím konstatovat, že jste místy až drzý. Jak můžete pisatele takto hodnotit? Osobně si myslím, že jste firmě zavázán např. za dobré místečko, které by jste jinde nedostal. Pokud to tak není, omlouvám se. Nechci být jako vy. Poslední poznámku mám k plánování a času na opravu. Pokud systém plánování opravdu funguje, je to dobré. U O2 si to tak úplně nemyslím, viz jiné články v diskusích. Ovšem časový limit na složitější opravy je nesmysl, který pracovníka pouze stresuje, snižuje kvalitu práce a právě způsob jednání se zákazníkem. Daleko lepší a kvalitu zvyšující je rozumný systém kontrol. Nejsem pracovník O2, ani konkurenční firmy.

Pavel (11.10.2006 21:14:04)

Me se libi od reakce na puvodni clanek to jak onen clovek zuri ze se jedna o pribuzne ale jak je to obycejny zakaznik tak byse asi nerozciloval s O mam svoje skusenosti. A dale jak se rika ze vse ridi pocitac "konecne je to tady clovek posloucha stroj" tolik roku jsme se toho baly a najednou je to tu. presne vim o cem mluvim kdyz jsem reklamoval nemoznosti zrizeni ADSL . 2 technici premerovali line myslim tim ze jeden byl na ustredne druhy u me a oba svorne konstatovaly ale vy mate propustnost 6 Mbit proc vam to nedaj ? Ze pry to dodaji do systemu a a ze za 2 dny si mohu zazadat. Ó jake bylo moje prekvapeni kdyz mi bylo zdeleno ze system zamitl. Citace podpory "kdyz oni ty technici jsou tolik uplatni za penize vam napisi cokoli !". No co si o takove firme myslet no reknete P.S a klidne napisi email protoze to co rikam je pravda

Anonym (11.10.2006 21:28:28)

Věřím, ani já nelžu. Zaměstnanec (spokojený) O2 se tady v diskusích obvykle hned prozradí i když to nenapíše. Vždy, když o něco opravdu jde také uvádím e-mail. Ale od té doby, co jsem byl nucen jednu e-mailovou adresu zrušit pro totální zahlcování SPAMem jsem trochu opatrnější.

Anonym (11.10.2006 21:40:22)

no jsem pisatelem - predchoziho clanku na stiznost naseho technika teple mistecko rozhodne nemam a pracuji od rana do vecera - ale prace me bavi. kdybych nechtel pracovat nejdu si urcite jine - pohodlnejsi a plat o moc vetsi nez pan kolega stezovatel urcite nemam - kdyby to nahodou nekoho napadlo hezky den vsem... a spokojenost s nasimi sluzbami :-)

Anonym (11.10.2006 22:05:53)

Nechci Vás odrazovat, ale z vlastní zkušenosti vím, že i když práce opravdu baví, nedá se vše tolerovat. Nebo alespoň ne do nekonečna. Časem pak člověk může dopadnout jako autor článku. Doktoři tomu říkají Stres. Ať se daří.

Stodman (17.1.2015 11:29:34)

To mohu potvrdit. Bohužel náš technik, autor původního článku, 17.února 2014 zemřel. Nedožil se 39 let. Až do konce pracoval pro O2, v posledních letech jako zaměstnanec jeho subdodavatelů. Čest jeho památce.

Pavel (11.10.2006 22:02:25)

Je to sranda to tu cist:o) Jsem na to upozornil znameho z O2 ktery hned reagoval a co se z toho neudelalo. Myslim, ze technik docela prehani, ma v necem urcite pravdu, ale copak by bylo normalni dat technikum neomezenou volnost a davat jim praci a at si ji udelaji kdy chteji? To je jako by ve fabrice, kde maji objednavku na milion kusu nemeli normy a lidi si delaji pet kusu za den. Blbost - hranice musi byt a bohuzel je vzdy prisna. Nechce to delat at jde pryc, kdyz ma mistecko u znameho mozna. Jestli mu to nevyhovuje vubec byt nekoho podrizenej a plnit to co se vyzaduje po dalsich, tak at je na samostatne noze. Historka s koupalistem je dosti usmevna. Jednou tam pise, ze ma vypnutej mobil po pracovni dobe a pak ze sef mluvi o koupalisti - jak se o tom dozvedel? Rusicka GPS je taky videt, ze nechce byt neci podrizenej, kdo se chce krejt a nechce byt viden obvykle to ma duvod - ze by opravdu neplnil jak ma? Jestli jsou pravidla tak se jich by mel kazdy drzet, kdyz ne, tak ma sanci dat vypoved. Pokud je dobry a mysli si, ze muze byt ohodnocen lepe, tak by mel najit misto preci jednoduse, ... No mohl bych pokracovat, ale radeji pujdu spat, nez resit ty kteri si stezuji nekde do vetru a neresi to na primo.. Takove miluju.. Loajaliat firme taky nic nerika ze?...

anti (15.10.2006 20:43:38)

Ty seš asi taky pěknej vosel,oháníš se loajalitou a vůbec divné řeči vedeš....kapitalismus je o něčem jiném,než dělat z lidí otroky...to bychom pak asi nemohli divit různejm vítěznejm únorům!!!!Kecy:" nelíbí se ti to,můžeš odejít atp...:-)", no to jsou moresy ubožáků z naší upatlané postbolševicko feudální společnosti:-)...myslím,že v opravdu fungující kapitalistické společnosti bys s tím nepochodil(za tu samozřejmě nepovažuji USA),nevím jestli ti něco říká slovovo "trh práce","kvalitní lidské zdroje"atp. :-) m.j. přiznal ses,že seš bonzák :-).....asi ti to zůstalo z let před listopadem....

vb (11.10.2006 20:06:32)

Když máš pracovní příkaz na 1 hodinu, tak tam nemůžeš blbnout s nějakýma průvrtama a lištováním 3 hodiny, nedej bože dovolávat se na 800 s případným problémem, protože potom nebude problém jenom v tom že nesplníš termín, nebudeš mít odměny, tvůj šéf nebude mít odměny, šéf šéfa nebude mít odměny, ale bude velký problém v tom, že přijdeš pozdě k následujícímu zákazníkovi který na tebe čeká protože si vzal dovolenou, a to je problém. Kdyby se k zákazníkovi přišel nejdřív někdo podívat, a zjistil co je potřeba a co je reálné. Např: slibovat zákazníkovi že se bude moci dívat na dvou televizích na různé programy s jedním setopboxem je nesmyslné, prodejce O2 mi tvrdil že STB má zabudovaný Hadr , hmm to jsem nevěděl, co všechno umí ISDN ani nemluvě, něco jako malý pepíček který vidí reklamu na tampón a udělá si z toho obrázek jak je to parádní věc, dá se s tím plavat,lyžovat,jezdit na kole prostě super. Už jenom slíbit hodinky s vodotryskem jenom aby to prodali, hmm tam budou provize. Technik je ten co si všechno u zákazníka vyžere, nesmí nic kritizovat hned letíš,omlouvá se zákazníkovi za nesmyslné a nereálné sliby "prodejců", hasí to jakýmkoliv schůdným řešením s rizikem okamžité výpovědi protože to není podle směrnice, i když z toho nemá už od tak naštvaného zákazníka ani korunu, potom přijde domů a dává se psychicky dohromady aby byl schopen dělat něco užitečného alespoň doma, ujišťuje se že všechno udělal, odepsal, vypsal,

Anonym (13.10.2006 21:03:48)

Instalace a kofigurace modemu, instalace a konfigurace STB, 2x průraz do 30 cm., natažení 15 m. kabelu, ukončení RJ nebo zásuvkou, seznámení zákazníka s funkcemi, administrativa, na to vše 1h. No, klobouk dolů před Vámi, pane kolego, když tvrdíte, že se vše dá ve stanoveném čase stihnout. Z Vás by měla Strana radost - a tak tedy vzhůru s Vámi do další pětiletky!!!

Honza (21.10.2006 13:35:24)

"když máte zájem - napište na oddělení našich stížností !" Tak to vřele doporučuji, v takovém případě totiž máte okamžitě po problému, protože vás z některých odpovědí trefí šlak!!!! Jdi do pr....dele i s oddělením stížností a zákaznickou linkou!!!! Evidentní ocas, jehož jediným problémem je vypíchlé oko propiskou, po té, co usnul nad výkazem.

Anonym (24.10.2006 22:11:46)

bež se za roh vyliskat.... a pořádně!!!!!!!

Anonym (11.10.2006 18:27:10)

Dobrý den, Vážený pane kolego, chápu Vaše potíže a názory i osobní zkušenost, ale dovolím si reagovat. Nějaký ten čas již u ČTc dnes O2 pracuji jako prodejce na Telfonickém centru služeb ( dnes jako trenér.) Aplikaci JEF nepoužíváte měsíc, ale již pěkně dlouho. Na tom, že Vám systém či program naplánuje pracovní dobu nevidím nic špatného.... Nesetkal jsem se osobně a s techniky se vidím každý den s podobnou reakcí či zkušeností jako máte Vy a obávám se, že všemu co jste napsal docela nevěřím. Věřím tomu, že Vám nadřízený a firma, která Vás platí přiděluje práci a stanoví čas za jaký ji máte odvést. Chápu, že se může stát, že za pracovní den máte spoustu výjezdů a práce a stane se, že se můžete na jedné ústředně potkat s jiným kolegou na podobné či stejné práci. Věřím tomu, že některé věci Vám ne zcela vyhovují, ale takový již kapitalismus je. Osobně Vám přeji, aby jste si našel zaměstnání , které plně bude vyhovovat Vašemu nasazení a kvalifikaci. Co se týče mne tak to vidím trochu jinak. Osobně mne již před dávnou dobou překvapilo jak málo naši technici ví o všech krocích a aspektech zřizování linek a služeb. Je pravda, že k přepojení palarelky či zapojení ISDN to až tak nepotřebujete, ale to co slyším v reakcích našich zákazníků na návštěvu našich techniků u nich bych Vám snad ani slyšet nepřál. Nejenže nic nevíte o tom, jak který systém funguje, ale bohužel kolikrát nevíte ani nic o tom jak tu kterou činnost, která je náplní Vaší práce provést. O slušném chování či komunikaci se zákazníky raději opravdu pomlčím. Je zajímavé, že když firma před myslím dvěma lety hromadně propouštěla techniky tak se žádný velký otřes nekonal a, že jich odešlo opravdu hodně. Příčinu vidím ve " staré struktuře " pracovníků, kteří si prostě zvykli na svůj standard - ráno kafíčko pak pár telefonků - dva tři zákazníci a padla... a bohužel se tomu, že v práci se "občas" i pracuje nebyli schopni přizpůsobit.

Zajda (11.10.2006 21:37:33)

Nedělám u telecomu ale na základě svých zkušeností v předchozím zaměstnání si dokáži vytvořit jasný obrázek procesů ve firmě. Systém je špatný pokud umožní tak nehospodárné nakládání s časem a prostředky. Je celkem normální praxe že u velkých firem jako O2 plánuje výjezdy nějaký informační systém. Proti tomu nic nemám a naopak vítám. Ten má sloužit ale k zefektivnění práce a úspoře prostředků. A ne naopak. Ten program má sloužit firmě a technikům a ne firma jemu. Co takhle popadnout x servisních výjezdů z jedné určené lokality a zaměstnat tím jednoho technika? Takže napojení na GIS. Co takhle brát v systému spíše důraz na položku problém vyřešen než vešlo se do časového limitu? Vy víte kulové co je to drsný kapitalismus. Ten je taky o trhu práce víme? A pokud budete zacházet s pracovníky takto, tak ti co mohou najít nové zaměstnání se vám rozutečou a ti co už ho těžko seženou vám pomřou na infarkt. Outsourcování servisní aktivit externím firmám bude mít za následek akorát další bordel a nekvalitní služby zákazníkům. Ad. znalosti techniků. Ono se velmi dobře sebevzdělává po náročné šichtě a velmi dobře přemýšlí ve stresových situacích. Komunikujte si pak slušně se zákazníkem když už po 10té potkáváte právem rozčileného zákazníka jež je na vás hrubý. Vše souvisí se vším. A tak i tlak kladený na pracovníky se odráží v jejich psychickém stavu a jednání se zákazníky. Můžete se zeptat vašeho podnikového psychologa. Staré struktury už byly vyhozeny dávno. Ti pohodoví soudruzi odešli hned jak se začly v masovém na začítku devadesátých let zřizovat pevné telefonní linky. Druhá část odešla v první vlně ,,optimalizace". Zájemce o bližší studium těch co tomu velí doporučuji následující odkaz http://www.dfens-cz.com/search.php?rsvelikost=jr&rstext=all-phpRS-all&rstema=10&stromhlmenu=10

Anonym (12.10.2006 13:59:14)

ty si pouhý chudák, co tom nic neví a myslí si že on jediný má svou pravdu a ostatní jsou hňupi. zjisti si jak to opravdu funguje!!!! s tebou bych si chtěl promluvit osobně...........

Anonym (13.10.2006 14:34:56)

Vážený pane kolego je jasné, že sedíte na zadku někde v kanclu a zdaleka netušíte co se v terénu děje :-((( a to co kolega technik napsal je čistá pravda. Technik O2.

Anonym (13.10.2006 20:54:32)

Vážený pane kolego, můžete zde, na tomto fóru porovnat svoji mzdu s prací technika u O2, technika, který denně vyjíždí mezi zákazníky, pracuje jako hromosvod, setkává se s novými a novými problémy, zatímco Vy pracujete podle předem narýsované šablony a nezatěžujete se např. plněním pracovních norem, dodržováním časových harmonogramů atd. A mimo jiné - prodejci na telefonickém centru služem ví "úplný kulový", prostě jen měli kliku, že prošli výběrovým řízením, a šroubovák podle nich slouží na vyšťournutí šutru z boty

anti (15.10.2006 20:33:29)

Bohudík už nejsem zákazníkem O2 ale zkušenost mám takovou,že tzv. obchodník mi kdysi(asi 4 dozadu) do očí tvrdil,že jediným řešením pro mě je ISDN a že ADSL se během jednoho roku ještě v našem městě neobjeví!!!Měsíc po zřízení ISDN bylo u nás ADSL zprovozněno!!!!!Když jsem navštívil jeho organizaci a toto mu vytknul,vysmál se mi...opravdu jsem měl velice blízko k jeho inzultaci...asi po půl roce jsem zaplatil pokutu a přešel na WI-FI.....naopak když jsem si před rokem zřizoval znova pevnou linku a IE Express technik byl mimořádně ochotný!!!!!!Proto se ani nedivím,že většina lidí dealery opovrhuje!!!!!!!!!Nyní po roce jsem přešel k CRa a jejich přístup je doopravdy o něčem jiném,než přístup kyslíkářů z TCS.......

q (12.10.2006 14:58:51)

to je tu najedou "obchodniku" z modreho prdu :-)))

Anti O2 (12.10.2006 22:07:52)

Ty jsi uplnej magor. Za 13000 ?????? To bych ani nevstal do práce. Nechci ted tady rikat, jakej jsem frajer a ze mam víc, ale za tuhle drinu bych teda pozadoval vo hodne vic.

dodatek (13.10.2006 21:21:01)

má ve všem pravdu, navíc je velký problém se naobědvat, není čas jím nepravidelně a to v dobrém případě v 15 v horším v 16 na oběd, měsíčně musíš pravidelně podepsat papír jako že jsi ty obědové přestávky měl, nelíbí se ti to běž, kdysi byl v tv pořad o železničářích, v jakých směšných podmínkách pracují za minimum, z nostalgie a také proto že je to jejich život, baví je to. Žasnul jsem, ale teď si uvědomuji, že jsem ten samej trouba. Doufám že se ozve nějakej kornout z managementu, že to není pravda , že má oběd pravidelně a může si v podnikové jídelně vybrat z deseti možností. už nějakej čas je to na hraně šikany.

Pájík (14.10.2006 10:16:38)

Abych byl nazačátku upřímný, já sedím na zadk v kanceláři (nejsem ale obchodník a jsem rád - jsou mi proti srsti). Podobnou práci jsem dřív dělal, takže vím o co jde. Pohádku o prodeji na koupališti teda ale vůbec nevěřím. Nicméně vám pane kolego zcela věřím, protože vím, jak tyto systémy pracují. Sám se vám snažím ulehčovat práci filtrováním zákazníků, kteří mají poruchy s ADSL. Obchodníci velice často nevědějí co dělají! Jejich práci (změny služeb, zjišťování stavu objednávky, apod.) přepojují na nás na ohlaovnu poruch a pak to právě dopadá tak, že naše linka je nedostupná. Já tedy osobně vidím opravdu hlavní problém v obchodnících (omlouvám se těm slušným, co dělají to co mají) - neříkají pravdu, neříkají úplnou pravdu, někdy lžou úmyslně, někdy nevědomky. Ale pro ně je nejlepší nezabívat se dotazy. Pro ně je hlavní zdroj příjmu PRODEJ, a většinou za každou cenu. Být vámi pane techniku, tak se na to vyprdnu, protože za to to nestojí. Problémy budou stále, dokud se nezačnou obchodníci chovat slušně!!!

AAA (15.10.2006 10:22:26)

Praktiky obchodníků O2 se začínají neskutečně podobat prodejcům autobayarů AAA. Nesnižovali v těch bazarech stavy ??? To by vysvětlovalo tu odbornou neznalost.

Anonym (15.10.2006 17:59:11)

Ano, dělám u konkurence a problém je opravdu v tom, že obchodník ( některý) slíbí COKOLIV ... :-((

Anonym (15.10.2006 18:28:04)

Nejlepší jsou externí obchodníci, co nabízí za tu firmu, která tu chvíli platí největší provize. Mají průkazku TO2, GTS, ČRa a vybírají si, za koho se jim v tu chvíli vyplatí nejvíc kopat.

Anonym (15.10.2006 20:22:00)

Vidíte, mě kdysi strašně vytočil člověk, který na podzim prodával brambory a v zimě speciální software pro zubaře. Pokud se dalo věnovat jinému výhodnému kšeftu, neváhal jediný den. Že by opět přeběhl?

MATRIX (17.10.2006 08:12:27)

Hochu, přitvrď , a uber plyn. Já už se k tomu chovám jako k MATRIXU, je to jenom stroj a soft, já jsem mnohem rychlejší, a cokoliv nestandartního ten systém rozhodí. Otočil jsem se o 180 stupňů, a přestávám žehlit průsery slibotechen.

y2k (17.10.2006 10:29:24)

Ano ano, jak jsem několikrát říkal a říkat budu.... Telecom je, byl a bude jeden velký bordel na kolečkách... to nezmění ani proradný Španěl, který jej koupil. Co se týče obchodníků, tak to je svoloď těch nejhorších vyvrhelů, které naše prvobytně pospolná společnost skýtá. Většinou jsou to Ti debílci či andílci (jak spívá Daniel Landa), kteří prostě nechtějí makat, ale chtějí být něco víc, než ostatní lidé. Zpravidla jediné co umí je dobře sedět na své kancelářské židly po co možná nejmenší dobu. Pak někoho pomocí svých lží, nepravd a výmyslů úmyslně uvedou v omyl, což bych nazval spíše krádeží....... A těchto managerů, vedoucích vedoucích, obchodníků, obchodních zástupců a prostě ostatních nepotřebných zmetků je bohužel naše vlast již přesycená. Bohužel, Telecom asi až na pár výjimek (které tvoří asi většina rukama pracujících lidí) oplývá jen těmito zmetky. Proto, ruce pryč od nich a raději snad i WIFI, nebo cokoliv, než dávat peníze těm pacholkům.......

Anonym (17.10.2006 13:36:17)

Tak když se na to podíváme s jistým odstupem, který z národních poskytovatelů (těch větších) není bordel? A z těch regionálních? Nechci tady s nikým flamovat, že zrovna jeho ISP je super a nikdy s ním žádný problém neměl, ale řekl bych, že většina také v podstatě je "bordel na kolečkách". Samozřejmě, nevylučuji, že nemůžete mít dobrou zkušenost s vašim ISP:-) Třeba já mám dobrou zkušenost jak s TO2, tak s bývalým Contactelem.

Anonym (17.10.2006 13:40:52)

Pote co jsem si to precetl te vyhazov od O2 asi nemine

Pája (1.11.2006 05:56:49)

Vážený pane kolego,docela chápu vaši náladu.Pracuji u podobné firmy jako je O2 .Naše firma spoustu věcí kopíruje od té vaší.V něčem jsme dokonce dál.GPS v autě je naprostou samozřejmostí.Spousty nesmyslných požadavků a příkazů navzájem si odporujících také.Připočtěte k tomu to že vedoucí od té nejnižší úrovně se snaží jak už je v česku zvykem být daleko papežštější než sám papež a už tak debilní příkazy ještě více modifikují aby se zavděčili a udrželi si svou pozici.Prostí technici se pak mohou zbláznit.Nejde o množství práce jako spíše o pohodu na pracovišti.Stres je naším každodenním společníkem .Být v práci déle než je oficielní pracovní doba,samozřejmě,že za stále stejný plat je také samozřejmostí.Na případné reakce slyšíme odpiověď typu ..no a co?Víte jak dlouho jsem v práci já...Zapomenou ale podotknout že za plat který ten náš převyšuje nejméně o 500%.O tom,že oni sedí za stolem u PC na rozdíl od nás kteří pracujeme v terénu .Většinou tvrdě fyzicky při odstraňování poruch na kabelech.Ty jak ví každý jsou v zemi a dostat se k nim za pomocí krompáče a lopaty dá většinou zabrat.I já se chystám po třiceti letech změnit zaměstnavatele.ne k vůli práci,tu jsem si vybral a i když není s nejlechčích a ani nejlépe placená mám ji rád.Odejdu s důvodu přístupu nadřízených k nám.ani já totiž nedokážu žít stále ve stresu,vyplňovat nesmysly do formulářů,reagovat na e-maily s protichůdnými příkazy a ještě to vše vysvětlovat svým podřízeným a našim zákazníkům.Nosit na montérkách jméno firmy a být na ni hrdý je jedna věc-dělat se sebe debila druhá.Firmy tak přichází o lidi kteří něco dovedou a na jejich místa se dostává materiál díky kterému pak zákazník šílí a volá televizi Nova a podobně.Být špičkovým managerem znamená nejen vydělávat pro firmu miliony ale také najít takový přístup k zaměstnancům aby byli opravdu hrdi na to kde pracují.Pak jejich loajalita nezná mezí a dokáží odvézt daleko větší výkon než je po nich požadován a často za stejné peníze.Řečeno slovy klasika...a vo tom to je..Vám pane kolego přeji hodně štěstí a co nejdříve zaměstnavatele který si vaší práce bude vážit a kde i vy budete spokojený.Hodně štěstí. Pája