Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Znáte křivku humbuku?

Znáte křivku humbuku?

Anonym (28.8.2007 00:00:00)

Podle křivky humbuku (hype curve), kterou sestavuje společnost Gartner, budou mít technologie Web 2.0 zcela zásadní význam pro společnost, a jejich efekt se dostaví již do 2 let.

Cayman (28.8.2007 05:49:18)

Pěkný článek, díky. Jinak bych řekl, že kolem Web2.0 se dělá zase tolik humbuku a přitom každému uživateli je opravdu jedno, jak se co nazývá, kdo si zase co nového vymyslel,... Normální uživatel potřebuje na internetu najít informace, poslat maily, něco si koupit a šlus. Každopádně máme se na co těšit, až nám všichni ti analytici z Gartner a jiných firem řeknou, co je in, co máme používat, i když nechceme, co máme kupovat a používat, i když to nepotřebujeme :-)

Pepa z depa (28.8.2007 10:23:24)

Humbuk jménem "behaviorální ekonomie" už tu dávno je, jen se mu říká sociální inženýrství, v tomto případě aplikované (na marketing). Vlastně je to typické - zase totéž jen v novém hávu, přelakované na růžovo či bleděmodro, sociální inženýrství "2.0". Možná se stane, že tak jako zdomácněla kdysi rčení pro určitou situaci jako "objevení Ameriky", "nové vynalézání kola", nebo "leštěný prd" či "z prdu kulička", by se všem těmhle marketingovým vějičkám, mohlo časem začít říkat taky nějak nově, neotřele, třeba "(...zde doplnit...) 2.0", protože je to zase jen totéž...bublina. V IT branži je toho o tolik víc proto, že v očích neuvědomělé veřejnosti - tedy klientů, uživatelů, BFU, nazvěte jak libo podle vlastního vztahu k dotyčné skupině - lze "udat" pouze něco nového, lepšího, výkonnějšího, a když už není co, musí se (viz např. Windows, nebo dejme tomu portály některých společností či institucí, o erárních projektech typu INDOŠ nebo IZIP apod. raději vůbec nemluvě) změnit alespoň vizáž uživatelské "fasády" a přečíslovat verze o jednu či dvě nahoru... a hurá! Může se to celé začít prodávat jako úžasná novinka, a za taktéž úžasný peníz, protože "kvalita" je přece drahá, ale vyplatí se, že? To jest, může se začít prodávat, dokud bude dost neinformovaných ale nadšených "kluků, kteří chtějí svou hračku" v managementech firem, kteří na takové věci budou ochotni z rozpočtů firem vynakládat ony sumy - a dost ješitných aby se nikdy nezeptali všeznale se tvářícího dodavatele: "Víte, pánové, já do toho opravdu nevidím, ale není to celé vaše drahé "řešení" tak trochu hovadina?" : ))))

BZUM (29.8.2007 21:24:41)

Co ma s timhle spolecnyho IZIP? IZIP je nahodou celkem dobra vec.