Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Rok bez pevné linky a ADSL

Rok bez pevné linky a ADSL

Anonym (2.1.2007 00:00:00)

Uplynul už rok a pár dní od doby, co jsem bez pevné linky. Ačkoli nejsem příznivcem pevné telefonie a dominantního pevného operátora, nijak jsem to neoslavoval. Pevná linka mi vůbec neschází a ani v dobách, kdy jsem ji ještě měl, jsem ji využíval jen výjimečně.

Myself (2.1.2007 00:10:17)

boze to je desnej blabol

Anonym (2.1.2007 01:02:50)

Souhlasim, ubohost na Ntou

fobius (3.1.2007 19:51:22)

Článek mi při přijde jako osobní zkušenosti uživatele, nikoli jako žádná reklama. Myslím si, že autor není hloupý a dobře si spočítal (včas) co se mu vyplatí i jak se bude vyvíjet chování DSL poskytovatelů. Wifi či jiné bezdráty je dobrá (nikoli asi vynikající) technologie a pouze neznalost, či snaha ušetřit na její realizaci na ní pak vrhá špatný stín. Můj osobní názor, je takový že wifi se i přes prvotní investici do 6 až dvanácti měsíců rozhodně vyplatí, samozřejmě i s kvalitním poskytovatelem, někteří se chovají hůře, než telekom když zpoplatňují nadlimitní data. ADSL je dobrá technologie, avšak ne každý ji naplno využije. Mám obojí ADSL i Wifi pro ostatní lidi kolem. Možná ideální kombinace pro nás co nejsou na kabelu. Pokud tohle někdo dočetl až dokonce tak Vám chci vzkázat pouze jednu věc: Přemýšlejte, ušetříte a budete spokojení. Možná Vás jen čas od čas přepadne lítost nad ostatními. Není to myšleno jako útok, ale opravdu to tak cítím.

Miki (2.1.2007 21:50:43)

No tohle může napsat jen hodně zmanipulovanej člověk.No nic, asi ta reklama ... článek je podle mě naprosto přesnej a u mě, to proběhlo naprosto stejně .. Jen s tim rozdílem, že z dial sem šel na GPRS a z GPRS rovnou wifi ...

Pet (2.1.2007 00:40:16)

Pevná linka, chudinka, za nic nemůže. To já zase v loňském roce pořídil VoIP, a tahle "pevná" bez paušálu a s normální tarifikací je lepší než to volání z mobilu - mnohel vyšší kvalita zvuku, spolehlivost. Takže ta úleva je asi spíš od zbavení se telekomunistů.

Glow (2.1.2007 04:51:53)

Provozovateli serveru nevadi ze se tady zverejnuji takove blbiny?

Anonym (2.1.2007 07:58:24)

Náhodou já proti článku nic nemám. Je to popsaná skutečnost, jak ubohý byl a je v téhle zemi nástup internetu.

Anonym (2.1.2007 08:47:33)

jojo taky pouzivam voip od 802.cz a internet od cerberos.cz, celkove me to vyjde na 400kc mesicne a rychlost netu 16mbps.

dia-up (2.1.2007 10:08:55)

Jo, kdybych se býval dostal přes 40kbps, já měl max. 38,6kbps na 56 kbps modemu. už něco přes rok mám wifi, ať si rejpalové do bezdrátu píšou co chtějí o nespolehlivosti, já si nemohu stěžovat, za těch 14 měsíců 2 výpadky (plánované, hlášené), pingy max. 16 ms,

Anonym (2.1.2007 11:03:51)

I dneska není problém se připojit analogovým modemem rychlostí 28.8 kbps i méně. Ne všude má bývalý telekom dost kvalitní linky na to, aby to zvládlo více, nebo dokonce zvládlo nějakou xDSL.

wifi (2.1.2007 19:55:15)

No jo, ale u náš jsou nový dráty (90.léta) ,uložený v zemi a jsou až k ústředně. ADSL, IDSN dostupné, stejně dia-up chodil pomalu

Anonym (3.1.2007 19:00:25)

Nicmene ta pravdepodobnost ze se clovek tolik pripoji aspon na 40 je hodne vysoka. Navic pokud to jede pod 28 tak vetsinou je na vine spatna instalace doma. Paralelky nebo uhnily kabely ve skrinich. A nebo smula v Praze. Holt taky cajzli jednou nemajo vsecko. Maji jedny z nejstarsich kabelu v republice.

Jirka (2.1.2007 13:23:12)

Abyste se nedivil, až Telecom zveřejní nová čísla ke konci roku. A pak dál v letošním roce. Produkty O2 "Prodloužený víkend" a "Domů zdarma" jsou trumfy, které nikdo nemůže přebít.

pepa (2.1.2007 20:56:21)

Nejdražší je to co je zadarmo.Nejlevnější ADSL+povinný paušál za 1000kč to je opravdu trumf,který se nedá přebít.

Anonym (2.1.2007 21:57:01)

Jo, jo volat za dvacku celý týden z mobilu na pevnou je opravdu asi nejdražší... Jak dlouho za to budete volat jinde? Dvě minuty? Tři?

Anonym (4.1.2007 10:42:11)

Zní to sice hezky, ale ruku na srdce, kolik lidí ještě dneska volá z mobilu na pevnou? Já takhle volám max. jednou měsíčně (a to dost přeháním), a k tomu mi těch pár minut stačí. Nestačí jen rozplývat se nad tím, jak je to výhodné, ale jestli to vůbec v nějaké rozumné míře využiju.

HM (5.1.2007 01:02:11)

to je právě ono, víš...ty nevoláš, protože třeba nemáš komu nebo se ti to nevyplatí nebo já nevim proč...ale třeba ostatní nevolají kvůli tomu, že je to drahý...no a tohle je pro ně varianta, jak podstatně ušetřit. Ber to tak, že tu nejsi jen ty a dost lidí to třeba fakt přivítá a využije...good luck

Anonym (5.1.2007 11:09:45)

Já se v tom fakt neorientuju, kde je možné volat za dvacku celý týden z mobilu na pevnou?

Jirka (5.1.2007 12:47:17)

Právě že jen u O2 - samozřejmě jen ve vlastní síti. Ale leccos to vypovídá o skutečných nákladech na tuto službu. Kolik je pak zisk při běžném volání (mimo tuto nabídku) !?!?!?! 1000% ??

Eser (2.1.2007 13:55:30)

wtf?

Anonym (2.1.2007 13:57:10)

Informačí hodnota tohoto příspěvku není zrovna mimořádná...

haha (2.1.2007 16:35:22)

5,509 Mbit/s Rychlost stahování dat: 705,2 kByte/s Rychlost odezvy (ping): min 5,914 ms max 7,322 ms Ø 6,520 ms

jerky (2.1.2007 22:56:45)

clanek sice popisuje situaci celkem presne, ale takovej blabol bych cekal spis na jinym serveru :( Bohuzel se blaboly stavaji zde spis normou - nektere navic mohou ctenarum ve vysledku vic uskodit nez pomoci (namatkou treba clanek "Bez kodeku ani ranu apod.) Je mi jasne, ze cele je to zde postavene na snaze neco prodat, a je tezke ctenare kazdy den necim pritahnout, ale jak rikame my cestinari - von hier -bis hier

polarbear (3.1.2007 04:08:31)

článek fajn, ok..proč ne jen mi nesedí několik údajů.. tušim je tomu rok co ex-ČTc navyšoval 4x rychlosti, tou dobou byla nejpomalejší varianta ADSL 128/64 nkoliv 256/128 taky mi nesedí brzké zdražování paušálů několik měsíců nato, resp ono to sedí, ale v tom případě autor článku nemůže být bez pevné linky jeden rok, zdražení bylo tuším v dubnu/květnu a v červnu/červenci se z ČTc a ET stala Telefónica O2 Czech republic... :-) takže buď sem šoupnutej o jeden rok a pletu se, anebo autor článku špatně spočítal měsíce bez pevný linky... hezkej den přeju :o)

milan (3.1.2007 09:41:44)

v tom clanku jde podle me oto ze mate zrusit DSL pripojeni a prejit na Wifi a ne nejakej rok kdy udelali nejakou znenu v tarifech LOL

DonBahno (3.1.2007 15:56:52)

Telecom zvýšil čtyřnásobně rychlost ADSL v únoru 2006, tedy v době, kdy už jsem byl dva a půl měsíce bez pevné linky. V té době byla nejpomalejší varianta skutečně 128 kbps, jenže já měl Internet Expres zřízený v době, kdy nejpomalejší varianta byla 256 kbps. To navýšení, o kterém je v článku řeč, probíhalo v období červen-září 2005 - konkrétně v mém případě došlo k navýšení z 256 kbps na 512 kbps. Teprve od června 2005 začal Český Telecom nabízet ADSL o rychlosti 128 kbps. To, že jsem rok a pár dní bez pevné linky mám spočítáno naprosto přesně :-). K odpojení došlo 16. prosince 2005.

polarbear (5.1.2007 01:37:49)

aha, už mi to sedí

Forrest (3.1.2007 11:48:17)

Amen !!! Kdyby neexistovala technologie wifi, tak by byla situace dnes byla o hodne horsi. O2 ridi jen manageri, kteri se rozhodne nestaraji o rozvoj internetu v CR. Jenom vyuzili toho, ze jejich kabely vedou do kazdeho mesta v CR...za coz muze dlouholety monopol telecomu. Kdezto kazdy lokalni poskytovatel zacina z absolutni 0 - nikdo o nem nevi, nema ani zakladni infrastrukturu site...a presto dokaze nabidnout o hodne lepsi podminky nez O2 nepripada vam to na hlavu postavene? btw: pro "fanousky" O2 - sledujete TV? vsechny ty reklamy (v cene hodne milionu korun) jste zaplatili VY, preju hezke pokoukani!

Anonym (4.1.2007 07:14:04)

jenomze ho nikdo nenuti poskytovat sluzby i tam, kde se to nevyplati, nema regulovane ceny, nemusí delat kompromisy pri stavbe síte s duvodu kompatibility s jinymi technologiemy a muze pouzit i nejmodernejsi technologie....tedy suma sumarum: muze nabidnout lepsi cenu a pruznost, ale jen na omezenem uzemi, nebo pouze uzce profilovane....

Anonym (4.1.2007 10:56:42)

To je pravda. Jinak by se na nerentabilni sluzby zvysoka vykaslali...a proto prave meli ten monopol. Ja jsem ten monopol neodsoudil. Melo to vyznit tak, ze kdyby ten monopol nemeli, tak by to nebyli takovi "svatouskove".

Anonym (4.1.2007 13:19:28)

Momentalne je IN O2 demonizovat a delat svatousky z CRa, WiFi ISP a pod

Forrest (5.1.2007 17:44:28)

Vsimni si, ze nepisu o konkretnich firmach(krome O2) ! Vsichni WiFi ISP nejsou lepsi nez O2 ADSL (napr. unet). A CRa jsou nejsou pro mne o moc lepsi nez O2. Maji ve vsem bordel...a odnasi to zakaznici a nikdo jiny. A vsechny tyto spolecnosti (CSa, O2, unet), se kterymi mam velice spatne osobni zkusenosti, maji spolecne: 1-jsou to pomerne velke firmy. 2- jeden zakaznik pro ne neznamena nic a podle toho se i k jednotlivym lidem chovaji. Nemam rad tyhle velke arogantni firmy, co maji ceniky nastavene presne tak, aby maximalizovali zisk. Jedny z nejlepsich pripojeni u nas poskytuji velmi male lokalni firmy, nebo amaterska neziskova sdruzeni (vetsina penez, co jim date jde na rozvoj site)

Pavel (4.1.2007 00:01:20)

Byl jsem v te same pozici. Podnikal jsem v IT a moznost faxu na pevne lince byla docela vyhoda. Take jsme meli dlouho pevnou jeste z roku 1968, kdy jich bylo jenom par. Pak rodice prestali platit jiz opravdu drahy pausal a me nezbyvalo, nez svoje ADSL prenest jinam. WiFi nepovazuju za zajimavou technologii z mnoha duvodu. Na hrani to neni spatne, ale sirsi obrazove pasmo se tim neprenese a ani s bezpecnosti to neni slavne. Tak jsem oslovil Radiokomunikace a ty vsechno zaridily. Vcetne odpojeni od O2 a prevzeti linky. Bohuzel s jinym cislem, za to si O2 uctuje nehorazne sazby, ale nevadi. Ted mam vsechno, pevnou linku pro stare rodice, moznost faxu a slusny internet. A to vsechno dohromady za cenu, ktera jenom mirne prevysuje puvodni prazdny pausal Telecomu.

Hroch (4.1.2007 13:26:06)

dovolim si te mirne poopravit, jedine na co wifi opravdu vhodna neni je prave on-line hrani a to diky zavislosti na pocasi, vetsinou jsou pouzity nejlevnejsi AP a anteny, co jsou k dispozici. Takze vysledkem jsou lagy, nestabilni ping a lostpacket. Mel jsem WiFi 2 roky a od ruznych provideru, nyni mam ADSL 2 mbps - kvalitativni rozdil naprosto propastny ve prospech O2 ADSL (nejsem zamestnancem O2) :-)

Lukáš (4.1.2007 14:14:55)

Tebe bych si dovolil zase poopravit já. Mám 4 leté zkušenocti z WiFi a nepoužívám drahé prvky a na 4 AP nás tu je asi 30 PC a na jakýkoliv počítač mám ping do 5ms, takže záleží hlavně na tom jak se vše nastaví a propojí dohromady. Hrajeme pořád po síti a na kvalitu nemá vliv ani počasí pokud na anténě není centimetr ledu.

Hroch (4.1.2007 15:45:07)

ano, verim ze kdyz se najde parta nadsencu a hlavne lidi kteri o tom neco vedi, tak dokazi udrzet wifi ve stavu v jakem ji ty popisujes. Bohuzel se vsak jedna o mizive procento nasich ceskych wifin a ja osobne jsem se zatim z takto kvalitni siti nesetkal. Denne se setkavam jakozto admin naseho nejvetsiho herniho portalu s hraci, kteri jedou na wifi a jejich pingy a vypadky paketu bohuzel potvrzuji ma slova o nepouzitelnosti vetsiny wifi siti na online hry.

Georg (4.1.2007 19:26:36)

Co se táče wi-fi tak jí mám ais tak necelé 3 roky a i když jsem měl jen 128 tak online hraní lineage apod nebyl problém a bez lagů prostě bez problémů ale byl právě velký problém s pevným připojením(pevná linka), která měla ohromné pingy, naopak zase musím souhlasit že wi-fi je občas náladová, ale zase od O2 dostanete nasdílené připojení což na wi-fi nemusíte...a to je taky pak dost o něčem jiném

wifi (4.1.2007 17:52:23)

jj, pravda, sice mam ping do 16 ms v jakékoli denní a noční době za jakéhokoli počasí. 512 bez limitu a FUPU mně stojí mene nez samotny pausal o2 standard

leo (4.1.2007 19:17:29)

myslím že hroch mluvil o uplně něčem jiném než tu píšeš :)) on psal o hrách on-line a Ty tu mluvíš o hrách po síti což je sakra rozdíl mám taky wifi - a po síti mezi sebou je možné tahat az 3000 kbps a pingy až 2ms ale při on-line hraní je to jak píše hroch jeden den nebo hodinu super a pak zásek ve formě lagů a desynchu způsobené momentální strátou paketů nebo poklesu rychlosti -hraji taky dost dlouho a většina lidí co se hraní věnuje musela přejít na ADSL aby se dalo hrát ve světě a bez lagů atd .dnes mi jede wi-fi až 4mbit ale stále nemám na lidi co mají 2mbit ADSL ve stabilitě a stálosti (a už vůbec nejsem zaměstnancem O2 ):)

Petr (4.1.2007 17:28:00)

No dobrá, já ale zase naopak pevnou na podzim zřídil... jde o to, kde dotyčný bydlí, kde má rodinu a přátele, zda podniká atp. U mě se například pevná vyplatí - pracuji z domova, příbuzní žijí stovky kilometrů daleko a v místě bydliště nemám žádnou srovnatelnou alternativu (wifi 512kb za cenu paušálu O2 NONSTOP nepovažuji právě za konkurenci). Proto se přikláním k názoru předchozích přispěvatelů, že informační hodnota tohoto článku neodpovídá informačnímu standardu tohoto serveru.

Miroslav Macek (4.1.2007 19:30:25)

Zalezi na tom, kdo wifi provozuje v Budyni nad Ohri je to nouma takze jsem presel na ADSL a jsem spokojenej i kdyz za drazsi cenu

petr (5.1.2007 11:26:31)

presne tak, ono neni wifi jako wifi, kdyz se vsechno udela poradne tak to slape bez problemu, treba ja platim 400 mesicne s DPH, zadny fup a kdyz sem si vcera vecer zapnul dc++ tak mi to jelo solidnich 400 KB/s coz je v pohode

Anonym (4.1.2007 19:50:11)

mě by docela zajímaly reakce na článek, ve kterém by někdo pozitivně hodnotil O2. Ten by dostal... I kdyby to nakrásně byla pravda.

elde (4.1.2007 20:33:09)

Co je to "trvale broadbandova rychlost"?

DonBahno (5.1.2007 15:54:54)

Pod pojmem trvale broadbandová rychlost mám na mysli připojení, které jede stabilně rychlostí 256 kbit/s a nebo vyšší a není na něj aplikována žádná Fair Usage Policy.

elde (6.1.2007 14:26:20)

Diky, slo mi o tu rychlost, takhle to bylo docela zavadejici. Jen pak nevim zda je lepsi toto, ci za stejnou cenu treba 2Mb s tim, ze obcas padne k tem 256k bitum za sekundu. Samozrejme, pokud mam normalne pevnou linku, jinak ta cena srovnatelna neni. BTW, ja jsem presel od WIFI k ADSL, z duvodu velkeho ruseni siti v nasi oblasti. A zarizeni co mi zbylo pouzivam k bezdratovemu sireni po baraku :-).

Frantošek Metr (5.1.2007 16:03:10)

internet s trvale broadbandovou rychlost HAHA tak to je teda dobry, to bych nechtěl, protože ADSL se stále zrychluje, a navíc, my ho máme v práci, a je to nespolehlivý až hrůza, někdy to nefunguje třeba půl dne. Zlatý ADSL

Forrest (5.1.2007 17:52:53)

Podle me za to nemuze technologie ale poskytovatele. Proto bych tady nenadaval na ADSL, nebo WiFi vseobecne ale na jednotlive firmy, co ho poskytuji. Muzu porovnavat zkusenosti s ruznymi ISP od dost kamaradu a znamych a tak moc dobre vim, ze jsou oblasti, kde je ADSL skutecne nejlepsi volba a taky vim, ze jsou oblasti, kde je WiFi za par stovek stabilni a rychle pripojeni. Proto by se melo u kazdeho prispevku typu "technologie XXXX je nanic" melo obevit jmeno poskytovatele a mozna i upresnit konkretni typ technologie (taky je rozdil mezi WiFi 2,4 GHz na plechovku od parku, nebo motorola canopy...)

DonBahno (5.1.2007 19:19:46)

Pokud dáváte přednost limitovanému ADSL, je to Vaše volba a já Vám ji neberu. Je sice pravda, že ADSL neustále zrychluje, ovšem ve většině případů (mám na mysli zejména Telefónicu O2) dochází pouze k "papírovému" navyšování, které moc hezky vypadá na propagačních materiálech, ale skutečně dosahovaná rychlost už tak slavná není kvůli brutální agregaci 1:50 a navíc se po vyčerpání krutých datových limitů dostanete na úroveň ISDN, v lepším případě dual-ISDN. Mimochodem, poněkud si ve svém komentáři protiřečíte. Kritizujete nespolehlivost a nefunkčnost a přitom nakonec ADSL chválíte. Pravděpodobně si neuvědomujete, co mám na mysli pod pojmem internet s trvale broadbandovou rychlostí. Nemám tím rozhodně na mysli broadbandové parodie, jejímž ukázkovým příkladem je zejména Internet Expres Doma.

Anonym (5.1.2007 22:03:54)

V krátkosti bych to shrnul adsl od o2 hruza, adsl od CRA super zadne vypadky stala rychlost, wifi 2,4ghz zarusene az hruza 13prekryvajicich se kanalu bez sance poradne fungovat v mestech, max na vesnici nebo v uzavrenem prostoru. Wifi 5,4 ghz bezproblémové 11 neprekryvajicich kanalu, nejlepsi instalace typu PtP.

Anonym (6.1.2007 04:33:41)

Kdo nechce mít dráty, musí volat mobilem a to leze do peněz. WiFi je pro VoIP většinou nepoužitelné pro mizerné QoS ztrátou paketů, nehledě na nutnost další adresy obyčejně za příplatek. Osobně jsem si to vyzkoušel na pár měsíců a i při agregaci 1:4 a 1:2 přenosové rychlosti na 350 kbps byla kvalita hovoru ve špičkách tak mizerná, že jsem se musel vrátit k ADSL 512 od O2, kde již pořízený HW pro VoIP lze využít i při stahování ze čtyř vláken současně bez poznatelného zhoršení zvuku. Platím sice víc než dvojnásobek ceny WiFi, ale mám pevnou linku nezávislou na el. síti pro hovory ke mně a v nouzi nebo na zelené linky i ode mě, VoIP přes ADSL pro levnější hovory oběma směry a ještě slušný internet. To u WiFi získat nelze.

Forrest (6.1.2007 19:35:38)

Viz. muj prispevek dole...pro jistotu ti ho sem hodim znovu... Podle me za to nemuze technologie ale poskytovatele. Proto bych tady nenadaval na ADSL, nebo WiFi vseobecne ale na jednotlive firmy, co ho poskytuji. Muzu porovnavat zkusenosti s ruznymi ISP od dost kamaradu a znamych a tak moc dobre vim, ze jsou oblasti, kde je ADSL skutecne nejlepsi volba a taky vim, ze jsou oblasti, kde je WiFi za par stovek stabilni a rychle pripojeni. Proto by se melo u kazdeho prispevku typu "technologie XXXX je nanic" melo obevit jmeno poskytovatele a mozna i upresnit konkretni typ technologie (taky je rozdil mezi WiFi 2,4 GHz na plechovku od parku, nebo motorola canopy...)

Petr (6.1.2007 21:06:12)

jj, konečně názor na úrovni

Forrest (6.1.2007 19:36:56)

Jinak ja draty nemam a VoIP funguje bezvadne, nezahazuj celou technologii do kose jen kvuli jedne spatne zkusenosti

Tom (6.1.2007 11:11:15)

Já jsem zrušil pevnou linku a adsl před půl rokem. Teď mám bezdrátový internet 5.4 GHZ Motorola Canopy daleko lepší než ADSL za 460,- měsíčně 1024/256 rychlost neklesá stáhnu třeba 5GB denně. Na VOIP je to taky perfakní volám bez nejmenších problémů. Když jsem měl wifi 2.4 tak to taky stálo za nic.

Mirek (9.1.2007 10:29:53)

Pockej az bude mit vic uzivatelu 5,4GHz v dane lokalite :-)

EL (6.1.2007 22:05:20)

Rychlost připojení k internetu: 2,527 Mbit/s Rychlost stahování dat: 323,5 kByte/s Rychlost odezvy (ping): min 25,874 ms max 30,529 ms Ø 28,072 ms N a plechovku , VoIP- také slušně, mám povoleno proxy. Max.dosažená rychlost, 6.5 Mbit/s.