Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > WIFI vs ADSL

WIFI vs ADSL

Honza (12.2.2007 18:46:55)

ja nevim ale ja mam Doma WiFi kamoš ma Doma DSL 4Mbit prostě to nej co de koupit od O2 ja u sveho poskitovatele platim zato ze mam minimalně Garantovanou rychlost 512Kbit/512Kbit ale normalně my to běha kolem 2.54Mbit/850Kbit ja to mam neomezene a platim mesične 440Kc bez DPh a on Z DSL ma sice počatečni rychlost 4Mbit/512Kbit ale když překroči ¨data limim tak mu to spadne na 512/128 a palti zato nakych 1190Kc bez Dph .Tak muj nazor je že kdo ma doma DSL tak bud nema signal na Wifi nebo si hraje zbytečne hraje na bohače když přes WiFI by to mněl rychlejši a levnějši napište svuj nazor děkuji možna se milim . tak se omlovam jestli si nikdo mysli že ja jsem že jsem zaujatej proti ADSL ale nini to tak myslim že v CR se da připojit levnějc neš přes ADSL .

Anonym (12.2.2007 18:56:32)

Co sy mjel s češtyny? Taki za pět ?

Anonym (13.2.2007 20:52:29)

profesore !

Lada (16.2.2007 12:13:24)

Srovnavate nesrovnatelne. Kabel ma vzdy lepsi parametry nez wifi (o kolik zalezi uz na wifi poskytovately jeho shcopnostech a technologiich) rozdil nemusi byt markantni neb adsl neni zadnej zazrak. V cem je ale rozdil je v konektivite a routrech opet zalezi na poskytovately a v tehle oblasti jsou nekteri wifi poskytovatele schopni nabidnout mnohem lepsi kvalitu vice konektivity a kratsi cestu ke zdroji tudiz smazou vyhodu lepsiho vodice(dratu) a dokonce se dostanou kvalitou pres nej. Takze zalezi na tom od koho mate adsl a jak daleko jste od dsl slamu a zalezi jakeho mate wifi poskytovatele a jake a s jakou kvalitou Vas je schopen pripojit. je to jednoduche pokud by se adsl delalo opravdu kvalitne wifi nema sanci ale to se nedeje zatimco nekolik malo wifi ISP to opravdu poradne dela tak svymy sluzbami kvalitou i cenami prevysuji adsl.

Jirka (16.2.2007 23:05:01)

Mohu jen souhlasit. Není možné globálně porovnat ADSL a WiFi, ale je vždy nutné brát v potaz i mnohé jiné aspekty. My jsme napojeni na místního poskytovatele WiFi přes 2,4GHz, který má celkovou konektivitu do internetu 100Mbit/s a rychlost je stále stabilní. Uznávám, že pásmo 2,4GHz už je mírně zarušené, ale zatím vždy pomohlo přepojení na jiné AP směrem ven z města, aby se eliminovalo rušení z centra. V nejhorším však máme možnost přejít zdarma na 5GHz. Dobrou zprávou také je, že postupně začínají budovat FTTH přípojky, aby se v budoucnu vyhnuli případnému zarušení i v pásmu 5GHz.

Martin (18.2.2007 17:47:07)

Chtěl jsem napsat článek o tom, že vám závidím vaše zkušenosti s dobrými poskytovateli Wi-Fi připojení k internetu a mé zkušenosti ze života. Ale článek byl přibližně o 588 znaků delší, než je tady povoleno (3000), a mě připadá, že se zkrátit jednoduše nedá, neboť byste přišli o požitek z četby... :-)

:D (19.2.2007 14:29:44)

dej to do dvou clanku,uz se stim nejakym zpusobem popereme :D

Martin (21.2.2007 16:47:44)

Abych se přiznal, tohle mě nenapadlo. Takže zde je slíbený text: 1. část Závidím vám vaše zkušenosti s kvalitními Wi-Fi sítěmi. Už to budou 2 nebo 3 roky, co jsme za obrovského povyku přivedli domů Wi-Fi od jednoho nejmenovaného poskytovatele. Člověk, který nám to zřizoval, se choval celkem slušně a odpověděl na všchny naše dotazy ohledně připojení; jen když nám po vykonané práci přišla faktura na něco kolem 7 000 korun (ano sedm tisíc), dost jsme se divili. Zdůvodnil nám to tím, že nám nestačil zapnout neomezený tarif a my jsme moc tahali data. A tohle byl teprve začátek... Nutno říci, že jsme si vybrali neuvěřitelně RYCHLÝ tarif 256kb/s za NEUVĚŘITELNÝCH 890 korun měsíčně s daní a MALOU agregací 1:16 (tento tarif stále nabízí ale JEN za 870,-)! Prvních několik měsíců internet fungoval celkem bezchybně, pominu-li občasné několikaminutové výpadky. Záhy se však objevily obtíže většího kalibru. Zakoupil jsem si online hru Counter-Strike Source a od pořipojení jsem očekával jakousi bezchybnost, jenže Wi-Fi měla nejspíše jiné představy: prodlevy se dnem ze dne zvětšovaly, až dosáhly úctyhodných několika set ms, s nimiž, jak jistě uznáte, se online hry jednoduše hrát nedají (ani předtím pingy na Seznam 60-100 ms nebyly ideální), také se stále více ztrácely pakety. Volal jsem proto poskytovateli, ať zjedná nápravu. Onen člověk, který nám zařizoval připojení, slušně odpověděl, že příští týden asi v sobotu přijede (má to od nás cca 1km). V sobotu jsem jej tedy očekával s nadějí, že si konečně zase zapařím. Jaké však bylo moje překvapení, když onen člověk nepřijel ani v sobotu za 3 týdny... Po nějaké době se vše jakž takž dostalo do NORMÁLU - výpadky jen desetkrát denně na několik sekund. Sělili nám, že chyba byla na routeru a ten již byl vyměněn za výkonnější typ. OK. Nějakou dobu to zase šlo celkem dobře (viz výše). Ale co se jednoho krásného dne nestane? Bum bác, internet zase nejde. Naprosto stejná situace jako předtím. Tohle se za rok a půl používání Wi-Fi stalo tolikrát, že by mi nestačil ani počet všech prstů na rukou a nohou v celé naší rodině.

Martin (21.2.2007 16:48:22)

2. část Tou dobou již v naší zapadlé vesničce zavedli ADSL a my jsme řešili, jak to uděláme, abychom se zbavili Wi-Fi co nejrychleji a přešli právě na ADSL. Pozvali jsme si tudíž poskytovatele domů s tím, že mu chceme doplatit zbývající peníze za období. WOW. Něco tak rychlého jsem v životě neviděl! Ještě než jsem stačil položit sluchátko, zvonil zvonek u dveří a za nimi šťastný poskytovatel, usmívající se od ucha k uchu. "Tak si jdu pro ty penízky," povídá a natahuje obě ruce jako bezodmovec v domění, že dostane nějakou tu almužnu. Pozval jsem jej dál, že jako ty peníze musím najít. On netušíc ničeho zlého souhlasil a posadil se v obývacím pokoji do křesla. A pranýřování začalo. Vylil jsem na něj celý ten ohromný barel sr... stížností a řekl jsem mu, že od něj odcházím k ADSL. To jste ho měli vidět. Vypadal jako malé děcko, kterému berou jeho oblíbenou hračku. Začal mě přesvědčovat o nevýhodách ADSL, které je mnohem dražší (780Kč měsíčně za 2048kb/s oproti 870Kč za 256kb/s) a mnohem méně stabilní... Myslím, že prodělal několik infarktů. Ale já jsem měl v záloze ještě jednu zbraň: řekl mu, že s ním nemáme smlouvu a že od něj okamžitě odcházíme. Už byl jednou nohou v hrobě; kdyby hned neodjel, asi by nám zkolaboval uprostřed obýváku. Od té doby jedu na ADSL od NEXTRy (nyní GTS Novera) na platformě O2 a nemůžu si stěžovat. Za rok používání byly asi 2 nebo 3 krátké výpadky, z nichž ale podezřívám modem, nejsme totiž zrovna blízko DSLAMu. Neberte to prosím úplně doslova, neboť jsem některé pasáže záměrně trochu přibarvil kvůli větší zábavnosti :-)

albinek (22.2.2007 10:18:30)

No jo, mel jste smulu a narazil na spatneho ISP. Ja jsem taky ISP a napisu muj pohled na tuto problematiku. Vas prispevek je krasnym prikladem toho, jak pristup k zakaznikum dokaze znicit i docela dobrou technologii. Ja osobne si nedokazu predstavit, ze kdyby mi nekdo zavolal, ze mu nejde internet, tak ze bych mu rekl "vite ja ted nebudu mit cas, ja se na to prijedu podivat az za tyden ". Jsem typ cloveka, ktereho stve, kdyz neco nejde, tudiz druhy den se divam po pricine a resim to. Timto pristupem jsem ziskal hodne zakazniku, protoze mame u nas taky podobneho ISP jako pisete vy. Ikdyz k nemu je problem se vubec dovolat a nahlasit poruchu. A ta jeho cena za 256Kbit/s?? to je dost ulet. V nasich koncinach se nabizi 512kb/s za 300kc. Ted prisel jeden vetsi poskytovatel do vedlejsiho mesta a nabizi AŽ 5Mbitu za 300kc. Proto se ten konkurent nastval a dava nyni AŽ 10Mbitu. By me zajimalo, kdo mu na to skoci s jeho povesti.

MArtin (22.2.2007 16:48:51)

V naší vesnici je problém v tom, že kdo nechce platit přemrštěné částky za telefonní linku a chce internet, musí se obrátit právě na toho poskytovatele, o kterém píšu výše. Pro představu o cenách, navštivte oficiální stránky TTnetu, který prodává konektivitu svým partnerům (i mému bývalému ISP). Spíše by se hodilo říci překupníkům, neboť 99% z nich nabízí naprosto stejné tarify za stejné ceny jako TTnet, vlastně něco podobného jako ADSL na platformě O2. www.ttnet.cz

:-) (12.3.2007 09:19:39)

1) 99 procent z nich ma stejne ceny, protoze se jedna o sdruzeni s urcitymi pravidly 2) co se tyce cen, tak na strankach jsou asi 3 roky stare ceny.. ale ono staci zvednout telefon a zkusit zavolat a informovat se.. v platnosti uz jsou davno jine tarify.. asi neni cas na aktualizaci stranek

EL (18.5.2007 20:36:28)

Takového ZLODěJE jsi měl udat. Rychlost připojení k internetu: 7,166 Mbit/s Rychlost stahování dat: 917,3 kByte/s Rychlost odezvy (ping): min 9,012 ms max 15,286 ms Ø 11,307 ms wi-fi za 500,-

xx (1.3.2009 14:34:06)

ttnet je na

Ja (1.3.2009 20:01:16)

Ano,TTnet už nikdy !!! I modem s vytáčeným připojením fungoval mnohdy rychleji, a hlavně vždy spolehlivěji - a proto už u nich taky nejsem ... :-D

Pamprlik (17.2.2007 13:32:08)

Nesouhlasim! Ja mam wifi, ktera je lepsi nez 99% ceskych ADSL! Sice to nemam podlozene, ale muzu to obhajit parametry. 1.) cena = 300 Kc/mesic, 2.) Zadny FUP, 3.) Zadne datove limity, 4.) ping na nix.cz = 8-10 ms, ping na six.sk = 13-15 ms, 5.) rychlost 4-5 Mbps, 6.) agregace 1:15, 7.) vypadky = 0%. Nase wifi sit ma jednoduchy zaklad. Je na LAN kabelu, ve kterem pulsuje rychlost 10/10 Mbps, moje AP je vzdalene od routeru, do ktereho je mimochodem picla ta LANka, pouhych 150 metru vzdusnou carou, bez prekazek. Ping na router mam 3 ms stabilne. Pocasi nema ZADNY vliv na kvalitu pripojeni. Za 2 roky, co mam tuto sluzbu, si nemohu stezovat.

Jirka (17.2.2007 23:07:40)

A proč tedy nesouhlasíte s příspěvkem, na který reagujete, když se v něm na konci píše "... nekolik malo wifi ISP to opravdu poradne dela tak svymy sluzbami kvalitou i cenami prevysuji adsl."? Autor tohoto příspěvku to napsal podle mého názoru docela trefně a došel k závěru, že WiFi je v určitých případech stále lepší jak ADSL.

Pamprlik (18.2.2007 17:13:04)

Pardón, ja jsem reagoval pouze na prvni vetu "Srovnavate nesrovnatelne", zbytek uz je pravdivy ;)

Petereček (12.3.2007 20:03:48)

máš tam chibu, tam mňelo bít pjet

Anonym (12.2.2007 21:30:41)

rozhodne wifi a na cizi ucet ... mam IP od kamose ... mam to hozeny na notu takze venku na notu sosam neomezene ... a to vse freee

Anonym (12.2.2007 21:31:53)

este dodavam ze doma mam jinak adsl 512 za ctyri stovky s velmi nizkym FUPem ... malo kdy prekrocim :-D

Anonym (12.2.2007 22:03:22)

to se hodne pletes. net pres drat ma svoje vyhody a net vzduchem zase jiny. rozhodne nema to nej co se da od O2 sehnat kdyz ma FUP... jeste je tarif bez FUP (bez toho orezani rychlosti) mam O2 dsl a za bezne mesic mam traffic cca 80GB a tece to porad poctive. drat ma mensi pingy, neztraci pakety a nevim jak ostatnim ale net od O2 mi snad jeste nespadl a rychlost se drzi porad skoro maximalni. wifi je sice levna ale ma vetsi pingy, kdyz mas dlouhe spoj tak si zavisle na pocasi, obcas se ztrati paket, a kdyz je vikend tak mi nerikej ze nameris stejnou rychlost jak v utery ve 4:00. nekdo kdo hraje onlajnovky by do wifi nesel ani za zlaty prase, pro nekoho zase nema DSL cenu a staci mu wifi...

Anonym (12.2.2007 22:06:33)

s tema pingama se mylis , na adsl mam 25-30 ms , wifi do 12ms , zalezi hodne na poskytovately wifi site

Anonym (12.2.2007 22:09:15)

ano, jsou takovy... ale je jich malo. kdyz mas stesti na providera tak DSL nema ani trochu cenu, ma lepsi pingi a je stabilni, ale kolik takovych provideru je? je jich minimum a tudiz byva casto lepsi vsadit na jistotu na cokoli pres drat (krome dial-up) pokud si u souseda neoveris ze se jedna doopravdy o hodne kvalitniho providera

FriedCat (16.2.2007 01:12:20)

Wifi rozhodne neni spatna technologie, ale ten nejvetsi boom uz ma zasebou...ted to speje k tomu, ze spoje client-backbone budou realizovany v 5Ghz pasmu a doma si to lide rozvedou na sve 2.4Ghz kvuli notebooku. Nicmene 3 roky zpatky, kdy se zacalo obevovat prvni obcasne vysokorychlostni a omezeny adsl to byla jasna volba.

Anonym (14.2.2007 14:58:37)

Kefy, kec, kecy. Drat je vzdycky lepsi nez bezdrat. Tak to proste je. Viz fyzikalni zakony.

Mirek (14.2.2007 15:04:19)

Zalezi na mnoha okolnostech napr. vzdalenostech. Je to pripad od pripadu. Az budes mit optiku u baraku, pak to bude jasny :-)

WIFI (16.2.2007 16:52:49)

možná fyzika je fyzika, ale když ti chodí wifi líp než ADSL (třeba z hlediska pingů), tak o tom budeš těžko přesvědčovat lidi (včetně mě)

Lada (17.2.2007 08:21:43)

Pokud ma wifi poskytovatel uptiku primo do nixu bez routru primo u sveho ap tak muzou mit jeho klienti mnohem lepsi ping do netu nez kdokoliv s adsl. To je sice extremni pripad ale i takovy existujoua da se toho dosahnout i jinak. zalezi na poskytovateli

WIFI (17.2.2007 10:14:34)

Já mam pingy dobry a přitom mýmu poskytovateli wifi táhnou net radiokomunikace vzduchem přes jejich vysílače.

Zdeny (19.2.2007 13:44:54)

neni to nahodou brouzdej.net a nebo Sys-Data.com?

WIFI (21.2.2007 17:59:41)

MOPOS COmmunications

Honza (18.2.2007 18:06:39)

jo tak pingy se my pohybojou od 8 ms do tech 30 ms ale večinou 15 ms ale as se posadis k ADSL a za zaplacenou rychlost 512 Kbit a tvoje rychlost bude stahovani bude 350KB za sekundu tak my to napiš jako ja normalně stahuju ze svoji WIFI to platim za 512Kbit a taham 200KB/s sobory pres den a v noci to běha i okolo 400 KB/s nekdy i rychlejc rekort co jsem stahoval bylo 650KB pres Torenty z dorych www stranek kolem tech 200KB furt a otom se lidem z ADSL 512/128Kbit muže jen zdat i když je pravda že ta WIFI občas slitne na par minut ale stoji to za tu cenu 440Kc z DPh

Goo (20.2.2007 21:05:35)

Že by problém s jednotkama? Která jednotka je myslená pod zkratkou KB? Nedokážu si představit, jak 512Kbit ADSL může jet 350KByte a ani 350Kbit. A pokud WiFi má jet 512Kbit a jede 200KBit, tak je to dost slabé. Pokud ale jede 200KByte, tak to chci taky :-)

Anonym (17.2.2007 15:38:51)

Takze chces rict, že je lepší pevná linka než mobil...Jo už vidim jak taháš pevnou linku v kapse :D

tfbilly (13.2.2007 13:03:05)

JJ přesně tak, na hraní po internetu je wifi nejhorší co může být. Měl jsem wifi doma a mám jí i v kanceláři (jiné město). Doma jsem po roce trápení přesedlal na ADSL od ČRa. Sice platím 2x tolik, ale nedá se to vůbec srovnávat. I když rychlost klesne na polovinu, tak pořád můžu hrát a bez problémů. Jinak v kanceláři jsem na tom s wifi úplně stejně, ale na práci stačí. Wifi je dobrá tak na stránky, maily,... to je vše. Je to opravdu tím, že už je několik poskytovatelů wifi v jednom městě a zároveň se ruší a také tím, že jsou sítě přetížené.

Anonym (17.2.2007 15:39:20)

Mam wi-fi 512 kb/s a v pohode taham jako ďas.

Mirek (13.2.2007 11:25:57)

No jak kde, ja mel wifi a prechazim na adsl. Jsem v oblasti kde je to prehusteny, navzajem se to rusi a je to pretizeny. Kdyz to zacalo, byla to pohadka, ale postupne pribyvali uzivatele a rychlost zacala kolisat, chvili nejrychlejsi pripojeni, chvili jak dial. Proste zalezi na danem miste!

Hroch (13.2.2007 13:53:46)

Jo WiFi, tak tu sem mel 2 roky a jsem stestim bez sebe, ze jsem se tyhle prisernosti uz zbavil a jedu na ADSL 2mbps od O2. WiFi u nas nebylá levna, natoz uz vubec ne kvalitni. Za 1 mbps synchro bez FUP jsem platil 1000.-, jelikoz jsem online hrac potrebuju kvalitu. Pingy na cesky srv kdyz byl dobrej den cca 50ms. Vetsinou ale totalne zalagovany a zaruseny spojeni, nepouzitelny pripojeni cca 5 - 10 dni v mesici. Nyni mam ADSL stable 11 ms na gamepark.cz. 5 mesicu v provozu, zatim ani jedna zavada a zadny vypadek.

WIFI (13.2.2007 15:40:57)

Já si na WIFI (2,4) stěžovat nemůžu. 512 bez limitu a FUP, pingy do 16 ms, za 600 Kč s DPH, slovo výpadek neznám. Stabilně jede aspň 500

Anonym (13.2.2007 16:15:11)

ja mam wifi taky 2,4GHz , platim 690 ,- 1mb stabilně 920 kpbs , pingy 5-25 ms vetsinou do 15 ms , vypadky sou obcas . ale predem hlasene

Anonym (13.2.2007 16:15:11)

ja mam wifi taky 2,4GHz , platim 690 ,- 1mb stabilně 920 kpbs , pingy 5-25 ms vetsinou do 15 ms , vypadky sou obcas . ale predem hlasene

Mirek (14.2.2007 14:11:39)

Tak tyhle drazsi wifi byvaji obvykle stabilnejsi. On by jim tam taky nikdo nevydrzel. Ale u nas je napr. skupinka ktera ma 3Mbps s agregaci 1:20 za 300Kč s DPH. Ovsem stabilita na velmi spatne urovni.

WIFI (14.2.2007 19:32:48)

Dražší WIFI? mě přijde 512 bez limitu a FUPU za 600 s DPH nebo 690 Kč za 1 Mb za výhodnou cenu, v žádnym případě za dražší. Tohle beru jako ukázku kvality za rozumnou cenu.

Mirek (15.2.2007 08:25:19)

A ja to beru za drazsi wifi - ve srovnani wifi od ruznych poskytovatelu, samozrejme ve srovnani s ostatnimi druhy pripojeni se to jevi za rozumnou cenu, ale srovnejte to s jinymi poskytovateli WIFI a zjistite ze je to celkem drahe, kdyz cena za 3Mbps se pohybuje na urovni 300Kc bez limitu a 5Mbps muzete mit za 500Kc s dph!

WIFI (15.2.2007 17:50:29)

Zajímala by mě stabilita připojení, pingy a reálná rychlost 3Mbps za 300. Možná je to ten tip služby, kvůli který lidi na wifi nadávají (nestabilita, výpadky.........)

petr (15.2.2007 22:22:23)

pokud bych ti mohl doporucit tak se podivej jestli v tvoji lkalite ma signal 802.cz(www.802.cz) protoze to od nich mam jejich 800kbit, na meracich to jede 800-1000, a jak pisou ze je agregace 1:1 tak je to pravda protoze kdyz si necham zaple dc++ tak cely den mam rychlos 100-120KB/s(coz je tech 800-900). Sice vim ze mi ted velke mnozstvi lidi napise ze agregace 1:1 neni mozna ale pak mi vysvetlete jak je mozne mit konstantni datovy tok 100 KB

Anonym (15.2.2007 23:05:20)

Jednodus, jedna se o agregaci rekneme 1:50, ale zatim nachytali jenom tebe tak se neprojevuje. Az nachytaj tech dalsich 49 tak to poznas.

Anonym (16.2.2007 11:04:13)

Agregace 1:1 je samozřejmě možná, akorát se pohybuje cenově trochu jinde.

Anonym (16.2.2007 11:47:18)

ABSOLUTNÍ BLBOST !!!

Anonym (23.2.2007 12:18:28)

To je hodně zjednodušený pohled. Spíš jde o to, že při současných limitech FUP stáhneš měsíční datový limit plnou rychlostí za pár hodin a zbytek měsíce bys jel zlomkem původní rychlosti. Taky je otázka, jestli v případě, že mám sjednáno např. 2048/256 s agregací 1:50, poskytovatel mezi těchto 50 uživatelů rozděluje opravdu těch 2048 anebo o něco víc.

WIFI (16.2.2007 16:49:34)

Dík, ale já si nestěžuji. Někdy se rychlost dostane až na 600 (poskytovatel totiž aktuální volnou kapacitu těch, co jsou ofline, přerozděluje aktuálně připojeným, proto není problém rachlost 512 překročit). Je to spolehlivý, na vzdálenost cca 4 km se člověk až někdy diví (za mhl, sněžení) že to běhá pořád dobře.

(19.2.2007 00:14:45)

Tak s tim DC docela riskujes a neodpovidej mi tim jakoze stahujes Linux. Mozna uz ted se muzes rozloucit se svym PC:))))

Mirek (16.2.2007 13:42:24)

Vypadky nebyvaji skoro vubec. Jen kolisa rychlost, ale nestava se ze by klesla nejak moc. Rozhodne lepsi alternativa nez 690 za 1Mb.

WIFI (16.2.2007 16:46:38)

tak to je slušný. Na druhou stranu musí bejt člověk skromnej, taky bych moh bejt bez WIFI a jet na OO 512

Anonym (18.2.2007 23:18:42)

dodavam: mynuly týden my rychlost zvýšili na 1.5 mb za stejny penize (690kc), stabilne jede tahovani 185kB/s :-)

Anonym (22.2.2007 09:04:55)

wifi za ty prachy to je docela zlodějina.

WIFI (22.2.2007 12:50:38)

a co je pak ADSL 512 OO s FUPem a super agregací za 900 ?

Anonym (22.2.2007 16:14:41)

No to je extra zlodějina.

WIFI (22.2.2007 16:41:15)

Pokud budem dělat více kategorií zlodějiny, tak to potom souhlasim. Původně jsem to bral, že zlodějina je jen jedna

Anonym (22.2.2007 18:04:57)

a to ses asi pomatl ne?! takova cena mozna byla pet let zpatky napred si zjisti o cem mluvis a nemel z hladu

WIFI (22.2.2007 22:20:06)

Já ne, počítej se mnou: 399 (ADSL 512 3 GB ) + 199 (linka) + 100 (příplatek k lince, když používáš ADSL) + DPH ke všemu = 830 Kč a to v případě, kdy máš telefon mini, pokud máš telefon standart, tak je to kolem 900. Ty si pročti ceník

Anonym (17.2.2007 21:15:39)

ja mam wi-fi od firmy merit group so se tyce garence rychlosti cca.200kbit/s je nesmysl nedodrzuji to pri stahovani pres ruzne programy rychlost kolisa. mel sem pevnou linku a zrusil sem ji a nabidkou co je ted se kni asi vratim

Anonym (14.2.2007 14:39:48)

Mel jsem wifi 2 roky ze zacatku sem byl stastnej ze mam 1,5mbit v podstate neomeznej ale kvalita byla cim dal horsi a horsi. Konkurence pribyvala a 2,4 byla zarusena. Jeste jsem to zkousel na 5 Ghz ale na konec jsem vzal ADSL 2mbit bez fupu. Jednak je to kvalitni bez vypadku. S wifi to nejde vubec srovnavat. Kabel je vzdy co se tyce kvality na lepsi urovni nez bezdrat(pokud neni nejakej v placenym pasmu).

rejnss (14.2.2007 20:25:16)

To proste nejde srovnáat kabely jsou kabely. ADSL propustnost 24Mb/1Mb fullduplex. Wifi propustnost realne max 4Mb/4Mb Half-Duplex. Pouze 13 prekryvajicich se kanalu 3 kanaly se neprekryvaj. Na vesnici nebo v mensich mestech kde neni moc poskytovatelu muze byt wifi dobre nebo i jen na serfovani internetu to vyjde urcite v mnoha pripadech levnejc, ale jakmile si chcete zahrat online FPS hru tak diky zarusenemu pasmu se hrozně natahuje odezva ten samý problem napr s VOIP apod. Uvědomte si že nesrovnavame rychlosti limity apod to sou zalezitosti poskytovatelu ale ze srovnavame technologie a ADSL je opravdu lepsi nez wifi.

Nargon (14.2.2007 20:53:39)

Jen to upravim: ADSL 8/1Mbit ADSL2+ 24/3Mbit Adsl je technologie celkem dobra, spise je problem s tim jake sluzby ten dany isp na teto technologii poskytuje.

Anonym (14.2.2007 21:11:11)

Dlužno dodat, že 3Mbit upload je možný pouze u tzv. annex M, který není zase až tak rozšířený. Takže většinou je to 24/1Mbit.

Miki (18.2.2007 20:02:55)

A když už je to 24mbitů, tak do jednoho kilometru od ústředny ... jednoho kilometru kabelu ... ne vzdálenost vzdušná .. tak kolik lidí asi bude moc mít 24 mbitů? :D

(19.2.2007 00:11:36)

No tak par jich bude, minimalne jednoho (me) muzes pocitat:)))))

EL (19.2.2007 00:21:36)

Nechtěl by si mě sponzorovat ??? (asi ne,že se vůbec ptám)

Honza (18.2.2007 17:47:09)

jo as tady v cesku bodou myt ADSL 24/3Mbit za rozumnou cenu tak ktera nebu prekracovat nekolik tisic a bude ¨dostupna pro normalni domaci uzivatele tak to bude dobre jako slišel jsem otom že adsl ma rychlo 24Mbit ale zatim jen treba od nemcu francouzu v pc hrach ale v cesku jsem slyšel o rychlosty DSL jen 4Mbit/512Kbit pak na internetove strance www.eri.cz jsem videl naky 10240/10240Kbit v nakym pasmu 26Ghz ale ta cena je taky velka 33.690Kc měsične tak to si asi normalni rodina z přimem cele rodini 25-30 tisic dovolit nemuže pokud vis kdo nabyzi to pripojeni 24/1 nebo 24/3Mbit rad bych ty stranky viděl ale tady pak uš de o cenu a vikon skutečnosty ne ze bych si dsl nekdy koupil jen ze zvedavosty porovnat ceny

Anonym (19.2.2007 07:53:00)

proboha, nauč se česky

rejnss (19.2.2007 21:19:26)

Kamarade tady se nejedna o poskytovatelich netu ale o tom zda je lepsi technologie wifi nebo adsl tak sem neplet 26ghz spoje lamo

werty (19.2.2007 21:25:21)

24/3 Mbit/s tu nebude.Alespone ne na ADSL 2+. Je to max teoreticka rychlost. Rekl bych ze max dosazitelna bude tak 20 Mbit a to jeste par kroku od DSLAMU

madoger (21.2.2007 06:24:21)

Ja si poridil ADSL2+ 24Mb/s s limitem 30GB.Potom to pada na 1028 a zatim to slape dobre,jen obcas delaji upravy nas serveru,ale to trva tak 2 minutky.JInak kamoska ma WiFi a coz se divim hodne casto ji to pada,temer na nulovou rychlost.Tak ja nevim jsem radsi pro kabel,tam mam jistotu

rejnss (21.2.2007 12:54:57)

to by me docela zajimalo u koho jste sehnal 24Mb adsl zadneho poskytovatele ktery to nabizi neznam leda zeby nejaky mistni poskytovatel nakoupil DSLamy a udelal kabelovou sit na tel. kabelech ale to se mi zda dosti nepravděpodobné

Petereček (12.3.2007 19:46:17)

Ještě abych k tomu dodal VDSL 52 Mbit / 12 Mbit

Mr_THX (17.2.2007 20:35:33)

Hmm mam na vesnici wifi 256kbps bez fup. Taham tak 40GB dat mesicne. Odezva v CS 1.6 je 15ms. Max 25ms. Kdyz sdilim notebook dostane se to na 2X30ms. Je to super. Cena je 250kc/mesic. Vsem doporucuju. Providera sdelim na skypu Mr_THX :)

Anonym (18.2.2007 12:27:03)

Mas pravdu adsl sem mel dva roky a ten datovy limit me silene stval ted mam 8mega/1mega za 400 mesicne pingy krasa zadne omezeni nic je to nehodou super technologie

Honza (18.2.2007 18:22:33)

Radbych aby se vyjdřili take lidi co dělaji na teto strace dozor a rekli svuj nazor co je lepši jestli ADSL WIFI nebo neco jineho a aby braly ohled na pruměrne domacnosti a ohledně penes a Kvality stahovani odesilani pingu a techto veci a nečeho co tady este nepadlo samy když dělate pruskumi přes co se lidi připojuji tak byste se mohli vijadřit.Děkuji moc

WIFI (18.2.2007 21:38:17)

Já mám wifi (512, bez limitu a FUP), za 600 měsíčně, pingy kdykoli a kamkoli v čr do 16 ms za jakýhokoli počasí, na vzdálenost cca 4 km, nepláhovanej výpadek neznám, technická podpora bez problému přímo na mobil technika. Stabilně jedu min. 500kbps. Těžko říct obecně co je lepší, ale u WIFI strašně moc záleží na poskytovateli (osobně mam lepší zkušenosti s profi poskytovateli, i mezi nimi jsou rozdíly). Já mam ted solidního a neměnil bych za ADSL (třeba rychlejší, ale s FUP)

bbstudio (19.2.2007 17:41:51)

Já mám od profi providera Wi-Fi, za 300,-s DPH měsíčně. Rychlost 1,5 - 2MB/s, PING na seznam 12-16 ms, neomezeně v datech. Agregace max 1:2. Jsem z vesnice a ti kdo tu mají DSL, mají 512-2024, ale PING na seznam mezi 40-80-ti.Hru si nezahrajou a mají to omezený a ještě platí poplatky za pevnou. Je to ale oběť za občas plánované výpadky i neplánované - vítr, bouře apod. ... Což je myslím asi tak 10 dnů v roce. Denně samozřejmě jen několik minut-hodin. Hraju HL2 DeathMatch přes Steam a málokdy mám na německejch serverech protivníka. Jinak jsem spokojenej.

Anonym (19.2.2007 18:50:17)

Si dostal na vesnici asi Krumpáčem do hlavy ne??? Ja sem taky z vesnice a mel sem Wi-Fi 2MB AG 1:40 no limit ale bourka a lagy jak blazen ping na seznam v hezkem pocasi 10 nesmi prset ovsem nedej buh snezit.... Ted mam ADSL O2 ping na seznam 8 a ping do 20 na vsech serverech tak nevim kde si vzal tech 80ms a nevim co je to jedinej loss packet to vy ale s Wi-Fi rict nemúžete a nemenil bych ani za 100MB vzduchem. Michal 22 btw: 2MB Wifi 150kc vc DPH supr cena ale radsi to ADSL bez 1 loss packetu

MyNet (19.5.2007 12:52:39)

Mno krumpacem si dostal asi ty anebo tvuj ISP. ja jsem hoch z vesnice pripojeny wifi technologii a nemohu si stezovat za 300kc mam 4,6/4 bez dat omezeni s pingama na seznam do 12ms a ze stabilitou cca 90% ani bouřka me nezastavi ci jinny svinstvo;)

WIFI (19.5.2007 13:02:11)

Za bouřky nevím, jak to chodí. Jelikož mam anténu na střeše, tak radši při bouřce vypínam a vytahuju PC ze zásuvky. (bleskojistku mam)

Anti Honza (18.2.2007 22:00:55)

Vykašli se na Internet a dej si kurzy češtiny, přečetl jsem si Tvé příspěvky v této diskuzi a musím se stydět. Omlouvá Tě jedině dislexie, příslušnost k romské národnosti, nebo přistěhování z ciziny!!!

honza (19.2.2007 11:19:45)

sory ale mam Dislexiji a dost silnou

Anonym (19.2.2007 11:53:42)

Je divné, že teď je každý druhý dislektik, disgrafik a podobně. Za mých časů - což není zas až tak dlouho - byl takový člověk pouze línej se pořádně naučit číst a psát a stačilo trochu snahy a bylo to ok. Takže buď lidstvo hodně degeneruje a je opravdu hodně velké procento lidí s podobným problémem, nebo je jen čím dál tím línější se učit. Ani jedno není pro lidstvo zrovna pozitivní :-(

Anonym (19.2.2007 17:53:17)

B je správně.

Anonym (19.2.2007 18:13:21)

Jeden opisujete od druhého. Píše se dyslexie, ne dislexie.

Anonym (20.2.2007 21:08:16)

To je tady zase zajímavá diskuse. Polovina obhajuje WiFi, polovina ADSL. Jedna polovina určitě nepřekecá druhou, aby přešla k jiné technologii, takže účel této diskuse je nulový...

Nargon (20.2.2007 21:10:50)

Hlavne zalezi na konkretni lokalite, kde bydlite. Vzdy je dobre pozeptat se kamaradu jestli tam neni nejake wifi, a zeptat se jich jestli to jede stabilne a za malou cenu. Kdyz se neco takoveho najde tak to vzit. Kdyz ne tak sahnout treba po tom adsl.

1woko (21.2.2007 12:58:36)

Souhlas. Ale i bych se zeptal, jestli tam někdo nenabízí optiku, když už jsme u toho ;-)

Anonym (21.2.2007 20:10:14)

Jo brejle prodat muzu

Anonym (21.2.2007 18:16:54)

Tak jistě, to je snad jasné zjistit, jaká je v dané oblasti možnost připojení a vzít to nejlepší. A ne tu řešit v diskusi, že v Horní Lhotě mají stabilní WiFi za super cenu a v Dolní Lhotě zase hrozné WiFi, ale jede jim tam super ADSL.

tfbilly (22.2.2007 10:39:35)

Účel této diskuze určitě nulový není, aspoň si tady pár lidi udělá menší přehled, kde možná wifi funguje tak jak má a kde třeba určitě ne a taky se dozví určitě víc, než kdyby tady ta diskuze nebyla. Spíš tvůj příspěvek tady asi nikomu nepomůže.

Anonym (22.2.2007 22:08:17)

Jo, už vidím, jak někdo, kdo by chtěl nějaké WiFi připojení, bude pročítat celou tuhle diskusi, jestli tady NÁHODOU nenajde zmínku o WiFi v jeho vesničce.

Anonym (21.2.2007 00:24:08)

zas jeden negramotnej dement... cog dybis esmýst o děchto kid ů račynau čyltro chupsát?

petr (12.3.2007 22:22:35)

ja mam osobne wifi a sem s nim spokojen, hodne lidi na to nadava ale to ze jim to blbne neni zpusoveno tim ze by bylo wifi uz od vyroby spatne ale proste narazi na nakeho poskytovatele co chce mit s co nejmensimi naklady nejvetsi zisk, pokud se narazi na seriozni firmu tak wifi dokaze poskytnout hodne dobre pripojeni ktere jebe bez poruch zato adsl je samo o sobe o neco lepsi protoze spojeni kable je jenom jistejsi ale u nas zatim neexistuje operator ktery by nabidl nejakou dorou sluzbu nebo kdyz ji nabidne tak je minimalne 2x drahsi nez to same u wifi a jeste tam je nejaky nesmyslny fup. Proto byc radil vsem co si chcou zridit net aby se poptali v miste bydliste jaka je tam moznost pripojeni na wifi, jak jim to jede, jake sou poruchy,... a adsl bych bral jako posledni moznost

1woko (13.3.2007 08:28:06)

Díky za radu, taxem se poptal a mam adsl...

Anonym (13.3.2007 13:01:31)

Jako poslední možnost spíš ne:-) Pokud budeme porovnávat pouze technologický aspekt věci, jediné, co je lepší než DSL je cokoliv na bázi optiky. CATV je tak na stejné úrovni. Z wifi se může ADSL rovnat snad jen 5,4GHz wifi, 2,4GHz ani náhodou. Pokud to budeme porovnávat z hlediska ekonomického, je samozřejmě wifi zdaleka nejlevnější, jelikož do vybudování sítě není nutné tolik investovat. Je to asi tak stejné, jako když si člověk koupí boty od Vietnamců. Můžou být super, ale taky nemusí:-)

Důchodce (13.3.2007 18:42:01)

Věčně ti to jebat bez poruch nebude...

Tonda (13.3.2007 09:27:22)

Hele kdyby jsi bydlel na vysočině, kde skoro wifi pokrytí nelze udělat pro všechny mluvil by jsi jinak. Já jinou alternativu, jak ADSl od českého telecomu nemám. proto musím telecomu alias O2 platit jak mourovatej. Jinak ADSL je kvalitní a bezproblémové, jen kdyby už vymizel ten FUP. Jinak už mi běží přes 3 roky bez jediného výpadku.

jarda (13.3.2007 14:21:36)

zdarec esli bydlis kolem vel mezu tak zkus Matrigo.

Anonym (13.3.2007 15:14:28)

ja vim ze ty jsi uplne hloupouckej clovicek kterej sem pise nesmysli a misli si ze se nekomu zavdeci jenze to tak neni protoze lidi nebavi cist takovy snusky nesmislne napisany prispevki bez jakekoliv infirmacni hodnoty :) howgh...

copper (12.4.2007 00:29:31)

boze lidi ste snad hlupaci nabo co ? asi takhle je to stema rychlostma pevna linka v CR zvlada bez problemu 512/512 kbit ale proc to pustet kdyz muzeme tem lidem prodat neco drazsiho ? ne . Dale ADLS atd zvlada unas bez jakyh koliv problemu 10 Mbit na vzdalenos 4 Km Do jodnoho Km to jde 24 Mbit bez problemu samo musi ustredna mit nato hardver adt a zakaznik adsl modem ktery to zvlada . Wifi je slozitejsi zalezi na podminkach ale na 2 Km se zatim videl nejvice 15 Mbit ja ma sam osobne cirka 8 az 10 Mbit na vifi tak vse je o provajdrech sou to svine !!!

Anonym (12.4.2007 09:22:36)

Jasně a platíš za to pětikilo měsíčně :)))))))))))))))))) Cena neomezené konektivity je někde úplně jinde.

Anonym (12.4.2007 14:05:30)

wifi bylo puvodne urceno jen k zasitovani kancelari nebo domacnosti.. pripadne jako hotspot nekde v restauraci nebo kavarne... navic 2,4Ghz je ve vetsich mestech tak zarusene ze vetsinou to nejede moc dobre dal jak kilometr.. 5Ghz se zatim moc nepouziva na pripojovani klientu, ISP to nejcasteji pouzivaji na paterni spoje.. u WiFi musite (pokud jste dal) videt na pripojny bod.. ADSL je proste pro pripojovani inet klientu daleko vic profesionalnejsi nez WiFi, jediny problem ceskych dsl provideru ze nedokazi prijit s vyhodnou a funkcni nabidkou.. jde take o to ze kdyz se napriklad v nejakem vetsim meste podivate na kilometr ctverecni(nepocitam sidliste kde vladnou kabelovky) uvidite ze 80% lidi jede pres ADSL, 15% WiFi a 5% ostatni typy pripojeni (4G, CDMA, ...) adsl proste vede a wifi se pouziva jen ve vyhodnych oblastech.. napriklad v moji oblasti mistni wifi provider nabizi 1mb/1mb garantovany za 1400Kc a za stejnou cenu mam od CRa 5mbit/512kbit ktery pouze v rizikove casy (18-22hod ve vsedni den) jede pomaleji, konkretne rychlost nikdy nepoklesla pod 1,5mbit(dalo by se to oznacit za takovou castecnou garantovanost, garanci agregace nepocitam protoze to nikdy nepokleslo pod 1,5mbit).. upload se furt drzi na 480-512kbit.. odezva skvela (7-8ms na seznam.cz) i pri vecerni spicce