Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Piráti a lži protipirátských organizací II.

Piráti a lži protipirátských organizací II.

Anonym (20.2.2008 00:00:00)

Miliardy sem, miliardy tam. A možná i kvůli vám. Řeč je o softwarovém pirátství. Tedy miliardy ― jak se to vezme. Pokračujme i dnes v povídání o některých otázkách točících se kolem počítačového pirátství.

om (20.2.2008 00:25:39)

Všechno jde levněji - jde jen o to, aby se bohaté firmy chytly za nos a uvědomily si, čím se bohatými staly. Často ne nějakým zázrakem, ale penězi zákazníků...pokud to není vyložená pračka, že? To jakou cenu různé softy či cedla mají jde vidět v různých akcích, které už nějakou dobu sledujem. DVD stojí 800,- Kč a najednou je za nice price za stopade. Anebo zahraniční cd a dvd shopy - i u těch renomovaných stojí třeba novinky polovinu někdy třetinu ceny oproti ceně české...a to i s poštovným. Už léta nakupuju hudbu jen venku a jsem velmi spokojen.

raven.op (17.5.2008 11:10:26)

Mohl bych se jenom okrajově zeptat jaký shop by jste doporučil s tím nakupováním ze zahraničí?

Honza (20.2.2008 00:28:00)

vlastnim licenci na WinXp Pro a nijak zvlast nelituju ten OS chodi pomerne obstojne ale ty ten Office to je sila, jako je bezva ze pro studenty je za 2000Kc nebo kolik, ale pokud clovek napise neco pro firmu tak co? Porusil licenci a pujde do vezeni? Heh diky nechci, tak dlouho se M$ pokousel o moji trpelivost, ze uz jedu dobry 3 roky na OpenOffice.org vcetne cely rodiny a baj ;). Mame jsem ukazal jak to ulozit s priponou .doc, aby urady nepadly na znak co to je ten .odt a segra jen tiskne cili s .odt je happy ;).

Marek (20.2.2008 08:37:19)

No prostě asi budeme muset rapidně zvýšit míru pirátství, abychom na tom byli cenově alespoň jako v USA:-) Myslim, že amíci by taky stahovali všude možně, kdyby je software stál stejně jako nás tady v ČR:-)

Laik (20.2.2008 10:13:15)

Wokna mám legální, ale office se mi kupovat nechtělo (a krást už vůbec ne ), tak používám OpenOffice. Ale za těch cca 1600,- peněz bych je asi koupil. Existuje ta možnost ještě vůbec?

melich1 (27.2.2008 15:36:42)

Ano existuje, v TS Bohemia dokonce za 1299 Kč s DPH.

Anonym (20.2.2008 10:43:52)

Pouzivam OpenOffice a Linux nekolik let, windows i ms office neni nainstalovan na zadnem pc a jak je videt tak se to mnohonasobne oplatilo po vsech strankach.

Tinker (20.2.2008 14:47:11)

Na Linuxu už jedu od poloviny roku 2006 - moje první a asi i poslední distribuce je Ubuntu...akorát první byla 6.06, teď mám 7.10 a to je lidi rozdíl! A ještě něco: M$, ICQ A SKYPE UŽ NIKDY VÍCE!!!(open source+jabber+sip)

wikx (21.2.2008 17:33:54)

Obávám se pánové, že zde není diskuze na téma: "Přehlídka operačních systémů" Navíc pochybuju (pane anonyme), že windows i ms office neni naistalován na žádném pc. Jinak já teda nic nevidím:-)

Tomáš (20.2.2008 11:41:25)

Když by stála instalace Win 500Kč a Office 300Kč tak ji asi koupí rozhodně víc lidí než za cenu jaká je teď A rozhodně nebudou tolik přemýšlet ,zda při koupi PC zakoupit tento software nebo jej pak někde načerno shánět. Když vidím jak například vydavatelé časopisů a novin nabízejí filmy na DVD za 39Kč apod , a lidé to kupují aniž by je to napadlo kopírovat (proč to kopírovat, když to stojí tolik) a vydavatelé těchto DVD si mnou ruce jak hezky vydělávají,tak nevím že to ještě velké vydavatele jako je např. BMG , Bonton atd. nenapadlo. Když bude stát hudební CD 100Kč tak si myslim že si ho koupí víc lidí než teď. Nedávno jsem četl ,že jakási britská kapela vydala své album na internetu a nechala na posluchačích,kolik peněz jí za stažení jejich alba pošlou. Průměr se vyšplhal pouze na 2 libry , tedy asi 70Kč. Podle článku to prý odpovídá tomu,kolik jsou lidé ochotni zaplatit za hudební nosič.

petr (20.2.2008 13:16:11)

ale zase si to stahlo obrovske mnzostvi lidi takze zisk byl zhruba stejny kdyby to album vydali za hodne penez a prodali mene kusu

tonda (21.2.2008 06:22:28)

Pravda,přitom 2 libry pro anglána,není zas tak málo.Protože jejich obyč platy jsou ''snad''jen ve stovkách liber.Jinak si to napsal dobře.

mungo (21.2.2008 22:07:24)

--- vydavatelé časopisů a novin nabízejí filmy na DVD za 39 Kč ... --- samozřejmě spolu s balíkem reklam - takže je třeba reklamy vyprat ven a DVD znovu vypálit ...

3I3Q (21.2.2008 01:59:27)

pokud provádím základní operace s fotografiemi a použiju photoshop (doma, pro sebe), pak je absurdní, aby to někdo počítal jako ušlý zisk. to samé MS office, autoCAD atd.. k životu je nepotřebuju, ty firmy by měly být rády, že s nima umím a třeba si je pak ve firmě koupím. podobnou strategii např. zvolil GS ohledně archiCADu, který je pro studenty se všemi funkcemi zadarmo

MLx (21.2.2008 03:42:03)

Myslim ze sa v tomto clanku zabudlo na dalsi dolezity aspekt tohto problemu - totizto aj keby ludia BOLI ochotni spominany software kupovat, studia jaksi predpoklada, ze kazdy, kto ma pirateny Photoshop ma v sufliku odlozeny balik penazi, za ktory by si inak kupil original. Alebo, ze tymito peniazmi, ktore sa nedostanu do obehu vsetci pirati kuria v zime :-\. Firmy mozno, ale domaci uzivatelia? Ha! Odporucam http://sk.wikipedia.org/wiki/Klam_rozbitého_okna

3I3Q (21.2.2008 14:10:21)

jo, přesně to samé jsem napsal o jeden příspěvek níže : )

Humbold (21.2.2008 13:19:59)

Odpověď na otázku na konci článku Win XP (home nebo profi to je pro mě jedno) do 500 beru HNED. M$Office ani zadarmo protože k plné spokojenosti používám Open office.

Laik (22.2.2008 10:16:26)

Humbold: Open office také používám, ale přiznám se, že mi v něm chybí makra. Když mi přijde *xls soubor s makry, jsem nahranej .. :-(

sancho (21.2.2008 17:53:29)

Osobne mam niekolko licencii na Win a dokonca aj 2 na office - pre mna a pre priatelku. A obe lezia v supliku. Preco? Kupou original Win som spravil hrubu ciaru za mojim piratenim. Lenze - po drobnom update PC hardware bolo treba nieco aktivovat. Po internete sa to nepodarilo a tak som skusil helpline. Po 2 dnoch pokusov o dovolanie som na 3ti pokus dostal spravne 25 miestne cislo na aktivaciu... Pri dalsom update som sa uz ani neunuval - isla piratska verzia a hotovo. To iste office - mam legalnu licenciu, ale pouzivan lenegalnu kopiu. Problem je v tom, ze ako riadny a platiaci zakaznik som otravovany roznhym overovanim pravosti, moje PC odosiela data niekam do MS (to som zistil nahodou cez router...) a aj tak ma niekto kontroluje, co so svojim PC robim. Ked som na radu znameho skusil OOo, tak som si povedal, ze mi to v podstate staci. A odtial uz bol len krocik k Ubuntu a Firefoxu. Ked sa dnes pozeram na kolegov notebook s 2GB RAM, ako chrusta diskom pri Viste a vycackanom Office 2007, tak mi je doplacu. Takze si to vlastne softwareove spolocnosti spravili sami - tolko ma otravovali napriek tomu, ze som im platil, az som sa rozhodol neplatit. Len dodavam, ze to neznamena a ani nemusi znamenat piratit - proste len hladat alternativne riesenia, ako spomenul autor clanku. Nie na vsetko existuje alternativa - moj geodet mi dodal podklady v DWG a to nijako otvorit neviem - ale na moju ziadost to skonvertoval to PDF a tam si to uz viem aj pozriet, aj vytlacit a pod. Je mi velmi luto, kam sa firmy a ich politika dostali - namiesto rozumnejsej marketingovej strategie vytvaraju FUD a lobuju u zakonodarcov za "lepsie" zakony na "ochranu" autorov...

marek (25.2.2008 22:08:16)

PS: v pdf to od geodeta nepotřebuješ, dwg formát otevřeš v Bentley View.. :-) sice neprovedeš úpravy, ale to ani v pdf..

pivko (23.2.2008 08:41:22)

Super clanek je to jednoznacne MS neni blbej a krok s Office udelal dobre, za 1690,- Kc a ta licence je platna na 3PC v domacnosti to je unosne take to lide kupuji. Osobne to vidim ze SW firmy jsou jeste relativne rozumne a bude techto kroku pribyvat, nejhorsi jsou IFPI, ktery promeskali svuj cas ,to ze nepochopili dobu a porad dokola delaj CD a jen kopou okolo sebe. Je to stejne jako by vyrobce psacich stroju zaloval vyrobce lidi ze uz nepisou na stroji ale na PC a tim prichazi o prodej pasek do stroje :) Proste vydavatelstvi nenabidla alternativu jak snadno rychle a tim padem i levne kupovat hudbu. Vydelali by vsichni a ze by nebylo tolik music shopu by nikoho nemrzelo a ze by prodavacky prisly o misto ..... vzdyt dnes je prezamestnanost sly by jinam. Ani jeden argument neni logickej

Georg (23.2.2008 21:43:49)

Kdyby Češi nepirátili, tak jsme, co se týká počítačů, negramotní. Kdo z vás začínal tak,že koupil komp a nabušil ho jen origo softem, který převyšuje cenu celého počítače. Ne každá rodina má dostatek peněz, ale aspoň starej pomalej počítač pro děti kvůli škole koupí. Ale cena softwaru je pro nás stále vysoká, zvláště když si na sebe doma nevydělá.

Pépe (26.2.2008 15:36:36)

Plne souhlasím s pisatelem při íspěvku,většina opravdu nemé na placenej softwer a neplaceného taky není vždy dost k dispozici. A co mají říkat starší lidé? Také jsou součástí této boby a ani pc se nevyhýbají!! Jdou s dobou a peněz nemají nazbyt. Pépe

GOS (26.2.2008 09:32:57)

No tak Wokna a Office do 1000,-Kč dohromady bych neřešil a šel rovnou koupit.

lord chasos mk.3 (31.3.2008 16:41:09)

já se svuj PC starám sám (je mi 14). i když vidělávám docela dost dost (programuju HTML,CSS stránky) tak průměrně 500-1000 měsíčně tak by pro mě WVista stal cenou nedosažitelným už nějakou dobu používám linux ubuntu 7.10 a musim říct že je snad lepší než ty moje XPčka jednou ročně si udělám radost a koupim si legálně PC hru zbytek je freware nebo napirateni no a posledni poznamka: nevim jak se to jmenuje ale v otazce strategie těch firem je potřeba zvážit nárůst prodeje snížením cen...